Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    A karbi hibáját kizárom,
    Nem is rossz,csak sztem több benzint kéne neki adni.

    Komment


      #62
      Létezik, hogy az egyik motornak elég a benzin, átcsavarozva a másiknak meg kevés? Ez mitől függ?

      Komment


        #63
        Létezik, hogy az egyik motornak elég a benzin
        Igen, még a sorozatban gyártott új motorok sem egyformák, mindegyiket külön-külön kell beállítani.

        Komment


          #64
          CZsolti!

          Ajánlanám még figyelmedbe, ezt is......

          Click image for larger version

Name:	946137_1093277984038593_2496069645575477857_n.jpg
Views:	1
Size:	113.0 KB
ID:	148093

          Komment


            #65
            Bocsánatot kérek a hosszú távolmaradásért. Józsi, remek képeket küldtél! A limuzint én csuklósra alakítanám, mert kanyrodáskor baj lehet vele. Ez a piros pedig jól jönnd most havat dúrni!

            UZ011-nek: gratula ehhez az összedobott motorhoz. Valóban szegény a keverékdd. A karbit az adott motorhoz kell mindig hangolni. Szerintem az is probléma, ha állandóan hideg levegőt kap ilyenkor. Én levettem a jobb oldali kopoltyúnál a gumitoldatot, így a kipufogóról szív meleg levegőt 2-percen belül. Igen jónak látom ezt a megoldást. Hátránya a kipufogógáz továbbítása a fűtőrendszeren keresztül. Tehát még tökéletesíteni kell rajta!

            Komment


              #66
              a kipufogógáz továbbítása a fűtőrendszeren keresztül.
              Legalább vezetés közben transzba esel, átlépsz a szellemvilágba, stb. Sámán-autó
              A nagyapám narancssárga+rozsda színkombinációjú polákját használtam párszor, a fűtéssel jövő benzinszag megszokott extra volt benne. Egyszer azonban nagyon erős volt. Megálltam, felnyitottam a reaktor fedelét, hát a benzincsövet lelökte, locsolgatta a hengereket. Hoppá, a motor elmosta saját magát!! Menet közben!!!
              Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 jan. 24, 06:57.

              Komment


                #67
                REAKTOR? hehe. Én is jártam már így, a 900E-vel, csak nekem a benzinszivattyú membránja lyukadt ki a Magas-Tátrában.

                A kispók hidegindításra igen érzékeny. Gázhoz nyúlni tilos, mert csak durranás lesz belőle.

                Komment


                  #68
                  Ilyen időben egy léghűtésesnél úgy gondolom természetes jelenség F Á Z I K szegény!

                  Komment


                    #69
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                    UZ011-nek: gratula ehhez az összedobott motorhoz. Valóban szegény a keverékdd. A karbit az adott motorhoz kell mindig hangolni. Szerintem az is probléma, ha állandóan hideg levegőt kap ilyenkor. Én levettem a jobb oldali kopoltyúnál a gumitoldatot, így a kipufogóról szív meleg levegőt 2-percen belül. Igen jónak látom ezt a megoldást. Hátránya a kipufogógáz továbbítása a fűtőrendszeren keresztül. Tehát még tökéletesíteni kell rajta!
                    Köszönöm Zsolti!
                    Azt hiszem felteszek rá egy másik karbit, aztán az lesz beállítva hozzá. Szerencsére elég sok motyót sikerült összegyűjtenem.
                    Meg ha jól megy, nemsokára mehet is vissza a sajátja. Kicsit késve, de meghozta a Jézuska az alkatrészeket.
                    Click image for larger version

Name:	20160121_144105.jpg
Views:	1
Size:	192.2 KB
ID:	148097Click image for larger version

Name:	20160121_144130.jpg
Views:	1
Size:	192.5 KB
ID:	148098Click image for larger version

Name:	20160121_144134.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	148099
                    Már alig várom, hogy szerelhessek.

                    Komment


                      #70
                      Jó minőségű alkatrészeket hozott az a Jesszuska, ezektől már elvárható,hogy ne szivárogjon alóluk az olaj még nyáron sem mert akkor igen meleg van a motorterében. Öröm lesz abba a motortérbe bele nézni és csak nézni kelljen! Egy olyan piros kaszni kellene hozzá csak kicsit rövidebb első köténnyel.

                      Komment


                        #71
                        Süpi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        A kispók hidegindításra igen érzékeny. Gázhoz nyúlni tilos, mert csak durranás lesz belőle.
                        A durranásért a parazitaszikrás gyújtótrafót teszem felelőssé. Ez a találmány ugyanis mindkét hengerben egyszerre adja a szikrát, amitől a túlszívatott motor kipufogójában gyűlő benzin egyszer csak berobban a kipufogószelepen keresztül. Sajnos amíg magas volt az úszószintem gyakran jártam így.

