Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egykörös fékrendszer hiba

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egykörös fékrendszer hiba

    Kedves szaktársak! A kérdésem,illetve a problémám a következő: Wartburg 1000 1965-ös egykörös fékrendszerét teljes mértékben felújítottam. A dobok szabályozva lettek,az összes munkahenger cserélve új Renak márkájúra,a főfékhenger az Ebay-ről jött,szinten vadi új,a fékpofák is újak,a gumi csövek is újak es egyes fémcsövek is. Összerakás után és még a műszakin is teljesen hibátlanul működött. DE. Elindultam vele hosszabb útra és észfevettem,hogy folyamatosan fog a fék,ezzel egyidőben a pedál is Ä·őkemény lett és persze a féklámpa is colyamatosan világított. Egyenkent megemeltem a kerekeket és a bal első fogott folyamatosan. Megnyitottam a légtelenítő csavart,spriccelt egy nagyot és elengette,így haza tudtam menni,de hazáig ismét felkeményedett,minden fékezésnél egyre jobban. Nekem a gumi fékcső volt a tippem,hogy miszőfösödött belülről és nem engedi vissza az olajat. Kicseréltem ismét egy újra,de a tünet fennáll. A jobb első nem fog be,csak a bal első. Megcseréltem a két vumicsövet,ugyan az.... levettem a dobot,a két munkahenger kozti fémcsövet is,kifúnattam levegővel,a munkahengereket összenyomtam,hogy kijöjjön belőle az olaj,hátha mosz került bele,bár elképzelhetetlen,de mi tudja. Semmi vÍ ltozÍ s,még mindig egyre keményebb minden fékezés után.
    Esetleg van valami tipp,tapasztalat valakinek??
    Nekem már nincs ötletem és így nem járhatok vele....
    Előre is köszi....

    #2
    Van hézag a főmunkahenger, és a pedál által nyomott pálca közt?

    Komment


      #3
      Ezt hogy érted? Arra gondolsz,hogy folyamatosan nyomná a féket??

      Komment


        #4
        .............persze
        .......

        Komment


          #5
          Így van ez az egyik lehetséges ok, a másik pedig a gumifékcső. Nekem sanszosabb ez utóbbi, mert csak egy keréknél van gond.
          Utoljára szerkesztve a következő által: sinter; 2015 jún. 04, 22:49.

          Komment


            #6
            Szervusz! Nem ismerem a szerkezetet! Nem volt dolgom ilyen rendszerekkel, autókkal. CSAK okoskodom... Ha abból indulok ki, hogy a kulcsos-bowdenes fékeknél előfordul néha "túlmozdulás" ez által szorulás a fékpofák és fékkulcs között, akkor lehet a fékmunka-henger a hunyó. Ellenőrizd egy másik egységgel felcserélve! Talán jó lesz. Viszont ez csak tipp!

            Komment


              #7
              73-as egykörös,három órás , krómos ,de luxe-val jártunk hasonlóan ( nagyobb átmérőjű h.munkahenger , bordás fékdobok ...) ott például az autómata , rugós fékpofa állító , és a fékpofában lévő nút esetén fogyott el a pofán lévő lakk miatt a játék ( kb ~0,25 mm saccra ... ) , így a fofa folyamatosan surlódott , majd a melegedés miatt keletkezett egy kis túlnyomás amit elengedve kissé javult a helyzet ... bár a rendszer egykörös tippelek erre is .
              De emlékeimben van még egy kis apróság , mintha az első szériás fékmunkahengereket és fékalkatrészeket a piros színű talán "rubin" elnevezésű fékfolyadékokhoz gyártották(RENAK) , majd áttértek a kék "glikolstop" szerű fékfolyadékra amivel egyúttal a gumi alkatrészek anyagát is változtatták , hogy az új folyadék meg ne támadja . Nem lehet hogy az általad vásárolt Munka H. , vagy főfékhenger még a régi folyadékhoz volt való és egy egyszerű karmantyúzással orvosolható ?
              Egyébként a nyomásra működő féklámpa kapcsoló "bekapcsoltsága" is a meglévő ,- kelleténél nagyobb - alapnyomásra enged következtetni, ami a főfékhenger visszaeresztő furatának eltömődése , karmantyú megdagadása , esetlegesen a nyomó pálca (ha minden igaz állítható ) hibás beállításából is bekövetkezhet .(bár az is furcsa hogy csak az egyik oldal...)

