Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Skoda 105 és 120

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Skoda 105 és 120

    Átnézve a Fórum Autók szerelése témáját csak 1000 MB fórumot találtam ezért, és mivel a jövőben ezek a Skodák is egyre inkább bekerülhetnek a veteránosok látókörébe legyen nekik is egy kis szögletük. Ha valaki az utolsó farosokról szeretne kérdezni itt megteheti. (csak ne tőlem kivéve ha a sajátomról van szó)
    Történt pár éve, hogy a házhoz került egy Skoda 120, mivel olcsó volt és farmotorossal úgy sem volt még dolgom eddigi rövid autós pályafutásom során, és amúgy is, alig látni. Átíratás majd forgalomból kivonások(ideiglenes) követték egymást, mert nem volt sürgős. Aztán idén egyre inkább erősödött bennem, hogy neki kéne állni jöttek is új küszöbök, homlokfal rávaló első sárvédők meg egyéb apróságok. A hétvégén is kapargattam a gépet, pontosabban a padlólemezt és tőlem szokatlan módon fényképeztem közben kettőt hogy demonstráljam kicsit a dolgot. Ez a ,,rücsi" anyag amivel kifújták az egész belsejét nem igazán használ 36 év eltelte után, mert a repedéseknél beszorul a nedvesség. De szerencsére a rozsdás helyeken a fehér szín barnára vált. Én itt arra gondoltam, hogy elég csak ott lekaparni meg a környékét a többit azt hagyom, az egészhez egyébként sem lett volna túl sok kedvem Ott ahol nem rozsdás erősen meg van tapadva az anyag jelenleg is. Csinálgattam már ezt-azt autókon, de padlólemezhez nem nyúltam, ez lenne a szárnypróbálgatás, karosszéria hegesztés területén szintén. Drótkoronggal eltávolítva a rozsdát egy rozsdagátló alapozóval kezeltem a tiszta fém felültet, a rücsit nem szándékozom újrafújni. Inkább újra elolvasom sepy barátom Ladájánál alkalmazott metódust, és ezen a kocsin kipróbálom.

    Elsőre ennyit, ezennel a témát megnyitom.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2019 nov. 28, 23:13.
    jagdtigger, sepy és 6 további látogató kedvelte ezt.

    #2
    Jánosom ne sajnáld az időd és kapard fel az alján a repedezett bitumen alapú hangszigetelést. A belső küszöb melletti részt nem érzek túl rossznak / csavarhúzó próba! / majd van egy magyar gyártmányú rozsda átalakító egy kovácsolt kerítés van a fém dobozán érdemes avval átkenni alapozó festés előtt. Nem gyűjtöm az üres dobozokat de ez valóban jó. Az udvaron kint az esőn ha esik van egy öntött vas kályhám virág cserép tartó jó rozsdás volt bekentem evvel a kencével és egy fekete bevonatot hozott létre. Nem festettem át és jól áll rajta! János ne sajnáld a cinkromátos alapozót több rétegben utána jöhet az általam leírtak. Ha kérdésed adódik írj akár privátot is ha tudok segítek. Peremező lukasztó fogó használata ajánlott.
    zahi, Titus és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szervusztok!

      Korant a neve és óvni kell a fagytól,illetve nem fagyhat meg.A folyadék színe fehér,majd a felhordás után lilássá válik,amikor megszárad fekete lesz és elég kemény védőfelületet képez.Azt nem tudom,hogy a száradt korantra felhordott festékrétegek,az idők folyamán hogyan fognak viselkedni.

      A korant felhordása előtt a rozsdás felületeket a lehetőségekhez képest meg kell tisztítani,mert a revésre rozsdásodott felületeken ez sem ér semmit.

      Valamilyen szerves vizes oldatnak vélem,amire utal a fagyvédelem,de ebben távolról sem vagyok biztos.

      Üdvözlettel:Che
      Titus, és kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszi Józsi igen erről van szó. Én a kint pihent rozsdás öntvényre kentem nem csináltam vele előtte semmit. Maradék volt az anyag és kíváncsiságból kentem fel. Azóta is kint van és jól áll rajta. Ezen nem reve volt az általad leírtra vigyázni kell.

        Komment


          #5
          sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Jánosom ne sajnáld az időd és kapard fel az alján a repedezett bitumen alapú hangszigetelést.
          Rendben, újra nekimegyek bár maradéktalanul nem biztos hogy le lehet kaparni. A repedésekre koncentrálok majd.
          A belső küszöbnél már volt javítva korábban a B oszlop előtt, most pedig a padlólemez és a küszöb találkozásánál több helyen. A küszöbök annak ellenére vagy éppen amiatt, hogy már egyszer voltak cserélve újból cserére szorulnak. Most a középső küszöb is új a jobb oldalon, a bal már csak jövőre következik.
          A Korant-ot ismerem, még Beagle ajánlotta tank belső festéséhez Tiszakeszin négy éve, víz bázisú így a benzin nem oldja. A festhetősége és csiszolása kérdéses számomra, de a szőnyeg alatt jó helyen lenne, ott nem látszik. Jelenleg rozsdára Hammerite-ot helyettestő festéket használunk itthon, így adták festékboltban. Az mondjuk jó hír, hogy a Korant az esőt annak ellenére hogy vízbázisú tartósan kibírja. Köszönöm a segítséged felajánlását! Ha van valami kérdésem majd megkereslek