                        A kipufogógáz egyébként nem a kipufogóból jut a szellőzőbe, hanem a hengerfej tömítésnél lévő két lyukas csavarból. Ezek arra szolgálnak hogy ne sérüljön a hengerfej tömítés. Félelmetes, hogy mennyi kartergáz képződik ebben a kis motorban.

                        De pont ez a jó benne. Kiélhetem az újítói vénámat.

                        - - - Updated - - -

                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ilyen időben egy léghűtésesnél úgy gondolom természetes jelenség F Á Z I K szegény!
                        Amióta tud meleg levegőt szívni a kipufogó dobról ilyen hidegben is 2 perc alatt bemelegszik annyira, hogy csak picit kell ráhúzni a szívatót. Most egyébként pihenőn van, mert sózzák az utakat. Én meg irigy vagyok és sajnálom a pénzt a karosszériásoknak adni.

                        Komment


                          #72
                          hanem a hengerfej tömítésnél lévő két lyukas csavarból. Ezek arra szolgálnak hogy ne sérüljön a hengerfej tömítés. Félelmetes, hogy menny
                          A két lyukas csavar éppen arra szolgál,hogy ne a fűtésrendszerbe vezesse a gázt hanem sípolásával jelezze:kiégett a tömítés......

                          Mely dolog a szelepek csiszolásával a szelepvezetők,szelepszárak ellenőrzésével és felfekvőfelület síkba-marásával jár.

                          Ekkora munka esetén,érdemes acél szelepfészket beletenni az ólmozatlan benzin miatt,mert fele ennyiszer kel utána javítani.
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #73
                            uz011 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Köszönöm Zsolti!
                            Azt hiszem felteszek rá egy másik karbit, aztán az lesz beállítva hozzá. Szerencsére elég sok motyót sikerült összegyűjtenem.
                            Meg ha jól megy, nemsokára mehet is vissza a sajátja. Kicsit késve, de meghozta a Jézuska az alkatrészeket.
                            [ATTACH=CONFIG]31572[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31573[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31574[/ATTACH]
                            Már alig várom, hogy szerelhessek.
                            Sikeresen elkészültem a kicsikével. Szép ajándékok voltak. A hengerfejet kellett javítani, a gyertyafurat menetei voltak elnyalódva, szerencsére más gond nem adódott.
                            Click image for larger version

Name:	20160302_125435.jpg
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	148360Click image for larger version

Name:	20160302_125456.jpg
Views:	1
Size:	200.7 KB
ID:	148361Click image for larger version

Name:	20160302_125507.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	148362

                            A másik motor problémája is megoldódott, nehezen indult. Aranyos kis szerkezetek ezek. A tanácsnak megfelelően visszavettem a levegőből, mert szegény volt a keverék. De ez is kevés volt, a gyújtás is el volt mászva fhp-ra. Miután ezt is javítottam, tökéletes lett. Köszönöm a tanácsokat!
                            Már csak egy váltó felújítás, és mehet minden vissza a helyére.

                            Komment


                              #74
                              Na, ezen a motoron nincs makula, az biztos! Szép!

                              Komment


                                #75
                                Mostanra jutottam el odáig, hogy végre ki tudtam menni a műhelybe dolgozni. Józsi bátyámtól kapott porlasztóim már régóta szemrehányón néztek rám alkatrészeikre bontva. Az egyiket, amely évjárat és típusszám szerint is stimmel Fifihez alaposan kimostam, fertőtlenítettem, majd regula szerint beállítottam.

                                Ez a porlasztó amolyan alig használt '89-es. Ami fontos: a pillangószelep tengelye sem volt kikopva. Illeszkedő felületek síkolása után jöttek a gyári tömítések szintén Józsi bátyám ajándékdobozából.

                                Mindent a helyére pakoltam, és megtörtént a csoda: egyenletes alapjárat és gyönyörű motorhang. Köszönöm ezt a remek élményt, ami már igazán rámfért. Most látszódott meg igazán, hogy ezt a szanaszéthajtott kisautót bizony kemény vasból faragták. Amit ez eddig kibírt, azt sok mai műszaki csoda nem bírná.

                                Eddigi szarvashibák:
                                - Lelazult hengerfejcsavarok - bírta, nem fújta ki a tömítést:
                                - Olajsár a teknőben és a teknőn kívül - kibírta kenés és hűtés nélkül a kánikulát, igaz tréleren jött haza.
                                - Elfolyt váltóolaj a féltengelyharangok szétkopása miatt - Harangcsere, váltóra szuszogószelep, olajfeltöltés és nincs csepegés.
                                - Szétgányolt porlasztó, lyukas úszó, az úszó csapját egy rézkábel darab helyettesítette - ez ma oldódott meg.

                                Holnap melóba megyek vele. A tapasztalatokat estére megosztom.
                                Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2016 márc. 15, 21:49.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X