Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az életveszélyes fék lecserélése a 49-esen

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Az életveszélyes fék lecserélése a 49-esen

    Sziasztok!

    Édesapám, aki újabban egyre gyakrabban közlekedik hosszabb távon is a felújított 49-esünkkel, főképp egyetlen életbevágó problémával találkozott a motoron: a jelképes első fékkel, ami féldobfék, voltaképp szinte lemezből készült dobbal, ami rendesen fel se szabályozható, mert a küllők úgyis elhúzzák később a nyomorult vékony anyagot, ha befűzésre kerül sor gondolom... nyomoronc egy megoldás az biztos...

    Na a kérdés, hogy mire lehetne lecserélni, ami masszív?

    Apámnak a JAWA 638 dupla fékkulcsos megoldása jutott eszébe (mindenképp a beszerelendő darabon végeznénk a módosítást, itt épp most a mindennapi használat lenne a lényeg)...

    Egyedi küllők kellenek majd persze, az is biztos...

    A DKW NZ 350 ugyan masszívabb (merevítő bordák is futnak végig rajta, vastagabb egy hajszálnyival), de igen nagy előrelépést ez se jelentene azt hiszem...

    Más hasonló bajjal nem küszködik, esetleg tapasztaltabb veteránosok kisegítenének egy ilyen ötletbörze elindításával?

    Előre is köszönöm minden résztvevő segítségét!

    Nem a veteránok megcsúfolásáról van szó, hanem az életben maradásról, minden gyári alkatrész is megmarad, sőt van egy rakat tartalékba is:-)

    Ha valakinek akadna elfekvő komplett JAWA kerékagya az kérem vegye fel velem a kapcsolatot (főleg ha IZS alkatrészek fejében egy csere esedékes lehet)!!!

    Üdvözlettel
    Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

    #2
    Nekem van Jawa kifűzött kerékagyam. Még körülnézek neked a hétvégén, összeszedem ami kell hozzá...elvileg van egy komplett 2 kulcsos fékem is.
    A gyári fék belsejébe nem gondolkodtál egy vastagabb öntöttvas vagy acélgyűrűn, amit bele lehetne hegeszteni, és egy egyedi féklapon(akár 2 kulcsosra megcsinálva)?




    Most néztem meg, van komplett 2 kulcsos féklapom betétekkel(igaz a betéteket ferodorozni kell).
    Van 1 rossz kerekem is, aminek a ráfja kukás. Az agy még használható állapotú, viszont a csapágyakat ki kell cserélni szerintem.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 okt. 24, 16:06.
    sepy, OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Nagyon köszönöm, hogy ilyen gyorsan utánanéztél!

      Igazság szerint a gyári megoldás átalakításához nincs elegendő tudásom és nem tudom, hogy mennyire tudnám megfelelően kivitelezni itthon...

      A JAWA azért jött szóba, mert ugyanúgy 19 colos, tán még a küllőszám is egyezik, a tengelyméret biztosan, azt már néztem, így a küllők lerendezése után akár működhetne is a dolog... a kilóméteróra hajtás ami problémás még, de talán az is megoldódhat valahogyan...

      Igazán rendes vagy, hogy megnézted, hogy akadnak-e dolgaid ehhez... aztán majd gondold ki és írd meg, hogy mi lenne a részemről a megfelelő cserealap, mert már így is kisegítettél a múltban, úgyhogy folyamatosan viszed előre apám és saját motorprojektünket...

      Üdvözlettel
      OdinHEM kedvelte ezt.
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #4
        stalker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A JAWA azért jött szóba, mert ugyanúgy 19 colos
        A Jawa-Cz 18 colos és a a küllőszám 36! Csak a régi Perak volt 19-es.
        stalker kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #5
          Mi lenne, ha az 56-os, vagy a planeta 19 collos kerekét tennéd bele?
          soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            korompaiistvan eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Mi lenne, ha az 56-os, vagy a planeta 19 collos kerekét tennéd bele?
            Igen, így a km-óra hajtást is megoldhatnád. (Leszámítva az első szériás 56-osok kerekét, amelyeknél még a blokkban volt a km-hajtás.)

