Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250-559 világítás!

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 250-559 világítás!

    Sziasztok !

    Segítségeteket kérném !
    A motorom világítását ha bekapcsolom ,kb 2-3 km után a motor szaggat, leáll .Piros lámpa villog ,kigyullad.
    Ha leveszem a világítást ,újra indul a motor.Ezért lámpa nélkül szoktam vele járni ,akkor semmi gond.Töltés van .Szerintetek mi lehet a gond ??
    Válaszotokat előre is köszönöm !

    #2
    szvsz mérj rá mennyi a töltésed, és ellenőrizd le a testeléseket
    Tamás78 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Háj,
      ja, méricskéld ki a "hálózatot",
      aztán: vezetéklógás, érintkezés, zárlat
      feszültégszabályozó: relék, érintkezők, fegyverzet
      dinamó: szénkefék, zárlat
      Tamás78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Köszi a tanácsokat! Még nem ért rá a haver megnézni ,ugyanis nekem nincs ilyen műszerem sajnos.Megnézünk mindent és megírom ,hogy mi volt a hiba.
        kvaga kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Jó kondiban lévő akksival érdemes nekilátni ezeknek a hibafeltáró műveleteknek, többnyire nincs is komoly gond, azonban mindent következetesen célszerű átvizsgálni. Ki kell mérni a töltőáramot, meg kell tudni, az akksid képes-e megtartani azt, nagyon fontos, hogy a feszültségvarázsló helyes módon legyen kalibrálva, nem szabad sok árammal terhelni, mert könnyen kütheti a dinamót is, meg az akksit is. Ha feszszabot kell cserélni, ügyelni kell a megfelelő polaritásra, (milyen testű a hálózat- lehet pozitív, ami eredetileg, vagy lehet persze negatív is, ekkor viszont át kell polarizálni a feszültségvarázslót, ami kb 10 sec). Ha minden a helyére kerül, úgy fog járni, mint a Schaffhausen...
          Tamás78 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sziasztok !
            Fejlemény annyi ,hogy a haver azóta sem ért rá kiméricskélni a dolgokat .(majd a fejére koppintok most már )Én így jártam a motorral ezidáig !Most megadta magát !A piros lámpa folyamatosan világít ,lámpát nem kapcsolok és mégis egy pár kilómétert bír az akksi , aztán töltés.Nem is merek vele járni, mert legutóbb már tolnom kellett .Esetleg nincs-e valakinek elfekvőben egy fesszabályzója?Megvenném .Itt a jó idő a motor meg pihen .Közben munkába menet szétment a Honda is .Csörgés,csattogás ,valami szétment a blokkban (biztos ,hogy komoly baja van ,sajnos.) Így aztán szégyen szemre biciklivel járok .Válaszotokat előre is köszönömClick image for larger version

Name:	PICT2429.jpg
Views:	1
Size:	185.9 KB
ID:	131972Click image for larger version

Name:	PICT2431.jpg
Views:	1
Size:	194.8 KB
ID:	131973

            Komment


              #7
              Nem gyári, de jó megoldás: drótozz be ideiglenesen egy motorosboltban kapható 6v-os elektronikus fesszabályzót valahova a lemezburkolat alá(vagy akár egy Mz hagyományos fesszabályzót). Ez a típusú fesszabályzó amúgy is hááát...nincs a helyzet magaslatán gyárilag sem.
              Tamás78 kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                wsievers,
                OK!
                Köszi ! Ideiglenesen megcsinálom ,mert nagyon mehetnék vagyok!

                Komment


                  #9
                  Biciklivel járni nem szégyen.:-) Én is naponta 24 Km-ert tekerek pedig több motorom is van. Ahogy kicsi lányom mondá, én vagyok a 2-t S!!! Vagyis Sportosan Spórolok.:-))))))
                  Megragadta a figyelmem. Eredetileg + testtelésű hálózat??? Na ilyenbe sem futottam még.
                  Ami engem mostanság kiakasztott egy Bogár duda javítása volt. Van egy kis közöm az elektromossághoz, így vagányan megígértem a tulajnak, mert nem boldogult az istennek sem, hogy hazafelé beugrok megnézem, aztán kész is lesz se perc alatt.
                  Na kicsit tovább tartott. Kormányrúdban egy vezeték lemegy majd alul csak úgy natúre oldalra távozik. Nagyon gyárinak nézet ki, mondom, ez sem semmi. Próbálom, csak a testel van gond , át kötözgetem ahol kel (jelzem át volt gányolva külön kapcsolóra, és mi az eredeti felállás akartuk) próba. A dudu szól...............folyamatosan ha gyújtáson van.:-)))
                  Ittunk egy pálinkát, mert ugye gondolkodjunk. Aztán rájöttem. Az eszement fric a dudára rákötötte a + a másik kivezetését felvitte a kormány oszlopon/rúdon, s fent a kormányban a kapcsoló csak a testet adta a vezetéken keresztül. Vagyis ezért nem volt túl cifrázva a vezeték kivezetése a kormány rúdból. Nagy bajt nem tud csinálni ha zárlatos, vagy szakad, max. nem szól a duda.:-))))
                  kvaga, soveny és Tamás78 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    TUZI,
                    Jó neked , hogy értesz az elektromossághoz ,mert én tök hülye vagyok hozzá!

                    TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Eredetileg + testtelésű hálózat???
                    Igen !

                    Komment


                      #11
                      Szia!-nekem is volt hasonló problémám,mondhatni teljesen azonos.Én elektromos szerelőhöz vittem.Megállapitotta,hogy a szénkefe felakadt a befogadó nyilásában.Kicsit lecsiszolt az oldalából és azóta is rendben van.A dolog nálam is úgy kezdődött,hogy amikor ráadtam a világitást előszőr akadozva működött,majd leállt,de világitás nélkül újra inditható volt.
                      Tamás78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        hármaska,
                        Köszönöm neked ezt a hozzászólást ,mert szombaton jön a szerelő ,műszerrel és megnézzük ezt a gondját is.
                        Egyébként a szénkefét még régen csiszolgattuk ,de lehet azóta beállt.Na ,majd meglátjuk !

                        Komment


                          #13
                          Sziasztok!
                          Nekem Cz175 450 hez kellene fesszabályzó. Nem kapok hozzá csak elektromost de ha nincs más ez is jó lesz talán..
                          Kérdés hogy felrakhatom az eredeti helyére a dinamó oldalára? Hogy kell bekötni? Csak egy fotót láttam még róla és nem biztos hogy egyértelmű lesz ha megveszem. Ha van valakinek fesszabályzó 6v-os pozitív testelésű akkor vevő lennék rá!

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X