Közlemény

Collapse
No announcement yet.

"A mi autónk" - ha elromlik

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    "A mi autónk" - ha elromlik

    Amikor ötöt meghallgattam, hogy miért lesz ez szinte lehetetlen, akkor fogtam magam, kigletteltem, kifestettem.
    Igen, sokszor így fog bele az ember új dolgokba, amibe korábban nem mert.
    Pl. én most tervezem kiszedni a swiftemből a külső és belső féltengely csuklókat.
    Kigyorsításkor (sőt, már egyenletes menetben is) olyan borzalmasan kopog mindkét oldal, emellett rázkódik az egész autó, hogy már rendesen félek benne! Többször elvittem szerelőhöz, de csak hümmögött. Legutóbb már konkrétan kértem hogy nézze meg nekem a csuklókat. Azt mondta, ő is hallja a borzalmas kopogást, de a csuklóknak nem lehet bajuk, mert van bennük zsír rendesen.
    Tehát nincs más hátra mint előre alapon megcsinálom én magam. Ha nem sikerül, egye fene, így úgyis használhatatlan. Ha sikerül.... megcsinálom apámét is, ami hasonló bajokkal küzd...
    Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 dec. 03, 14:22.

    #2
    Én sajnos cserélni fogom a swiftet. A trapézkar felfüggesztésnél olyannyira szétrohadt, hogy csodálkozok, mi tartja ott az egészet. A torony kirohadva. A lengéscsillapító felfogatórésze rohadt. Az alja rohadt. Én meg rohadtul unom.
    És már nem férünk el benne gyerekestül, babakocsistul.
    Ki lehet vonatni úgy a forgalomból, hogy nem adom le telepen?
    Kiárulok belőle néhány dolgot, a hátsó felét pedig szétvágom hintaágynak. Megszerettük ezt a kis dögöt, nem adom másnak.
    sepy, zahi és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Ki lehet vonatni úgy a forgalomból, hogy nem adom le telepen?
      Ha külföldre értékesíted, kivonják végleg.

      Komment


        #4
        dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Igen, sokszor így fog bele az ember új dolgokba, amibe korábban nem mert.
        Pl. én most tervezem kiszedni a swiftemből a külső és belső féltengely csuklókat.
        Kigyorsításkor (sőt, már egyenletes menetben is) olyan borzalmasan kopog mindkét oldal, emellett rázkódik az egész autó, hogy már rendesen félek benne! Többször elvittem szerelőhöz, de csak hümmögött. Legutóbb már konkrétan kértem hogy nézze meg nekem a csuklókat. Azt mondta, ő is hallja a borzalmas kopogást, de a csuklóknak nem lehet bajuk, mert van bennük zsír rendesen.
        Tehát nincs más hátra mint előre alapon megcsinálom én magam. Ha nem sikerül, egye fene, így úgyis használhatatlan. Ha sikerül.... megcsinálom apámét is, ami hasonló bajokkal küzd...
        Persze hogy van benne zsír. Amíg rajta van a gumiharang(még ha lyukas is) addig a zsír nem jön ki belőle.
        De ha kiszeded akkor fogasd satuba az egyik végét és kezd el forgatni. Aztán játszd el ugyan ezt az újjal is. Meg fogsz lepődni a különbségen.

        Apám is így kezdett hozzá, neten talált egy boltot ahol nem túl drága aztán megvette. Bár ott azt tanácsolták neki hogy az újat csak üsse rá(egy gyűrű fogja, azt kellene úgy bepattintani). Na de ezzel annyit értünk el hogy egy hónap múlva újra zörgött...
        2. próbánál már nem püföltük, be az esztergagépbe, szegnyereggel meg finoman ráfeszítve, közben a gyűrűt csavarhúzóval igazgatva szépen össze lehet rakni.
        Aztán a 3. cser már elég simán és gyorsan ment(ekkor cseréltük azt amit ügyesen szétvertünk...)


