Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Mit gondoltok, a 56452 párosítószámú motorblokk késői D-Csepelé vagy inkább korai Danuviáé lehet?
Motorszám helyett a rendszám van beütve (KX7160)
(A gyújtásnál még 2 kivezetés van és olajbeöntő nyílás is van rajta)
Sziasztok! Pár napja vásároltam egy csepelt papirok nélkül . Az alváz és a motor számok alapján szeretnek segítséget kérni a gyártási év beazonosításához. Amikét én tálaltam szamok:
-blokkon: 2 62 177 / egymás mellett kétszer /
- villa nyakon :BC142 KL-00-08
- jobb teleszkóp felső tartóján : B utána talán 0 és 9283
Máshol nem tálaltam számokat,mondjuk az előző tulajdonos jól lemázolta szegény járgányt,így lehet hogy a homok fúvásos pucolás után találok máshol is.
A blokkfeleken a 2 62 177 egymás mellett kétszer,az a blokk párosító szám,az-az a motorblokkod egymáshoz illő,tehát egy egység.A blokkon kellene még lenni egy számnak a kipufogó oldalon,közvetlenül a henger alatt,amely a motorszám és amelynek egyeznie kellene a vázszámmal,amelyet a jobb oldalon,hátul a bakkteleszkóp csomópontjánál találtál.A számok egyezése,csak abban az esetben áll fenn,ha a Csepeled az eredetileg szerelt gyári blokkal van.Abban az időkben árultak számozatlan,tartalék blokkokat is,amit külön meg lehetett vásárolni a boltban,ha valami miatt tönkrement az eredeti.
A villanyakban talált számok a rendszámokat tartalmazza,mely szerint a motorod első rendszáma BC 142 volt,majd amikor váltották a rendszám szisztémát,kapta a KL 00-08-as rendszámot.
A vázszámot próbáld kíméletesen,de alaposan megtisztítani,hogy rendesen és tévedhetetlenül leolvasható legyen,mert enélkül nem fog menni a pontos beazonosítás,-véleményem szerint jó az elejéből való.
Más,-Felhívnám a figyelmedet,hogy olvasd végig a témában a fórumon fellelhető írásokat,mert minden bizonnyal már többször le lett írva az amire kíváncsi vagy és a válasz tulajdonképp adott,csak meg kell keresni!
Még valami,-elfelejtettél bemutatkozni,ami nem kötelező,de.............
Köszönöm a választ! Ismét átnéztem a blokkot de a megadott helyen nem találtam szám beütéseket ...így valószínűsíthető a blokk csere
...természetesen elolvastam a korábbi kommenteket és más oldalakon is kutakodtam de magamtól sajnos úgy sem tudtam megállapítani a motorom gyártási évét ...
... nem értem miért nem jelent meg a bemutatkozásom pedig azzal kezdtem a profilom kitöltését...
a motor külső jegyei alapján is be lehet határolni a gyártási évet?
Utoljára szerkesztve a következő által: jano007; 2019 márc. 17, 18:42.
a motor külső jegyei alapján is be lehet határolni a gyártási évet?
A motorszámból csak a motorblokk gyártási évét tudod meg:ha egyezik a vázszámmal egyértelműen az is akkor készült.!
Nálunk és általában az eu-ban a vázszám a lényeg,legtöbb országban nem fontos a motorszám!
E képpen a váznyúlvány számaiból tudod meg az évjáratot ,ne csiszold... égesd drótkefézd,a legjobb megoldás,hogy megmaradjanak a számok,minden csiszolástól vékonyodik a beütés ,a homokfúvástól is.. érdemes leragasztani .....
Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 márc. 17, 20:17.
Szeretnék segítséget kérni abban , hogy a Csepelem mikori évjáratú lehet, továbbá minden másban ami a számokból kiderül
Összenéztem a váz és motorszámot. Szerencsére egyezik mind a kettő: BE 24 875
Továbbá a blokk két darabján lévő számokat. Ez is egyezik: 4427
Találtam még számot a fenti 4427-es azonosító számmal ellentétes oldalon: 3966 szünet 3 - ezt sajnos nem tudom mit jelent
Úgy tűnik, hogy ez a motor mindig is egy darab volt.
Mellékelek egy fényképet a blokk másik oldalán lévő számról.
Én a meóra tippelek,régen számított a minőség.Sokan azzal védték a munkájukat,hogy jelet számot ütöttek a kész munkadarabba,a 3-as lehetett a melósé,a számsor pedig a műszak azonosítója...
Mikor a Mezőgépnél dolgoztam ,kaptam egy számot( 8) minden általam esztergált darabba bele kellett volna ütnöm:egy általam kiválasztott helyre,azonosítás végett,de nem volt rá szükség nem kentük egymásra a selejtet.
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Én a meóra tippelek,régen számított a minőség.Sokan azzal védték a munkájukat,hogy jelet számot ütöttek a kész munkadarabba,a 3-as lehetett a melósé,a számsor pedig a műszak azonosítója...
Mikor a Mezőgépnél dolgoztam ,kaptam egy számot( 8) minden általam esztergált darabba bele kellett volna ütnöm:egy általam kiválasztott helyre,azonosítás végett,de nem volt rá szükség nem kentük egymásra a selejtet.
Köszönöm!
Mióta gyűjtöd a tapasztalatokat? Honnan jött a hobbid?
Mióta gyűjtöd a tapasztalatokat? Honnan jött a hobbid?
14-évesen szereztem a segédjogsit és ahogy a szabályok engedték vizsgáztam tovább 78-tól már nagymotorral kezdtem a gyakorlójogsival már a 350-es jawán viritottam ami a keresztapámtól lett átvéve.Mindig fát vasat faragtam,és mivel nem telt szerelőre,sorban megtanultam ami kellett a müködtetéshez,szerencsémre preciz kollegáktól kaptam szellemi segitséget...
14-évesen szereztem a segédjogsit és ahogy a szabályok engedték vizsgáztam tovább 78-tól már nagymotorral kezdtem a gyakorlójogsival már a 350-es jawán viritottam ami a keresztapámtól lett átvéve.Mindig fát vasat faragtam,és mivel nem telt szerelőre,sorban megtanultam ami kellett a müködtetéshez,szerencsémre preciz kollegáktól kaptam szellemi segitséget...
A kezdet nálam is hasonló. Majd az A1-es jogsi lerakása után 2 évtizedes szünet. Most meg valamiért nem bírok nyugton maradni. A fene se érti miért jött ez elő így hirtelen a semmiből...?
Sziasztok!
Szeretném a segítségeteket kérni a motorom évjáratának behatárolásában.
Vázszám: BC 12100
Blokk párosítók: 181245
Rendszám KN 85 11
Előre is köszönöm!
Komment