Mondjuk a fogaskerék az leszedhető(a kihajtás lejön egy csavarintással), de vannak alatta szép fura furatok:-)
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Az életveszélyes fék lecserélése a 49-esen
Collapse
X
-
Elnézést, nem megszólásból gondoltam kinyilatkozni Csak gondoltam leírom, hogy hogy van ez kialakítva... nem tudom hogy más motornak is hasonló furatba be majd elcsavar ütközésig típusú a kihajtás rögzítése... Pl az Ural vagy Dnyepr kerekére rámenne egy az egyben ez a hajtás?
KöszönömMinsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.
Komment
-
Szervusztok!
Az tény,hogy a lemezfékdobokkal sok a probléma és a legmegfelelőbb megoldás,a fékdob falvastagságának növelésével oldódna meg.Hogyan is oldhatnánk meg ezt a műszaki feladatot?
1; Esztergálunk egy teljesen új fékdobot,egy tömör anyagból.Előnye,hogy a kívánt helyeken,megfelelően megfelelően megerősíthető lenne,a fékdob.
Hátránya,sok anyag (gondosan megválasztott anyagminőség),sok költség és az idő.
2; Megerősíteni,megnövelni a fékdob külső átmérőjét,egy külső hüvellyel,melyet ráhúzással (melegen),lehetne elhelyezni,a fékdob funkcionális külső átmérőjére.A felhúzás után a hüvelyt,hegesztéssel,esetleg keményforrasztással lehetne rögzíteni.
Hátránya,-estleges szabályozás esetén,a fékdob belső átmérője átszakadhat,valamint a sem nem kohéziós,sem nem adhéziós kötés kapcsán,a fék hűtése jelentősen romlana.
3; Perselyt helyezni a fékdob funkcionális részébe.A persely behelyezésének,természetesen határt szab,a fékkulcsok és a ferodók mérete,vastagsága,egy ilyen döntést,pontos méretezésnek kell megelőznie.Nem ismerem az IZS fékrendszerének méreteit,ezért azt jól át kell gondolni,mielőtt valaki ilyen átalakításra szánja magát.
Hogyan is lehetne,a fent említett perselyt rögzíteni.hogy a rögzítés,mint a kellő szilárdságot és a jó hőátadást is biztosítsa?Régen,a vídia lapkákat (esztergálás:vídia lapka;wie diamant;mint a gyémánt) ,úgy forrasztották,a fészkükbe,hogy a vídia alá réz szitaszövetet,jó vastagon meghintve bóraxal tettek,"oda drótozták",és az egészet kovácstűzben hevítették,míg a réz,megolvadván kemény forraszt képezett.
A fékdob esetén,a fenti eljárást alkalmazva,a persely és a fékdob közé,ha egy réz háló (kútszövet),besajtolásra kerülne,természetesen,minden felület fémtisztára tisztítása után és bóraxal,telítve a hálót.Az így előkészített fékdobot,ezek után egyszerűen fel kell hevíteni,a réz olvadási hőfokára.
Gondolataim,-a fékdob falvastagságának növelésére,csupán elméletiek,-de úgy vélem megvalósíthatók.
Üdvözlettel:CheLemezjáték, wsievers és 4 további látogató kedvelte ezt.
- 6 likes
Komment
-
Che eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHogyan is lehetne,a fent említett perselyt rögzíteni.hogy a rögzítés,mint a kellő szilárdságot és a jó hőátadást is biztosítsa
- 2 likes
Komment
-
Én azért megvizsgálnám elsőre más motorok első kerékagyának beépítését és akkor teljesen gyári, csak valamelyest, bár reményeim szerint nem nagyon zavaró megoldásra jutnék, amivel tán nem lehetne menet közben probléma. Viszont az alany alkatrész úgyis át lesz faragva, így széles körben beszerezhetőnek kell lennie...
A hegesztés meg deformitást hozna a rendszerbe (ez a baj a hátsó lánckerékkel is, hogy le van gyártatva csak ha felhegesztetném akkor a nyomorult hátsó agy-fékdob kombó is bajossá válna felteszem...)
ÜdvMinsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBe kell ragasztani ! A Loctiténak vannak olyan ragasztói, ami több száz fokig bírja. A biztonság kedvéért én még megcsípném 3-4 helyen.
