Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia T1-TLF tipus jellegzetességei

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia T1-TLF tipus jellegzetességei

    Üdvözletem mindenkinek!

    Amiért ezt a topikot indítottam annak elsősorban az az oka, hogy megpróbáljam minnél típustisztábban restaurálni a Pannoniámat. De, az elsődleges önös célomon kívül mások számára is hasznos információval szolgálhatna.
    Biztos sokak számára okozhat bosszúságot amikor egy adott alkatrészbe rengeteg időt, energiát és pénzt fektetve újjá varázsolunk és amikor a helyére kerülve szúrós tekintetek egyből kiszúrják, hogy nem erre a típusra valóak.

    Elsődlegesen az oldaldoboz különbségeit szeretném megtudni tapasztaltabb sorstársainktól.
    Több oldaldobozom is van, van amelyik zárral van szerelve, van amelyikben egy csavar van, és van olyan is amelyikben két csavar van. Van olyan amelyikben van akkumulátortartó és van amelyikben nincs.

    Hiába böngésztem nem találtam a problémámra eddig megoldást.
    Őszintén szólva fogalmam sincs melyik való a T1 esre és melyik a TLF-re vagy bármely más típusra.(elsősorban a nagyfékdobos szériákat szeretném beazonosítani)
    De mindemellet azokat az apró különbségeket szeretném a magam és az utókor számára megörökíteni amelyekben eltérések mutatkoznak.

    Azt, hogy szétszedjük-e vagy mehet egyben azt a kedves moderátorainkra bízom!

    #2
    Ennek nagyfékdobos a szakértője

    Komment


      #3
      joshbono és stalker kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszönöm a hozzászólásaitokat!

        Igen, ApaE jól emlékszel, de ez az első motorom volt, azóta a "vírus" amely megfertőzött további begyüjtésre kéztetett. ( T12, TLF-1959) Későn kaptam észbe, de még időben, hogy még hozzá tudtam jutni. Tíz évvel ezelött még egy 250-es csepel sem tartozott a horror kategóriába, de 10 év múlva lehet, hogy már a mostani gépeim is ott lesznek.....

        Igen, szóval ezek azok a kisebb-nagyobb eltérések amikre gondoltam, és ha már csinálok valamit, akkor azt szeretném jól csinálni, hogyha egyszer kész lesz, ne csak a negatív kritikák árasszanak el.

        Ha a csere mellett döntesz, arra érdemes figyelni, hogy az alsó villafejnek volt többféle kialakítása, a típustól és az évjárattól függően. Egymással csereszabatosak, de árgus szemek kiszúrják, ha nem rávalót sikerült feltenni (már akit ez izgat ).

        Üdv
        ApaE

        Ha nem nagyon fárasztalak benneteket vele én tényleg jó ötletnek tartanám, ha lenne egy ilyen típus jellegzetességeket felsoroló topik.

        Fóti Gyula, egy börzei beszélgetés alkalmával mondta, hogy "10-15 jellegzetes különbség van a T1- TLF között, ami egy OT vizsgán is kibukhat", de nem tért ki rájuk részletesen.

        Itt talán sort keríthetünk rá....

        Komment


          #5
          barna, joshbono és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Üdv!
            Ami szerintem kimaradt a teljesség igénye nélkül a felsorolásból:
            • a hátsó fékfedél kívülről nincs merevítve
            • a fékkulcsok tengelyeinél zsirzógomb van a fékfedélbe
            • a hátsó lábtartó végére lencsefejű csavarral egy domborított lemezpajzs van csavarozva
            • a blokköntvény sem egyezik, a berugó közvetítő fogaskereke teljes fogaskerék, a fogak profilja nem egyezik
            • 1960-ban van a váltás a külön úszóházas porlasztóról


            Sajnos én sem ismerem maradéktalanul a különbségeket.
            , joshbono és stalker kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Attached Files
              Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 máj. 16, 00:10. Oka: tettem be képeket
              joshbono és stalker kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Hozzászólni nem nagyon tudok, de igérem, hogy átláthatóbb legyen, a késöbbiekben egy blogban fogom összegezni. Addig is azonban köszönök minden hozzászólást!
                ptm004, és kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Sziasztok!
                  Az én ismereteim szerint a hátsóféklap a TLF-en merevítve van.Ha az első rész majdnem félköríves részét nevezzük merevítésnek.
                  A TL-en nincs merevítés,az biztos. A Régi, szép Pannóniák c.könyvben szereplő gépeken a TL-én nincs,a TLT-én VAN! a TLF-én nincs.
                  De lehet hogy a TLT-n cserélhették.
                  Valamint korai T1-eseken / 1961 január, február/ még előfordul a TLF -re jellemző tekerőgombos oldaldoboz.

                  Komment


                    #10
                    uxa eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Sziasztok!
                    Az én ismereteim szerint a hátsóféklap a TLF-en merevítve van.Ha az első rész majdnem félköríves részét nevezzük merevítésnek.
                    A TL-en nincs merevítés,az biztos. A Régi, szép Pannóniák c.könyvben szereplő gépeken a TL-én nincs,a TLT-én VAN! a TLF-én nincs.
                    De lehet hogy a TLT-n cserélhették.
                    Valamint korai T1-eseken / 1961 január, február/ még előfordul a TLF -re jellemző tekerőgombos oldaldoboz.
                    Üdv!

                    A TL TLT TLF sorozatnak biztos nincs merevítés a féklapjába, csak nagy általánosságban kicserélték az előforduló hátsóféklap törések miatt. Tapasztalatom szerint valamikor az 1960-as évek elején áltak át a merevített féklapra.

                    A TL féklapjának a csapjai sem ugyanazok, mivel a kerék kitámasztása hengeres karral történt.

                    Bakelit gombos 61-es T1-esem volt, az 02-havi volt, 03-as bakelitgombossal nem találkoztam.

                    Komment


                      #11
                      joshbono, végül blog nem lett az összegzésre?

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X