Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Az életveszélyes fék lecserélése a 49-esen

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    ...teccik, de mi az a a hézagoló alátét ?
    Egy csapágy betesz--mér -- csinál tömörből ! NEM CSŐBŐL ! vastagfalu , összenyomhatatlan , távtartót , kb 0,4 mm rel hosszabbat a mért adatnál -mindent helyretesz --aztán állat módon összehúz --nem a motorban , hanem satuba fogva --aztán megnézzük hogyan forog .

    ..estleg , ha nincs eszterga ...stb , akkor hézagolók meg a régi távtaró segítségével eljátszuk a fent leírtakat , aztán elmegyünk a szakihoz és a tapsztalat útján meszerzett méretre csináltatunk egy olyant amit írtam .

    Élő példa , kérdezzétek meg kajdókukacot , hogy a simsonon csak a kerekeket és féket tettem rendbe , ettől 15 km/h val gyorsabb lett az ÁRNYÉK . Ezt a műveletet minT hozzá nem értő végig is nézte , tehát igaz . A tavalyi Tiszakeszi óta a motor be sem lett indítva , nem történt vele semmi javítás .

    ..ja és C3

    - - - Updated - - -

    stalker, tennél képet a fék belső oldaláról is ?
    stalker, CZsolti és emu kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      Ez nálam is probléma ! Nem tudsz valami beszerzési, vagy gyártási lehetőséget ?
      Nekem elvileg egy Sima Béla által gyártott kipufogókönyök párom van, ámde hiába lett homokkal feltöltve hajításkor, azért meg-megroggyant, bár még nem csúnya. Kicsit majd le kell csiszolni ezért a hajlatban, hogy rámenjen a hollander és a végét rendesen peremezni. Ő szerintem már nem foglalkozik ilyesmivel. Lengyelektől esélyesebb, de ott is lehet roggyant, ilyesmi. Azon agyalok, hogy lehet, hogy nyers 45ös kipufogócsőből és Planéta könyökökből össze lehet állítani, két helyen lenne varrat, AWI-val lehet, hogy még szépen is nézne ki, de nem tudom, hogy mennyire. Plusz elég precízen kellene kikísérletezni, hogy hol kell elvágni.

      Szerintem a hosszon ne aggódj inkább mérj!
      Köszönöm! Mint kiderült gyári a távtartó így nem aggódok tovább, csak varrat van van benne Ez ilyen szovjet varázs.

      A tengelyhez annyit szólnék,ha jól meglehet húzni:magyarul nem mozdulhat meg,nem is fog eltörni.
      Köszi! Szerencsére jól meg lehet húzni és nem fog kotyogni benn vagy ilyesmi. Remélem, hogy elhajolni sem fog.

      vastagfalu , összenyomhatatlan , távtartót , kb 0,4 mm rel hosszabbat a mért adatnál -mindent helyretesz --aztán állat módon összehúz
      Szerencsére, mint kiderült gyári a távtartóm és nem kell varázsolni, erősen összehúzva (bár a motorban a tengely által) is szépen forog a kerék, nem szorul a csapágy, legalábbis nem érzek ilyesmit, inkább a szimmering a régi és az súrol a helyén, de egyedi, így nem tudom, honnan lehetne szerezni olyat. Van picit kisebb külső átmérőjűm, de persellyel nem akarok szenvedni, jó oda a régi is, itt nem kap semmi falsot.

      Illetve vannak itthon varrat nélküli, húzott csöveim, igen nagy falvastagsággal, abból szoktam távtartókat csináltatni, itthon semmi ehhez való gép nem áll rendelkezésre.

      - - - Updated - - -

      tennél képet a fék belső oldaláról is ?
      Ezt a dob belsejéről érted? A legközelebbi szétszedésnél, ami hamarosan várható csinálok majd feltétlenül. Bár Csatáriék szerint nem kellett felszabályoztatni, szóval még nyomozni kell, hogy miért nem olyan a fékhatás, amilyet én vártam.
      Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 aug. 04, 15:21.
      Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

      Komment


        #78
        Bocs rosszul fogalmaztam , a fékalaplap a pofákkal , arra lennék kíváncsi.

        Komment


          #79
          Bocs rosszul fogalmaztam , a fékalaplap a pofákkal , arra lennék kíváncsi.
          Arról van. Így nézne ki:

          *Persze ez még letakarítás előttről. Ahogyan érkezett.