Az ilyen-olyan betétek helyett akkor már szerencsésebbnek tartanám a Joker által említett fémnyomást, és új, jó minőségű anyagból legyártani a fékdobot, majd a régi helyére hegeszteni.stalker kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz nagyon jó ötlet, jól nézne ki! (Bár a ráf kicsit szélesebb, lehet hogy egy kicsit „orrnehéznek tűnne a motor”.) Vajon a keréktengely átmérője stimmel? A 49-é 15mm (asszem 6202 csapágy).
A kétkulcsos fékkel és a vastagabb anyagból készült Ural fodros aggyal szerintem atom fék lenne...
OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseDe a küllőfészek furkálás bonyolultságát fenntartom
Csak akkor bonyurult, ha hagyományos gépben gondolkodol.stalker kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Szia!
Nagyon köszönöm a méretek leírását! A kmh hajtás az hogy lenne megoldható ez esetben?
És nem problémás keréktengelyt gyártatni, egyszóval milyen anyag kell oda, ami nem hajlik el semmiképp?
ÜdvMinsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.
Komment
-
stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegyszóval milyen anyag kell oda
Vagy megperselyezed a kerék csapágyhelyét, és beleteszed az Izs kerékcsapágyát...Így maradhat a gyári tengely.
A fék kitámasztója a Dneprnél ugyanolyan, mint az Izsnél, ahhoz hozzá sem kell nyúlni.
Itt látszik a kétkulcsos TLS fék az Ural kerékben egy Dnepren:
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 25, 20:30."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegyszóval milyen anyag kell oda, ami nem hajlik el semmiképp?
Bocs, ha nagyon műszakiul fogalmazok, de egy hőkezelősnek, ha nem ezeket mondod, akkor szóba sem áll veled.
Fontos! Lehetőleg az alapanyagot nemesítesd meg. Utána jöhet az esztergálás. Ebben az esetben 35 HRc-től ne légy keményebb. Így a tengelyed egyenes marad, és az esztergályos sem fog rád nagyon haragudni. Persze jó esztergakés is kell hozzá.
Ha tudsz köszörültetni, akkor még szóbajöhet a csapágyfelületen indukciós edzés a már említett 45 HRc körüli értékekre.stalker kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
Szia!
Köszönöm, szerencsére azért ismerős a terminológia, bár az Anyagszerkezettan egy féléve nemigen elég sokra, de a lényeg, hogy valamelyest kapizsgálom, hogy miről van szó.
Fogalmam sincs, hogy mekkora az Ural kerékcsapágy külső gyűrűjének átmérője, de miért kéne megperselyeztetni?
Köszönöm az ismételt válaszokatMinsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.
Komment
-
stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFogalmam sincs, hogy mekkora az Ural kerékcsapágy külső gyűrűjének átmérője, de miért kéne megperselyeztetni?
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy megperselyezed a kerék csapágyhelyét, és beleteszed az Izs kerékcsapágyát...Így maradhat a gyári tengely.sepy kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFogalmam sincs, hogy mekkora az Ural kerékcsapágy külső gyűrűjének átmérője, de miért kéne megperselyeztetni?
Az Ural-Dneprnek kúpos kerékcsapágyai vannak, mint egy autónak, Az Izs kerékcsapágy biztos hogy kisebb.
De ha gondolod, holnap mérek neked külső csapágyméretet, és megnézzük létezik-e olyan csapágy ami összehozza a gyári Izs tengelyt az Ural kerékkel(ennek hiányában kell a perselyezés).stalker kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseBár a ráf kicsit szélesebb, lehet hogy egy kicsit „orrnehéznek tűnne a motor”.
Mit nem adnék, ha én tudnám ilyen egyszerűen kicsivel szélesebb ráfra cserélni az enyémeket, de ez csak álom.
A hátsót nem lehet szintén kicserélni, hogy valóban esztétikus legyen? Szerintem nagyon jól nézne ki.
A Dnepr kétkulcsos fékkel valami nem volt kerek úgy emlékszem, ezért mi az Ural "márkánál" maradtunk. Én vadi újat vettem, de biztos ki lehet fogni börzén is valami jót.korompaiistvan kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
Komment