Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    szinkronkapcsoló hiánya.
    Egyet láttam. Szinkron nélkül is lehet jó. PL: p20-21 váltó amit még kuplung nélkül is lehet finoman kapcsolni. Katonaságnál BRDM sofőr voltam,az viszont nagyon érzékeny kétkuplungos technika. Kb 20 éve Passat 1 diesel kombim volt,amikor kuplunghibás lett, 1,5 hónapig úgy jártam az országot. Az indulás volt kicsit nyűgös..egyesben önindító.. utána le-fel könnyedén kapcsolható volt,csak figyelni kellett a határokra. A piros lámpákat élmény volt megközelíteni.. Szegény anyukámat biztos sokan szidták. Azt az autót azért nem felejtem el,mert 1,6 millió km.el adtam el, ebből én tettem bele közel 500 ezret.

    Komment


      Ez a dupla kuplungolás érdekes kérdés. Azt értem, miért írjátok, viszont nekem minden 5.-be kapcsolás sikeres volt dupla kuplung, és gázfröccs nélkül is.

      Komment


        Akkor meg ezek az olasz mérnökök csak tudnak valamit. Ha jobban belegondolok a dupla kuplungolásra a fordulatszám különbség kiegyenlítése miatt van szükség. Mivel ebben a tartományban - feltételezve a 70 km/h-t - ez igen kicsi, ezért simán lehet kapcsolni.

        Egyébként nem lehet rossz dolog ez az 5-ik sebesség.

        Komment


          Most nincs előttem a pontos adat, ha jól rémlik, azonos sebességnél 700-at esik a fordulat. Bejáratós motorral 70-et ír a könyv, na ez nálam 5.ben 85 km/h volt. Ladás a hangja.

          Komment


            Kispolszki témában hadd dicsekedjek!
            Képzeljétek el, sikerült szert tennem egy 0 km-es motorra. Óriási szerencsével, nagyon baráti áron. 87-es, E-s, számlával, adásvételivel. Egy rég bezárt autószerelő műhely sarkából.
            Click image for larger version

Name:	P_20161125_103824.jpg
Views:	1
Size:	196.4 KB
ID:	150336Click image for larger version

Name:	P_20161125_121130.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	150337Click image for larger version

Name:	P_20161125_121136.jpg
Views:	1
Size:	192.3 KB
ID:	150338Click image for larger version

Name:	P_20161125_121142.jpg
Views:	1
Size:	192.6 KB
ID:	150339Click image for larger version

Name:	P_20161125_121857.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	150340
            Tisztítani kellett sokat, a kép azért homályos, mert sikerült bemaszatolni a telefon kameráját...

            Komment


              Mitől ilyen tiszta? Pervollal mosod?

              Komment


                Szervusz Zsolti!

                Úgy mondanám,-Az akarattól lett ilyen tiszta.Szépen és igényesen dolgozik ez a legény és ez nálam nagy erény.

                Az ötös váltó átalakításról jobb lett volna egy kicsit többet tudni,-de majd még sor kerülhet arra is.

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  Köszönöm Urak!
                  Kicsit szerintem perverz dolog, de én élvezem a motorikus szerkezetek tisztítgatását. Az új motorral nem volt nagy talány. Csak műhelykosz volt rajta, könnyen lejött.
                  Ha lesz kicsit több időm a gondolataimat összeszedni, megpróbálom összefoglalni a váltó átalakítását is.

                  Komment


                    uz011 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Elnézést, elfelejtettem benézni.
                    A fiat126 fórumot én javasoltam, de mára úgy látom hogy szétment a társaság, ami szomorú.
                    A kayabát hol vásároltad Zsolti?
                    5-ös váltóról a saját történetem a következő. Több alkalommal előjött a téma a fórumon, mindig ott bizsergett hátul a fejemben, aztán tavaly adódott egy lehetőség, a bolti árnál lényegesen olcsóbban megvenni egy átépítő készletet. Szóval megvettem, és bár nem ez a szakmám (még csak közöm sincs a gépészethez, autószereléshez), autodidakta módon, a szerelési könyv segítségével a múltkor sikerült egy váltót megépíteni, így azt gondoltam, meglesz ez egyedül is. Volt telefonos segítség, így tényleg nem volt nehéz. Cserélni kell az első burkolatot, a kiválasztó villát, a rükverc kapcsoló villáját, meg néhány apróságot, kell alkatrészeket is átalakítani, valamint az új házat is kell faragni. Rövídíteni kell a rugalmas összekötőt, és át kell alakítani a kulisszát is.
                    [ATTACH=CONFIG]34399[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34400[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34401[/ATTACH]

                    Ezek pedig egy kolléga képei, én sajnos keveset fotóztam:
                    [ATTACH=CONFIG]34402[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34403[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34404[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34405[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34406[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34407[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34408[/ATTACH]

