Már nem emlékszem pontosan.. de volt lámpa amit kissé benyomva fordítani kellett,s úgy lehetett izzót cserélni.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
FIAT 850 javítása
Collapse
X
-
Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMár nem emlékszem pontosan.. de volt lámpa amit kissé benyomva fordítani kellett,s úgy lehetett izzót cserélni.zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseha nem félnék Jokertól,zahi kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
Szervusztok!
Aki nálam jobban szereti a FIAT 850 Sport Coupe autókat az festi magát,de túl a rajongáson azt igaz,hogy annyi lehetetlen megoldás van rajta amit nehéz morgolódás nélkül elnézni. Nekem inkább a kerékjáratokban elhelyezett lámpatökökkel van gondom,mert azok polcot képeznek a berakódó sárnak,ilyen polc van még a kerékjárat tüzlemez felőli felső részéhez csatlakozó merevítők felett is,valamint az első sárvédők doblemezhez csatlakozó részén is végig.Elfuserált dolog még a függőcsapszegek lezárása is a tengelycsonkokban,azzal a vacak kis lencse alakú lemezekkel,amelyeket úgy kell besajtolni a függőcsapszegezés után és elméletileg belapulna a számara kialakított beszúrásba.Az,hogy nem minden esetben lapul be és nem tömít az akkor tűnik csak fel amikor az ember zsírozná a függőcsapszegeket,mert a zsír előbb kibújik a fedőlemezeknél,főleg felül a zsírzógombnál,mint ott ahol kellene,innentől a függőcsapszeg kenetlen marad,megoldás ha az ember menetet vág a beszúrások helyett és menetes záródugót csinál.A menetvágás elég macerás,mert tüskére kell húzni a tengelycsonk házat és valamilyen szabványon kívüli menet kerülhet bele csak,mert másnak nincs hely.A főfékmunkahenger is egy katasztrófa,mind az elhelyezése,mint a minősége.
Túl a hibáin azért egy nagyon szerethető kis autó,mert az embernek kellemes órákat is adott,-nem is keveset.A másik meg az,hogy a csúnyácska jányt is lehet szeretni,ha az egyénisége kiegészíti a figurális hiányokat és ráadásul tetszik a szaga.A Coupe egy szépen formatervezett autó és úgy gondolom magán hordja a korabeli technológia sajátosságait.
Nem félek tőle,hogy bárki is kitagad a véleményem miatt,mert ami igaz,az igaz.
A 850 es FIAT két féle lámpával jött ki,volt a Carello és a Siem,mindegyiknek az állítása és égőcseréje egy kissé macerásnak mondható,de-hát ez ilyen.
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA másik meg az,hogy a csúnyácska jányt is lehet szeretni,ha az egyénisége kiegészíti a figurális hiányokat és ráadásul tetszik a szaga
a többi pedig szóról szóra így van . talán csak egy dolog nem - az a menetes záródugó , mert én ugye nem tudok esztergán menetet csinálni ezért menetfúróval alkottam valamit . nem emlékszem , hogy mit , de hogy hogyan néz ki azt mindjárt lefényképezem , aztán reggeli közben felrakom .
Aztán még az elszart dolgaihoz hozzá tenném a tank és a karbi közötti egész utat amin megy a benzin ----- a karbiból kijáró csöccsel együtt .....
emu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea karbiból kijáró csöccsel együtt .....kijött a csonk.....
emu kedvelte ezt."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseén felónozom , aztán visszaütöm a helyére .... nem nagyon szokott utána kijönni , meg ereszteni .fejleszti a FIAT a tulajdonosok kreavtivitását
.
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésesepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Zoli Te nem tudsz aludni!! / Hsz:: 4. 29 / re gondolok. Nekem is vannak emlékeim a 850-es ről. Abban az időben / 1975-76 / még nem voltak elérhető javító elemek és bizony már akkor rozsdásodtak rendesen és pl. a hátsó sárvédő ív csere nem volt egyszerű lánghegesztővel mert akkor még CO gép sem volt. Merülő harangos apparáttal. Nem volt egyszerűbb egy fenéklemez csere sem kruppniban hajlítva mert hajlító gép még kézi sem volt 1.5 mm- es lemezből. Volt olyan gép amit Bpestről hoztak le mert nem fért be küszöb csere után az ajtó!. Sokan úgy gondolják két ajtós gépen egyszerűbb pl. küszöböt cserélni pedig sokkal nagyobb tapasztalatot igényel , hogy a hézagok rendbe legyenek. Azért valljuk be a mai elemcserés javítás gyorsabb és lényegesen jövedelmezőbb hisz nincs élő munka ráfordítás csak a számadás a tenta ceruza meg fog rendesen!
- 4 likes
Komment
-
Igen , ez a hajnali kelés mindig akkor van amikor valami ördögi sugallatra -lefekszem mondjuk este 8 kor . 1/2 11 elött nem szabad , mert akkor fél 5 kor megyek a garázsba . Amúgy is nagyon a körmömre van égve egy klubtárs Coupéjának a teljes összerakása . Nagyon lassan megy , már ég a pofám .
A karbiba pedig 8x1 es menetet vágok , és réz hatszögből esztergálok csöcsöt , amit be is ragasztok .
Amúgy meg mindig szarik a kutya valamit --- ma megint úgy gondoltam , hogy lefestek egy darab vasat ( Ducatóba hátsó üléssor tartó keret ) NEM KELLETT VOLNAmegint megfogadtattam magammal , hogy nem akarok festeni és nem veszek a kezembe festéket ....
Most már lehet szerezni elemeket a Coupéhoz ---de nem mondom meg az árakat ..... (két okból )
Komment
-
Kedves Zoli!
Az internet megmondja az árakat,szoktam nézegetni,ha jól emlékszem valamilyen Cseh,vagy Szlovák oldalakon.Nagyon sok javítóelem van,az árak elég magasak,de akinek kell és futja rá az megveszi,akinek meg nincs rávalója,az csorgatja a nyálát,vagy nekifog és kikalapálja.Az utángyártott elemek illesztésével általában sok a probléma,ezért azokon sokszor alakítani kell.
A nagyobbik baj,hogy nincs egy karosszéria méretekre kiterjedő irodalom,sokat kutakodtam már utána,de egyenlőre nem találtam.
A "kardán-alagútban" futó vas fűtéscsövet cserélte e már valaki,mert ilyen öreg autóknál főleg,ha sokat állt víz nélkül okvetlen szükségesnek tartom,-nehogy kellemetlen következményei legyenek a lukadásnak!
Üdvözlettel:Che
Komment
Komment