Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Az egyik volt kollégám mesélte, hogy az egyetemen volt egy srác ('83-tól dolgoztunk együtt) aki egy táncdalénekes és egy focista öccse volt, és volt neki egy 126-os Fiat Abarth-ja.
    Tisztes családapák nem érezték a különbséget az akkor ismeretes kispolák és közte.
    Azzal kiment az autópályára melléált a Zsiguliknak egy darabig "küzdött" mellettük majd amikor kezdett elfogyni a szusz a zsiguliból legyorsulta őket.
    sepy, St.Z.350 és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Nos, a lengyelek bejárták fél európát, de én nem ezzel fogom. Városi autó marad a drága.

      Nekem is olajsár volt a tekenő alján jó vastagon, jól beégett olajjal.

      Komment


        #48
        Szervusztok!

        A Sanyi által említett FIAT Bambínóra emlékszem én is,sőt a motorterét is volt szerencsém látni,ahol egy Ritmo 105 TC-motorja és váltója volt keresztben beépítve.Úgy emlékszem az autó piros színű volt,hogy a sárvédőívek ki voltak e szélesítve,vagy sem arra már nem emlékszem.Német rendszáma volt,hogy hivatalos e vagy sem,azt nem tudom,a módszerváltás körül volt,illetve,egy kissé utána,amikor sok mindent lehetett,illetve a zavarosban ment a halászat.

        Üdvözlettel:Che

        Komment


          #49
          Józsikám ez anno a tűzoltó laktanya körül volt egy olyan szerelőnél ki sűrűn használta a lapos vágót és Wágen szerelő volt!

          Komment


            #50
            Szervusz Sándor!

            Nem emlékszem már rá hol láttam,de lehet,hogy a ott ahol mondod.Most így utólag rágondolva,valami baráti helyen,mert lett volna rá mód,hogy akár jobban is szemügyre vegyem,esetleg alá is feküdhettem volna,hogy mit követtek el,annak érdekében,hogy beleférjen a lényegesen nagyobb motor és váltó,a Bambínó karosszériába és arra is csak homályosan emlékszem,hogy a tankot és a motortér két oldalát kivették.

            Valahogy akkor nem érdekelt annyira,vagy időm nem volt,-nem tudom.A mostani eszemmel jó körbe néztem volna és esetleg fényképeket is csináltam volna róla,elvégre a digitális technikával könnyű,igaz nem is olyan maradandó,mint a régi filmes gépekkel készült fényképek.

            Úgy emlékszem,a tulajdonos az a Német srác volt,aki a csorvási bontó alapjait lerakta.

            A laposvágó sűrű használatáról annyit,-ha az kell akkor adj neki,-nem kritizálom és nem bírálom senki munkáját,elvégre jómagam is rontottam már el sok mindent sajnos és pár év múltával már egészen másképp csinálnék mindent,-lehet,hogy a vágós szerelőnk is,-egyébként elég jól bassz gitározik.

            Lassan nekem is kezd olyan problémám lenni,ha nem veszem be a cavintont,-nem emlékszem rá hová tettem a cavintont és akkor nem tudom bevenni a cavintont,ezért cavinton mentesen élek,-szóval vigyázni kell!A legjobb fogamzásgátló egyébként a cavinton,mert ha a jányok a térdük közé szorítják és minden körülmények között ott tartják,akkor nehezebb a teherbe esés,de azért nem lehetetlen.

            Üdvözlettel:Che

            Komment


              #51
              CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nos, a lengyelek bejárták fél európát, de én nem ezzel fogom. Városi autó marad a drága.

              Nekem is olajsár volt a tekenő alján jó vastagon, jól beégett olajjal.
              Ma végre ismét tudtam szerelgetni. Kezdcegész mutatós lenni a galvanizált alkatrészekkel.


              A motor egyébként Giannini stílusban születik majd újjá. Kap alu olajtaknőt, és alu szelepfedelet.
              Írta valaki a 126 Abarth-ot. Egyik klubtárs járatos a tunning témájában. Tőle tudom, hogy 126 Abarth 1 db készült. Ami Merkurtól beszerezhető volt, az a 126 Giannini volt. Ezért is így készül a sajátom.
              Egy Panda30 hengerfejjel, karbival jól erősíthető is lenne. 😃

              Tapatalk-kal küldve az én SM-G357FZ-el

              Komment


                #52
                Kedves uz011!


                Nagyon szép munka.Amennyiben a belseje mechanikusan is ilyen gondosan lesz megcsinálva,a tisztaságában kételkedni sem lehet,ez egy nagyon szépen megcsinált motor lesz.

                Üdvözlettel:Che

                Komment


                  #53
                  Ez lesz Hörbi a meglepetés autó. Hörbi a hangja után! Nem értem sehol egy kis olajsár??.

                  Komment


                    #54
                    Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Kedves uz011!


                    Nagyon szép munka.Amennyiben a belseje mechanikusan is ilyen gondosan lesz megcsinálva,a tisztaságában kételkedni sem lehet,ez egy nagyon szépen megcsinált motor lesz.

                    Üdvözlettel:Che

                    Előre is köszönöm. Próbálom a korábbi tapasztalatok alapján, az akkori minőséget megközelítve megcsinálni.
                    Ez a 76-os motorja:
                    Click image for larger version

Name:	WP_20141118_002.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	147684Click image for larger version

Name:	WP_20141118_004.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	147685

                    Komment


                      #55
                      Látom rendesen írkáltatok hétvégén. Lesz mit átolvasnom. Szerencsére itt igen kevés dolga van a moderátornak. Ezért is értem rá szerelgetni, karbantartani. Naná, hogy a Fifit. Örömmel közölhetem, hogy sikerült rájönnöm a porlasztóm rettenetes hibájára, ami miatt már annyit szívtam.