        Egyébként a miénknek is az a fő baja hogy rohad. Pedig a motorja még tökéletes...
        Ha meg kell emelni az autót akkor a gyári emelője már felejtős, mert az annak kialakított helyek már annyira porladnak...
        St.Z.350 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Megszerettük ezt a kis dögöt,
          Én is gondolkodtam, hogy 20 éves, 300ezer km, tehát már lehet rá számítani, hogy negyedévente kell szerelni valami nagyobb dolgot. Mellette ott van a rengeteg apróság (kiégett műszerfal izzó, elromlott ventillátorkapcsoló 1. fokozat, akadó gyújtáskapcsoló, elromlott bajuszkapcsoló, tetőről lepattogzott lakkozás, stb.), ráadásul a munkámból adódóan nagy könnyebbség lenne egy kombival hurcolni a gépeket, mint szegény swiftbe tömködni befele...
          ÁMDE,
          Annyira hozzám nőtt, és annyira hihetetlenül kicsi volt eddig a szervíz igénye, hogy csúnya lenne most elpaterolni, mikor végre kér valamit ő is...
          Ja, és ez még az a széria, ami gyakorlatilag nem rohad ('96). A későbbiek sajnos már nagyon rosszak.
          Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 dec. 03, 15:28.
          St.Z.350 és bokor28 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Dongós én is azt hittem a nyárig az enyém a kivétel. Csinálták az utat és bele szaladtam jól megpakolva / lányom költöztettem a koleszból/ egy nagy terítő gép által kreált buckára és kiszakadt a bal hátsó lengőkarom eleje. Miután körbe néztem elkeseredtem hisz hiába volt még rajta bőven műszaki ahhoz,hogy rendbe legyen téve a két oldali küszöbön kívül a két hátsó váznyúlványt is cserélni kellene. Ennek meg értelme nem lett volna.Motorikusan igazán jó volt a csábító a műszaki és a jó motor és váltó volt.
            bokor28 és dongos78 kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ja, és ez még az a széria, ami gyakorlatilag nem rohad ('96)
              Az enyém 1996 10. hó és bitangul rohad. Először az emelőpontok estek szét. Aztán küszöb.
              Aztán jött, hogy az első stabilizátor annyira szétverte a kasztnit, hogy a trapézkar környékén átlyukadt. Utána első híd szétroppant középen, az oldala lyukas. Eddig még lakatoltattam.
              Kerékdob, torony, aljalemez, ajtó...
              Fölösleges küzdelem. Attól tartok, hogy kifekszik a kerék egy buckánál (volt már rá példa).
              Ezen felül a külső gumiperemek az elmúlt évek őrült napsütésétől megzsugorodtak, győzöm visszaragasztgatni.
              Ennyi. Nincs tovább agyalás.

              Motorikusan tényleg jó, sajnálni is fogom.
              dongos78 kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                én most tervezem kiszedni a swiftemből a külső és belső féltengely csuklókat.
                Kigyorsításkor (sőt, már egyenletes menetben is) olyan borzalmasan kopog mindkét oldal, emellett rázkódik az egész autó, hogy már rendesen félek benne! Többször elvittem szerelőhöz, de csak hümmögött. Legutóbb már konkrétan kértem hogy nézze meg nekem a csuklókat. Azt mondta, ő is hallja a borzalmas kopogást, de a csuklóknak nem lehet bajuk, mert van bennük zsír rendesen.
                Tehát nincs más hátra mint előre alapon megcsinálom én magam.
                Már bocs , de ha elfogadsz egy tanácsot ( én a szakmából kifolyólag már túl vagyok egy pár suzuki swift féltengely cserén...) , a féltengely kivétele után (féltg.anya lazít ,váltóolaj le, talpas szétválaszt,k.csukló kibillent,belső csuklót pajszerral kilök) , mindkét külsőt cseréld le !!! , MoS zsírral tömd meg , és a két belső csuklót cseréld össze (ház , csillag), új g.haranggal , Zsír (!). Lehet hogy a külső csukló nem akar lejönni , akkor a belül lévő golyótartó kosarat sarokköszörűvel szét kell vágni , kifordítani a golyókat ,csukló külsőt lefordítani róla (vagy vágni) és akkor már hozzá férsz a belsőcsillag biztosító gyűrűjéhez , és le tudod ütni róla. Úgyis új megy rá .. Ez a leg egyszerűbb , és leggyorsabb megoldás sokszor .
                Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 dec. 04, 01:13.
                Tonybacsi, dongos78 és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Gyakorló swiftesként mozgattam ide ebbe az új témába ezeket az értékes infókat. Szerintem sokakat érdekelnek.

                  Bár nem veterán, de a mi autónk!

