Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Danuvia (1964) megszorult dugattyú

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    JamesMiller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    egyébként nem válok meg tőle. amivel két hetet szívok
    Ha a dugattyúcsapszeget ki bírnád ütni utána már nyerő lenne a dolog, mert akkor a hengert alá tudod támasztani és ki tudnád ütni a dugattyút.

    Komment


      #32
      Végre...!
      Che, maradona67 és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        JamesMiller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Végre...!
        Hogyan sikerült ??? Gratula, csak ügyes vagy Te.

        Komment


          #34
          Igazából nyomtam lefele milliméterről milliméterre, amikor pedig láttam, hogy már csak pár centi van, fa a hengerbe és ésszel leütögettem. Lent már egészen lazán kijött. Na, persze a csapszeg be volt állva, azt csapágykinyomóval szedtem ki, azért olyan fura a dugattyú ezen része. De most szétjött az egész, takarítom az olajsarat meg várom a cserealkatrészeket.

          Mellesleg ha bekerül az új dugattyú, előtte kellene valamivel kezelnem a henger belsejét? Vagy go bele és majd az üzemanyag az olajjal megold mindent?

          Komment


            #35
            Szemre ezt nehéz negmondani, ha meg már látszik (váll a felső hoktpontnál, karcok, behúzások a henger palástján), akkor biztos, hogy fúrásra érett...

            Szerintem kicsi az esély arra, hogy egy-két ezer km-nél kevesebb legyen benne, ha meg több van, akkor célszerű hozzá túlméretes dugó, és hozzá furatni.
            Nem olyan nagy költség az a hengerfúrás.

            Kell hozzá új, vagy felújított főtengely, új csapágyak, és valszeg új kuplung kamellák is...A szimeringek cseréje sem kérdéses.
            Ez így együtt lesz drága, nem a fúrás!

            Ha szerencséd van, a főtengely csapágy fészkébe szorosan ülbek a csapágyak.Ha nem, akkor arra is ráfér a felújítás. Ez már valóban megdrágíthatja...Sajnos "lekvár anyagból" készültek ezek a blokkok, de az acél alkatrészek is...

            Egy kortárs Simson Shul pedálos motor minimum egy generációval fejlettebb...
            sepy és emu kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Teljesen - sajnos - amatőr vagyok, de nekem okésnak fest a henger belseje. Ami a kilométert illeti azt pontosan tudom, 19 120 volt benne, amikor a motor le lett támasztva. Ja, igen, az óra is megmakkant, ráfolyt valami, összeragadt az egész óra ahogyan van, de ez már egy másik történet. Ma a láncvezetőt vettem ki az ecetből, legalább azon a rozsda megszűnt létezni, holnap a gyújtókábelt mérem ki kontinuitásra, hogy egyáltalán, szóval a motorfelújítás.... messze van és szerintem az már az lesz, hogy kifizetem egy hozzáértő idejét...

              Komment


                #37
                JamesMiller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Mellesleg ha bekerül az új dugattyú, előtte kellene valamivel kezelnem a henger belsejét?
                Azért nem ártana valami hengerfúrós szakival egyeztetni hogy kellene e fúrni vagy csak elég ki hónolni a hengert. Összeszereléskor elég motor olajjal bekenni a hengert, meg a dugattyún a gyűrűket,
                zahi és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  JamesMiller eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Végre...!
                  Nekünk sajnos nem volt ilyen szerencsénk. Az alany hasonló(Csepel 125). Egy sohasem használt hengerbe nőtt bele a szintén gyári új dugó. Egy fa melléképületben tárolták legalább 50 évig, ami az utóbbi 10 évben valószínűleg már be is ázott. A dugattyú a henger alján állt, ezért lefelé kezdtük el ütni hegesztőpisztolyos melegítés mellett. Mikor megindult kicsit visszafelé majd újra lefelé. Nem volt egyszerű menet, de a vége annál rosszabb. A henger alját a dugattyú szétfeszítette. Ha valakinek ilyen rozsdával van dolga inkább felfelé üsse vagy szét kell furkálni a dugattyút. A belefektetett erőfeszítéseken túl azért sajnálom főként a dolgot, mert ez egy rezgéscsillapításos henger, a bordák két oldalt össze vannak kötve. A gyártás elején még adtak az ilyesmire. Na meg egy gyári új alkatrész volt ami csak arra várt, hogy beépítsék. Lehet ezzel még vajon valamit kezdeni, vagy tegyem el mementónak?
                  maradona67 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Sajnálom hogy így sikerült csak szétszedni. De sebaj, pár féle lehetőség van. Egy dolgot nem értek, miért nem előtte kérdeztél lehet hogy csak a dugattyú vesztességgel megúsztad volna.
                    Azért először egy repedés vizsgálatot nem ártana végezni rajta a rozsdátlanítás után. A fölös pénz kidobás elkerülése végett
                    Lehetőségek szerintem.
                    - Meg hegeszteted a repedéseket kívül belül és kifúratod majd kívülre melegen egy vastagabb gyűrűt ráhúzol és a külső részt leesztergáltatod a megfelelő átmérőre.
                    - Kívülről meghegeszteted, majd behüvelyezteted alap méretűre.
                    - Kívül - belül meghegeszteted majd kifúratod tisztára
                    - Becsukott szemmel eldobod. Ez csak vicc.
                    Titus kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Lehet ezzel még vajon valamit kezdeni, vagy tegyem el mementónak?
                      Kiesztergálni és egy száraz-hüvelyt préselni bele,viszont akkor már tuningolni is lehetne + felömlő... vezérlés...egy spéci egyedi darabként talán megérné....
                      zahi és Titus kedvelte ezt.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #41
                        maradona67 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Egy dolgot nem értek, miért nem előtte kérdeztél lehet hogy csak a dugattyú vesztességgel megúsztad volna.
                        A megszorult dugattyú nem jelentett eddig problémát(melegítés majd kijön), itt a rohadás mértéke cseszte el a dolgot, az meg csak a legvégén derült ki. Már ennyivel okosabb vagyok
                        Ha csak meghegesztetném az elvileg elég is lenne? Az nem hangzik vészesnek.
                        De mátéapu megoldása jobban elgondolkodtatott. Bele lehetne másolni a White hengerének a vezérlését. Az kb kétszeres lóerő mint a gyári vezérléssel.
                        Köszi mindkettőtöknek!
                        zahi és emu kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A henger alját a dugattyú szétfeszítette. Ha valakinek ilyen rozsdával van dolga inkább felfelé üsse vagy szét kell furkálni a dugattyút.
                          Én is néztem szembe hasonlóan problémával egy 250-es Csepel blokkal. Évekig (évtizedekig) álhatott kint az esőben. Egy csavart sem sikerült megmozdítanom, az öszeset le kellett fúrni róla, + a dugó is besztorult a hengerbe, a főtengely, meg egybe rozsdásodott a görgőkkel...

