Közlemény

Collapse
No announcement yet.

izs56 fékpofa

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    izs56 fékpofa

    Sziasztok

    Következő a problémám:szeretném a fékpofákat ferodoloztatni,de nem tudom,hogy milyen vastag legyen.Az izsem lemez dobos .

    Üdv

    #2
    Arra a konszenzusos megállapításra jutottunk, hogy a féket, kuplungot stb. ferodóztatni szokták! :-)

    Szerintem ezt bízd a mesterre (ld. például a belinkelt témában), aki a fékfelújítást végezni fogja! Lelkiismeretes munka esetén ugyanis a fékdobot is felszabályozza (ez a lemezagyas Izseknél picit macerás lehet, de vizsgán alapkövetelmény, hogy a megengedett érték alatt legyen a tojásosság), majd a felszerelt fékpofát a végleges átmérőhöz illeszti, minimális hézaggal.

    Komment


      #3
      Szervusztok . A fékdobot / főleg , ha lemezből van / , akkor ideális " tisztára " kivenni, ha többet a küllőkön már nem húzunk-eresztünk. Ehez , azért elég nagy elfordulást megengedő esztergagépre / vagy kivehetőágyasra / van szükség. A megfelelő vastagságú betétet felragasztják / a szegecselésnél jobb technológia /, majd egy készülékbe fogják be a fékpofákat - ami a valóságos elhelyezkedést teszi lehetővé. Előtte azonban a felfekfési pontokon hézagolólemezt alkalmaznak / néhány tized mm-től felfelé a dob átmérőjének függvényében - ezt a " mester " tudja tapasztalatból és a visszajelzésekből /. Ezek után leesztergálják pontosan arra a méretre , amire a fékdobot . Így a hézagolólemez kivétele után nem ér a dobhoz a fékpofa . Működtetéskor , viszont teljes felülettel / " párhuzamosan " / érintkeznek a fékpofák a dobbal. Innen - ha nem kerül szennyeződés a felületekre ( zsír , olaj )- kezdve jó a fékhatás és a legkényesebb fékpadon is jó eredmény mérhető. Üdvözlettel.
      Lemezjáték és soveny kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszi srácok "ösmét" tanultam.
        rá bizom a mesterre, aztán kiderül.

        Komment


          #5
          dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szervusztok . A fékdobot / főleg , ha lemezből van / , akkor ideális " tisztára " kivenni, ha többet a küllőkön már nem húzun............
          amit leírtál, az igaz de kiegészíteném a következőkkel:

          - eszterga helyett a marógép is jó lehet, ütőkéssel (kiesztergáló fej)

          - nem feltétlenül szükséges készülék a szabályozáshoz, elég ha a fékalaplapot pofával rugóval és a saját a tengelyével befogod, esztergaszívvel rögzíted, fékkulcs és a pofák közé lemez........

          ez általános! nem vettem figyelembe az IZS esetleges sajátosságait
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Nem mindenbe értek egyet veletek. Szerintem az IZS lemezdobját már nem lehet tovább szabályozni több okból sem.
            1. A vékony lemez berezonál esztergáláskor
            2. Nem marad megfelelő anyagvastagság, hiszen így is nagyon gyenguska az egész dob.
            Teszek fel néhány képet az én készülékemről.

            Click image for larger version

Name:	20111211086.jpg
Views:	1
Size:	199.5 KB
ID:	130659 Click image for larger version

Name:	20111125044.jpg
Views:	1
Size:	203.1 KB
ID:	130660 Click image for larger version

Name:	20111211087.jpg
Views:	1
Size:	193.0 KB
ID:	130661 Click image for larger version

Name:	20111211088.jpg
Views:	1
Size:	200.8 KB
ID:	130662

            igaz ez nem Izs, hanem Simson sport.
            OdinHEM és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Nem mindenbe értek egyet veletek. Szerintem az IZS lemezdobját már nem lehet tovább szabályozni több okból sem.
              1. A vékony lemez berezonál esztergáláskor
              2. Nem marad megfelelő anyagvastagság, hiszen így is nagyon gyenguska az egész dob.
              Teszek fel néhány képet az én készülékemről.

              [ATTACH=CONFIG]5044[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5045[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5046[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]5047[/ATTACH]

              igaz ez nem Izs, hanem Simson sport.
              Hiszen ezt írtam, amit Te fotóztál!
              Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 jan. 31, 22:16.
              mir-mur kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                mir-mur
                hidd el kibir 1-2 szabályzást a lemez is (ki kell birni különben értelmetlen az egész mutatvány) ,csak ránézésre üt,a fékfelület meglepően jól szalad.Példa a kis csepel 125,sokkal több rossz pannónia fékdobbal találkoztam,csak ott van miből kiszedni--a csepel meg tiszta 0.4mm ből.
                A rezonálás ellen meg próbálj kis fordulaton K 20 (piros) nagyon éles vidia kést használni.ill. egy trükk (öreg szakik hátha megerősitkik) kösd át kivülről a dobot szorosan (spanifer,derékszij,redőny heveder stb )

                "B" variáns (eretnekség) tömörből kiesztergál-felszegecsel-örök élet -senki nem veszi észre-atom fék.
                "C" fémnyomónál tudok nyomatni lemezből fékdobot ha kell

                (csak egy kérdés:csak a képen nem látszik, de van a fékkulcsnál a pofák alatt 1-1db 0.5mm es lemez?)
                mir-mur kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Hiszen ezt írtam, amit Te fotóztál!
                  Valóban én is úgy csináltam ahogy te is írtad annyi eltéréssel, hogy nem a saját tengelyét használtam hanem esztergáltam egyet. A szorítószívet nem tudom hova gondoltad feltenni
                  Jokernek válaszolva. Igen. De igazából nem győztél meg.
                  Che kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Összehasonlítás képen csináltam néhány fotót, és megmértem az anyagvastagságokat. A 125-ös Csepelről nincs adatom, de a 250-es ről igen. A 250 lemezdobja 5mm vastag anyagból készült. Az Izs 56 dobja, pontosabban a benne lévő fékbob betétgyűrű 2 mm lemezből. Ezért vannak kétségeim.

