A karbi hibáját kizárom,
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk
Collapse
X
-
Bocsánatot kérek a hosszú távolmaradásért. Józsi, remek képeket küldtél! A limuzint én csuklósra alakítanám, mert kanyrodáskor baj lehet vele. Ez a piros pedig jól jönnd most havat dúrni!
UZ011-nek: gratula ehhez az összedobott motorhoz. Valóban szegény a keverékdd. A karbit az adott motorhoz kell mindig hangolni. Szerintem az is probléma, ha állandóan hideg levegőt kap ilyenkor. Én levettem a jobb oldali kopoltyúnál a gumitoldatot, így a kipufogóról szív meleg levegőt 2-percen belül. Igen jónak látom ezt a megoldást. Hátránya a kipufogógáz továbbítása a fűtőrendszeren keresztül. Tehát még tökéletesíteni kell rajta!
- 4 likes
Komment
-
a kipufogógáz továbbítása a fűtőrendszeren keresztül.
A nagyapám narancssárga+rozsda színkombinációjú polákját használtam párszor, a fűtéssel jövő benzinszag megszokott extra volt benne. Egyszer azonban nagyon erős volt. Megálltam, felnyitottam a reaktor fedelét, hát a benzincsövet lelökte, locsolgatta a hengereket. Hoppá, a motor elmosta saját magát!! Menet közben!!!Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2016 jan. 24, 06:57.
- 5 likes
Komment
-
CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
UZ011-nek: gratula ehhez az összedobott motorhoz. Valóban szegény a keverékdd. A karbit az adott motorhoz kell mindig hangolni. Szerintem az is probléma, ha állandóan hideg levegőt kap ilyenkor. Én levettem a jobb oldali kopoltyúnál a gumitoldatot, így a kipufogóról szív meleg levegőt 2-percen belül. Igen jónak látom ezt a megoldást. Hátránya a kipufogógáz továbbítása a fűtőrendszeren keresztül. Tehát még tökéletesíteni kell rajta!
Azt hiszem felteszek rá egy másik karbit, aztán az lesz beállítva hozzá. Szerencsére elég sok motyót sikerült összegyűjtenem.
Meg ha jól megy, nemsokára mehet is vissza a sajátja. Kicsit késve, de meghozta a Jézuska az alkatrészeket.
Már alig várom, hogy szerelhessek.
- 2 likes
Komment
-
Jó minőségű alkatrészeket hozott az a Jesszuska, ezektől már elvárható,hogy ne szivárogjon alóluk az olaj még nyáron sem mert akkor igen meleg van a motorterében. Öröm lesz abba a motortérbe bele nézni és csak nézni kelljen! Egy olyan piros kaszni kellene hozzá csak kicsit rövidebb első köténnyel.
- 2 likes
Komment
-
Süpi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
A kispók hidegindításra igen érzékeny. Gázhoz nyúlni tilos, mert csak durranás lesz belőle.
A kipufogógáz egyébként nem a kipufogóból jut a szellőzőbe, hanem a hengerfej tömítésnél lévő két lyukas csavarból. Ezek arra szolgálnak hogy ne sérüljön a hengerfej tömítés. Félelmetes, hogy mennyi kartergáz képződik ebben a kis motorban.
De pont ez a jó benne. Kiélhetem az újítói vénámat.
- - - Updated - - -
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIlyen időben egy léghűtésesnél úgy gondolom természetes jelenség F Á Z I K szegény!
- 6 likes
Komment
-
hanem a hengerfej tömítésnél lévő két lyukas csavarból. Ezek arra szolgálnak hogy ne sérüljön a hengerfej tömítés. Félelmetes, hogy menny
Mely dolog a szelepek csiszolásával a szelepvezetők,szelepszárak ellenőrzésével és felfekvőfelület síkba-marásával jár.
Ekkora munka esetén,érdemes acél szelepfészket beletenni az ólmozatlan benzin miatt,mert fele ennyiszer kel utána javítani."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 3 likes
Komment
-
uz011 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm Zsolti!
Azt hiszem felteszek rá egy másik karbit, aztán az lesz beállítva hozzá. Szerencsére elég sok motyót sikerült összegyűjtenem.
Meg ha jól megy, nemsokára mehet is vissza a sajátja. Kicsit késve, de meghozta a Jézuska az alkatrészeket.
[ATTACH=CONFIG]31572[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31573[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]31574[/ATTACH]
Már alig várom, hogy szerelhessek.
A másik motor problémája is megoldódott, nehezen indult. Aranyos kis szerkezetek ezek. A tanácsnak megfelelően visszavettem a levegőből, mert szegény volt a keverék. De ez is kevés volt, a gyújtás is el volt mászva fhp-ra. Miután ezt is javítottam, tökéletes lett. Köszönöm a tanácsokat!
Már csak egy váltó felújítás, és mehet minden vissza a helyére.
- 8 likes
Komment
-
Mostanra jutottam el odáig, hogy végre ki tudtam menni a műhelybe dolgozni. Józsi bátyámtól kapott porlasztóim már régóta szemrehányón néztek rám alkatrészeikre bontva. Az egyiket, amely évjárat és típusszám szerint is stimmel Fifihez alaposan kimostam, fertőtlenítettem, majd regula szerint beállítottam.
Ez a porlasztó amolyan alig használt '89-es. Ami fontos: a pillangószelep tengelye sem volt kikopva. Illeszkedő felületek síkolása után jöttek a gyári tömítések szintén Józsi bátyám ajándékdobozából.
Mindent a helyére pakoltam, és megtörtént a csoda: egyenletes alapjárat és gyönyörű motorhang. Köszönöm ezt a remek élményt, ami már igazán rámfért. Most látszódott meg igazán, hogy ezt a szanaszéthajtott kisautót bizony kemény vasból faragták. Amit ez eddig kibírt, azt sok mai műszaki csoda nem bírná.
Eddigi szarvashibák:
- Lelazult hengerfejcsavarok - bírta, nem fújta ki a tömítést:
- Olajsár a teknőben és a teknőn kívül - kibírta kenés és hűtés nélkül a kánikulát, igaz tréleren jött haza.
- Elfolyt váltóolaj a féltengelyharangok szétkopása miatt - Harangcsere, váltóra szuszogószelep, olajfeltöltés és nincs csepegés.
- Szétgányolt porlasztó, lyukas úszó, az úszó csapját egy rézkábel darab helyettesítette - ez ma oldódott meg.
Holnap melóba megyek vele. A tapasztalatokat estére megosztom.Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2016 márc. 15, 21:49.
- 11 likes
Komment
Komment