                      Azt hittem, hogy a túlfogyasztás, a kipufogóba lövöldözéses indítás és az erős benzinszag a lyukas úszó miatt van. Nem így volt. Miután kijavítottam az elmerült úszót és visszaraktam. Ugyanolyan siralmasan viselkedett az autó. Nehéz indítás melegen, lövöldözéses indítás, kaján mosoly a kollégák arcán, stb...

                      Nehéz dolog következett. Gondolkodni kellett! Amikor minden gyári értéken van, akkor hol a bibi. Szegény karburátor metszeti rajzát vallattam a tekintetemmel, ahol az úszószint világosan be van rajzolva. Az ábrából kitűnt, hogy a főfúvóka kehelycsövének két felső furata között kell lennie a kérdéses vonalnak. Tolómérőt elő, mérés és lássatok csodát, az én porlasztómban 2 mm-rel mélyebben voltak a furatok. Így állítottam be az úszószintet is.

                      A pöcröff ugyan elmaradt, és rá kellett jönnöm a félig kihűlt motor indítási fortélyára is, de azóta nem lövöldöz és szépen gyorsul - a saját stílusában persze.

                      Tanácsom tehát mindenkinek: ha minden adat gyári, mégis baj van, mérj utána, mert a gyárban is csak emberek dolgoztak a tűrt méretek dacára is olykor tűrhetetlenül rosszul.

                      Komment


                        #56
                        Ha igaz az a mondás, hogy olyan lesz az új év eleje, mint az óév vége, akkor jó időszak elé nézek. Rövidnek éppen nem mondható látogatást tettünk ma életem párjával Orosházán Che Józsi bátyáméknál, ahol nagyon kellemes és barátsággal teli órákat töltöttünk el, mivel látni, megbeszélni és böngészni való bőven akadt. Sajnos úgy elrohant az idő, hogy Sepyékhez már halvány esély sem volt egy villámlátogatásra, amit eredetileg szerettem volna, de most nem jött össze, amiért ezúton elnézést kérek.

                        Józsi bátyám módszeresen megmutatott minden veterános dolgot összeszedegetve nekem egy fél motorra való polski-alkatrészt, amiket hálásan köszönök ezúton is. Mostanáig nézegettem, tisztogattam a műhelyben a kapott alkatrészeket, amik egy kis munkával tökéletesen használhatók. A bónusz ventillátor is szuper. Naná, hogy kipróbáltam! Lesz olyan szellőzésem a nyárra, hogy na!

                        Hálás szívvel gondolok arra, hogy mennyivel szegényebb lennék, ha 3-éve nem regisztrálok ide. Mennyi sok jót, örömet és vidám perceket kaptam tőletek. És barátokat, akik tényleg segítenek. Köszönöm minden aktív és olvasó tagunknak azt, hogy moderátorként alig adtok feladatot, így marad időm bőven a fórumozásra.

                        Ezúton kívánok mindenkinek Eredményes Békés Új Évet. Ha ez van, akkor a boldogság is megjön.

                        Komment


                          #57
                          Click image for larger version

Name:	Diplomata Polski....jpg
Views:	1
Size:	69.9 KB
ID:	148081

                          Mit szólsz hozzá, CZsolti? Nekem tetszik...

                          Komment


                            #58
                            diplomata-polski....jpg
                            Nem tudom,ha egy kispolszki váltókart,ha nem kell felére lefűrészelni,hogy be tudjam tenni a lábamtól tenni sebességbe, akkor nem az igazi!!!!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #59
                              mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Nem tudom,ha egy kispolszki váltókart,ha nem kell felére lefűrészelni,hogy be tudjam tenni a lábamtól tenni sebességbe, akkor nem az igazi!!!!
                              Az igaz, hogy kicsit nagyobbra nőttél, Kedves mateapu, de az már a Te bajod .

                              Komment


                                #60
                                Tisztelt Fórumtársak!
                                Hozzáértő véleményre lenne szükségem.
                                A múltkor elhalt alattam a nyugati technika, nem boldogult a computer a rá kötött motorral a céges kocsimban. Amíg nem volt nálam, a zöld polskival kényszerültem járni. Mondjuk inkább felüdülés volt mint kényszerűség, de így jó hidegben használva jelentkezett egy fura jelenség, amit a magam építőiparos fejével nem tudok megérteni.
                                Hidegben indítva csak 3.- 4. indítás után marad járva a motor (előtte is indul, de meg is áll), majd kb 2 perc szivatóval járás után tudja csak felvenni a gázt, indulni is csak ez után tudok vele.
                                Amit tudni kell: nem ez a kocsi motorja, csak arra az időre került bele, amíg a fentebb látható motor elkészül. 2 motorból lett összegyúrva (vésztartaléknak, meg a motor összeállításának gyakorlása céljából), egy kicsit eszi is az olajat, ez a kipufogó szaga alapján egyértelmű. Bemelegedve egyébként erős. A karbi hibáját kizárom, mivel a másikról került át motorcserekor, azon megfelelően működött. Szelephézagok is rendben vannak.
                                Ő lenne az egyébként:
                                Click image for larger version

Name:	20150906_170510.jpg
Views:	1
Size:	201.3 KB
ID:	148082Click image for larger version

Name:	20151001_175134.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	148083

                                Segítségeteket előre is köszönöm!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X