Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Csepel vázszám/motorszám kérdés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Tib eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Sziasztok!
    Szeretném a segítségeteket kérni a motorom évjáratának behatárolásában.
    Vázszám: BC 12100
    Blokk párosítók: 181245
    Rendszám KN 85 11
    Előre is köszönöm!
    Szia Tib!

    A BC vázszámok az első szériás teleszkópos Csepelekre jellemzőek. Valószínűleg 1951-es. Milyen oldaldobozok vannak a gépen sima vagy bordás fedelűek?
    A blokk párosítószám elég magas, Danuvia gyárban készült blokké lehet. A rendszám van beütve a henger alá bal oldalon, vagy más szám.? Ha a rendszám akkor az a motorszám is egyben, tehát valamikor kicserélték az eredeti blokkját.
    movisz, Jankó51 és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #47
      Köszönöm a választ!
      Sima a szerszámdoboz fedele. A henger alá is a BC12100 van beütve. A rendszám a villanyakban van.

      Komment


        #48
        Tib eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Köszönöm a választ!
        Nagyon szívesen!
        Tib eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Sima a szerszámdoboz fedele.
        Ez szintén az első évjáratra jellemző. Nekem BC15 vázszám kezdetű Csepelem van, ami szerintem már 1952-es.
        Tib eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A henger alá is a BC12100 van beütve.
        Ebben az esetben tudnál ide feltenni egy képet a motorszámról? Úgy kiderülne, hogy gyári a beütés vagy későbbi. Ugyanis a boltban megvásárolható alkatrész blokkokba a párosítószámokon kívül nem ütöttek semmit, azt a Vevőre bízták.
        Jankó51, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


          Ebben az esetben tudnál ide feltenni egy képet a motorszámról? Úgy kiderülne, hogy gyári a beütés vagy későbbi. Ugyanis a boltban megvásárolható alkatrész blokkokba a párosítószámokon kívül nem ütöttek semmit, azt a Vevőre bízták.
          mátéapu kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Köszönöm a képet! Ezek kisebb karaktereknek tűnnek, mint amiket a gyárban használtak. Kicsit alakra is másabb, főleg a 2-es. Kerestem képet gyári motorszámról, de nem találtam. A Danuvia blokkok sajátossága még, hogy mivel elhagyták az olajbetöltő csavart a kuplung fedélről, a váltó szellőzőfuratát a csavar helyett a sebesség fokozat jelző tartó öntvényébe fúrták.

            Komment


              #51
              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Köszönöm a képet! Ezek kisebb karaktereknek tűnnek, mint amiket a gyárban használtak. Kicsit alakra is másabb, főleg a 2-es. Kerestem képet gyári motorszámról, de nem találtam. A Danuvia blokkok sajátossága még, hogy mivel elhagyták az olajbetöltő csavart a kuplung fedélről, a váltó szellőzőfuratát a csavar helyett a sebesség fokozat jelző tartó öntvényébe fúrták.
              Én köszönöm a kimerítő választ!
              Ezek szerint egy új blokkot raktak bele, amibe beütötték az alvázszámot. Viszont megtarthatták az eredeti kuplungfedelet, mert van rajta olajbetöltő.
              A fokozatjelzőn közelében a képen látható szellőzőről van szó? És az olajbetöltő csavaron is kell lennie?
              ​​​