          Click image for larger version

Name:	DSCF4493.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	146108Click image for larger version

Name:	DSCF4494.jpg
Views:	1
Size:	194.2 KB
ID:	146109Click image for larger version

Name:	DSCF4495.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	146110Click image for larger version

Name:	DSCF4496.jpg
Views:	1
Size:	193.8 KB
ID:	146111
          Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

          Komment


            #80
            Igen , a fából vaskarika . Két csapos kétkulcsos ilyenre reszelték át a pannóniát , több kevesebb sikerrel . Szóval nem egy szerencsés konstrukció . Ez csak akkor jó vagy legalább is jobb mint egy kulcsos testvére , ha teljesen hibátlan , rajzasztali elképzelés szerinti állapotban van . De biztos jobb mint volt .
            stalker kedvelte ezt.

            Komment


              #81
              Igen , a fából vaskarika . Két csapos kétkulcsos ilyenre reszelték át a pannóniát , több kevesebb sikerrel . Szóval nem egy szerencsés konstrukció . Ez csak akkor jó vagy legalább is jobb mint egy kulcsos testvére , ha teljesen hibátlan , rajzasztali elképzelés szerinti állapotban van . De biztos jobb mint volt .
              Enyje, akkor sokat kell majd állítgatni rajta eszerint.

              Ám nekem az egykulcsos is tökéletes lett volna, a gond nem a sima Planéta egykulcsossal volt, hanem a 49-es lemez dobjával, ami aztán vetemedik és alapvetően nem jó. A sima egykulcsosnak, ami már Planéta-féle viszont más az elfordulás elleni rögzítése, szóval az azért nem ideális. Azt nehezebb beilleszteni a 49-be. Szóval az nem probléma, ha csak a sima egykulcsos szintjét hozza, mert a lemezdobos 49-es eredeti megoldásához képest az is jobb Ott a pofák is érdekesen vannak rögzítve és hamar kikopik a helyük.
              Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

              Komment


                #82
                Persze annál sokkal jobb , csak azt mondom , hogy ez egy halva született ötlet . Én nem is gondoltam , hogy valaki ezt gyárban , soroztba gyártsa
                Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2015 aug. 04, 16:27.

                Komment


                  #83
                  Persze annál sokkal jobb , csak azt mondom , hogy ez egy halva született ötlet . Én nem is gondoltam , hogy valaki ezt gyárban , soroztba gyártsa
                  Eszerint létezik normálisabb kétkulcsos konstrukció is? A JAWA 638 akár?

                  - - - Updated - - -

                  Ez hol található ?
                  http://roker.kiev.ua/techinfo/izh/no...sa-izh-49.html

                  A szerző az IZS gyár egyik konstruktőre volt... a dokumentum vége alapján.






                  FOTÓK a jelen állapotról:

                  Click image for larger version

Name:	IMG_20150804_163711.jpg
Views:	1
Size:	198.9 KB
ID:	146112Click image for larger version

Name:	IMG_20150804_163726.jpg
Views:	1
Size:	200.6 KB
ID:	146113Click image for larger version

Name:	IMG_20150804_163731.jpg
Views:	1
Size:	199.2 KB
ID:	146114Click image for larger version

Name:	IMG_20150804_163736.jpg
Views:	1
Size:	203.8 KB
ID:	146115Click image for larger version

Name:	IMG_20150804_163741.jpg
Views:	1
Size:	202.4 KB
ID:	146116Click image for larger version

Name:	IMG_20150804_163744.jpg
Views:	1
Size:	201.9 KB
ID:	146117

                  -Lehet, hogy nem jó az, ha vízszinteshez közelít alaphelyzetben a fékkar a féklapon. Így már nem tud olyan erőt kifejteni a kormányon levő fékkarral az ember tán, ami kellene.

                  -Plusz van teljesen új fékpofám, azzal tán normálisabb lesz majd a bovdenfeszítő helyzete. Kicsit rövidre vettük a külsejét sajnos...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: stalker; 2015 aug. 04, 17:25.
                  Minsk/Voskhod 14V-os "generátort" keresnék egy "kIZSérlethez", ha van egy kedves fórumtagnak ilyen.

                  Komment


                    #84
                    stalker
                    -Lehet, hogy nem jó az, ha vízszinteshez közelít alaphelyzetben a fékkar a féklapon. Így már nem tud olyan erőt kifejteni a kormányon levő fékkarral az ember tán, ami kellene.

                    -Plusz van teljesen új fékpofám, azzal tán normálisabb lesz majd a bovdenfeszítő helyzete. Kicsit rövidre vettük a külsejét sajnos...
                    ebben szerintem teljesen igazad van, hiszen ahogy húzod a fékkart egyre erősebben akarsz fékezni és egyre kisebb a kulcson a nyomaték a fékkar helyzete miatt!

                    ...Persze odaírtad a megoldást is.