            A lemez fékdob felszabályozásáról itt írtunk részletesebben: http://veteran.forum.hu/izs-motorok-...-fekpofa-1140/

            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A gyári fék belsejébe nem gondolkodtál egy vastagabb öntöttvas vagy acélgyűrűn, amit bele lehetne hegeszteni, és egy egyedi féklapon (akár 2 kulcsosra megcsinálva)?
            A 49-es esetében nem lenne megoldás az, ha egy merevítő gyűrűt készítenének a lemez fékdobra? Vagyis a súrlódófelületet békén hagynánk, és egy külső abroncsot kapna a fékdob? Így az nem "nyúlna" fékezéskor, de nem is kéne attól félni, hogy a belső "rátét" elválik a fékdobtól.
            Lemezjáték és stalker kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Ha csak használatra akarod átalakítani, én megoldanám azáltalam említett módon, mert így esélytelen az OT vizsga, denem úgy tűnik, hogy az a cél per pillanat




              ha meg arra kerül a sor kerék visszacserél, vizsga után újra használható, bár sokaknak szemet szúrna, deén nem szoktamnagyon sokat foglalkozni a "fikázással", ha jó célt szolgál, és nem igénytelen.
              stalker kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Joker írta egyszer valahol, hogy ki kell tömör anyagból esztergálni. Miért is ne ! Ráhagynál kifele 6-8 milimétert, és már elég erős lenne. A küllő mérete sem változna.
                wsievers kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  kivétel a 16"-os kerekű Jawák és a 19"-os kerekű Californian,bár ez utóbbi nálunk ritka madár

                  Komment


                    #10
                    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ki kell tömör anyagból esztergálni.
                    Biztos hogy ez a tuti megoldás.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok!

                      Köszönöm az óriási rohamot és tanács áradatot.
                      Igen közben leesett, hogy 18as a JAWA bár az nem számít egyedi küllők beleférnek, ha egyébként kulturáltan jól megoldható a kialakítás...

                      Az 56-Planet kombónak semmivel sem szélesebb a fékfelülete, max merevebb a kialakítás egy pincurit, de egykulcsos mindkettő...

                      Még volt JAWA-nk pár éve annak baromi jó volt a kétkulcsos elsőféke, így emlékezetből annál jobb nem tárcsafékes keleti mese nincs is tán... a kétkulcs tényleg érezhető nagyon.
                      Mondjuk a szerencsétlennek a kuplungja cserébe bajos volt (már az aluházas kivitel volt), így ebben meg tán kevésbé jeleskedett a többivel szemben (igaz oldalkocsis volt és mindig meredeken kellett vele hidegen, sűrű olajjal kiállni-ez lehet betett neki rendesen)

                      Sajnos házi gépmunkára nincs semmi lehetőségem és a közeli szakember akivel régebben csináltattam dolgokat, most felteszem a válság-kevés megrendelés miatt jóval kevésbé segítőkészebb és megemelkedtek az árai is...

                      OT-az max a DKW-nk esetében lesz valaha is azt hiszem, ez inkább olyan hétköznapi motorrá kéne váljon, csak ki kell küszöbölni a gyermekbetegségeit(pl a görbült első teleszkópot és a folyós hátsót még ezen felül:-)


                      Köszönöm
                      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                      Komment


                        #12
                        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Joker írta egyszer valahol, hogy ki kell tömör anyagból esztergálni.

                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Biztos hogy ez a tuti megoldás.
                        Nem szeretnék Jokerrel vitatkozni, ezért csak megjegyzem, hogy feltételezem, nem ilyen alakú fékdobra értette, amit írt:

                        Click image for larger version

Name:	noweimgp1347.jpg
Views:	1
Size:	84.7 KB
ID:	133161 Click image for larger version

Name:	noweimgp1348.jpg
Views:	1
Size:	91.9 KB
ID:	133162

                        Nem hiszem, hogy egy ilyen, kiesztergált fékdob túlzottan erős lenne és olcsó.

                        Komment


                          #13
                          Ha már orosz-azért nézd meg a fodros Ural kerékagyat is-ahhoz van 2 kulcsos Dnepr féklap-az fog rendeset.
                          Pláne egy ilyen középsúlyú versenyzőnél mint az Izs. És nem is üt el annyira szerintem, mint az aludob.




                          soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nem hiszem, hogy egy ilyen, kiesztergált fékdob túlzottan erős lenne és olcsó
                          Elég erős lenne, de olcsónak biztos nem olcsó, tekintve a Cnc-s rezsiórabéreket
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ha már orosz-azért nézd meg a fodros Ural kerékagyat is-ahhoz van 2 kulcsos Dnepr féklap-az fog rendeset.
                            Pláne egy ilyen középsúlyú versenyzőnél mint az Izs. És nem is üt el annyira szerintem, mint az aludob.
                            Ez nagyon jó ötlet, jól nézne ki! (Bár a ráf kicsit szélesebb, lehet hogy egy kicsit "orrnehéznek tűnne a motor".) Vajon a keréktengely átmérője stimmel? A 49-é 15mm (asszem 6202 csapágy).

                            Komment


                              #15
                              Még a probléma maga nem is az esztergálásnál lenne, hanem a küllő fészkek kialakításánál. Na meg azért az a fogaskerék sem piskóta rajta. Erősebbre meg lehetne egyébként csinálni ha ahogy mondták nagyobb anyag vastagságot hagyódik rá. Mondom ezt így laikusként.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X