Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    szerintem ez a célszerszám egy darab lemezzel vagy akár a csavarhúzó végével is helyettesíthető. Annyi a szerepe, hogy a borda ne tudja megvezetni a szíjat.

    Komment


      Persze, helyettesíthető szükség esetén. Viszont a kíméletességet nem tudja helyettesíteni, szóval faragnék valami hasonló célszerszámot, ha ilyen autóm lenne.

      Komment


        Már faragom! Holnap rendelem a szíjakat és gyűjtök az adatkábelre.

        Komment


          Úgy illik, hogy leírjam: a szíjcserék sikerültek, de célszerszámra nem volt szükség. Mindkét szíjnál van láncfeszítő. A hidraulika szivattyúé a legprimitívebb hosszú nyomócsavaros (kb. M8x160 hatlapfejű tövigmenetes), a generátoré pedig a Ladából jól ismert, de gumiszilentes. A lényeg, hogy nem kerestek rajtam a szervizesek.

          - - - Updated - - -

          Nem offolok tovább az Albeával. Szigorúan kispolskis kérdés:

          Feltűnt, hogy a hátsó rugós motortartóbak helyett eredetileg az 500-asban ilyen felfüggesztés volt:

          Click image for larger version

Name:	Fiat-500.jpg
Views:	1
Size:	99.2 KB
ID:	150014

          Van-e valakinek tapasztalata, hogy ez mennyivel volt másabb? Miért cserélték le a mostanira, ami úgy engedi keresztbefordulni a motort, ahogy nem szégyelli? Ártott esetleg a ksztninak, vagy másnak?

          Nekem egy kicsit elegem van abból, hogy egy gyújtáskimaradás, vagy egy ráfutásos indítás esetén akkorát koppan, hogy majdnem átfordul. Szívesen tennék hátra ilyet, vagy ehhez hasonlót. Esetleg aki csinált már ilyen átalakítást akár skicc-szinten megoszthatná.

          Előre is köszi a válaszokat.
          Attached Files

          Komment


            akkorát koppan, hogy majdnem átfordul.
            Először nézd meg a váltó kétoldalán nyugvó gumibakokat,(emeld meg egy szerelővassal)szerintem azokkal lesz bajod!!
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              tapasztalata, hogy ez mennyivel volt másabb?
              Annyit tudok hogy sokan dicsérték, illetve szerelők szerint is jobb volt az 500-as ezen motortartója, mint a kispóké.

              Komment


                Mindkét szíjnál van láncfeszítő.
                Ezt olvasd el még egyszer, mérnök úr.
                Esetleg aki csinált már ilyen átalakítást
                A már említett 126-os fórumon vki gyártja, és árulja az ilyen típusú feszítőket.

                Komment


                  Jól van na! Szóval szíjfeszítő.

                  A pókon a gumibakok már ki vannak cserélve. Csak megláttam ezt a régi típusú motorfüggesztést és nagyon tetszik. Szeretnék egy ilyet, ha nem túl drága.

                  Komment


                    Kedves Zsolti!

                    Úgy gondolom nem okvetlen fontos lecserélni a hátsó motorfelfüggesztést,csak ki kell kötni a motort,egy mind a két végén sielenttel ellátott rudazattal.A 850 FIAt Sport Coupénál már alkalmazták ezt a megoldást.

                    Most nincs rá módom és időm,hogy mélyebben belemerüljek,de ha erre jársz,tudok mintát mutatni és nagy valószínűséggel tudok sielenteket is adni.

                    Üdvözlettel:Che

                    Komment


                      Kedves Zsolti!


                      A teljesség kedvéért ilyen motorkitámasztóra gondoltam,mint ami a mellékelt kép bal alsó részén látható.

                      Click image for larger version

Name:	Fiat 850 s.c  motor kitámasztó.PNG
Views:	1
Size:	468.0 KB
ID:	150030

                      Nem fontos pontosan ilyenre csinálni,csak az ötletet felhasználva,hasonló funkciójút szerkeszteni.A FIAT 850 Sport Coupéban jól működik,ezért merem ajánlani.Az anyagok kikerülnek szinte a ház körül elfekvő alkatrészekből,de amennyiben nálatok nem,-nálam biztos,-egy pár darabra.

                      Üdvözlettel:Che

                      Komment


                        Köszönöm a válaszokat mindenkinek, aki hozzászólt! Ez a 850-es coupe megoldás nagyon klassz. Kutakodtam a témát illetően. Ott se mindegyikbe rakták. Mondanom sem kell, hogy túrom az otthoni lomost. Tutira vannak olyan "jó lesz valamire kategóriás" szilentjeim, ami ide passzolnak. Lemez, köracél is akad.

                        Most a műszaki vizsgára készülök vele. Sajnos elég nehéz olyan szervizt találni, ahova reggel beviszem, délutánra kész. Két helyről már kosarat kaptam.

                        Józsi, fátadtságodat ezúton is köszönöm. Különös tekintettel válaszaid időpontjaira. Irénkének mielőbbi gyógyulást!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2016 okt. 19, 05:47.

                        Komment


                          Ha jól emléxem a Zastava 1100 -nak is volt valami hasonló "motorbillenés gátló" megoldása , amit csak "kitámasztó kutya csontnak " hívtak a boltosok ....

                          Komment


                            Ha jól emléxem a Zastava 1100 -nak is volt valami hasonló
                            Megerősítem...

                            Komment


                              Megvan a csont!Click image for larger version

Name:	zastava-128-1.1-motor-slika-4250.jpg
Views:	1
Size:	147.3 KB
ID:	150032

                              Komment


                                „motorbillenés gátló” megoldása
                                Erről valamiért beugrott a "föttögésgátló"
                                Ismeritek?
                                Ha nem, a youtube keresőbe írjátok be.
                                azért-is-suzuki sorozat, nagyon jó!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X