Közlemény

Collapse
No announcement yet.

"A mi autónk" - ha elromlik

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Valahogy így kellene, sztem:https://www.youtube.com/watch?v=_nJO...NCUtfNuUDGCbZC

    Komment


      #47
      Apacsavo , fogj hozzá nyugodtan! Egyszerű mint a faék ! A motor jobbra forog ... a jobb oldali ág a feszes ág ( mármint a szíjnál ) , burkolat levétel után 1. henger FHP -ra , lakkfilcel a kerekeket a motorral összejelölöd. feszítőgörgő meglazít , vezérszíj levesz ... feszítő kicserél ... új vez.szíj fel...feszes oldalhoz igazít, jelek stimmeljenek !!!! Feszítővel spanol (azt hiszem rugós) lerögzít , két kört főtengelyen forgat , hogy bele ér e valamelyik szelep a dugóba . Burkolat fel , ékszíj csere , (!) próba ... ( én általában a CONTITECH márkát favorizálom a vez.mű szíjból !!! , de vigyázz mert emlékeim szerint két fajta szélesség van forgalomba , és ezen belül két fogprofil kialakítás !!! )

      Komment


        #48
        Kétféle fogkialakítás van. Félkörös fogas és szögletes fogas. Érdemes előtte szétkapni és megnézni. Nem egy nagy művelet. 15 ezer a cseréért reális munkadíj, elég sokat el lehet a lebontással tökölni. Vízpumpa ha megtekered valószínűleg már jó csapágyas, az se nagy tétel.
        Ugyan árakat nem tudom már, de olcsó szíjjal jó pofára lehet esni. Olcsó ékszíj nálam elkezdett foszlani indításkor.
        A swift nem arról híres, hogy a dugó teteje a szelep alakjában be van faragva, ezért szíjszakadáskor nem ver bele?
        Akkor rakd fel bátran!

        Komment


          #49
          apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          147km/ó.
          Azért kíváncsi lennél hogy ilyen tempónál milyen az étvágya. Na nem arra hogy mennyi idő alatt eszi meg a dugattyút, hanem mennyi üzemanyagot eszik.

          Szegény ezres Swift 7-7,5 litert zabált Miskolc-Budapest-Miskolc távon. Szinte végig 140-150-es tempóval.
          (130-ig meg 5,5-el elvan)

          Komment


            #50
            Szegény 94-es Swiftet (1,3l) sose mertem nyomni, mert előző tulaj megforgatta és húzott, imbolygott. Az elején kipróbáltam vele a tartós 130-140-et, 8 fölött fogyasztott.
            Vezettem 2001-es 1,0l-es swiftet, sokkal jobban húzott, mint az enyém. Illetve rendkívül jó érzés volt a futása és a kormányzása.

            Apacsávó. Én elhiszem a 147-et. Hogy a csába maradsz fent a nyeregben? 150nél kidugom a fejem a túrán a szélvédelem mögül és leszedi a sisakot rólam.

            - - - Updated - - -

            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Azért kíváncsi lennél hogy ilyen tempónál milyen az étvágya.
            Múltkor legénykedett megint előttem egy tdi roncs (hogy enné el az összeset a rozsda). Megelőzni nem akartam, mert ment azért. Közelítettem hozzá, akkor vette a tempót. Ráálltam féktávon kívül egy laza 140 körülivel. Nagyon jól vette a dolgot, de pár falu után feltűnően dolga volt és el tudtam menni mellette. Dögös rájött, hogy nem lesz sukár raj a csaja szemében, ha üres tankkal kell tolni a verdát :-) Búcsúzóul azért megmutattam neki egy szinte állásból 180ra gyorsulást és egyenesben ott tartást, amíg csak láttam őt a tükörben.

            Komment


              #51
              98-as, fapados literes Suzuki. Szüleim szalonból vették, a motor még úgy van benne ahogy összerakták a gyárban. Bár lassan harmadszor is 0kilométeres lesz, szóval ideje lenne lecserélni a gyári kuplungot is. (na meg már mindenhol rohad a kaszni)
              Bár már 140-nél is fájt a szívem egy kicsit, érezni hogy az már nem jó neki. A 150-meg főleg.
              A 130-at szépen tartja és elég stabil (ha 150-nél elengedem a kormányt szépen egyenesen és stabilan megy), de egy kis emelkedőnél már nem bírja tartani a tempót.
              Egyébként 165 körül volt a vége vagy 7-8 évvel ezelőtt. (minden adat GPS-el mérve)

              És meg is értem apacsavot, a pályán 140 körül már nem akarnak különösebben zavarni a népek. 130-nál meg megelőznek szépen aztán 5m-re előtted gyorsan visszahúznak a külső sávba, hogy a 3km-re mögötte lévő következő autót ne zavarja...

