Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs főtengely-csere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Ha kicsit komolyabb alapjáratot adsz neki, akkor önmagát is életben tartja(akku nélkül).




    A kompresszió miatt meg tényleg alig fordul az enyém is(visszarúgással vigyázz).

    Komment


      #47
      tudja valaki, hogy a forgórészen mit és hogyan kellene mérnem, hogy biztos legyek abban, hogy fog műxeni?
      Ellenallásmérővel az esetleges testzárlat, v szakadás szempontjából tudod ellenőrizni a tekercseket.Ha beszerelt állapotban méred a testelt szénkefe ne érintkezzen a kollektorral(papírt,műanyagfóliát,vagy más szigetelőt kell alátenni),mert meghamisíthatja az eredményt. Kiszerelt állapotban mérhetsz a kollektorlemezek között,ill.a lemezek és a forgórész fémteste között. Konkrét ellenállás értékeket nem tudok mondani,de nem lehet nulla(testzárlat)sem pedig végtelen(ír ez a billentyűzet lefektetett 8-ast?)Ez esetben szakadás áll fenn,de ez nem valószínű.Ha majd lesz aksi is akkor megmérheted a töltőfeszültség értékét.Alapjáratnál valamivel magasabb fordulatszámon(miután bekapcsol a visszáramkapcsoló) 6 V hálózatnál 6,8-7,1V 12V-nál 13,8-14,2V, ha nem tévedek.
      Ellenőrizhetted volna esztergapadon a kollektor esetleges radiális ütését is, ha van fel kell szabályozni. A kollektorlemezek közét én egy megfelelő vastagságúra köszörült fémfürészlap segítségével szoktam "kireszelgetni".
      majdánka, Tamás78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #48
        a kommutátort megtisztítottam, de az esztergára nem volt módom feltenni, hogy megnézzem kell-e szabályozni. ma meg lesz az aksi, hétvégén próbálkozom majd a beindítással. ma vezetékelem. a kipufogókkal kell kezdenem vmit, mert alul leperget elég nagy helyen a korábban felújított réteg, de most ezen továbbléptem, mert izgat a felújított blokk viselkedése aztán ha már pöfög visszatérek a dinamóra is, mert működés közben könnyebb megtesztelni. ha jó lesz a moci "járása" következik az első teló és a lengőkar műtése
        majdánka kedvelte ezt.

        Komment


          #49
          éccaka töltöttem picit az aksit. másfél órája kimentem a mocihoz - bekötöttem a kapcsolót, aksi be. szikra akkora, hogy ökröt lehet vele kábítani. persze még szinte darabokban a moci: már megkezdtem a hátsó kerék bontását, se ülés, se benzintank... fecskendővel feltöltöttem a karbi úszóházát, a kapcsolóhoz nincs kulcsom, reszeltem bele gyorsan egy lemezt s lőn delej. szívató ráhúz, 3x rárúgtam-semmi. ja persze, egy "titok-kapcsolót is beépítettem a pozitív körbe. bekapcs, rúgás újból. semmi. gyertya ki: száraz. másik gyertya be de előtte fecsivel benzin be a hengerbe. próba. úgy visszarúgott, hogy ihaj, pedig szinte meg sem rúgtam. mint a robinál, odafigyelve amikor felnehezedik a kar, rárúgtam. és beindúlt! pöfögött 8-10 ütemet és leállt. tank nélkül nem akar menni. remélem azért a karbi csak átengedi a benzint - kipucoltam alaposan. hétvégi program meglesz: benzintank, benzincsap vissza, és akkor újból próba.
          nagyon teccik a hangja
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #50
            Üdv.:
            A karbi gyári ruszki? Azzal kicsit ütemezetlen a hang,de legalább van hangja. Grat. hozzá.
            A másik,meg, hogy a ruszki karbinál nem kell aggódnod a nem áteresztésen, talán épp ellenkezőleg.
            A hangja azért tényleg elég brutál(van neki rendesen), de én is azért szeretem(nem a pontosságáért )
            soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              igen gyári, azt hiszem K36 vagy 26. holnap megnézem, bár már 1x megolvastam. Neked mennyire "szomjas" a vasparipa? táltosként issza a benzint?
              a szűkebb suber-házú, merthogy van egy vastagabb is, aminek alul van az úszója, ami a motoron van annak meg olyan az úszója, mint a p10-esé
              Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 ápr. 06, 23:33.

