Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel 125 megszakító

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csepel 125 megszakító

    Sziasztok!

    Nekiláttam felújítani a Csepelem gyújtás alaplapját. Olyan problémába ütköztem, hogy a megszakítóm már csak árnyéka régi önmagának, például a kalapács fém testéig le van kopva a műanyag elem. Elméletileg lehetséges, hogy Danuvia gyújtás van benne.

    Kinézetre olyan az alaplap, mintha pont tükörképe lenne a Pannóniáénak, ezért nem hiszem, hogy bele lehetne rakni a Pannónia megszakítót.

    Abban szeretném segítségeteket kérni, hogy honnan tudnék bele való megszakítót szerezni a felújításhoz. Az internet nem ad ki semmit, csak használt és szétkopott gyújtás alkatrészeket (legalábbis nem találtam meg ha van)

    #2
    Tegyél fel képet a megszakítóról. Lehet, hogy van a csavarosládában ilyen megszakítóm. Apósomnak Csepelje volt, ezért elképzelhető, hogy ahhoz való ez is. Üllőt nem ígérek, de a kalapács biztosan megvan.

    Komment


      #3
      Kovacsk84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Abban szeretném segítségeteket kérni, hogy honnan tudnék bele való megszakítót szerezni a felújításhoz.
      Én is ezzel a problémával küzdök. Sajna Pannonia nem jó pedig azt lehet kapni is. Danuviáé viszont tuti jó bele, de csak egyben gyujtásokat kínálnak, külön megszakítót nem és azokban is eléggé elhasználódott. Ami érthető is percenként 2-3000 megszakítás, mozgó kopó alkatrész és még a keményfém lapka is beég... Egyébként is nagy kincs, nekem is nagyon kéne egy jó!

      Komment


        #4
        Nem próbáltál egy az egyben pannonia gyújtásalaplapot beletenni? A panncsi gyújtótekercs lehet, hogy nem fér a csepel lendkerék alá, de a többi szerintem passzol. Délután összehasonlítom, aztán referálok.

        Komment


          #5
          Üdv Gesszti!

          Köszönöm, néha a leg kézenfekvőbb dolgok jutnak legutoljára az eszembe...megnézem én is. Viszont ez másik irányba forog a fogaskerekes primerhajtás miatt. De gondoltam még arra is, hogy az új Pannónia megszakítót variálom át valahogyan.

          Komment


            #6
            A korai panncsik közt néhány, és a 250-es csepel is előre forgott. Szerintem a megszakító szempontjából nincs különösebb jelentősége, hogy merre forog a bütyök.

            Komment


              #7
              ha nem volt megszakitóm az adott géphez,ha nem aluból volt forrasztottam egy jóállapotut skoda megmaradtból a bakelit pedig kis kézimunkával elkészithető.a kopott perselyeket is ugy cserélgettem idegen darabokból.
              Kovacsk84, sinter és Che kedvelte ezt.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                aluból volt forrasztottam egy jóállapotut
                szerszámkészítő az egyik szakmám, valóban én is nekiálltam kireszelni hajligatni, de keményfémet nem sikerült találnom. azt sem tudom mivel lehetne odaragasztani? forrasztással, ragasztással? Az a ajó ezekben a veterán csodákban hogy szinte minden tényleg legyártható hozzá
                Ja és második hete járok a Doxa Csepelemmel napi 40 km-t dolgozni és hibátlan!!! 60 at simán veszi de afölé nem húzom!
                sinter kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Igazából ha tényleg annyi a különbség, hogy pont ellenkező oldalon vannak a kalapácsok egymáshoz, akkor új Pannonia megszakító alkatrészeit kell szembe forgatni a Csepel üllő részére és nem lehet vele gond. Majd veszek egyet-kettőt és kikísérletezem. Úgyis kell egy a T1-be is. Ha ez így működne, meg lenne oldva egy jó időre a probléma.
                  Attached Files
                  mucsom kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Ha úgy nézzük, akkor ez Mateapu módszere.

                    Komment


                      #11
                      Kovacsk84 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ha ez így működne, meg lenne oldva egy jó időre a probléma.
                      kiváncsi vagyok, majd írd meg sikerült-e

                      Komment


                        #12
                        Mindenképpen leírom majd és képeket is készítek. Az meg majd kiderül, hogy a wolframfejet hogyan tudom majd átcsalni a régi helyére...annak a talpa zömítve van az üllő testébe.

                        Komment


                          #13
                          Nézegettem a pannonia gyújtásalaplapot a csepelhez. Szerintem simán kivitelezhető. Annyi matatás van vele, hogy a lendkereket vagy retesz nélkül kell felszerelni a megfelelő pozícióba állítva, vagy kell egy másik reteszpályát reszelni a lendkerékbe. No, és a pannonia gyújtótekercsét kell átcserélni a csepel gyújtótekercsre.

                          Komment


                            #14
                            Üdv! A Danuvia gyakorlati tanácsok műhelyfüzetben az áll, hogy az egyhengeres Pannóniák megszakító kalapácsa csereszabatos a Danuvia megszakítókalapáccsal, az eltérés csupán annyi, hogy a rugó az ellenkező oldalról van kivágva. Ma összehasonlítottam a kettő kalapácsot, az az egy különbség csak köztük ami írva is volt. Az üllő az nem jó természetesen.
                            Egy öreg úrral beszélgettem pár éve a Csepelem mellett, azt mondta hogy régen lehetett kapni wolfram érintkezőket a megszakítókhoz, így fel tudták újítani mindig, nem kellett az egészet kicserélni. Azt nem mondta sajnos hogyan tették rá.
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2013 máj. 23, 22:53.

                            Komment


                              #15
                              ...Ennyien csak össze legózunk valamit...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X