szinkronkapcsoló hiánya.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kispolski(és más Fiatok) hibái és javításuk
Collapse
X
-
-
Akkor meg ezek az olasz mérnökök csak tudnak valamit. Ha jobban belegondolok a dupla kuplungolásra a fordulatszám különbség kiegyenlítése miatt van szükség. Mivel ebben a tartományban - feltételezve a 70 km/h-t - ez igen kicsi, ezért simán lehet kapcsolni.
Egyébként nem lehet rossz dolog ez az 5-ik sebesség.
Komment
-
Kispolszki témában hadd dicsekedjek!
Képzeljétek el, sikerült szert tennem egy 0 km-es motorra. Óriási szerencsével, nagyon baráti áron. 87-es, E-s, számlával, adásvételivel. Egy rég bezárt autószerelő műhely sarkából.
Tisztítani kellett sokat, a kép azért homályos, mert sikerült bemaszatolni a telefon kameráját...
- 11 likes
Komment
-
Köszönöm Urak!
Kicsit szerintem perverz dolog, de én élvezem a motorikus szerkezetek tisztítgatását. Az új motorral nem volt nagy talány. Csak műhelykosz volt rajta, könnyen lejött.
Ha lesz kicsit több időm a gondolataimat összeszedni, megpróbálom összefoglalni a váltó átalakítását is.
- 3 likes
Komment
-
uz011 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseElnézést, elfelejtettem benézni.
A fiat126 fórumot én javasoltam, de mára úgy látom hogy szétment a társaság, ami szomorú.
A kayabát hol vásároltad Zsolti?
5-ös váltóról a saját történetem a következő. Több alkalommal előjött a téma a fórumon, mindig ott bizsergett hátul a fejemben, aztán tavaly adódott egy lehetőség, a bolti árnál lényegesen olcsóbban megvenni egy átépítő készletet. Szóval megvettem, és bár nem ez a szakmám (még csak közöm sincs a gépészethez, autószereléshez), autodidakta módon, a szerelési könyv segítségével a múltkor sikerült egy váltót megépíteni, így azt gondoltam, meglesz ez egyedül is. Volt telefonos segítség, így tényleg nem volt nehéz. Cserélni kell az első burkolatot, a kiválasztó villát, a rükverc kapcsoló villáját, meg néhány apróságot, kell alkatrészeket is átalakítani, valamint az új házat is kell faragni. Rövídíteni kell a rugalmas összekötőt, és át kell alakítani a kulisszát is.
[ATTACH=CONFIG]34399[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34400[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34401[/ATTACH]
Ezek pedig egy kolléga képei, én sajnos keveset fotóztam:
[ATTACH=CONFIG]34402[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34403[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34404[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34405[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34406[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34407[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34408[/ATTACH]
Autózásnál az a lényeges különbség, hogy jóval halkabb, hiszen elég az alacsonyabb fordulat is. Végét nem próbáltam mivel még bejáratós a motor is.
Tehát a vágyat, és a motoszkáló gondolataimat kielégítve beruháztam a szettre. Elsőre az volt a terv, hogy az eladóval, aki gyakorlott a témában, közösen fogjuk megcsinálni az átalakítást. De mivel szinte soha nem ért rá, illetve már addigra túl voltam egy váltó teljes összeszerelésén, inkább belekezdtem.
Nagyon fontos, hogy jó állapotú váltó legyen, amit átalakítunk. Gondolom, felesleges részletezni miért. Egy bontott váltó 10.000,-, ebbe megy a 140.000,- értékű átalakítószett. Én a kocsi saját, eredeti váltóját használtam, minden fogaskerék ép, csapágyak jók. Egy alapos tisztítás után minden tömítést, és szimeringet kicseréltem, a festéseket feljavítottam. Az átalakítást csak ez után kezdtem meg. Vannak alkatrészek, amiket át kell alakítani. Ehhez egy bontott váltó alkatrészeit használtam, ha egyszer szétesne az 5., akkor a saját alkatrészeivel lehessen javítani, és visszaalakítani. Tehát, az előkészületek: A kmóra meghajtó fogaskerekéből kellett leesztergálni 6,5 mm-t, a szinkrondobból 2,2mm-t, és a szinkron lemezek füleit is 1 mm-el kellett rövidíteni. Az összerakás folyamán a 2. fokozat léptetővilláját kellett jócskán megköszörülni az új fogaskerekek, illetve szinkrongyűrű helyén, mert ez össze tud akadni. Itt a köszörülés közben erős kételyeim voltak, hogy jól csinálom-e, annyit kellett leszedni, de a telefonos segítség mindig megnyugatott.
A fotókon látszik, hogy a sasszeges végzáró anya helyett normál anyák kerültek fel. A felsőnél egy kis imbusz csavar rögzít a tengelyen, ennek is kellett kicsi fúrógépes rásegítés, hogy a síkból ne álljon ki, valamint az alsó anyát menetrögzítővel lehet csak fixálni. Talán ez az egyetlen pontja a történetnek, ami nem teljesen megnyugtató...
A ház első fedelét szintén alaposan meg kell faragni, mivel az 5. fogaskereke erősen ütközik. Ennek oka, hogy valószínűleg az olasz 500-as váltójához készül a szett, nem a lengyel verzióhoz. Ettől függetlenül szépen működik, nekem egyenlőre bevált.
A szerelés persze itt nem ér véget... A váltó hosszabb, így a rugalmas összekötőt rövidíteni kell. Én a kapcsolóvillákat mértem össze, annak a különbségével rövidítettem le, és ez jó elvnek bizonyult. A kulisszában is meg kell csinálni a helyet. Ennek a kibontásához a fél belsőt ki kell szerelni a kocsiból. Ezért is ütemeztem a nagyszervízre a váltó cseréjét (futóművet, motort, váltót, szőnyegeket, fékrendszert cseréltem).
Miután minden összeállt, a tolatólámpa funkcióját veszíti, mivel az 5. fokozat kerül a helyére. A váltó alsó védőlemeze sem fér már el a hosszabb váltó miatt. Összességében ezeknek egy hobbiautónál nem sok haszna van. A tolatólámpát viszont műszakira le kell szerelni...
Az alapanyagok, és a segédlet:
A villareszelés:
Ház reszelése:
Biztosító csavar:
Több képet nem tudok ide tölteni, de ennyi is a történet.
- - - Updated - - -
Ez pedig a végeredmény:
- 6 likes
Komment
Komment