              Komment


                #52
                rendesen megizzasztott ma a vasparipa. tank, benzincsap fel, benzin bele. nem indul. orrán száján ömlik a karbiból a benzin.karbi le, gyertya ki - totál ázott. az úszó tengelye kicsúszott a rögzítő rugóból ezért nem tudott elzárni, asszem nagyon határozottan nyomtam le túlfolyató nyomógombját. megreparáltam. hengert kifújtam átszellőztettem. próba. pöff-pöff és leáll. gyertya ki: megint taknyos. persze, mert mindent olajjal raktam össze. jójáték... eljátszottam párszor mire eljutottam odáig, hogy nagy fordulaton bírt működni. gyújtás 3,5mm-en és nagyobb fordulaton időnként mint a nitrós autók: lángnyelv a karbinál. előgyújtást visszavettem, ugyanaz. már 1,5mm volt az előgyújtás és még mindig. megszakítót ellenőrzöm: tengely irányban tud vánszorogni 0,5mm-t. kiütöttem egy teflon karikát - pont 0,5-ös - de ugyanúgy durrog a karbiba. valakinek ötlete? nem lehet, hogy gyenge a megszakító laprugója, és a rezonanciától akkor nyit amikor ő akar?
                egyenlőre itt tartok. visszaállítottam 3,5mm-re a gyújtást, most alszik. majd holnap okozok neki valamit.
                ötlete valakinek?
                azért sikerélmény is volt: van töltés, de hogy mekkora azt még nem tudtam mérni, mert folyton leállt.
                ja még 1: a siber-tűnek hányadik rovátkában illik lennie? a levegőszabályozó az gondolom betekeréstől vissza másfél fordulat ennél is

                Komment


                  #53
                  Kedves márka társam! Az elő gyújtást én simán 5mm.-re állitom és az OK!A karbiba való tüsszögés okát inkább a szegény benzin levegő arány okozhatja!Adj neki több benzint,de gondolom hideg inditás volt tehát a szivató is okozhat ilyen tünetet!A súber tű nekem teljesen le van engedve az utolsó rovátkába,az üresjárati levegő csavarra sincs tuti elő írás nekem P,l: alig kel kicsavarni háromnegyed fordulatot!!!A töltéshez gratula mert az enyém még mindig sztrájkol!További jó szórakozást(ha tudok segíteni egy-két cifra káromkodással csak sikíts!!)Kellemes Húsvétot és tudod a kézre vi..........!!!!!
                  norinco és soveny kedvelte ezt.

                  Komment


                    #54
                    nagy trükkök árán sikerült alapjáraton járatni a pacit. töltés majdnem alapjáraton 6,48-6,65V között.
                    amit megfigyeltem: egyszer orrán száján ömlik a karbiból a lé, másszor meg a gyertya is csontszáraz. szétkaptam mostmár sokadjára is: puceváty, és vissza. nem folyatott, de nem is indult be fecskendőbe benzin zumek be a hengerbe, azonnal beindult, és járt addig amíg tartott a lé. jiscsó ráz, de mostmár okosabb voltam, amikor beindult a levegőtorkot kézzel szűkítettem és lás csodát folyamatosan járt a moci. figyeltem mennyire zárom a légtorkot és ennek megfelelően csináltam rongyot a légszűrőbe. sikerült elérnem, hogy folyamatosan pöfögött alapjárat közelébe, és semmi komolyabb említésre méltó füstölése nem volt. no ekkor mértem meg mennyivel tölt. próbáltam adni neki gázt: lefulladt és cefetül füstölt. gondoltam eljátszom azt, hogy beindítom -rongy a légszűrőbe- aztán amikor gázt adok neki azzal egy időben kiveszem. működött a dolog, de kegyetlenül füstölt. arra jutottam, hogy alapjáraton kevés ganyét kap, fordulaton meg sokat. a történethez hozzátartozik, hogy a csonk a hengeren a nagyobb keresztmetszetű karbihoz való, aminek alul van az úszóháza, és műanyag iker úszója van. én csináltam 5mm vastag közdarabot, hogy a szűkebb átmérőjű, oldal-kerek úszóházas karbit fel tudjam tenni - ez volt a dobozban, meg a rá való is, de annak nincs meg a fojtószelepe, meg a siber-ház fedele. mit tegyek? küzdjek még, vagy vegyek új karbit, ami rá való. esetleg vkinek nincs siber-ház fedele nélkülözhető? ilyen: a képen az első
                    apacsavo kedvelte ezt.

