Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 638 blokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350 638 blokk felújítás

    Üdv mindenkinek!

    Nemrég nekiálltam a '87-es 638-as Jawam blokkjának felújításához. Olyan "problémával" találtam szemben magam, hogy a robbantott ábrákon és a javítási könyvekben is tűgörgős csapágy szerepel az előtét tengelynél. Van egy zárt és egy nyitott változat. Ezeket meg is vettem. Viszont az én blokkomban a csapágyak helyén rézperselyek vannak. Ez még nem is lenne probléma mert gondoltam egyszerűen kicserélem őket a tűgörgős csapágyakra, de az előtéttengely átmérője is kisebb mint a tügörgős csapágy belső átmérője. Szerencsére a perselyek jó állapotúak, így lehet bent maradnak de akor se értem hogy van ez, és nem is találok erre utaló leírást. Lehet maszek megoldás? Vagy vegyek valahol másik előtét tengelyt?

    #2
    Üdv "dkari"!

    Pár hete fejeztem be a 638-asom felújítását és egy addig láthatóan még szét nem bontott blokkhoz volt szerencsém. Nekem nem volt bent semmilyen réz vagy bronzpersely a tűgörgős csapágyaknál. Én valószínűsíteném, hogy valaki már házilag belepiszkált a te tengelyedbe. Én mindenképpen tűgörgősre cserélném a bronz v. rézperselyt. vagy új előtéttengely, vagy leköszörülteted a tengely végét egy kicsit úgy, hogy egy kisebb belső átmérőjű tűgörgős csapágyba pont beleférjen. Valami megoldás mindig van ami beválhat...

    Sok szerencsét!

    Komment


      #3
      Köszönöm a választ! Azért megpróbálok egy képet beilleszteni hogy is néz ki a dolog: Click image for larger version

Name:	DSC01097.jpg
Views:	1
Size:	201.2 KB
ID:	131918
      Az előtét tengely átmérője nekem 14mm. Ha biztosan tudom mekkora a gyári méret akkor veszek másikat.

      Ha nem gond szeretnék egy pár dolgot kérdezni a felújítással kapcsolatban. Pl: hogy hol és milyen minőségben csinálták meg a főtengelyt és kivel furattad?

      Köszi!
      korompaiistvan kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Igazán nincs mit!
        Már nem tudom mekkora lehet a tengely csapágyaknál mért átmérője, mert már be van építve, de azt század milliméterben szokták mérni...de látszani szokott rajta, ha nagyon kopott, mert forgásirányú egyenetlenségeknek kell rajta lennie ez esetben. A képet elnézve nem csúnya megoldás, lehet, hogy még használható is, de azért a bronzpersely mégsem pontosan illesztett tűgörgős csapágy...

        Nekem a főtengelyhez kellett rendelnem labirintgyűrűt és Siófokon vittem el a Csanádi motorosboltba, korrekten, gyorsan megoldották valami székesfehérvári szakival a cserét, ötezer pénzben fájt a cselekmény. Görgőzni nem kellett a főtengelyt és fúrni sem a hengert. szépen kipucoltam mindent, a dugattyú új gyűrűket kapott és öregapám ahogy mondta: "oszt' ennyi" Megúsztam aránylag olcsón.




        PS.: Bocs, lehagytam...képről ítélve nem tűnik nagyon kopottnak a tengely. Amúgy ha egy nagyon kicsit mozog oldalirányban a tengely a csapágyban, az nem probléma, próbáld meg úgy, hogy kiszereled a bronzperselyeket, beszereled a csapágyakat és úgy próbálod meg hozzá a tengelyt.

        Komment


          #5
          Hé hé...álljon meg a nászmenet! 2 féle 638 blokk van...Az első verzió az a szemét, amit le is cseréltek nagyon gyorsan a gyárban, mert nem bírták a garanciális váltócserét a szervizek(nem bírta az eredetileg 125-ös motorhoz méretezett váltó a megnövekedett teljesítményt). Ennek lemez léptetővillája van. A későbbinek, ami az átmeneti 632 blokk után jött, pedig öntvény. És ha jól emlékszem, ebben a persely/tűgörgő dologban is különbözik a kettő.
          Ez a korai blokk lesz, ha jól látom, az egy 634 előtéttengely...És gyári megoldás.
          Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 szept. 05, 23:54.
          sepy, kvaga és 2 további látogató kedvelte ezt.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Köszönöm, nem tudtam, bocsánat! Senkit sem akartam félrevezetni! Eddig Pannóniáztam, ez az első Jawam és mivel bontatlannak tűnt, azért gondoltam a tűgörgőre, hogy az az eredeti megoldás...




