Azért arról nem szabad megfeledkezni, hogy a két blokk közötti tengelyeket összekötő darabot szerelni kell tudni a blokkok összetolt állapotában, és a blokkon nincsen szerelő nyílás!
Tehát a javasolt megoldások egy része (pl. ahol csavarral kell rögzíteni), szerintem ezért felejtős.
Olyan tengelykapcsoló kell, aminél, ha összehúzzuk a blokk feleket, rögzít! És lehetőleg olyan, ami a szerelhetőségen túl még megfizethető, elérhető kategória!
Van egy ötletem:
A főtengely végeket mindenképpen alakítani kell, praktikusan 2 használt főtengelyt felhasználva lehet barkácsolni. A főtengely felújítás miatt amúgy is szét kell húzni azokat, így a főtengely végek kényelmesen megmunkálhatóak.
A poligon kötések mintájára, miért ne lehetne hatszög kötést alkalmazni???
Mondjuk a bal oldali főtengely végére illeszteni kell egy a négyzetes furat felől a főtengely csaphoz esztergált krova dugós kulcsot, míg a jobb oldali főtengely ide illeszkedő részét hatszög alakban lelapolni úgy, hogy az a dugós kulcsba toló illesztéssel illeszthető legyen.
Ez a megoldás szerelhető, képes a szükséges nyomaték átvitelére.
Fontos az egytengelyűség és a 180 fokos szög tartás.
A főtengely fél tokmányba fogva és csúccsal megtámasztva esztergálható úgy, hogy az esztergált csap része megfelelően egytengelyű legyen. A dugó kulcs palástja is megfelelő bázis a megfogáshoz, így a belseje kiesztergálható a főtengely csaphoz. A főtengelyre lehet túlfedéssel illeszteni, vagy esetleg hegesztésel megpöttyinteni, hogy később ne fordulhasson el, ne lazulhasson meg.
A másik főtengely csapjának lelapolása marógépen elvégezhető a megfelelő méretre.
A 180 fokos eltolást a dugó kulcs illesztésénél kell kimérni. A módján még gondolkozom...
Nekem pillanatnyilag ez tűnik a legjobb, ami szerelhetőség, nyomaték átvitel, és költség, és kivitelezhetőség szempontjából is a legjobb!
Vélemények?
Tehát a javasolt megoldások egy része (pl. ahol csavarral kell rögzíteni), szerintem ezért felejtős.
Olyan tengelykapcsoló kell, aminél, ha összehúzzuk a blokk feleket, rögzít! És lehetőleg olyan, ami a szerelhetőségen túl még megfizethető, elérhető kategória!
Van egy ötletem:
A főtengely végeket mindenképpen alakítani kell, praktikusan 2 használt főtengelyt felhasználva lehet barkácsolni. A főtengely felújítás miatt amúgy is szét kell húzni azokat, így a főtengely végek kényelmesen megmunkálhatóak.
A poligon kötések mintájára, miért ne lehetne hatszög kötést alkalmazni???
Mondjuk a bal oldali főtengely végére illeszteni kell egy a négyzetes furat felől a főtengely csaphoz esztergált krova dugós kulcsot, míg a jobb oldali főtengely ide illeszkedő részét hatszög alakban lelapolni úgy, hogy az a dugós kulcsba toló illesztéssel illeszthető legyen.
Ez a megoldás szerelhető, képes a szükséges nyomaték átvitelére.
Fontos az egytengelyűség és a 180 fokos szög tartás.
A főtengely fél tokmányba fogva és csúccsal megtámasztva esztergálható úgy, hogy az esztergált csap része megfelelően egytengelyű legyen. A dugó kulcs palástja is megfelelő bázis a megfogáshoz, így a belseje kiesztergálható a főtengely csaphoz. A főtengelyre lehet túlfedéssel illeszteni, vagy esetleg hegesztésel megpöttyinteni, hogy később ne fordulhasson el, ne lazulhasson meg.
A másik főtengely csapjának lelapolása marógépen elvégezhető a megfelelő méretre.
A 180 fokos eltolást a dugó kulcs illesztésénél kell kimérni. A módján még gondolkozom...
Nekem pillanatnyilag ez tűnik a legjobb, ami szerelhetőség, nyomaték átvitel, és költség, és kivitelezhetőség szempontjából is a legjobb!
Vélemények?
Komment