Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 638-ra cz 350 kipufogó

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 638-ra cz 350 kipufogó

    Sziasztok!

    A vélemény vagy tapasztalat érdekelne azzal kapcsolatban hogy ha a 350-638as jawamra a cz 350-es kipufogóját felrakom mire számíthatok.
    A formája miatt szeretném felrakni mivel a motor kicsit átépítésre kerül és az új "formához" jobban passzolna a cz lekerekített végű kipufogója.


    Köszönöm!

    #2
    Elvileg nem lehet semmi gond, 99% cserélhető a kettő(a könyök íve más-az íves Jawa könyök és a szögletes Czetka könyök különbsége a kipufogó végén kb 5 cm-t jelent-a Czetkáé fentebb áll ). A Czetka felfogatófüle azonban más, és nem egyezik a Jawaéval. A korábbi 634 esé szerintem jobb lenne neked.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2012 dec. 23, 15:27.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A vélemény vagy tapasztalat érdekelne azzal kapcsolatban hogy ha a 350-638as jawamra a cz 350-es kipufogóját felrakom mire számíthatok.
      Igazi motorhangra!!!! Előre is elnézést kérek, de nekem a Czetka hangja jobban tetszik a Jawaénál. A Jawa kissé ércesen pattogó, a CZ pedig mélyen dübörgő alapjáraton. Mikor meg odahúzod neki, na akkor hallatszik az igazi különbség. Persze ez is ízlés dolga, de itt egy videó:

      ÄŒezet 350 472.6 12V cz.2 - YouTube

      Na erről beszélek. Ilyen lesz.
      wsievers kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Elvileg nem lehet semmi gond, 99% cserélhető a kettő(a könyök íve más-az íves Jawa könyök és a szögletes Czetka könyök különbsége a kipufogó végén kb 5 cm-t jelent-a Czetkáé fentebb áll ). A Czetka felfogatófüle azonban más, és nem egyezik a Jawaéval. A korábbi 634 esé szerintem jobb lenne neked.


        Igazából mindegy hogy van a felfogatás mert átalakításról van szó tehát mindenhogyan eltérés lesz még ha a gyári dob maradna is. A korábbi 634-es é is jó lenne mert a forma ugyan az mint a cz esetében csak nem szétszedhető a dob. (ha jól láttam a képeken)
        Ami miatt gondolom hogy esetleg nem lenne jó az a dob belseje. Azaz hogy másképp néz ki a 638-as kipufogóbetétje mint a cz-é. És a 638-as ércesebb hangja is a kisebb fojtás miatt lehet.? Kisebb fojtás magasabb hang nagyobb fojtás mélyebb hang? És a két motor között van 2-3le különbség is.

        Komment


          #5
          A 638 ereje nagyrészt a hengereknek köszönhető. Elsősorban itt a módosított vezérlésől van szó, a kipufogó ehhez keveset ad hozzá. A 638 kipufogóbetétjében a lyukak 10 mm esek ha jól emlékszem, a Czetkáén több van, de apróbb. Sőt a Cz kipufogóra jobban jellemző az eltömödés a szűkebb járatok miatt. Az öblösebb hang a Cz nagyobb gázterei miatt van, ugyanis a 638 tompítóbetétje sokkal vastagabb.
          A korai 634 dob is szétszedhető a két oldalán lévő kis csavar eltávolítása után kijön belőle a tompítóbetét.
          Tényleges eredményt csak teljestményméréssel kapsz...anélkül felesleges szétszedni a kipufogó belselyét, mert többet árt mint amit használ.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #6
            Köszönöm az infót! Sajna teljesítmény mérésre nincs lehetőség és persze "kiherélni" sem szeretném a kipufogót.
            Nézegetem közben a rezonátor tervezőt is mert abban is gondolkozom, hogy készíteni hozzá így kipufogót.
            Van egy 150-es mz-ts em is arra csináltam már rezot. Nagyon megvagyok vele elégedve mert sokkal jobban használható vele a motor.
            Csak a jawa esetében nem bánnám ha a készített rezot bele lehetne "rejteni" a gyári dobba.
            Minden esetre most ott tartok hogy el kellene döntenem megvegyem e a cz dobokat vagy ne.
            Tényleg az a gond hogy ki sem tudom próbálni milyen lenne vele a motor. De ha meg sem veszem.....

            Komment


              #7
              Az biztos, hogy 2 méretezett rezonátoral nagyot menne...egyetlen gond a kinézet Nem tudsz kölcsönkérni dobokat? Régifajta 634 dobom lenne nekem is egy pár(kicsit ütöttkopott), most is kölcsön van adva, próbából egy újabb kipufogós 634 re. Csak én nem járok feléd...
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Köszi a lehetőséget! Igazából az is elég lenne ha meg tudnád osztani a jóember tapasztalatait akinek kölcsönadtad a régi 634-es dobokat.
                Dobjaim szerencsére vannak nekem is. Két db ami szép állapotú és 4db rosszabb amiből kettőnek a hosszából is levágtak.
                Ennél a kettőnél tapasztaltam egy furcsaságot. A dob első bő harmada ki van tömve fémforgáccsal. Hallottam már ilyenről hogy régen használtak fémforgácsot fojtásnak kipufogóba. De nem tudom ez eredeti megoldás jawanál vagy valami ekecs?
                A rezoval egyenlőre csak az a problémám hogy a megadott paraméterekkel több mint 160cm hosszúra jön ki.(könyökkel együtt)
                Ha emelem a megadott fordulatszámot akkor rövidül a méret. Ezzel az a gond hogy 5500-as fordulatra lenne jó beállítani a max teljesítményt nem 7000-re.

                Komment


                  #9
                  A fémforgács tuti nem gyári. A barátom végül is maradt a régifajta dobnál, az elsődleges oka pedig hogy ebből nem folyt az olaj az illesztésnél, meg ő ezt találta jobbnak.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A rezoval egyenlőre csak az a problémám hogy a megadott paraméterekkel több mint 160cm hosszúra jön ki. (könyökkel együtt) Ha emelem a megadott fordulatszámot akkor rövidül a méret. Ezzel az a gond hogy 5500-as fordulatra lenne jó beállítani a max teljesítményt nem 7000-re.
                    Habár nem tudom mennyire megbízható forrás (-nak lehet tekinteni manapság), a Gordon Jennings-féle 2T könyvben az szerepel, hogy rövidítési megoldásként a konfúzor utáni kivezető csőszakaszt a dobon belül helyezve el is működik a dolog. A szerző szerint érdemes a hátsó kúp kezdetétől (ami ugye a hegesztés a párhuzamos falú részhez) képest kb. 1 collal előre tolni a végét. Ugyanaz a hatás, de rövidebb és állítólag csendesebb.
                    Persze nem próbáltam ki még, csak egy tipp - a könyv címe elég hangzatos, Two-Stroke Tuner's Handbook és ez a rész a 73-74-es oldalakon van. A könyvet 1973-ban adták ki először, a neten sok helyen fent van.
                    Che kedvelte ezt.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #11
                      Tetszik a beszélgetés. Sok újdonságot tanultam belőle. Köszönöm a hasznos infókat.

                      Komment


                        #12
                        Ez tényleg hasznos kis könyv. A bajom csak hogy sajnos az angol nem az erősségem. Ha németül lenne nem lenne gond.

                        Az ötlet nem rossz de ez tényleg csak próba alapján lehetne eldönteni. Bár mindenhol azt olvastam hogy a dobnak belül "akadálymentesnek" kell lennie. Azaz ne zavarja semmi a gázáramlást a dobon belül.

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X