                    - - - Updated - - -

                    joker
                    csak azt mondom , hogy ez egy halva született ötlet .
                    ...Attól függ, mihez képest!...Mondjuk a tárcsafékhez képest nyilván gyenge, de nem is ez az összehasonlítási alap, hanem az egykulcsos (szimplex) fék.
                    Ehhez képest a két kulcsos (duplex)lényegesen jobb, hiszen mind a két fékpofa "felfutó", és ha azt veszem, hogy ez kb. 30 %-al jobb fékhatást tud, mint a "lefutó" pofa, akkor a különbség már számottevő.
                    Atti69 és stalker kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      A fékdobot érdemes felszabályoztatni és az új fékpofát is felszerelt állapotban illeszteni hozzá. Utána mondjál véleményt meglepő lesz a különbség! Igaz mire a két kart beszabályzod szétszeded egy párszor de megéri. Fél állásra behúzott első féknél úgy tesz mint a szamár mikor megfeszíti az első lábait! Én sem bántam meg,hogy a 175-ös nél lecseréltem igaz én tapasztaltam a 634-es- nél a különbséget és előtte viszont ilyen Sport Cz-m volt!/ 1976-78 körül/.
                      stalker, Atti69 és joker kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A fékdobot érdemes felszabályoztatni és az új fékpofát is felszerelt állapotban illeszteni hozzá. Utána mondjál véleményt meglepő lesz a különbség! Igaz mire a két kart beszabályzod szétszeded egy párszor de megéri. Fél állásra behúzott első féknél úgy tesz mint a szamár mikor megfeszíti az első lábait! Én sem bántam meg,hogy a 175-ös nél lecseréltem igaz én tapasztaltam a 634-es- nél a különbséget és előtte viszont ilyen Sport Cz-m volt!/ 1976-78 körül/.
                        Nekem az első motorom (Hú, de rég volt!!!) CZ 350 volt, ami már dupla kulcsos kiképzésű...hááááát, nagyon megijedtem,amikor évek múlva a tárcsafékesről -ismét- átültem dobfékesre Pedig akkor, azok tényleg nagyon jók voltak....AKKOR
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          #87
                          Persze annál sokkal jobb , csak azt mondom , hogy ez egy halva született ötlet
                          A dobfékeknél a TLS féknél nincs jobb, esetleg a dupla hűtött TLS fék, de az csak angol motorokon van.
                          Tessék egy 4LS Gimerca 230mm es fék:
                          Click image for larger version

Name:	grimeca-230mm hub-explode.jpg
Views:	1
Size:	70.2 KB
ID:	146118
                          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 aug. 04, 22:09.
                          sepy és Atti69 kedvelte ezt.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #88
                            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            joker

                            csak azt mondom , hogy ez egy halva született ötlet .

                            ...Attól függ, mihez képest! ...
                            https://www.google.hu/search?q=grime...FWv_cgodb9wFpw


                            ne az árakat , hanem a működést nézd . A lényeg ,hogy 1 fékpofának van egy fix csapja amin mozog --és tartozik hozzá egy kulcs ami mozgatja .
                            wsievers kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              Én is ezt tettem be képnek...
                              A Jawáé ilyen:
                              Click image for larger version

Name:	full30253547_a.jpg
Views:	1
Size:	168.0 KB
ID:	146119

                              "The “primary” or “leading” shoe (always present) is applied in the direction of drum rotation by the rotation of the brake cam, which “wedges” the leading edge of the shoe against the drum surface. The friction is the total of the wedging action, plus the leverage and pressure of the cam. In addition to increased pressure, this is also has a self-energizing “servo” effect in that the primary shoe is more tightly wedged in place by drum rotation without additional cam movement, so its effect increases automatically without any cam or hand-lever motion. The amount of torque contributed by a leading shoe is 27.9% higher than that of a trailing shoe, the proportionate effect of the primary vs. secondary shoe is roughly 56% vs. 44%.
                              A dual leading shoe system (also called “2LS” or “DLS”, or “4LS” when two drums per wheel are used) substitutes another primary shoe and its cam &c. for the existing secondary shoe. This increases the braking force by about 14% (½ of the 27.9% higher effectiveness of the extra primary shoe since only one shoe is being changed). This makes for a lighter but more delicate control. A dual leading
                              shoe system only works in the designed direction, and is almost useless when reversed. Grimeca 230mm 4LS components are shown here, right. Notice the two cam levers, with connecting linkage. The 2nd backing plate is not shown, but would be a mirror image of the one in the right foreground, and visible through the drum holes."
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 aug. 04, 22:17.
                              stalker és sepy kedvelte ezt.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #90
                                wsievers
                                The amount of torque contributed by a leading shoe is 27.9% higher than that of a trailing shoe,
                                ..A 27,9%-al szemben én 30%-ra emlékeztem...30 év alatt kopik az ember tudása...

                                Ezek szerint a Jawa kialakítása jó?
                                sepy kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X