              Komment


                #52
                Sajnos én már csak lélekben vagyok régi swiftes. A piros kivonva áll a kertben és év végéig el kellene takarítani.
                Amennyi fuvart lehúztam vele az építkezés alatt, párszor megszolgálta az árát.
                Búcsúzóul még elhúztam vele 3x1 tonna sódert utánfutón.
                A kasztnit meg szétette az idő.

                Komment


                  #53
                  bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Sajnos én már csak lélekben vagyok régi swiftes. A piros kivonva áll a kertben és év végéig el kellene takarítani.
                  Amennyi fuvart lehúztam vele az építkezés alatt, párszor megszolgálta az árát.
                  Búcsúzóul még elhúztam vele 3x1 tonna sódert utánfutón.
                  A kasztnit meg szétette az idő.
                  Sajnos az nem elég időtálló.
                  Nemrég lett cserélve a két küszöb. Még nem volt annyira szétrohadva, csak ha a bal első kerékkel bukkanón álltam nem lehetett felhúzni az ablakot...

                  Komment


                    #54
                    Régi Swiftből nekem kettő is volt, egymás után! (egy 3ajtós és egy nagyon felszerelt sedan)
                    Sajnos el kellett adni mindkettőt, mert a rozsda szétszedte, hiába az előző tulajdonos garázsba + én is garázsba tartottam. Plusz tényleg a bódé nagyon vékony anyagból volt, szerettem elvitt mindenhova.
                    A motorja azzal csak alap karbantartás szükséges volt, olajat, vizet semmit nem evett egyik sem! Imádtam!
                    Természetesen költség kímélés céljából a következő is Swift lett 2006-os. A kettő közt fényévek vannak mikor átültem, csak pislogtam mennyire egybe van.

                    Komment


                      #55
                      Apacsávó. Én elhiszem a 147-et. Hogy a csába maradsz fent a nyeregben? 150nél kidugom a fejem a túrán a szélvédelem mögül és leszedi a sisakot rólam.
                      Nem hiszem nem hiszem kérdése!A fiaim mondták nekem is mert a mutató ha elhagyja 140-es utolsó jelzést ki tudja mit mutat!Hiába kocogtatom nem reagál!Meg ilyen tempónál én már nem is igen látom(ok!) !Félig zárt sisakot viselek amitől ömlik a könny a szemembe és állandóan vissza kell nyomogatni mert csak a szíj miatt nem repül el!Megnyugtatásul közlöm hogy ez csak egy alkalmi mérés volt 77mm dugóval 22-es első lánckerékkel az M5-ön!Sík úton szélmentes időben!
                      Azért kíváncsi lennél hogy ilyen tempónál milyen az étvágya.
                      Egy dolgos élet után megengedem magamnak hogy ne nagyon érdekeljen a fogyasztás!De ha rámjön az izomgörcs(a gáz húzogató izom!) akkor 6 liter vagy kicsivel a fölött de ha ,,Papásan" vezetek mértem már 3,5 litert is!A dugattyúról csak annyit hogy 2db szettem van és azt cserélem kompletten!Az idén 2.-szer!Van olyan dugóm is ami a tetején keresztül csapszegtől csapszegig ketté van repedve!(Azt hiszem,,hegany"-nak mutattam Keszin!)Azzal nem is ment 120-nál többet!
                      Gyulám most néztem milyen Rocker stílusú lett a repülő Sárkányod!!Kiérdemli a leggyorsabb MZ címet arról nem beszélve mily szép mosolya van! /háttámla ékesítése!/
                      A leggyorsabb MZ-től mi igen távol állunk!.........a Rockerosodás pedig:Mi mindig is Rockerek voltunk!Mióta elbúcsúztam a jó öreg IZS-emtől!