                          Az ilyen blokk kuka, ma már nem is foglalkoznék vele, ez "tanulópénz" volt...

                          Jelen esetben, ha a hengert akarod megmenteni, szerintem legjobb nem fúrkálni a dugót, hanem befogni esztergába, és kiesztergálni a dugót annyira, hogy a henger faláról már le tudod tisztítani ami maradt a dugyattyúból, így legalább a hengert talán megmentheted...
                          sepy kedvelte ezt.

                          Komment


                            #43
                            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A megszorult dugattyú nem jelentett eddig problémát(melegítés majd kijön),
                            Csak ne feledkezzünk meg a hőtágulásról, valamint a közbe ékelődött rozsdáról,

                            Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Bele lehetne másolni a White hengerének a vezérlését. Az kb kétszeres lóerő mint a gyári vezérléssel.
                            Ez mind szép és jó, DE ! Akkor változtatni kell a porlasztón is, nagyobb keresztmetszetű porlasztó + szívó torok, a dugattyú hőteherviselése is megváltozik, a fejmagasság + csapszegátmérő + szoknya hossz is változik, sőt lehet a dugattyú tető kialakításán is igazítani, valamint a hengerfej égéstér kialakításánn módosítani, nem utolsó sorban a kipufogót is rá kell hangolni a nagyobb teljesítményre, tehát nem egyszerű a történet a dupla teljesítménnyel.

                            Komment


                              #44
                              Jánosom Lemezjáték három sora a legközelebbi hasonlóval találkozásra vonatkozik. Maradona felvetése csak igen gyakorlott egyénnek javasolt hisz a felsorolás igen sok buktatót takar sok zsetonnal mert jó anyagok felhasználása szükséges, hogy a készben öröm is legyen. Anno mint már beszélgettünk róla hiába próbálták versenyre vinni ezeket a gépeket / pl.6 napos / a rossz anyagminőség miatt elvéreztek mind. Bocs én jómagam igen szeretem olvasni a tuninggal kapcsolatos okosságokat igen kicsibe csináltam is kezdő ként de a Simsonokban akkor még volt anyag. Az egy érdekes kúfár világ a tuning igazából ott mindenki fiókban reszel / bocs loptam a kifejezést !/ hisz egy - egy sikeres verseny akár csak a grundon megpezsdíti az ember fantáziáját! Anno még a fekete Fehér Autó Motorban mikor megjelent némi infó Pl. Hamar Zsigmond szájából evvel kapcsolatban hörpintettem szavait. Jó lenne ha Valaki PL. Joker vagy Sinter nyitna egy oldalt evvel kapcsolatban hozzájuk képest pl. én kevés ricinus olaj szagot szippantottam a Salak versenyek jellegzetes szaga volt! . Abban az időben mentem az ismerős Patikushoz Ricinus olajat kuncsorogni.

                              Komment


                                #45
                                sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                én kevés ricinus olaj szagot szippantottam a Salak versenyek jellegzetes szaga volt! . Abban az időben mentem az ismerős Patikushoz Ricinus olajat kuncsorogni
                                Tavaly elmentünk Szenrgotthárdra az osztrákok MXClassic futamára, Ott érezni lehetet ezt az illatot. Mivel voltak ott nálam nagyobb tudásúak is Ők mondták hogy a SHELL gyárt mé ricinus szagú és6vagy tartalmú Racing olajat.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X