Közlemény

Collapse
No announcement yet.

JAWA 350 638 12V rángatás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    JAWA 350 638 12V rángatás

    Sziasztok!

    Nemrég vettem egy 1985-ös 638-ast (12V) oldalkocsival.
    Tökéletesen indul, jól megy, de van egy kis gondom vele. Még nem tapasztaltam ki igazán, de a következő a probléma. Elindul, megyek vele és egyszer csak elkezd rángatni, mintha kihagyna közben 1-et, 1-et az egyik henger, ilyenkor kicsit jobban odahúzok neki, kicsit tartom kb 4000 körül, persze menet közben, és kb 1 perc múlva minden ok megint, mintha mi sem történt volna, és újra megy mint a rakéta. Amúgy 3000 körül szoktam használni, nem nagyon pörgetem. A hétvégén megpróbálom hosszabb úton, kíváncsi vagyok mi lesz.
    dugulás lehet? vagy inkább gyújtás gond?
    Ha van valakinek előzetesen ötlete, szívesen veszem!

    #2
    Elég furcsa ez így. Abban biztos vagy, hogy nem szóló hajtás van a motoron?
    Hidegen vagy melegen csinálja? Ha hidegen, lehet kevés az üzemanyag.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #3
      Nemtom milyen a hajtás.
      Hidegen nem csinálja 2x jött elő eddig, kb 15-20 perc után.
      az is furcsa hogy utána meg elmúlik, ha egy kicsit odahúzok neki és tartom 1 percig.
      Szombaton tesztelem majd hosszabb úton is!
      De holnap még megnézem a karbit, meg a gyertyákat.




      3000-es fordulaton 60-65 tel megy! Nemtudom ez jó-e az oldalkicsis kivitelnél.

      Komment


        #4
        Nem tudom, hogy a 638-nál megváltoztatták-e a megszakítók pozícióját. A 634-nél az alsóra mindig ráfolyt egy kis olaj, és ettől leslusszolt. Pontosan így kezdődött nála a dolog. Mielőtt bármit szétszedsz vess rá egy pillantást. Szerintem megéri.

        Komment


          #5
          Az én volt fogatomnál szintén 638/12V kétszer is rángatott először beleesett a tankba a jó kis tajvani benzin szűrő másodszor váltás után rángatott odahúzás után abba hagyta kuplungon kellett állítani. Gyárilag a 14-es lánckerék az ideális az oldalkocsizáshoz. 70-80 km/h is lehet vele nyugodtan menni persze ez függ a blokk állapottól is. Néha meg cseréltem a gyertyákat a 2 henger között.

          Komment


            #6
            kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Néha meg cseréltem a gyertyákat a 2 henger között.
            Hogy tudtál oda beférni? (Bocs, de magas labda volt, nem lehetett kihagyni! )
            Trophyman kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Megvolt a hétvégi motorozás!
              Jól teljesített a gép! Egyszer mintha kezdte volna újra a rángatást, de visszavettem a gázt és abbahagyta, utána szépen ment tovább. Viszont van egy új jelenség: hidegen indulásnál mintha kivágnám a kuplungot úgy indul. De csak hidegen, ha bemelegszik minden ok!Talán kuplung gumigyűrű van megnyúlva???

              Komment


                #8
                CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Hogy tudtál oda beférni? (Bocs, de magas labda volt, nem lehetett kihagyni! )
                Hát jobbról s balról!

                Komment


                  #9
                  A moci:Click image for larger version

Name:	Kép2 321.jpg
Views:	4
Size:	202.3 KB
ID:	137377Click image for larger version

Name:	Kép2 319.jpg
Views:	4
Size:	200.8 KB
ID:	137378Click image for larger version

Name:	Kép2 320.jpg
Views:	4
Size:	202.9 KB
ID:	137379
                  Titus, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Nagyon szép gratulálok!Még vad riasztó is van rajta jól látom?Hogy álsz a rángatással?

                    Komment


                      #11
                      kavycka eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Még vad riasztó is van rajta
                      a kipufogó jobban riogatja a vadakat.
                      A kuplungodnál pedig lehet olaj probléma van...
                      Erre van egy tippem. Hidegen ha indulsz, a berúgókarral behúzott kuplungkarnál csúsztasd meg magát a kuplungot(magyarul rúgjál rá behúzott kuplungnál, amíg meg nem csúszik). Így nem ránt induláskor, és nem recseg, mert nincsennek összetapadva a lamellák. Vagy használj hígabb olajat.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        A rángatásról : a fiam 638-asán beállítottam a benzinszintet 11 mm-re mert füstölt erősen.(hozzá kell tennem hogy az egyik fénymásolt doksi amit a géphez kaptam 8 mm-t ír (?) de ezt az értéket sehol máshol nem találtam meg a neten fellelhető információk között ). Erre elkezdett rángatni mint a tiéd, 4-ben teljes gáz környékén. Megnéztem a benzincsapot. A gumitömítés a csapban deformálódott annyira hogy a kis furatok a gumiban közel teljesen elzáródtak.
                        Ma kicserélem aztán meglátjuk

                        Komment


                          #13
                          Nos belőttem 10 mm-re a szintet (van egy perem ami az osztássík alatt van kb 1-1.5 mm-el emiatt 10 mm , valamint kicseréltem a benzincsap tömítést. Meghajtottam csutka gázzal, nem rángat.

                          Komment


                            #14
                            A gumitömítés gondját úgy orvosoltam hogy vettem Mz-hez való olasz golyós benzincsapot. Kellett hozzá egy "menetes persely" de megérte.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X