              Komment


                #52
                Tib eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A fokozatjelzőn közelében a képen látható szellőzőről van szó? És az olajbetöltő csavaron is kell lennie?
                ​​​
                Igen, és igen. Oldalról fúrták meg a lapolás alatt, így nehezen megy bele a víz. A Danuviákon a burkolat miatt nem fért el egyébként ez a betöltőcsavar. Általában ha a gyújtás fedélnek marad a Csepel feliratos, akkor a túloldalit is hagyják eredetiben, mert felemás a két fedél. Viszont úgy látom a váltókart cserélték, mert ez Danuvia váltókar, bár a tengelykapcsoló karja meg épp egy kovácsolt Csepel amennyire látszik. A berúgókar nem egyszerű, azok nagyon változatosak, de a korai szériákon valószínűleg a nem teljesen behajtható (csak amennyire a képen) típus volt.
                Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2021 febr. 07, 20:13.
                Jankó51 és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #53
                  Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Igen, és igen. Oldalról fúrták meg a lapolás alatt, így nehezen megy bele a víz. A Danuviákon a burkolat miatt nem fért el egyébként ez a betöltőcsavar. Általában ha a gyújtás fedélnek marad a Csepel feliratos, akkor a túloldalit is hagyják eredetiben, mert felemás a két fedél. Viszont úgy látom a váltókart cserélték, mert ez Danuvia váltókar, bár a tengelykapcsoló karja meg épp egy kovácsolt Csepel amennyire látszik. A berúgókar nem egyszerű, azok nagyon változatosak, de a korai szériákon valószínűleg a nem teljesen behajtható (csak amennyire a képen) típus volt.
                  Ezen is be lehet hajtani teljesen a berúgókart, csak a fotón éppen nem úgy van.
                  Egy utolsó kérdés: írtad, hogy BC15 vázszámú a motorod. Annak mennyi a blokk párosítószáma? (persze csak akkor érdwkes, ha abban bizzosan eredet8 a motor)

                  Komment


                    #54
                    Tib eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egy utolsó kérdés: írtad, hogy BC15 vázszámú a motorod. Annak mennyi a blokk párosítószáma?
                    Sajnos nem tudom az eredeti blokkjánnak a párosítóit, a forgalmi szerint 1966 végén kapott egy új blokkot. Azóta Danuvia szívvel működik. Ez egy másik blokk száma, ami közel van a Tiedéhez: BC13191 blokkpárosító:36981.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2021 febr. 09, 20:50. Oka: egyértelműsítés
                    Tib kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      Köszönöm a segítséget!

                      Komment


                        #56
                        ...Igazán nincs mit!

                        Komment


                          #57
                          Sziasztok!
                          Toni vagyok, s látom még napi szintű a téma, ezért szeretnék eltenni egy kérdést, nekem is van egy viszonylag öreg kis Csepelem, Teleszkópos, s az alváz és a motorszáma is BC 8274. Az eddigiek alapján nem tudtam pontosan beazonosítani, de az általatok leírt infók alapján nem tűnik évszámnak inkább a 8274. darabnak... nem tudom, viszont biztos, hogy csak ez a 4 számjegy van benne, illetve a régi és az új rendszáma a váznyakban.

                          Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: Toni

                          Komment


                            #58
                            ReiterAntal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Toni vagyok,
                            Tanár Úr! Majd én bemutlak.
                            A fent említett nekem jó ismerősöm, talán nem sértődik meg ha azt mondom barátom, hiszen barátkoztunk (itt békülés)mi már párszor. Tanár ember egy gépész jellegű iskolában (pontos nevét nem tudom), és Ő intézi a Somogyi Veterán Járműbarátok Egyesületének a gyűléseinek a helyét. Van neki egy Ford Taunus és jópár motorja ha jól emlékszem Pannóniából birtokolja a teljes sort.
                            mátéapu kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              ReiterAntal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Teleszkópos, s az alváz és a motorszáma is BC 8274. Az eddigiek alapján nem tudtam pontosan beazonosítani, de az általatok leírt infók alapján nem tűnik évszámnak inkább a 8274. darabnak... nem tudom, viszont biztos, hogy csak ez a 4 számjegy van benne, illetve a régi és az új rendszáma a váznyakban.
                              Kedves Toni!

                              A betű és szám kombinációk esetében egyszerű növekvő sorrendben osztották a számokat, nem volt semmi köze a gyártás idejéhez.
                              Legfeljebb annyi, hogy a kisebb sorozatszámú előbb készült, mint a magasabb Egy kép segítene a gyártás idejének beazonosításához, de én szerintem a számok alapján valószínűleg ez a gép is 1951-es gyártású. Hogyha hiánytalan és a festése is eredeti akkor értékes minta lehet egy korai darab restaurálásához bárkinek, és a blokkpárosító száma is tanulságos lehet.

                              Üdv :Titus
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2021 jún. 02, 21:58.
                              movisz, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X