Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Izs cm 700

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    Azért arról nem szabad megfeledkezni, hogy a két blokk közötti tengelyeket összekötő darabot szerelni kell tudni a blokkok összetolt állapotában, és a blokkon nincsen szerelő nyílás!

    Tehát a javasolt megoldások egy része (pl. ahol csavarral kell rögzíteni), szerintem ezért felejtős.

    Olyan tengelykapcsoló kell, aminél, ha összehúzzuk a blokk feleket, rögzít! És lehetőleg olyan, ami a szerelhetőségen túl még megfizethető, elérhető kategória!

    Van egy ötletem:

    A főtengely végeket mindenképpen alakítani kell, praktikusan 2 használt főtengelyt felhasználva lehet barkácsolni. A főtengely felújítás miatt amúgy is szét kell húzni azokat, így a főtengely végek kényelmesen megmunkálhatóak.

    A poligon kötések mintájára, miért ne lehetne hatszög kötést alkalmazni???

    Mondjuk a bal oldali főtengely végére illeszteni kell egy a négyzetes furat felől a főtengely csaphoz esztergált krova dugós kulcsot, míg a jobb oldali főtengely ide illeszkedő részét hatszög alakban lelapolni úgy, hogy az a dugós kulcsba toló illesztéssel illeszthető legyen.

    Ez a megoldás szerelhető, képes a szükséges nyomaték átvitelére.

    Fontos az egytengelyűség és a 180 fokos szög tartás.

    A főtengely fél tokmányba fogva és csúccsal megtámasztva esztergálható úgy, hogy az esztergált csap része megfelelően egytengelyű legyen. A dugó kulcs palástja is megfelelő bázis a megfogáshoz, így a belseje kiesztergálható a főtengely csaphoz. A főtengelyre lehet túlfedéssel illeszteni, vagy esetleg hegesztésel megpöttyinteni, hogy később ne fordulhasson el, ne lazulhasson meg.

    A másik főtengely csapjának lelapolása marógépen elvégezhető a megfelelő méretre.

    A 180 fokos eltolást a dugó kulcs illesztésénél kell kimérni. A módján még gondolkozom...

    Nekem pillanatnyilag ez tűnik a legjobb, ami szerelhetőség, nyomaték átvitel, és költség, és kivitelezhetőség szempontjából is a legjobb!

    Vélemények?
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2016 máj. 14, 15:03.

    Komment


      #47
      Ahol nincs olajtér , lehet rá szerelőablakot is nyitni ...
      Az általad felvetett "tanulmánnyal" kapcsoatban , nem érzem elég merevnek , fixnek a rendszert , minimális játék esetén , elöfordulhat a 180 ° -tól való eltérés ... valami erő , és alakzáró alkalmazás ????

      Komment


        #48
        elöfordulhat a 180 ° -tól való eltérés ... valami erő , és alakzáró alkalmazás ???
        Nem valami kotyogós dologra gondolok, ezért írtam, hogy a hatlapot toló illesztésűre kell kialakítani!

        A 180 fok beállításán gondolkozom. (Amúgy a Pannónia némi gyújtás eltérésre nem annyira érzékeny. ha a lendkerék palástján állítasz ide-oda 1-1 mm-rt nem sokat jelent a lökethosszban, és arra sem annyira érzékeny..

        A P20-asnál hogyan van ez?

        - - - Updated - - -


        Ahol nincs olajtér , lehet rá szerelőablakot is nyitni ...
        Azért én oda is gondoltam valami kenést, mondjuk olajteret!

        Komment


          #49
          A poligon kötések mintájára, miért ne lehetne hatszög kötést alkalmazni???
          Az öreg Rubik JÓL kiszúrt velünk is,ehhez lehetne alkalmazni az ovál-esztergált alkatrészeket,és persze sok máshoz is!!!
          Che kedvelte ezt.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #50
            Egy főtengelyen a pöttyintés kerülendő szerintem az ébredő feszültség miatt.
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #51
              A 180 fok beállításán gondolkozom. (Amúgy a Pannónia némi gyújtás eltérésre nem annyira érzékeny. ha a lendkerék palástján állítasz ide-oda 1-1 mm-rt nem sokat jelent a lökethosszban, és arra sem annyira érzékeny..

