Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
olyan kérdésem lenne hogy az Ean eszterga tokmányfelfogó ugye menetes és akarok venni egy 200-as tokmányt a 200 as felfogó megvan de az a kérdésem ha veszek egy tokmányt akkor annak a csavarok helyei egy helyre esnek a felfogótárcsa lyukak nem térnek el ezek ? vagy ez szabvány ?
Tokmánytípusonként változik az osztókör és az illesztőperem átmérője.Egy új hátlapon nem hiszem ,hogy van furat,vagy illesztőperem azt felszerelésnél kell elkészíteni,érdemes a csavarfuratokat előre kifúrni úgy ,hogy semmiképpen ne feszüljenek a csavarszárak minimum +0,5-1 m/m-er.ezután a főorsóra felszerelni a hátlapot ,ott ráesztergálni az illesztőperemet nem igazán hagyva hézagot a forgácsnak,vagy gyürüt esztergálni közé ezután ,felszerelni a tokmányt.Én most járatok be egy cseh tokmányt a cégnél,élvezem mennyire jól fogja az anyagot.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Köszi szépen, ez nagy segítség. Tehát le kell húznom a szánt oldalra mert a te képeiden három zölddel jelzett imbuszfejű csavart nem lehet kicsavarni alulról az orsók miatt. Egyet tudtam megpillantani tükörrel ahogy nézegettem felfelé a tálca felől, nekem sliccelt csavar van ott. Szépen látszik a képeken még az olajozás koncepciója. Az én lakatszekrényem olajozó nyílása jó száraz :/
Szívesen.Jól átnéztem most ezt a lakatszekrényt és úgy találom,hogy ebben nincs szinte ami elromoljon,annyira egyszerű.Úgy gondolom,hogy a fogaskerekek kopása lehet a leggyengébb pontja.Sajnos felül a kereszt előtolás fogaskerekénél,annak nyitottsága miatt bele tud hullani a forgács és,ha az a fogak közé kerül az nem tesz jót.Jó lenne oda csinálni,egy olyan megoldású csúszkát,mint az EAN gépeken van.A kenés is elég hitványul van megoldva,de a lakatszekrény hátulja nyitott,tehát naponta többször érdemes egy kevés olajat csurgatni a kenő furatba,mert alul úgyis kifolyik.
Átgondolom még,hogy mit kellene csinálni a szétszedés érdekében és majd megírom,hogy én hogy csinálnám. Sajnos ha csavarhúzó nútos csavarok vannak benne,akkor azokat nem valószínű,hogy a lakatszekrény leszerelése nélkül ki lehetne venni,ahhoz meg ki kell venni a vezér és vonó orsót is a nortonból és le kell szerelni azok csapágyházát is a gép jobb oldalán.
A képeken nem látható a csigakerékhez tartozó csiga,ami a vonóorsón van,de az a csiga alatt látható szemekben csúszkál,ha kihúzod a vonóorsót,okvetlen jegyezd meg a csiga helyzetét,mert úgy kopott össze és fontos,hogy összeszereléskor ugyan úgy kerüljön vissza!
Az előtolás ennél a konstrukciójú lakatszekrénynél ütközéskor nem kapcsol ki,ezért nézd meg,hogy a vonóorsót ha tengelyirányban a norton felé megnyomod,akkor az valamekkora rugóerővel szemben 4-5 mm.-ert elmozdul e,nagyon kíváncsi vagyok rá!
Olyan régen foglalkoztam már az E1N géppel,hogy igencsak megkopott az emlékezetem az apró részletekben,jó egy kicsit frissíteni.
(Megyek fát pakolni máglyába,felaprítva már fel van,de ezt a sziszifuszi pakolgatást nagyon utálom.Hiába kértem a faárust,hogy durván 30-35 cm.-es hasábokat kérek,ebben van a 10-40 cm.-ig minden méret.Annyira nehéz a sok eltérő méret miatt egy stabil rendszerbe pakolni,hogy inkább hasogatnám,pedig az sokkal nehezebb mint rakni,de mégis.A faárus annyira tud "Kedves Uramozni",hogy az már sok,de mérni úgy tűnik nem.Inkább szólítana faszikámnak,de tartaná a méretet,de ne panaszkodjak és örüljek neki,hogy van tűzifa,ebbe a gyönyörű pénz és fahiányos szép új világban.)
Különben is útálom az urakat,meg az urazást is,mert túl sok benne a képmutatás.
Raklapokból csináltam egy "egyköbméterest", ami hülye méret vagy forma abba hajítom, a többit szépen lehet rakosgatni, bár azt a melót meg lepasszoltam a mostohafaternak. Nekem a küzdés marad a tuskókkal.
Az #566. hozzászólásban posztoltam képet a keresztszánomról, nekem ott nehezebben eshet le a forgács de a legvalószínűbb indok tényleg a kerék kopása lesz, vagy néhány helyen esetleg fog is törhetett. Az öreg akitől vettem esküdött, hogy könnyen le lehet szedni a lakatszekrényt és csak valami stift kophatott el benne azért esik ki az előtolásból, reméljük legalább ő is ezt hitte.
Fogaskereket fel lehet újítani úgy, hogy ráhegesztenek és újramarják/köszörülik?
Leírás szerint amikor a lakatszekrény az ütközővel találkozik a vonóorsó rugó ellenében balra mozdul és a Nortonban megszűnik a meghajtása. Ha megragadom a vonóorsót tudom is kicsit mozgatni, már amennyire kézzel bírtam. Ahogy nézegettem az orsók jobboldali csapágyazását valóban vagy 8 rugó van a vonóorsó körül. Mondjuk az ütközőből is hiányzik a csavar.