              Komment


                #8
                Esetleg van valami tipp,tapasztalat valakinek??
                Trabant műszaki 90-környékén:átalakítottam kétkörösre lada főfékhengerrel,(nem kaptam mást)nem igazán működött jól de együtt fogott,hazafelé csontra ment a fék megfogta az autót sokat kínlódtam,boldogan mert megfelelt,és elkezdtem visszaalakítani az autót kézikötél ellazít,kormánymű visszaállít( holtjátékmentesen fogadták csak el)lámpaburák vissza stb.nem kellett egy év-múlva újat venni!miért az lényegtelen:EZ volt!!!
                Na mindig felkeményedett és nagyon jól fogott,épp a főfékhenger bontásába kezdtem mikor észrevettem,hogy nincs holtjáték az állítócsavarnál nem kontráztam le rátámasztott és ettől keményedett fel.Remélem neked is hasonló,de egyszerű lesz a problémád.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Arra gondolsz,hogy folyamatosan nyomná a féket??
                  Igen.

                  Ha felkeményedett a fék, a fő fékhengernél lazítsd meg az érintett kerék hollanderét. Ha erre is elkönnyül a fék, akkor a főhenger tart nyomást, nem a gumicső. Ha csak a munkahengernél légtelenítve könnyül el, a főhenger hollanderénél nem, akkor gumicső.
                  zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Ha a főfékhengernél volna a bibi , akkor egykörös lévén , a többi m.hengerre is éreztetné "jótékony" hatását . A fékcső pedig az elmondottak alapján ellenőrizve volt . ???
                    Beagle kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Nem feltétlen. A legkönnyebben járó fékpofáknál jelentkezik először a tünet. Bár könnyen körbe lehet próbálni, hogy ha más légtelenítőn enged, akkor is javul-e a helyzet.
                      joker és zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Zahi első hozzászólásának második sorában a rejtett bibi!?esetlegesen. Ilyenkor nyugi mert valami apróság mi eddig elkerülte a figyelmed az okozója csak a pipától nem látod.

                        Komment


                          #13
                          Egyébként, elsőre a duplex rendszerű első fék fékmunkahengereinek összekeveredésére gondoltam (ha minden igaz, mind a négy más, - vagy az a trabant ??? ) de akkor már a vizsgán is észre "vevődött" volna a fékpadon ..., sőt a pofavisszahúzó rugók gyengesége sem okozhatja , a munkahengerek elméletileg 1mm se mozdulnak . A hidraulikát pedig kiveséztük .

                          Komment


                            #14
                            minden ötlet jó önmagában --de ha azt mondja , hogy fékezgetés útán csak úgy tud megszabadulni a nyomástól , hogy kinyítja a légtelenítőt --akkor azért egy kicsít leszűkül a hibaforrások sora


                            rugó, pofa, hézag .....stb

                            szerintem pedig csak ott keresném , hogy az olaj megy ------aztán nem tud visszajönni . a felkeményedésnek nem lehet más oka
                            Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 jún. 05, 08:45.
                            OdinHEM, és 4 további látogató kedvelte ezt.

                            Komment


                              #15
                              Szerintem főfékhenger, nekünk a Moszkvicsnál igaz az kétkörös volt, egy gyári új! főfékhenger szórakoztatott ilyen tünetekkel, és persze arra nem gyanakodott senki, hiszen az új, pedig de már műszak végén készülhetett, vagy túl sok volt a vodka vagy még túl kevés ....

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X