Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs csapszegpersely helyett tűgörgő

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Izs csapszegpersely helyett tűgörgő

    nézegetem a neten a tűgörgőket. létezik olyan ami külső házzal együtt van. vajon ki lehetne-e váltani az Izs csapszegperselyét egy ilyen technikával? "hígabb" keverékkel lehetne használni a motort.
    skf.com/skf/productcatalogue/Forwarder?action=PPP&lang=en&imperial=false&windowName=null&perfid=146121&prodid=146121005

    #2
    Szerintem jó is lehet! De mindenképpen érdemes utánaszámolni!

    Én összehasonlítanám egy hasonló méretű siklócsapágy terhelhetőségével C=14,5 KN dinamikusan és C=28KN statikusan. Ez lehet, hogy elég pongyola módszer, de az ember szeret hasonlítani és gondolatébresztő módszer.

    A másik megoldás a pontosabb, kiszámolnám ez effektív középnyomását a motornak.

    P=p*V*n*z (csak kétütemű)

    ahol P=teljesítmény {W}; p= effektív középnyomás {N/m2}; V=hengerűrtartalom {m3}; n=fordulatszám {1/s}; z=hengerek száma

    Ezekből az adatokból kiszámítható az effektív középnyomás, hiszen a többi ismert.

    p=P/V*n {N/m2} , tehát ekkora nyomás terheli a dugattyú tetejét. Ebből kiszámítható mekkora a csapszeget, illetve a csapágyat terhelő sugárirányú erő.

    Én így csinálnám, persze lehet, hogy van ennél jobb megoldás.
    Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 máj. 06, 21:54. Oka: felcseréltem a képlet konstansait
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A 21 es külső átmérő azért elég durva...szerintem nem bír annyit a felső hajtókarszem...Most méricskéltem, mert ezzel elég jól elfantáziáltam én is...Vagy nem létezik ilyen löketű hajtókar valami más járműben ami tűgörgős lenne/vagy elférne benne a tűgörgős csapágy? Úgyis hajtókart keresek most az Izshez...ha más nem lesz, marad a gyári...elvileg köszörűhöz/ maróhoz hozzáférek, már készítettem egy alsó hajtókarszemet próbából kosár nélküli görgőkkel...
      norinco kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        ..Vagy nem létezik ilyen löketű hajtókar valami más járműben ami tűgörgős lenne/vagy elférne benne a tűgörgős csapágy? Úgyis hajtókart keresek most az Izshez...ha más nem lesz, marad a gyári...elvileg köszörűhöz/ maróhoz hozzáférek, már készítettem egy alsó hajtókarszemet próbából kosár nélküli görgőkkel...
        Milyen lett a hajtókar? Egy eredetit köszörültél? Ha van esetleg fotód oszd meg velünk kérlek.

        Én az Izs-t nem ismerem, de a Max-hoz keresek hajtókart, sőt gondolkodtam a hajtókar forgattyúcsapágy cseréjén. Az hengergörgős bár 4 ütemű a gép.
        Ha van valakinek egy hajtókar katalógusa az sokat segítene mindannyiunkon. A német oldalakon olvastam, hogy valamelyik Japán gép hajtókarját használják fel a Max-nál, de persze konkrétumot nem írtak.

        Komment


          #5
          nekem is soknak tűnik a hajtókarszemhez a 21mm. de mintha láttam volna kisebb átmérőjűt is... még körbenézek.
          dino125ad, vmi nem stimmel nekem. számolgattam, de nekem nagyon kicsi erő jött ki.
          p=(0.000346m3*50001/s)/14700=0,000117687N/m2 nem kevés ez? vagy elszámoltam vmit?

          Komment


            #6
            norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            nekem is soknak tűnik a hajtókarszemhez a 21mm. de mintha láttam volna kisebb átmérőjűt is... még körbenézek.
            dino125ad, vmi nem stimmel nekem. számolgattam, de nekem nagyon kicsi erő jött ki.
            nem kevés ez? vagy elszámoltam vmit?
            A motorod 19,698 "lovas" ?

            Mekkora a furat?

            De ne felejtsd, hogy ez Pascal N/m2, ezt ha megszorzod a dugattyú felületével Xm2 akkor kapod a dugattyút terhelő erőt.
            Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 máj. 06, 22:02.

            Komment


              #7
              igen 20LE
              a furat 72mm

              Komment


                #8
                norinco eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                dino125ad, vmi nem stimmel nekem. számolgattam, de nekem nagyon kicsi erő jött ki.
                nem kevés ez? vagy elszámoltam vmit?
                Tehát: p=P/V*n

                p=14700W/(0.000346m3*50001/s)=8497,1099 Pa (N/m2)
                OdinHEM és Blackmumus kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  én kérek elnézést én a teljesítménnyel osztottam, nem pedig a teljesítményt
                  és akkor most a dugattyúra 34,58N erő hat?
                  (1m2-re 8497,1099N, 0,00406944m2-re -72mm-es a dugattyú átmérő- 8497,1099*0,00406944)

                  Komment


                    #10
                    Nah most sikerült hazahozni az általam készült csapot+új alsó perselyt-íme a képek:

                    Click image for larger version

Name:	IMG_20120622_200758.jpg
Views:	1
Size:	191.4 KB
ID:	131335Click image for larger version

Name:	IMG_20120622_200743.jpg
Views:	2
Size:	193.9 KB
ID:	131336
                    A jobb oldalon az általam készített persely az átdolgozott kenési rendszerrel, a bal oldalon a gyári, kiszedve 38,1-re (ez is csak próba, remélem lesz 4.5*16-os tűgörgő ehhez is)...nem volt szivem kidobni,talán ez is jó lesz 1 nek Szerdán lesz tűgörgöm, akkor tudok érdemben nyilatkozni hogy beválik-e,avagy esetlegesen módosításra szorul.(egy jó nagy csapágy belsőgyűrűjéből készült) keményebbnek tűnik a gyárinál-alig vitte a cnc
                    Click image for larger version