                    Click image for larger version

Name:	20120202165.jpg
Views:	1
Size:	198.7 KB
ID:	130677Click image for larger version

Name:	20120202166.jpg
Views:	1
Size:	197.5 KB
ID:	130678Click image for larger version

Name:	20120202169.jpg
Views:	1
Size:	197.1 KB
ID:	130679Click image for larger version

Name:	20120202170.jpg
Views:	1
Size:	188.1 KB
ID:	130680Click image for larger version

Name:	20120202171.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	130681
                    Che kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Lehet, hogy durván hangzik, de valahogy helyregörgőzni nem lehetne? Tehát nem leszedni a lemez gyűrűből, hanem körkörösre formázni?

                      Komment


                        #12
                        Szervusz Sövény!

                        Az a baj a görgőzéssel,hogy egyrészt,ki kell fűzni a kereket,ha görgőzöd készülék kell hozzá és egyáltalán nem biztos,hogy a görgőzés folyamán nem fog kúposra nyúlni.A befűzés folyamán,főleg ha van hozzárendelve egy agyongyötört felni (ráf),mire kicentírozódik,lehet,hogy a gyönyörűen felszabályozott "bádog"fékdob,ismételten ovális lesz.

                        A fenti eszmefuttatás,természetesen,egy szélsőséges helyzet,lehet,hogy a felni sem deformált és a fékdob sincs rossz állapotban és minden összejön.Az vitathatatlan,hogy a fékdobnak a forgástengellyel való együttfutása,a jó fékhez elengedhetetlen,-illetve kívánatos.Az egykulcsos fék esetében, a konstrukció miatt,még a minimális hézagra felszabályozott ferodó is,fékpofánként,csak egy egy körcikken érintkezik a fékdobbal.

                        Sajnos ezek az egykulcsos dobfék hátrányai,de ne felejtsük el,hogy a szalagfékhez képest mekkora előrelépés.Nem mondom,hogy egy agyongyötört lemez fékdobot ne szabályozzunk fel,de ha egy mód van rá kerüljük,mert fogy az anyag,ha befűzetlenül tesszük,akkor a centírozás folyamán fog elnyúlni,ha befűzve akkor a centírozás fog elmenni a szabályozás következtében.

                        Üdvözlettel:Che
                        Lemezjáték és soveny kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          mir-mur
                          Ekkora szerencse!-hogy nem egy anyag a fékfelület és a dob-ezt még akkor cserélni is lehet ha akarnánk.Sőt lehetne "tuningolni"-öntöttvas karikára cserélni!Mert gondolom hogy az orosz mérnökök egy örök életü nem kopó tankacél karikát tettek bele-cserébe viszont nem annyira jó a fékhatása.




                          szia soveny
                          beszélgettem mir-murral ,közös nevezőre jutottunk ez ügyben és remélem ezt este megosztja a társasággal.

                          Komment


                            #14
                            joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            beszélgettem mir-murral ,közös nevezőre jutottunk ez ügyben és remélem ezt este megosztja a társasággal.
                            Kíváncsian várom!

                            Komment


                              #15
                              Jokerrel valóban beszéltünk telefonon, és a fékdobok és fékpofák szabályzásával kapcsolatban sok hasznos információt kaptam. Ezeket megosztanám most veletek. Vannak részletek amikről már olvashattunk, de szeretném összefoglalni.

                              A fékpofákat bő ráhagyással 6mm- ferodóval kell felragasztani, hogy aztán legyen miből szabályozni. ha szakműhelyben csináltatjuk a ragasztást, kérjük meg a mestert, hogy ne vágja le róla az oldalra kinyúló plusz ferodót. Ezt majd mi a szabályzáskor leesztergáljuk. Ennek az a lényege, hogy ne deformálják el a fékpofát, amikor a " takarításhoz " befogják ( esetleg ész nélkül ) a satuba.

                              A fékdobot minden esetben frissen szabályzott tengelycsonkra húzzuk rá. Befogunk egy vasdarabot az esztergába, és rövid szakaszon megszabályozzuk a csapágyméretünkre. A másik oldalról fogócsúccsal támasztjuk meg az ellenkező oldali csapágyat. A hajtást a tengelyre szerelt szorítószívvel biztosítjuk. Ezzel biztosítva van a tökéletes futás. Jöhet a szabályzás. Jóker tapasztalata szerint, a lemezdobok is szabályozhatók ilyen módon.

                              A fékpofák szabályzásához is ezt a tengelycsonkot használjuk, anélkül, hogy kivettük volna a gépből. A féklapot használjuk " szerszám " gyanánt. egyik oldalról a tengelycsonk, másik oldalról a fogócsúcs biztosítja a futást. A szorítószívet itt is fel kell tennünk. A fékkulcs alá 0,5mm-es trafólemezt tegyünk, és így összerakva fogjuk be az esztergába. A szabályzásnál a fékdob méretére szabályozzuk a pofákat is. Ekkor távolítsuk el, a ragasztásnál pluszba jelentkező ferodót is.

                              Összerakásnál a trafólemezek eltávolítása fogja biztosítani a tökéletes futáshoz szükséges hézagot.

                              Remélem nem hagytam ki semmit. Jó fékezést kívánok !

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X