              A P20-asnál hogyan van ez?
              Eredetileg , nem az IZS egyhengeres 350-es blokkjáról volt szó ? Szerintem a két henger egyenletesebb járása miatt, kisebb lendtömegre volna szükség (nem feltétlen ... ) ... de a pontos , nem "mászkáló " előgyujtás alapfeltétel .
              A p20 -nál , a különálló főtengelyek belső csapjai kúpos furattal vannak ellátva , továbbá négy irányból meg vannak "hasítva" (ezzel biztosítják - a nútokba helyezett hasábbal - az egymáshoz viszonyított helyzetüket is, bár soxor pontatlanul ... ) , a furatban szintén kúpos anya és gyűrű van ,amit a közepében lévő BKNY csavarral összehúzunk , így a behasított csőtengelyvégek szétfeszülnek , rászorulnak egy gyűrűre , (ami történetesen a labirint belső , sima gyűrűje ) így a két tengely közötti kapcsolat megvalósul , az egytengelyűséget a kötés két oldalán lévő ( koncentrikus )csapágy adja .

              Click image for larger version

Name:	BIG_0006009344.jpg
Views:	1
Size:	88.8 KB
ID:	148736Click image for larger version

Name:	p20m_02-650x472.jpg
Views:	1
Size:	82.0 KB
ID:	148737Click image for larger version

Name:	P20 bal oldali főtengely.jpg
Views:	1
Size:	16.6 KB
ID:	148738

              Komment


                #52
                és külön érdekes kérdés a kihajtó tengely a kis lánckerékkel!
                Semmi különleges nincs benne. Meg kell forditani a hátsó kereket. Az eltolt blokknál a lánc átkerül a másik oldalra.

                a furatban szintén kúpos anya és gyűrű van ,amit a közepében lévő BKNY csavarral összehúzunk , így a behasított csőtengelyvégek szétfeszülnek , rászorulnak egy gyűrűre
                Ehhez hasonlót meg lehet oldani az Izs főtengely esetében is. Nem értitek, mit akartam a CNC kuplunggal. Ha elvonatkoztattok a műanyag betéttől(tiszta fémépitéssel), simán alkalmazható. Kb. mint az Adler megoldása.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  Semmi különleges nincs benne. Meg kell forditani a hátsó kereket. Az eltolt blokknál a lánc átkerül a másik oldalra.
                  Vagy a váltó marad a bal oldali blokkban , a lánckeréktengelyt a jobb oldali blokkban meghosszabbítjuk , majd a jobb blokk hátulját , - hogy a lánc kiférjen rajta - a megfelelő helyen kivágjuk ...

                  - - - Updated - - -

                  " Ehhez hasonlót meg lehet oldani az Izs főtengely esetében is. Nem értitek, mit akartam a CNC kuplunggal. Ha elvonatkoztattok a műanyag betéttől (tiszta fémépitéssel), simán alkalmazható. Kb. mint az Adler megoldása. "

                  Igen , ez igaz , csak ebben az esetben a két tengely koncentrikussága alapfeltétel , és te azt írtad , hogy esetleges minimális szögeltérés sem okoz majd gondot . Ha "tiszta fémépítéssel" készül , elveszti ezt az áldásos tulajdonságát .
                  Vagyis marad a két blokk, illesztő tengellyel való koncentrikussá tétele segítségével , és megfelelő közdarab közbeiktatásával való "egybemunkálása" .

                  Komment


                    #54
                    Click image for larger version

Name:	IMG_0649.jpg
Views:	1
Size:	195.4 KB
ID:	148860Click image for larger version

Name:	IMG_0652.jpg
Views:	1
Size:	190.0 KB
ID:	148861Click image for larger version

Name:	IMG_0653.jpg
Views:	1
Size:	195.1 KB
ID:	148862Click image for larger version

Name:	IMG_0654.jpg
Views:	1
Size:	188.0 KB
ID:	148863
                    Simson 500

                    - - - Updated - - -

                    Komment


                      #55
                      Szia ! Te csináltad, vagy te vetted meg amit nemrég árultak ?

                      Komment


                        #56
                        Én vettem meg amit a használt autón árultak. Csak anyit tudok mondani róla,hogy brutális a gép!!!!

                        Komment


                          #57
                          Akkor miért hirdeted ?

                          Komment


                            #58
                            Nekem most következik a munka így őszig nem tudok vele foglalkozni ha addig eladom hát van még mit felújítani...
                            szeretnék építeni egy danuvia crosst

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X