Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Úgy látom valaki más is feltalálta az én eljárásomat: http://roker.kiev.ua/techinfo/rare/t...ora-ij-56.html
ha jól értem akkor a Cseljabinszki Politechnikai Intézet javasolta a kosár nélküli görgőzést, a nagyobb terhelhetőség érdekében.
"Szükség van a görgős csapágyak teljes cseréjére. A Cseljabinszki Polytechnikai Intézet autómotor műhelyében több darabot javítottak az újratervezett csapágyal. Bebizonyosodott, hogy erősebb, mint a gyári. 3.Ábra. A főtengely hajtókar tűgörgős csapággyal Jellegzetessége a módosított persely - nincs kosár, kisebb átmérőjű és hosszabb tűgörgőt használnak egy sorban (3. ábra). Ennek köszönhetően a motor üzeme közben kisebb görgőkre ható palástnyomás adódhat a nagyobb érintkezési felület miatt."
W. Astanin Mérnök,
Cseljabinszk
- ha jól fordítottam és tettem érthetővé a ruszki szöveget?
A linken van még egy kis otthoni hengerfúrás használt dugóval, állványosfúróval O.O
Érdekes, hogy a rajzon a főtengelyen golyóscsapágyak vannak, a Planéták főtengelyén a két csapágy nem hengergörgős, + van rajta még egy golyós is a váltó felé??
Pannónia fórumon olvastam amikor valaki hengergörgőset akart belerakni, hogy a golyós jobb mert az fel tudja venni a főtengelynek a dinamikus alakváltozását működés közben. Van ezzel kapcsolatban tapasztalat? Ha felújítom a blokkot mehet bele a golyós, vagy az Izs jobban szereti a hengereset?
Ha felújítom a blokkot mehet bele a golyós, vagy az Izs jobban szereti a hengereset?
Előre hangsúlyozom, hogy nem vagyok Izs-szaki. Géptervezőként tudom javasolni - de azt melegen - hogy NE térj el az eredeti alkatrészektől. Az orosz mérnök is tudta, (nagyon is) hogy mit miért tervez. Én sem szoktam javasolni, hogy az általam tervezett gépbe másféle alkatrészt barkácsoljanak, vagy megváltoztassanak egy csapágyazást.
Ami tény, hogy a hengergörgő nagyobb radiális igénybevételt képes elviselni. Amennyiben a golyóscsapágy rugalmasan követi a főtengely alakváltozását az egyúttal együtt jár a golyók rugalmas deformálódásával is. Félek, hogy itt maradandó alakváltozást szenvednének a golyók, amelynek kipattogzás és a futógyűrűben kagylós kopás lenne a vége. Igaz, hogy a golyóscsapágy olcsóbb, de én nem kísérleteznék.
Még egy megjegyzés: csak minőségi csapágyat vegyél. Megéri.
Pannónia fórumon olvastam amikor valaki hengergörgőset akart belerakni, hogy a golyós jobb mert az fel tudja venni a főtengelynek a dinamikus alakváltozását működés közben.
.......igen ez az igazság ! Mert 15 450 ford / perc nél fellép egy káros rezonancia amit nem bír a T -5 blokk felfüggesztése-csak gumi szilentel .
Épp a tűgörgős csapágy- és kosárméreteket nézegetem a különböző katalógusokban, és közben bevillant, hogy az Izs Planéta 3-nál ugye a hengergörgős főtengelycsapágyakat is a benzinbe kevert olaj keni. Na de ha a felső tűgörgős megoldás miatt elkezdek vele 1:50-es keverékkel járni, nem fognak a főtengelycsapágyak jobban kopni?
A főtengely csapágynak bírnia kell mert az is gördülő, a siklónak kell a sok olaj. A Kawasakim forog 8000-t is és 1:50 el járok vele. Ha modern mai csapágyat raksz az Izsbe annak is bírnia kell főleg hogy az nem is forog annyit.
Komment