csapágycsere miatt nem kell a fedélzeti számítógéppel újból a rendszerbe illeszteni.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk
Collapse
X
-
Nem klímás. Remélem, hogy a csapágycsere miatt nem kell a fedélzeti számítógéppel újból a rendszerbe illeszteni. Nem jut eszembe a szakkifejezés.
Akkor így néz ki a dolog:
Na most, ez a generátor van egyebek mellett az összes Punto II-ben, 8V vagy 16V az mindegy, ha nem klímás. A klímásokon egyetlen öt bordás szíj hajt minden részegységet és fixen van a generátor (is) rögzítve a tartókonzolon.
Ez meg állítható, a múltkori szíjcserés kérdés után, gondolom kiderült számodra is. Bár akkor is jobban utána nézhettem volna, ezért bocs!
Nem tudom, hogy bontott, új vagy mindenképpen csak a saját kezű javítás jöhet szóba. Nem lehet nagy gond szétszedni, ha jól látom a képkeresővel, akkor négy csavar tartja össze az aluház két felét. A szíjtárcsa leszedéséhez imbuszos a tengelyvég. Az elektronika részéhez a hátoldalán nem tudok hozzászólni.
De egy új Marelli is elérhető egy 20-asért:
https://alkatreszek.hu/943308901010_mag_jk
Ja, Fiat 46419297 a gyári cikkszám, ha guglizni akarsz.Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2017 jan. 03, 19:58.
Komment
-
Szívesen! Hogy a nagykerek árképzése milyen, arra csak azt tudom mondani, havi szinten találkozok Bárdis, Lángos számlákkal, amelyeken 48 % kedvezmény szerepel. Persze, ezek mindennapos vásárlók, de nem is kereskedők, hanem csak személyszállítással vagy teherszálltással foglalkozó cégek.
Akkor nem tudom, a kereskedőknek mennyi a kedvezmény, ha egyesek közülük 30-40 %-ot tovább tudnak adni a vevőiknek.
- 4 likes
Komment
-
Kedves Zsolti!
Nem akarok se észosztó se megmondó ember lenni,csak egyszerűen segíteni szeretnék generátor javítás ügyben,ezért leírom,hogy hogyan szoktam csinálni.
Az autóból kiszerelt generátort először hasznos dolog kívülről megtakarítani,ha mással nem ecsettel szárazon kisöpörni a felületre és a bordák közé rakódott kefeport és egyéb szutykot,esetleg gépronggyal jól áttörölgetni.
Első lépésként szereljük le a feszültségszabályozót és a szénkefetartót,ezeket rendszerint valamilyen igen sérülékeny műanyagfedél védi,ezért nagyon körültekintően járjunk el!
Második lépésként a szíjtárcsa eltávolításának kellene következni.Az újabb generátorokon,sajnos ehhez nem találunk semmilyen megfogható felületet,gondolok itt lelapolásra,vagy bármilyen jó megfogást nyújtó felületre a szíjtárcsán,vagy a tengelyen.Némely generátoroknál a tengelyvégben,van esetleg imbusz,torx kulcsoknak kialakított fészek,ezeknek a hatékony megfogást illetően azonban igen kétes a hatékonysága.Amennyiben a fent említett helyen próbálva nem indul meg le a tárcsát rögzítő anya,-akkor ne is erőltessük mert csak sérül a tengelyvég!
A szíjtárcsa sikertelen levétele esetén,egy kicsit fordított sorrendet kialakítva,ki kell csavarozni a generátor csapágyfedeleit összefogó csavarokat.Ezek a csavarok általában M5-ös kereszthornyos csavarok,nagy szerencse,ha azok a fenti képeken láthatóan laptávval is el vannak látva,mert a laptáv nagyon megkönnyítheti a dolgunkat.Amennyiben ezek a csavarok nem indulnak meg kifelé,akkor ne erőltessük,mert tönkremegy a csavarfej,esetleg beszakad a csavar az alumíniumba.Sikertelen kicsavarás esetén kenjük be petróleummal,kocogtassuk meg tengelyirányban,valamilyen alu rúd közvetítésével,hogy ne legyen látszata a kalapálásnak,ha ez sem segít,akkor csavarjuk be az egész generátort vizes rongyba,a melegítendő hely kihagyásával és valamilyen pontmeleget adó eszközzel,melegítsük meg olyan 200 celziuszra az adott csavar környezetét és úgy melegen próbálkozzunk a csavar kiszedésével!Nem szabad semmit túlerőltetni,ha elakadunk kenjük meg petróleummal és adjunk időt,hogy az kifejtse hatását!Jó tudom az idő az pénz,de ha szétverjük még több pénz,ha meg agyonbarmoljuk,hiába jó,- sz@rul néz ki,-igaz van akit ez egy csöppet sem zavar,-de induljunk ki abból,hogy minket zavar!