                  Komment


                    #10
                    golyótartó kosarat sarokköszörűvel szét kell vágni , kifordítani a golyókat ,csukló külsőt lefordítani róla (vagy vágni)
                    Ettől nem lettem bátrabb . De legalább tudom mire készüljek
                    Meg is rendelem a külső csuklókat, gumiharangokat, mert ezek tutira kelleni fognak...

                    Komment


                      #11
                      Többször elvittem szerelőhöz, de csak hümmögött. Legutóbb már konkrétan kértem hogy nézze meg nekem a csuklókat. Azt mondta, ő is hallja a borzalmas kopogást, de a csuklóknak nem lehet bajuk, mert van bennük zsír rendesen.
                      Szerelő? Ez biztos?
                      Everything is better when you decide you don't care.

                      Komment


                        #12
                        Szerelő? Ez biztos?
                        Egyébként ezek után se vagyok csalódott, mindig hozzá hordtam az autóimat, mindig becsületesen megcsinálta, és soha nem húzott le. Ha valami olcsóbban jött ki mint amit előzetesen számított, annyival kevesebbet kért el.
                        Hát, ez a probléma most nem neki való volt.
                        Voltam ugyanezzel a problémával egy futómű szakszervízben is, ott se tudtak megállapítani semmit.
                        Mindjárt szétesik az autó, de senki nem tudja megmondani, miért.
                        Tulajdonképpen ezért is határoztam el, hogy magam szerencsét próbálok. Kikövetkeztettem, hogy csak a kihajtásban lehet a bibi, tehát a féltengelyekkel kezdem. Ha nem jön be... nem tudom.... cserélem a váltót (úgyis elég akadós már)
                        Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2015 dec. 04, 14:18.

                        Komment


                          #13
                          Az első vagy hátsó rugód nem tört még el?, nézd meg az elsőket. Nem a tányért eszi már? a csonkolt vég?. A Susuval / enyémnek ez volt a neve/ a kasznin kívül semmi baja nem volt de én még olyan 20 évest nem láttam ami nem rohadt ALUL. Az enyém is jól tartotta magát kívülről csak ezek a lemez barát téli sózások azt az irdatlan vastag karosszériát kikezdi és akkor még nem mártogatták ezeket a lemezeket. Volt valmi festék réteg de ezeken az olcsóbb gépeken még ma sem viszik túlzásba. Nem szerintem olcsó csak mai hirdetések sugallják ezt " már xy - tól elvihető.Csak azt nem adják mellé amivel elvihető.

                          Komment


                            #14
                            @dongos78
                            Látom te is jól belecsaptál a lecsóba, sok sikert hozzá.

                            Én időközbe kicsit "levetkőztettem" a robit de sajnos elég lehangoló amit láttam. Még csak két éves és már több helyen eszi a rozsda és nemrég ki kellett cserélni egy nagyobb "egységet" a váltóban. Jövőre szerintem adom el és jön helyette egy másik veterán(még nemtom mi lesz de minimum 250ccm ). Már csak azt nem tudom hogyan fog beférni a másik mellé a "garázsba".

                            Komment


                              #15
                              Már csak azt nem tudom hogyan fog beférni a másik mellé a „garázsba”.
                              Csak szorítasz neki valahogy némi kis helyet
                              Egyébként tényleg botrányosan tudnak rohadni ezek az új robogók... Milyen érdekes, hogy pl. a közel 30 éves Rometek (ami lássuk be, keleti viszonylatban is valahol az alja kategória volt) sem rohadnak, nézd meg pl. a sárvédőjüket. Csak annak van elrozsdálva, amit szabad ég alatt tartottak!

                              - - - Updated - - -


                              az irdatlan vastag karosszériát kikezdi és akkor még nem mártogatták ezeket a lemezeket.
                              Azért az én tapasztalataim szerint a Suzu nagyon is jó helyen áll rozsdásodás szempontjából! Még pár éve épp az említett szerelőm mondta, hogy nagyon jó kis autók ezek, meg kell becsülni őket. Aztán megmutatta az Opel astrát, ami épp ott volt felemelve a műhelyében. 5 éves autó, a hátsó sárvédő hólyagosra rohadva. Mondta, hogy ez nem egyedi jelenség... De persze, nem akarom az egekbe magasztalni a swiftet, tudom, hogy ez egy japán trabant, de akkor is, megbízhatóságban, strapabírásban ver nagyon sok autót.

                              - - - Updated - - -

                              ...ezt a rugó dolgot pedig megnézem, kíváncsi vagyok.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X