            Wsievers segíségével kiderült...véleményem szerint akkor maradjon a gyári bronzperselyes megoldás

            Komment


              #7
              Köszönöm a tippeket!
              Az enyém 87-es évjárat.
              Az igazság hogy vettem (illetve még nem érkezett meg) egy komplett már tügörgő csapágyas váltót. A tügörgős csapágy pontosan illeszkedik a persely helyére és még a segergyűrű helye is meg van a blokkban. ( a perselynél nem kellett mégis megvan a helye)
              Én egyébként úgy tudtam hogy öntvény villa csak a 640-es Jawaknál jelent meg.
              Eddig nem is találkoztam csak lemez villás blokkal, akár 638-as akár 634-es volt. Találtam öntvény úgymond "erősített" villát de az is Taiwani gyártmány, bár ettől lehet még nem rossz...

              Komment


                #8
                dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A tügörgős csapágy pontosan illeszkedik a persely helyére és még a segergyűrű helye is meg van a blokkban.
                Legyen szerencséd-Végülis a gyárban is jobbnak látták cserélni. Meg ha már ott vagy, cseréld ki a léptetővillákat is, vagy merevítsd a lemezvillát(krossz Czsek mondták nekem, hogy a lemezvilla tövébe be kell hegeszteni egy kis lemezháromszöget-nekem is így van, mert nem kaptam akkor öntvényvillát, mikor szét volt szedve a blokkom)
                A 634 ben pedig még lemezvillák vannak, az igazat megvallva, a váltócsere után is egy ideig még lemezvillával szerelték a 638 váltót, de még a 639 előtt váltottak.
                Az átmeneti 632 pedig egy olyan vashengeres 634 blokk, ami már 12 voltos.
                Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 szept. 06, 20:19.
                kvaga kedvelte ezt.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #9
                  Remélem lesz : )! Azt meg tudnád mondani, hogy mindkét villát ki kellene cserélnem öntvényre vagy elég csak a 3-4-esét.
                  A hegesztés során nem hajlott el a villa vagy ha igen mihez igazítottad. Simán derékszögbe?
                  Ez a megerősítés dolog egyébként tetszik mint megoldás főleg hogy nem kerül 4e forintba mint az "erősített" taiwani villa.
                  De gondolom érdemes jól megcsinálni mert ha leesik a hegesztett darab akkor rendet rak a blokkban!
                  sepy és korompaiistvan kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    mert ha leesik a hegesztett darab akkor rendet rak a blokkban!
                    Jól látod a helyzetet. Védőgázas hegesztővel lett csinálva, sajnos képet nem tudok mutatni, mindkettő bent van a blokkomban. Egy kis fém derékszöghöz lett beállítva 90 fokra.
                    Ha cserélsz jó lenne mindkettőt, annak ellenére, hogy szinte mindegyik Jawaban a 3-4 léptetővillája törik.
                    sepy kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #11
                      Üdv ismét! Egy esztergályos-maróssal nem lehetne készíttetni erősebb léptetővillákat? Nekem a Pannónia kapcsán jutott eszembe, csak nem tudom, hogy érdemes- e ezzel foglalkoznom...vagy inkább maradjak azzal a lemeznél

                      Komment


                        #12
                        Na megérkezett a vásárolt váltó. Sokkal jobb az állapota mint az enyém volt. Egyébként szerintem a perselyes megoldás az előtéttengelynél gyári megoldás lehet mert a vásárolt váltó előtéttengelye már a tügörgő csapágyas és erre nem tudom pl áttenni a régi válto 1-es sebességének fogaskerekét mert annak kisebb a közepén a lyuk. Ugye ahogy mértem a perselyes tengely 14mm a tűgörgős pedig 15mm.
                        Úgy döntöttem az 1-2 es villáját meghagyom a 3-4 es villát kicserélem ilyenre:Click image for larger version

Name:	vill.jpg
Views:	1
Size:	16.6 KB
ID:	132689
                        Ez taiwani "erősített" öntött villa 3200ft. Elméletileg a 639-640 be ilyet raktak (bár az lehet még cseh gyártmány volt).

                        Komment


                          #13
                          Sokkal erősebbnek tűnik mint az eredeti lemezből készült...lehet én is beszerzek egy pár ilyen villát, úgyis bonthatom szét a blokkot, mert mentem egy felújítás utáni próbakört a géppel és az egyik láncszem elengedett 70 km/ó körül, aztán a láncburkolat miatt nem tudott kiesni a lánc és "rendbetette" a blokkot (már nem lehetett beindítani, mert szorul), lezúzta az új fényezést, kihajlította a sárvédőt, kiszakította a vadi új üléshuzatot és a keréknél lévő fém láncburkolat úgy néz ki mint egy összegyűrt sörösdoboz...majdnem elsírtam magam, pénz, idő és munka...ennyi volt...

                          Komment


                            #14
                            Fogadni mernék, hogy a lánccserét elspóroltad...

                            Komment


                              #15
                              Nekem a Czetkán ponthegesztés engedett el a láncbúrán hátul az összetartócsavarnál...éjjel melóból hazafelé beleugrottam egy kátyuba. Alsó felső láncvédő ülés odalett (most ideiglenesen nyitott Cz láncvédő van fent, amíg cseredarabot nem lelek)
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X