Az állórészt és a csapágyfedeleket összefogó csavarok eltávolítása után,a feszültség szabályzótól és a kefetartótól előzőleg megszabadított csapágyfedél elméletileg lehúzható.A lehúzásnál nagyon vigyázni kell,hogy az egyenirányító diódahíd,mely általában forrasztva van az állórészhez és a generátor belsejében van elhelyezve,fel legyen szabadítva és semmi esetre ne sérüljön meg!A csapágy a legtöbb esetben lehúzó nélkül kicsúszik a fészkéből és fent marad a forgórész tengelyen,melyet onnan lehúzóval kell elszerelni,némely esetben mindkét oldalon.
A kiszerelt forgórészt ezek után,szigorúan puha pofák alkalmazásával (alu,vörösréz) kellő határozottsággal,de nem roncsolólag,be lehet fogni a satuba,én a tekercs tájékán a szegmenseknél szoktam és egy kellemes ráfogással,le lehet lazítani a szíjtárcsát és le lehet húzni a csapágyfedelet.
A tapasztalatom szerint,ha egy generátornak elhasználódnak a csapágyai,addigra megkopnak a csúszógyűrűk is és,ha már szét van szedve érdemes azokat felszabályozni és a szénkeféket is cserélni.
A csúszógyűrűk szabályozása is megér egy hozzászólást,mert csúcsfészek híján és az alulméretezett csúszógyűrűk miatt az sem egyszerű,de arról majd egy kicsit később.
Nem szentírás amit fent leírtam és sokféleképp lehet szétszedni és javítani a generátorokat,-én csak a tapasztalataimat osztom meg veletek és azok nem egy típusra,általában a járműipari generátorokra vonatkoznak!
Megyek a műhelybe,mert várnak a macskák és a tűzre is tenni kell.Odakint Szibéria van és sajnos még ez csak a kezdet.
Üdvözlettel:Che
- 4 likes
Komment
-
Kezdtem volna a generátort kiszedni, de az élet közbeszólt. Indítanám az Albit, egy kicsit beindult, majd leállt. Próbálgattam még párszor, de semmi. Semmi gond n volt vele előzően. Igaz a -1 fokos hidegben állítottam le, és a -16-ban indítottam. Erősen tartalékon volt egyébként. Előfordulhat, hogy lelevegősödött a benzinvezeték? Ha igen, akkor hogy kell ezeket a közvetlen befecskendezős modern izéket légteleníteni? Egyáltalán hogyan nézem meg azt, hogy kap-e benzint?
Komment
-
Központi,vagy hengerenkénti a befecskendező rendszere?Azt is jó lenne tudni,ha leveszed az akkusarkot,újra kell e indítani az agyát?A hengerenkénti (MPI)L Jetronik Boschnál úgy ellenőriztem a benzinrendszert,hogy lekötöttem az akku + sarkot,külön vezetéken áramot adtam a benzinszivattyúra,a nyomóágra felül bekötöttem egy minimum 6 bar-t tudó nyomásmérőt és elindítottam a szivattyút.Ilyenkor a benzinszivattyú teljesen független áramkörről kap áramot,semmibe nem kavarhat be.A szivattyú jó működése esetén a nyomásmérőnek 6 baron kell állnia,a túlnyomást egy nyomásszabályzó szelep szabályozza.A túlnyomáson szállított benzin a nyomásszabályozón keresztül visszaáramlik a tankba.
A központi befecskendező rendszerekben (CPI) kisebb a nyomás,de azok pontos értékét nem tudom.A benzinszivattyú ellenőrzése a fentiekben leírtak alapján elvégezhető,de ha az központi elektronikát újra kell indítani,akkor tekintsd az írásomat tárgytalannak!
Jaj de mélységesen útálom ezeket az agyon komplikált technikákat,-ebben a szibériai hidegben sz@rakodni ilyen sziszi-fuszi munkával,amikor az ember keze még a kilincshez is oda fagy,-no és a tudatlanság,a bizonytalanság és a méreg.
Üdvözlettel:Che
- 1 like
Komment
-
6
Közvetlen benzinbefecskendezés elméleti vázlata
Galéria: Modern benzines? Mi baj lehet?
A 2. kép blokkvázlata alapján nyomon követhetjük az üzemanyag útját. Különböző gyártók különböző rendszerei eltérhetnek egymástól mind elvben, mind az alkatrészek elhelyezésében, méretükben, de a lényeg mindig ugyanaz. Megfelelő időben, kellő mennyiségű üzemanyag juttatása az égéstérbe.