                      - - - Updated - - -

                      Régi Swiftből nekem kettő is volt, egymás után!
                      A mi családunkban 3db van!Csak a nagy fiamnak van Opelje!Szerelgeti is állandóan!...........de miért nem a ,,Mi autónk" rovatba írogatunk?.........én autóba ritkán ülök!Vezetni még ritkábban szoktam!Félek tőlük és bennük!Veszélyes jószágok!Egy kis Suzuki: ...a nejem vezet...én halálfélelemben fa arcal kín vigyorral(mert ugye bízni kell az asszony vezetési tudásában!De ha nem is legalább ne lássa!) kínomban mondom neki,kopog a futómű!-Ah!Csak a kipufogó ér hozzá valamihez!...ez a válasz! A futómű lessz az hallottam már ilyet eleget! ....nem a kipu!Ennyiben maradtunk KB,egy éve!Most cseréltük a 8 éves téli gumikat(mert mi nyárit nem használunk!Minek?....ha a rossz időben jó volt?!!!!)Hát látom a szerelő majd letépi a kereket úgy lóg! Szóval trapéz csere!Ennyit a kipufogó kopogásról meg a jól van az még megy-ről!.............csak a gázpedált el ne hagyjuk a többi nem érdekes!Asszonyi felfogás!Ettől a motor ezerszer biztonságosabb!............na gyerünk át a ,,Mi autónk"-ra!

                      Komment


                        #56
                        Mert elromlik ám!!!!Főleg ha a közepesnél kicsit kisebb erővel nekihajtunk a közepesnél kissé kisebb erősségű szalagkorlátnak!A legkisebb fiacskám most fog előadást tartani ebből a témából!Könnyű neki hiszen nem autófestő hanem szoba!Így aztán ha törik akkor majd apa kikalapálja a bátyó meg lefesti!Mert Ő autófestő!Apa meg elég mar.a ahhoz hogy kalapáljon!https://youtu.be/lZtA7r5fH50

                        Komment


                          #57
                          Csak esztétikai jellegű a sérülés úgy látom, és a legfontosabb hogy a pilóta nem sérült meg. A kocsi pedig javítható.

                          Komment


                            #58
                            apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Mert elromlik ám!!!!Főleg ha a közepesnél kicsit kisebb erővel nekihajtunk a közepesnél kissé kisebb erősségű szalagkorlátnak!A legkisebb fiacskám most fog előadást tartani ebből a témából!Könnyű neki hiszen nem autófestő hanem szoba!Így aztán ha törik akkor majd apa kikalapálja a bátyó meg lefesti!Mert Ő autófestő!Apa meg elég mar.a ahhoz hogy kalapáljon![ATTACH=CONFIG]34311[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]34312[/ATTACH]https://youtu.be/lZtA7r5fH50
                            Mennyiért vesztegetnek mostanában hozzá egy első lámpát? (mennyi bontóba és mennyi mondjuk a bárdiba? )
                            sinter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Csak esztétikai jellegű a sérülés úgy látom, és a legfontosabb hogy a pilóta nem sérült meg. A kocsi pedig javítható.
                            Mi autónkról jut eszembe. Már rendesen zenélnek a féltengelyek(a bal még csak kanyarban). De Zolinak igaza volt, hazáig kibírta. És azóta voltam már vele itt-ott a környéken

                            Komment


                              #59
                              Zolinak igaza volt, hazáig kibírta. És azóta voltam már vele itt-ott a környéken
                              Még a világból is kimégy vele...
                              Az enyém már egyenesmenetben is krampácsolt... évekig...
                              Idén végre megcsináltattam (persze szinte fillérekből), azóta élvezem a csendet és sima futást

                              Komment


                                #60
                                dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Még a világból is kimégy vele...
                                Az enyém már egyenesmenetben is krampácsolt... évekig...
                                Idén végre megcsináltattam (persze szinte fillérekből), azóta élvezem a csendet és sima futást
                                Hát, mi annó már cseréltük. 3x is. Mert kanyarba zörgött.
                                A mostani csak koppig kitekerve adott egy kis hangot(úgy meg nincs túl gyakran), szóval nem foglalkoztunk vele. Aztán néha kopogott egy kicsit egyenesben is, de ez hamar elmúlt. Pécsi út előtt szerelő ránézett, mondta hogy lassan cserélni kellene, de még bírja.
                                Pécs előtt pár km-el elkezdett csörögni, aztán hazafelé egyre hangosabban. Kanyarban gázadásra meg rángat is egy kicsit...
                                Szóval mostanában hangosabban kell hallgatnom a rádiót hogy ne halljam a zörgést

                                Pályán azért nem voltam nyugodt. Ha ott megadja magát az drága játék.
                                Itt Miskolc környékén meg azért csak akad egy ismerős aki elvontat a szerelőig.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X