Csodálkozom azon, amit írtál Bazsimoci. A gömbgrafitos öntvény nagyon régen főtengely alapanyag. Így készültek tudtommal a hazai gyártású MIB-dízelek, amikkel a téglagyári kisvonatok is működtek. A göv egy ragyogóan hőkezelhető, felületedzhető anyag. Szerintem személygépkocsiknál is használták.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kettős tömegű lendkerék
Collapse
X
-
Az öntvény jobban felveszi a rezonanciát. Nemhiába készülnek a legjobb forgácsoló gépek öntöttvas vázzal. Dolgoztam már szerelt idomacélból készült vázas NC gépen. Az a tipikus ipari szemét. Ha összetörik, sokszor cm-eket megy el a központja és a főorsóház. Az öntöttvas ágyú gépeken ez megáll max 1 mm-es mennyiségnél.
Az öntöttvas csavarásra és a dinamikus nagy erőhatásokra érzékeny. Ez pedig a főtengelynél méretezés kérdése.Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2017 ápr. 17, 22:10."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
Sziasztok! Vita lezárva!
Kettőstömegű --- rákfene.https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=1V-PFqP7zq8
https://m.youtube.com/watch?feature=...&v=1V-PFqP7zq8Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2017 ápr. 17, 23:10.
- 3 likes
Komment
-
Szervusztok!
Nem vitaként indítottam ezt a rovatot,csupán azért,hogy ismereteket szerezzünk arról,hogy mit is utálunk valójában.A hozzászólások zöméből az tűnik ki,hogy azok írói is idegenkednek a felesleges bonyodalmaktól és máris számos új technikai és technológiai ismereteket szerezhettünk a főtengelyekről,kettős tömegű lendkerékről,melyeket hasznosnak tartok és remélem mások is.Nem szégyen valamit nem tudni,csak a tudatlanságba belenyugodni az.
Felfedeztem egyéb a témával kapcsolatos írásokat és,ha lesz időm felteszem őket,-mert nem egy lerágott csont még ez a téma,-van itt még fehér folt bőven.
Üdvözlettel:Che
Komment
-
Kedves Pasetta!
Nem vettem rossznéven a hozzászólásod,sőt a videó igen érdekesnek bizonyult számomra a kovácsolt/kontra gömbgrafitos öntvény főtengelyek összehasonlíthatósága révén,-lehet belőle tanulni.Valahogy nem mélyedtem el idáig a főtengelyek anyagában,ezért hasznos volt számomra.Megjegyzem az is nagy csalódás volt számomra,amikor megvizsgáltam egy törött,valamilyen Opelből származó vezérműtengelyt,pontosabban esztergálni szerettem volna belőle valamit,-hát az is öntvény volt.Előtte mindig úgy gondoltam,hogy egy vezérműtengely kovácsolt és igen jó minőségű acélból készül,megfelelően hőkezelve,-tévedtem.
Üdvözlettel:Che
- 1 like
Komment
Komment