                    Komment


                      #55
                      megnéztem a karbi számát: K-36I
                      most éppen rotyog a húsvéti karbi-leves. holnap veszek új gyertyákat, lehet, hogy nyomás alatt nem ad rendes szikrát, bár több gyertyával is próbáltam, igaz a szimo nem mindegyiket szerette, azért kerültek dobozba.
                      tegnap feltettem próbából egy szamara trafót: ugyanolyan jó szikra, de azzal sem indult rendesen. egyre inkább a karbira gyanakszom, mert ha kap külön fecsiből lét, akkor jár addig amig el nem fogy a hengerből, aztán leáll. de a karbi alatt sokszor ott a benzin, de azt nem igen értem, hogy akkor miért nem megy be a hengerbe...




                      tegnap még,- mivel pihentettem a motor beindítását, mert nem jutott eszembe több cifra mondás, - apa meg nem segített -, szétkaptam a lengőkart. nem a persely van kikopva, hanem a tengely van elnyalva pont annyira, hogy nem volt meghúzva rendesen és kikoptatta a vázon a likat. gumigyűrű sem volt benne. gondoltam a vázon lévő lemezt felperselyezem. el is készítettem a perselyt, de 18-ra kellett volna felfúrni a lemezt. a csavar feje 17-es, így végül is elvetettem. tengelyre felhúztam 2-2 passzentos gumigyűrűt, hogyha akar, akkor a kikopott tengely és a lemez likja közé bepréselődhet, aztán összetettem, és emberesen meghúztam. semmi kotyogás, szvsz egyenlőre jó lesz. ha már kint volt a kerék áthelyeztem a fékkilincset, mert a fékkar beleütődött a kipufogóba és már nem lehetett állítani. túl jól sikerült: 1 ricnivel visszább kellett volna tennem, mert most meg "égnek áll" a fékkar. szedhetem szét még1x

                      Komment


                        #56
                        tegnapi húsvéti karbilevest ma megettem. és lenni nagy öröm és bódottság!
                        agyon fújkodtam minden likját szegény karbinak, összeszereltem, és igen kevés bizodalommal visszaszereltem. síbertű középen, levegőcsavar másfél fordulatot ki. kicseréltem a gyertyát egy 225-ös briskre, megúsztattam, oszt meggyőződés nélkül rárúgtam. és beindult!! alig kellett vmicskét szabályozni rajta. GYÖNYÖRŰ HANGJA VAN! a volt pancsimhoz képest is szebb a hangja gyorsan felhívtam Józsit, hogy nem kell mégsem karburátor, mert kínomban már megrendeltem tőle egyet. töltés közepes fordulaton nem több mint 7,4V. holnap ha nem szakad kert végében kipróbálom
                        Apa: köszi a távcifrákat
                        Utoljára szerkesztve a következő által: norinco; 2012 ápr. 10, 20:39.
                        majdánka, -t5- és soveny kedvelte ezt.

                        Komment


                          #57
                          Valaki meg tudja mondani nekem az Izs alsó csapszeg méreteit?(jó lenne mikrométerrel, századra) + tűgörgőméretek, jah és az alsó szem kipréselhető-e(mert akkor annak is kellene a mérete) Tervbe vettem normális anyagból megcsinálni az alsó csapszeget, ha már úgyis cserés
                          Esetleg rajzzal?
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 ápr. 11, 11:13.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #58
                            mért nem veszel gyári eredetit? a veterán aprón van. 8k. kompletten.
                            majdánka és -t5- kedvelte ezt.

                            Komment


                              #59
                              ma megint beindítottam jó hallani a hangját
                              hátsó kereket kivettem és most már remélem jó helyre került a lábfék karja. ülést is visszatettem, hogy rászerelhessem a sárvédőre a hátsó lámpát: kezd motor formája lenni. leszedtem a kipufogókat és beáztattam brigéciólba - holnap veszek benzinlámpához kemping gázpalackot és kiégetem, aztán eldöntöm mit tegyek a lepattogzott részekkel. gondolkodom azon, hogy lefújom feketére, ha már a hengert nem fújtam le. milyen lenne?
                              ja, járó motornál is megnéztem, megvan mindegyik sebesség, igaz a kuplungon állítani kellett, mert nem emelt ki rendesen -elég szűkös a kiemelés és összekapcsolódás közti szakasz. remélem azért jó lesz és nem fog megcsúszni. a héten, vagy hétvégén csinálok videót.
                              apacsavo, majdánka és soveny kedvelte ezt.

                              Komment


                                #60
                                Üdv.:
                                El voltam havazva.(Izs kuplung szétesett, légszűrőt próbálgatom az MZ karbira, mert még mindig éhes szegény bélpoklos IZS, aztán harmat gyengén marad életben.)
                                Izs karbival, Jupiter oldalkocsival kb. 5,6litert kajol 100km-en(60-70km/h között).

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X