Kell még szerszámot csinálnom a vezérorsó körmösvagymilyen anya oldáshoz.
A csigás jótanács is hasznos, nem jutott volna eszembe, megkarcolom a csigakereket keresztben meg a csigát hosszában mielőtt lehúzom a tengelyről. Vagy ahogy majd odaférek, ezen még töprengek.
ogaskereket fel lehet újítani úgy, hogy ráhegesztenek és újramarják/köszörülik?
Persze,de szólj nekem is mert ha olcsóbb mint egy ujj akkor nekem is kell néhány féle....Durva mezőgazdasági gépeken ahol ujjnyi fogak vannak azt felszokás hegeszteni és kiköszörülni,egyértelmű,hogy finom szerkezeteknél marógéppel fogköszörűvel minőségben lehetne javítani,viszont a fogak átmásolása nagyobb munka lenne mint egy uj darab elkészítése.Elképzelhető,hogy vannak elfekvő alkatrészek ,de nem biztos a találkozás a feleknek!!!!
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Azt javasolnám neked,mielőtt elkezdenél hegesztgetni,meg egyedi műhelyekben megrendelni,hogy nézz szét a neten bontott,vagy új alkatrészek után!Elég sok alkatrészt árulnak,mondjuk arra nincs garancia,hogy pont olyan lesz majd,amire szükséged van,de hátha.Van solymár tájékán egy Sólyom Patrik nevű ember,nos Ő ilyesmiben utazik,nem reklámot szeretnék neki csinálni,de tokmány alkatrészekből nem áll rosszul és a net szerint az árak ott kedvezőbbek mint máshol.
Semmiképp se hegeszteném én, lenne egy ótvar nagy gombóc belőle tele salakzárvánnyal. Igy latatlanban azt gondolom a két kerék közül amik egy tengelyen vannak a kulső lehet lefáradva mert keresztirányban nem dobja ki az elotolást. Hátha eljutok addig hét végén, kimozgatom a gépet, stb.
Sikerült elmozgatnom a gépet, leszedtem mindent az orsók végeiről amit kellett, csináltam egy képet a vonóorsó végéről is. Maga az orsó oldalirányban akadálytalanul el tud mozogni a Nortonba, így, hogy a rugókat nem kell összenyomni.
A lakatszekrényben persze nagy dzsuva van, a benne lévő tengelyek olajosak de az olajozójáratok szárazak voltak.
Azt látom, hogy a csigakerékkel egy tengelyen lévő fogaskerék (22 fog) akad egy pozícióban. Ha azt a tengelyt kiveszem az egész lakatszekrény akadálytalanul forgatható. Ha visszateszem a tengelyt a csigával viszont a fogaskerék nélkül, szintén. Viszont összerakva mindig kb ugyanott akad +/- 15 fok. Kicsit erősebben át lehet forgatni ezen a pozíción. Alighanem ebben a pozícióban dobta ki előtolásból, pláne hogy a kapcsolókar arrettálása is bizonytalan. A kereket is lefotóztam, azokat a fogakat ahol akad. Kopottnak látszik de nem világos, hogy emiatt miért szorulna meg. Méricskéltem (tolóméróvel) 24,2 -24,4 mm az átmérője fogtól fogig. Lehet, hogy megcsavarodott pár fog?
Szasztok.
Új tag, és új E1N tulajdonosként szeretném a segítségeteket kérni. A mechanikus gondokon már túl vagyok (remélem ) , most a festéssel vannak gondjaim. Ha valaki festett már ilyen gépet írja meg legyen szíves, hogy mennyi festék kell hozzá, és esetleg az eredeti gyári zöld RAL színkódját, ha tudja valaki. RAL táblázatból nekem a 6018 a legszínpatikusabb. Néztem ipari festékeket, két komponensű, ütés, vegyszerálló sajnos csak 5l-es kiszerelésben van (14500 Ft. ) Ha valakinek maradt esetleg ilyen festéke az is érdekelne. Előre is köszönöm a segítséget, további kellemes napot mindenkinek.
Ne vidd túlzásba,ha használod a dépedet fesd olyanra ami neked tetszik.A felujitó műhelyben amig a lakatosok hántoltak(hetekig)átjött egy festő srác ,nitrós higitóval áttörölte a sérült részeket és nitrós késtapasszal bekente egy hét múlva kicsit átcsiszolta majd ujjab réteg,mikor lakatosan készen volt egy óra alatt ecsettel átkente ...két nap múlva finom csiszollós javítás után kétszer lekente.mikor kigörgőztük a műhelybe azt hitték uj gép jött.A festő elmondása szerint a maradékokból keverte a szint... ő festette a trabantomat is szintén "maradékból"gyönyörű lett igaz ez 80-környékén volt,azóta mások az igények...Én azt javasolom(gondolom fújod)Hammerrite kalapácslakk a legelérhetőbb viszonylag komoly 1k festék válassz és két kg-al lefested,ha egyenletes volt az alapszín...
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Nem számít,a fogak kopása bemaródása csak az elgördülést akadályozza,és a holtjáték növekszik,viszont számítanak a perselyek és a tengelyek kopásai.Teljesen szereld szét:és egyesével ellenőrizd a kopást eredetileg max 0,05 századdal készültek...Szerintem 0,3-tized felett,több tengelynél már halmozódik az eltérés és befeszülhet,a tengelyek hossz irányú játéka szintén fokozza az eltéréseket!
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Sziasztok! Ean 1000 esztergám van és rosszalkodik a hőkioldó.
Szeretnek venni bele de gondolom ugyan ilyet mar nem kapok.... Valaki tudna segiteni, hovy milyen kell bele? Esetleg kepet linket légyszi. Koszonom.
Komment