          Komment


            #6
            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            így adták festékboltban.
            Esetleg Rezisztánnal lehet helyettesíteni,az meg eltűnt..nekem is adtak egyfajta H-helyettesítőt,messze nem pótolta:és közel kétszer annyi kellett belőle ennyit az"olcsóbb"helyettesítőkről.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Sajnos én nem értettem egyet a konstruktőr ötletével? hogy középre tette az emelési pontot. Én minden esetben a belső küszöbre tettem egy függőleges merevítést / pl. 20x20- as zártszelvényből. Ez kívülről nem rontotta az esztétikumot viszont szilárdságilag később jól jöhet!. Én nem szerettem az itt ott foltozgatást. A belső küszöb mellett érdemes végig kicserélni a fenék lemezt pl. Ladához árultak és szerintem még most is van kb. 150 mm széles. Egy idős a régi és később sok bosszúságtól óvod meg magad. Általában a jobb oldal a k@kis mert az jár a sárban. Középen meg az emelőpont miatt javították. Én nem hagynám úgy főleg ha még ráadásul a Tiedről van szó, bár vannak törvényszerű dolgok miből nem szabad engedni főleg egy szakinak mert miután beüt a krakk úgyis letagadja amit mondott és a javító a hibás!!

              Komment


                #8
                mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                nekem is adtak egyfajta H-helyettesítőt,messze nem pótolta
                Itt ilyet adtak: http://www.megepit.hu/gettermek/303/...szinben__0_75l
                Van sima változatban is. Kalapácslakk formában a Bervára ment, az is kipróbált.

                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Sajnos én nem értettem egyet a konstruktőr ötletével? hogy középre tette az emelési pontot.
                Az autó farnehézsége miatt inkább hátrább tehette volna, de így pont a B oszlop alá került. Az is tart valamit biztos. A sajáton egész biztos, most már legalább hozzáér a küszöb alja a B oszlop belsejében kialakított merevítéshez, a korábbi küszöbcsere alkalmával ez nem jött össze az embernek.
                Ha rozsdás a fenéklemez széle a csere nem vár, ott a szélén bitumen nincs úgyhogy könnyen megállapítható. Első látásra nem tűnt rossznak az alja. Lekaparás után majd minden kiderül.

                Komment


                  #9
                  Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Van sima változatban is.
                  Nekem nem jött be:jobb szerettem a H-t-viszont megint változtattak az összetételén, már nem olyan fújni mint régebben!!!!?
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    Én ilyen cuccot használok rozsdára... (végszükség esetén) Mélyen beszívódik és epoxi alapú ami igen előnyös az átfesthetőség szempontjából. Tesztelt és bevált anyag! ( de persze legjobb a rozsda mentes felület) Második képen egy épp most ecsetelt Simson váz.

                    Komment


                      #11
                      Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én ilyen cuccot használok rozsdára...
                      Én nem ismertem eddig, de elmentem magamnak
                      Egy Schwalbe készülődik itt is, de nem gatyázok homokszóratom a nagyobb részeket, és főként a vázat mert azt lekapargatni... Emelem kalapom, mert ez úgy nézem nem volt homokszórónál

                      Komment


                        #12
                        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Emelem kalapom, mert ez úgy nézem nem volt homokszórónál
                        Nem kell emelgetni.. én is szóratnám, de idő híján kényszerből ez is megfelel,+ lesérült a szórós.. így túl nagy lenne az elhúzódás. Egyszerű kis motor,szerencsére könnyű felújítani... de viszont jóra megcsinálni már kissé bonyolultabb.

                        Komment


                          #13
                          Atti69 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Egyszerű kis motor,szerencsére könnyű felújítani... de viszont jóra megcsinálni már kissé bonyolultabb.
                          A burkolatokra gondolsz?
                          Amúgy akkor jók ezek, ha már nem kell hozzányúlni összerakás után. Én a régi Schwalbémről utáltam leemelni a motor burkolatát. Aztán begyakoroltam egy mozdulatsort. A mostaniról sem könnyebb, de ez már trafós szikrával gyújt. Talán megúszom az újratanulást.

                          Komment


                            #14
                            A héten rendbe lett téve a Skodán a jobb hátsó sárvédőív kívül és belül, gondoltam megérdemel egy üregvédőt is. Ezt kaptam a boltban: http://mipacolor.hu/termek/mipa-hv-u...mversiegelung/
                            Felráztam és kezdtem volna fújni, de nem jött ki semmi. A kompresszor 8 bar nyomást ad, lehet csak sűrű volt a folyadék. Hígítani kéne? Levettem a pisztolyról a csövet, de úgy sem igazán jött semmi. Vagy előbb mást kéne befújni, és csak azután menjen az üregvédő? Ha igen, mit? A sárvédő doblemezének belsejében az eredeti lemezek rozsdásak valamennyire, mivel gyárilag nem kezelték semmivel, de idáig így is bírta. Erre kéne most valami konzerváló anyag és talán üregvédő, ha már megvettem Szívesen meghallgatnám más tapasztalatait a témában. A fórumon nem találtam ilyen témát.

                            Komment


                              #15
                              Én amíg hozzányúltam az autóhoz ,cinkromátos alapozó,catepox(régen)utóbbi időkben Bady rücsivel fújtam az alapozott részeket,nagyon hasonló volt az eredmény a gyárira...Azért szerettem a cinkromátost,mert ledrótkefézett vékony rozsdán is jól tapad és tartós alapot képez.A rücsipisztolyt szereld vissza gyárira és mártsd higítóba a szívócsövét ki kell fújnia,ha nem fúj dugulás vagy sérülés van rajta,én csináltam olyan trükköt,hogy kettéosztottam a festéket,és hígítva jobban el tudtam oszlatni a felületen.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 okt. 31, 20:12.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X