Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 638 blokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    A főtengelynél lévőre gondoltam...

    Komment


      #32
      Oda szerintem vedd meg a c3 ast.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #33
        Köszönöm...az fog következni!

        Komment


          #34
          Sziasztok!



          Olyan gondom van a motorral (638) hogy a jobb hengeremnél a gyertya sötétebb színt mutat mint a bal hengerben. Elméletileg falsot nem szív, minden frankó a motoron jól is megy. Viszont a kipufogónál is észreveszem a különbséget. Lehet ezzel valamit kezdeni? Nem akarom szegényíteni a keveréket nehogy a bal hengernek legyen baja de nem értem mitől lehet. Az egész blokkban 320km van jelenleg. eddig felcseréltem a gyertyákat, a kipufogóban a fojtást, féktisztítóval megnéztem nem szív e falsot. A labirint is új.

          Komment


            #35
            Gyújtással minden rendben van?

            Komment


              #36
              dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              eddig felcseréltem a gyertyákat, a kipufogóban a fojtást, féktisztítóval megnéztem nem szív e falsot. A labirint is új.
              OdinHemnél lehet a pont. Ha nem egyforma a két hengerben az előgyújtás, akkor csinálhat ilyet. Mivel egyporlasztós a Jawa, ezért elvileg ugyanazt a keveréket szívja a két henger.

              Őszintén szólva nem vagyok róla meggyőződve, hogy az a fajta gyújtásbeállítási módszer a legjobb, amit egyébként kénytelenek vagyunk alkalmazni (indikátor óra, próbalámpa). Sokkal pontosabb értéket kapnánk stroboszkóppal. Elvileg meg lehetne csinálni, csak egy forgó tárcsát kéne a főtengely végére rászerkeszteni, amivel konkrétan a gyújtásszöget mérhetnénk. Esetleg csinált már valaki ilyet közületek?
              OdinHEM kedvelte ezt.

              Komment


                #37
                A gyújtásom Gyula-bá féle. Indikátor órával lett belőve mindkét hengernél 3mm előgyújtással. Szinte hajszálra egyformán. Ha két karbis lenne semmi gond nem lenne mert külön be lehetne lőni az adott hengerhez. Két tök egyforma henger sem létezik szerintem.
                A másik problémám hogy a motor hidegen erős kerregő hangot ad. Melegen tökéletes hangja van és a pörgetést is bírja. Úgy döntöttem nem foglalkozok a dologgal, finoman bemelegítem és utána hajtom. A hang tisztára olyan mintha csapszeges lenne de csak hidegen csinálja. Prox tűgörgőket és csapszeget raktam bele, megnéztem levettem a hengerfejet de semmi nyomát nem láttam semminek. Esetleg arra gondolok hogy a hengerfúrás nem lett a legjobb lehet ez okozza a két henger közti különbséget is. A kipufogó és a karbi felől is belestem a dugóhoz de ott sem látok sérülésre utaló nyomot.
                OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Szia Dkari!

                  Szerintem se foglalkozz vele. Egyszerűen nincs két egyforma illesztés. Ezért valószínű, hogy a csörgősebbnél egy picit (max 0,01 mm-rel nagyobb a hézag, ami a meleg hatására eltűnik, mert már benne van a tűrésmezőben a mérete. Ezzel tényleg kár vacakolni. Szerintem. Ha kap olajat és benzint rendesen, akkor be sem ragadhat. Elvileg.

                  Járjál vele sokat, hogy kopjon össze rendesen. Ezeknél a gépeknél (a felújítottnál főleg) a bejáratás a megmunkálás utolsó fázisa.
                  OdinHEM és dkari kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Járjál vele sokat, hogy kopjon össze rendesen. Ezeknél a gépeknél (a felújítottnál főleg) a bejáratás a megmunkálás utolsó fázisa.
                    Igyekszek minél többet belerakni. Ma már az asszonyt is vittem vele. Nagyon jól lehet vele haladni Bár a bejáratós időszakhoz képest nem mondanám hogy kímélve van. Arra igyekszem odafigyelni, ha nagyon melegszik megállok vele míg visszahűl és egy kicsit dúsra is van állítva a keverék. Sajnos a felújítási procedúra és a sok balfék akikkel közben dolgom volt elvették a kedvem attól hogy bizonyos hanghatások eredményeképp újra szétszedjem a motort. És bár furán hangzik de melegen tökéletes a hangja. Szerencsére!!
                    Lemezjáték, CZsolti és OdinHEM kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Sziasztok!

                      A tapasztalataitokra lenne szükségem a következő dologban:
                      Van egy felújított 638-asom jelenleg 5000km-rel.
                      Korábban is írtam a motor kerregő hangjáról. Sajnos ez a jelenség ahogy több kilométer lesz a motorban egyre erősebb.
                      Alapjáraton csendes de menet közben főleg terhelésre két személlyel nagyon erősen kerepel. Emelkedőnek ahogy adom a gázt úgy erősödik. Nagyobb fordulaton is jelen van de ott ugye már nem annyira hallani a sebesség és a kipufogó hangja miatt. A mások által korábban írt dolgok alapján a dugattyúra gondolnék hogy "harangozik" az esetleges rossz fúrás miatt. Sokszor úgy hangzik hogy mindjárt kiugrik a dugó a henger oldalán. Csapszegek tűgörgők jók. Mindkettő Prox gyártmány, a főtengely gyári hajtókarokkal lett felújítva a Futár Petin (Futár motoros bolt) keresztül.
                      Leírás szerint cseh dugókkal lett fúratva. Esetleg nem tudtok egy megbizható helyet ahol fúrnak?
                      Használom én így is a motort de ez már nálam tul van az elfogadható motorzajokon.

                      Előre is köszönöm!

                      Komment


                        #41
                        Jól van betéve a dugó? Tudod, hogy a csapszegfurat nem pontosan a dugattyú felezőjén megy át. Ha jól emlékszem, akkor a nagyobb értékű résznek kell a porlasztó felé néznie. Ezt fejből írom. Korábban itt is téma volt valahol.

                        Komment


                          #42
                          de ez már nálam tul van az elfogadható motorzajokon.
                          Nem volt homokszórózva a henger fúrás előtt?

                          Komment


                            #43
                            A 350 esen csak 1 féleképpen lehet feltenni a dugattyúkat. Nem a főtengelyed szól?
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #44
                              A 350 esen csak 1 féleképpen lehet feltenni a dugattyúkat.
                              Ezt nem tudtam. Köszönöm.

                              Komment


                                #45
                                Nem lett szemcseszórva.
                                Nem hinném hogy a főtengely, a hang egyértelműen a henger felső feléből hallatszik és terhelés függő.
                                Sajnos hét vége előtt nem tudok videót csinálni róla de azt hiszem így is úgy is újra szétszedés lesz a dologból.

                                Van egy video, ezen hasonló a zörej mint nálam annyi különbséggel hogy az én motoromnál ez a kerepelés mélyebb hangon szól.

                                https://www.youtube.com/watch?v=8h38Z6de9TU
                                Utoljára szerkesztve a következő által: dkari; 2015 júl. 06, 18:31.
                                Lemezjáték kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X