Name:	DSCF2088.jpg
Views:	1
Size:	185.1 KB
ID:	131337
                    Ez pedig a gyári rozsdás csapszeg, és az új-c45-ös anyagból, indukciós eddzéssel-ha minden igaz, így lesz egy új hajtókarom 1500 ft-ból(ennyibe kerül a 25db 4*15.8-as görgő)
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 jún. 22, 21:34.
                    stalker, gilersx és 5 további látogató kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ...egy jó nagy csapágy belsőgyűrűjéből készült...
                      Ez nekem miért nem jutott eddig eszembe?


                      Az IZS motorokban nem vagyok jártas, de ha jól értem, akkor az IZS hajtókar gyárilag perselyezve van?! Ez remek!
                      Mekkora a persely mérete? Mekkora falvastagsága? A besajtolás után kell köszörülni? Azt hiszem nem görcsölök tovább egy új hajtókaron, szerintem ezt a megoldást alkalmazom én is!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 jún. 23, 13:12.

                      Komment


                        #12
                        Igen, az enyém legalábbis perselyezve van. Azért választottam a csapággyűrűt anyagnak, mert teljes anyagában át van eddzve, és így nem kellett szórakoznom a hőkezelésével( a gyárinál keményebb amúgy ).A persely nem köszörülve lett, hanem kerámialapkával cnc-n esztergálva készméretre( a technológiáról annyit, hogy a mai váltók tűgörgőperselyeinek a megmunkálására használják köszörülés helyett-a felület minősége még jobb, mint a köszörülésnél)-nem lágyítottam ki az anyagot(emiatt kellett a kerámialapka+fúrni is keményfémfúróval)-a belsőgyűrű eredeti csapágyfelületéből vettem ki 1 tizedet. Az illesztési hézag miatt(mert amúgy 37mm es volt a belseje, most 37,1) a külseje 42,6 a szélessége 15.95mm. A hajtókart fogom felmelegíteni és úgy nem torzul a gyűrű a besajtolás alatt(külseje-belseje keményesztergálva lett, a gyári hajtókar belseje pedig köszörülve volt gyárilag) azért egy mérést még megejtek a behelyezés után mérőgépen-ha nem lesz alakhiba, akkor nemigen fordulhat elő probléma.
                        Amúgy a csapágy szélesebb volt, 20-mm es-az is le lett esztergálva. Kellett is, mert így tünt el a rádiusz a belső élről)
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #13
                          Elméletileg lehetséges olyan esetben is ez a "technológia" ha gyárilag nincs perselyezve a hajtókar? => ha igen,akkor szinte bármilyen motor esetében alkalmazható?!
                          (most csak az jár a fejemben,hogy ha az előző kérdésemre igen a válasz akkor sok veteránosnak "könnyebbé" válhat a felújítás,mivel nincs szükség új hajtókarra, csak perselyezni a régit. Ne haragudjatok,ha nagy hülyeséget kérdezek, csak megfordult a fejemben és gondoltam egy próbát megér )

                          Komment


                            #14
                            Lai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Elméletileg lehetséges olyan esetben is ez a „technológia” ha gyárilag nincs perselyezve a hajtókar?
                            Jawanál, Izsnél van persely gyárilag
                            A K-750 hajtókarjaira gondolsz?
                            Elméletileg lehetséges 2 vagy 3 megoldással:
                            1. persely beépítése az eredeti hajtókarba(nagy méretű hengergörgős karba) vékonyabb tűgörgővel-viszont ez esetben ugyanazok a tűgörgők többször fordulnak körbe egy hajtókarfordulat alatt=> ez elviekben megnövekedett kopást jelent, viszont több görgő veszi át a terhelést, így csökken a perselyre ható palástnyomás, ami miatt pedig csökkenhet is a kopás...
                            2. ha a hajtókar enged kiszedni az anyagából(minimum 5 mm átmérőben), akkor marógépen ki kell venni annyit belőle, és utána beépíthető a persely (értelemszerűen átfedéssel illesztve, és itt az olajzás megoldására kell figyelni, és arra, hogy elég erős maradjon az alsó hajtókarszem)
                            3. Elviekben CNC marógéppel/kiesztergálófejjel is ki lehet szedni a következő görgőmérethez, de ez már tényleg komplikált dolog:ez esetben 2 lépésben kiszedni a méret alá 1-2 tizeddel, majd hőkezelni, utána kiszedni a kész méretre. Ehhez már maga a szerszám sem 2 fillér(ne feledjük, gyémánt vagy kerámiaszerszámról beszélünk)
                            A magam részéről nem szivesen mennék 2 mm vastagság alá, mert azért csak 3 ponton van megfogva, de megoldható a dolog tüskén/készülékben, és akkor nincs a szorításból adódó alakhiba

                            Pont ez a gond a Izs felső bronzperselynél, aminek a helyén nem fér el az acélpersely+tűgörgő=>túl kevés marad a falvastagság még gyári csapágy beépítésekor is. Nem találtam még olyan tűgörgőmegoldást, amivel 21 mm alatt meg lehet oldani a kérdést :S Talán persely nélkül megeddzve a hajtókar felső szemét, utána kiköszörültetni ?vagy hónolni mint a hengert?...mert oda nem fér be furatkés
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              Kedves wsievers!

                              Privátban írtam neked. Várom megtisztelő válaszod még akkor is ha nemleges!

                              Köszönettel:

                              dino125ad

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X