                    Autózásnál az a lényeges különbség, hogy jóval halkabb, hiszen elég az alacsonyabb fordulat is. Végét nem próbáltam mivel még bejáratós a motor is.
                    Megpróbálkozom bővebben kifejteni a dolgot.
                    Tehát a vágyat, és a motoszkáló gondolataimat kielégítve beruháztam a szettre. Elsőre az volt a terv, hogy az eladóval, aki gyakorlott a témában, közösen fogjuk megcsinálni az átalakítást. De mivel szinte soha nem ért rá, illetve már addigra túl voltam egy váltó teljes összeszerelésén, inkább belekezdtem.
                    Nagyon fontos, hogy jó állapotú váltó legyen, amit átalakítunk. Gondolom, felesleges részletezni miért. Egy bontott váltó 10.000,-, ebbe megy a 140.000,- értékű átalakítószett. Én a kocsi saját, eredeti váltóját használtam, minden fogaskerék ép, csapágyak jók. Egy alapos tisztítás után minden tömítést, és szimeringet kicseréltem, a festéseket feljavítottam. Az átalakítást csak ez után kezdtem meg. Vannak alkatrészek, amiket át kell alakítani. Ehhez egy bontott váltó alkatrészeit használtam, ha egyszer szétesne az 5., akkor a saját alkatrészeivel lehessen javítani, és visszaalakítani. Tehát, az előkészületek: A kmóra meghajtó fogaskerekéből kellett leesztergálni 6,5 mm-t, a szinkrondobból 2,2mm-t, és a szinkron lemezek füleit is 1 mm-el kellett rövidíteni. Az összerakás folyamán a 2. fokozat léptetővilláját kellett jócskán megköszörülni az új fogaskerekek, illetve szinkrongyűrű helyén, mert ez össze tud akadni. Itt a köszörülés közben erős kételyeim voltak, hogy jól csinálom-e, annyit kellett leszedni, de a telefonos segítség mindig megnyugatott.
                    A fotókon látszik, hogy a sasszeges végzáró anya helyett normál anyák kerültek fel. A felsőnél egy kis imbusz csavar rögzít a tengelyen, ennek is kellett kicsi fúrógépes rásegítés, hogy a síkból ne álljon ki, valamint az alsó anyát menetrögzítővel lehet csak fixálni. Talán ez az egyetlen pontja a történetnek, ami nem teljesen megnyugtató...
                    A ház első fedelét szintén alaposan meg kell faragni, mivel az 5. fogaskereke erősen ütközik. Ennek oka, hogy valószínűleg az olasz 500-as váltójához készül a szett, nem a lengyel verzióhoz. Ettől függetlenül szépen működik, nekem egyenlőre bevált.
                    A szerelés persze itt nem ér véget... A váltó hosszabb, így a rugalmas összekötőt rövidíteni kell. Én a kapcsolóvillákat mértem össze, annak a különbségével rövidítettem le, és ez jó elvnek bizonyult. A kulisszában is meg kell csinálni a helyet. Ennek a kibontásához a fél belsőt ki kell szerelni a kocsiból. Ezért is ütemeztem a nagyszervízre a váltó cseréjét (futóművet, motort, váltót, szőnyegeket, fékrendszert cseréltem).
                    Miután minden összeállt, a tolatólámpa funkcióját veszíti, mivel az 5. fokozat kerül a helyére. A váltó alsó védőlemeze sem fér már el a hosszabb váltó miatt. Összességében ezeknek egy hobbiautónál nem sok haszna van. A tolatólámpát viszont műszakira le kell szerelni...

                    Az alapanyagok, és a segédlet:
                    Click image for larger version

Name:	20160617_182740.jpg
Views:	1
Size:	200.1 KB
ID:	150362Click image for larger version

Name:	20160617_182745.jpg
Views:	1
Size:	192.0 KB
ID:	150363Click image for larger version

Name:	20160617_182753.jpg
Views:	1
Size:	194.6 KB
ID:	150364

                    A villareszelés:
                    Click image for larger version

Name:	20160618_110041.jpg
Views:	1
Size:	202.9 KB
ID:	150365

                    Ház reszelése:
                    Click image for larger version

Name:	20160621_182009.jpg
Views:	1
Size:	202.6 KB
ID:	150366Click image for larger version

Name:	20160621_192531.jpg
Views:	1
Size:	201.2 KB
ID:	150367

                    Biztosító csavar:
                    Click image for larger version

Name:	20160625_140504.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	150368

                    Több képet nem tudok ide tölteni, de ennyi is a történet.

                    - - - Updated - - -

                    Ez pedig a végeredmény:
                    Click image for larger version

Name:	20160625_142327.jpg
Views:	1
Size:	205.4 KB
ID:	150369Click image for larger version

Name:	20160710_194055.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	150370Click image for larger version

Name:	P_20160929_084814.jpg
Views:	1
Size:	198.4 KB
ID:	150371

                    Komment


                      Köszönjük a leírást. Szép munka, minden elismerésem!
                      Azért van azon a blokkon még pár finomság: motorteknő, kipufogó...

                      Komment


                        Zsolti! Csak Neked... Ha már finomságokról van szó. A 0-s motorhoz kaptam.

                        Click image for larger version

Name:	P_20161122_135327.jpg
Views:	1
Size:	196.0 KB
ID:	150380Click image for larger version

Name:	P_20161122_135344.jpg
Views:	1
Size:	196.8 KB
ID:	150381Click image for larger version

Name:	P_20161122_135357.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	150382

                        Komment


                          Szép darab. Motorháztető zár?

                          Komment


                            Az.
                            És kitámasztótok is van hozzá? Amivel úgy tudtok menni hogy 20 centire nyitva van a motorháztető? Régen az összes lengyel így mászkált.

                            Komment


                              Nekem ettől jobb van:
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20160527_165853.jpg
Views:	1
Size:	175.0 KB
ID:	150400
                              Click image for larger version

Name:	IMG_20160527_233354.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	150401

                              Che ajándéka

                              Komment


                                Jobb lenne ha kívülre tennéd,mikor gyorsítanál bekapcsolnád.....(tudod a tolóerőnövelés)
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X