Az üzemanyagtankban (1) tárolt benzin jelen van az üzemanyag-bemérő egységben is (2). Az elektromos tápszivattyú (3) egy előszűrőn keresztül szívja fel az üzemanyagot, és továbbítja egy csővezetéken keresztül az üzemanyagszűrő (4) felé. Gyakran alkalmazzák közvetlen benzinbefecskendezésű motorok kisnyomású körében, hogy külön elektronika szabályozza az elektromos tápszivattyút, tehát az nem állandó fordulatszámmal forog, hanem a nagynyomású szivattyú által igényelt mennyiséget szállítja, motorterhelés függvényében. Az üzemanyagszűrő (4) után a benzin a nagynyomású szivattyúhoz (6) ér. Rendszertől függően opcionálisan a motorvezérlő elektronika tájékoztatást kap egy nyomásmérő szenzortól (5) a kisnyomású kör nyomásáról. Ez a nyomás jellemzően maximálisan 5 bar. A nagynyomású benzinszivattyúba (6) áramló üzemanyag mennyiségét a szabályzószelep (7) állítja be. Az előállított nyomás motorterheléstől függően jellemzően 50-150 bar közötti a közös nyomástérben, vagy ismertebb nevén rail csőben (8).
A nagynyomású kör szabályzását tehát a közös nyomástérben található nyomásszenzor (9) értéke alapján végzi a motorvezérlő elektronika, a magasnyomású benzinszivattyú szabályzószelepének kitöltési tényezővel történő kivezérlésével. Ritkább esetben biztonsági intézkedésként a gyártók nyomáskorlátozó szeleppel (11) látják el a nagynyomású kört, de ez nem jellemző a korszerűbb közvetlen benzinbefecskendező rendszerekre. A közös nyomástérben tárolt nagynyomású benzin a befecskendezőszelepeken (10) keresztül jut közvetlenül az égéstérbe.
Elindulásnak nem rossz....
Totalcar Magazin 2015.10.15.
http://totalcar.hu/magazin/technika/...benzinesekrol/
Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2017 jan. 07, 19:34.
- 3 likes
Komment
-
Kedves Fergusson!
Az általad feltett BOSCH oktatóvideó,a közvetlen benzin befecskendezésről készült,amely egy lényegesen korszerűbb technológia.A bezin itt közvetlenül az égéstérbe fecskendeződik be,hengerenként egy mágnesszelepen keresztül,mely csak adott időben,adott mennyiségű benzint fecskendez be a Lamda 1 értéknek megfelelően.
Úgy gondolom a Zsolti FIAT-ja még nem ilyen,de azért nagyon jó,hogy feltetted,mert így megismerhetjük ezt is.
Közben azon gondolkoztam,-nem lehet,hogy valahol egy kis víz került a rendszerbe ami képződhetett,valamilyen párakicsapódásból és amiatt van üzemzavar?Sajnos azt sem tudjuk,hogy fűtött garázsban,vagy fagyban történt ez a leállás.Lehetséges,hogy egy fűtött helyen történő átmelegedés után meg is szűnne,de akkor is meg kell keresni a probléma okozóját,mert átfagyás után ismétlődhet.
Úgy vélem a probléma nem lehet nagy,az a rendkívüli hideggel kapcsolatos.
Üdvözlettel:Che
Komment
-
Ilyen szép téli időben jön elő ez általában főleg akkor ha a tank aljában van csak üzemanyag. Az év közben felgyülemlett víz a kocsi hasa alatt jégdugó keletkezik. Elindul és rövid időn belül megáll! Orvosság : üzemanyag vezetéket meg kell bontani a mi a motortól megy hátra és egy kis tölcsérrel Denaturált szeszt kell bele önteni ez feloldja a jégdugót. Megelőzésként egy teli tankba 2 dl. Denszesz a téli időben! Ez bevált először az S 100-as Skodám csúfolt így meg anno.
- 1 like
Komment
-
Sándorom!
Az a baj,hogy ezek már nem S 100 Skodák.Az egy faék egyszerűségű technika volt,-ezek meg pénzért vett bonyodalmak,ipari hulladékok,idegbaj okozó ganéhegyek.Ilyen sz@rokat el se lenne szabad adni,-most gondold el,ha ilyen időben az országúton áll le és ott vannak a kicsi gyerekkel.
A bosszantó az,hogy az is lehetséges,hogy a hiba valamely tankolás alkalmával a trehányul kezelt töltőállomás okán keletkezett és ki a fene vállalja a felelősséget!
- 3 likes
Komment
-
Ilyen szép téli időben jön elő ez általában főleg akkor ha a tank aljában van csak üzemanyag.
A baj forrása pedig lehet, hogy Sepy "kezében" van...először én is ott kezdeném a hibát keresni. Sokakat megviccelt már a kevés üzemanyag a jobb időkben is. Egy kis jég vagy víz komoly gondokat okoz a befecskendező rendszerben, ha "elszabadul". Már majdnem olyan,mint a diesel....(csak ott még rosszabb...komolyabb a következmény)
- 2 likes
Komment
Komment