Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cezet 350 472.4 lengőkar felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #46
    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    utánhúzással sem tűnik el a kotyogás?
    Már nekem is állandóan visszajött a kopogás, pár hét után.
    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 dec. 29, 09:50.
    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

    Komment


      #47
      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Sziasztok!
      kis benyomódások vannak már kezdettől fogva. Nem tudom, hogy gyárilag ilyen volt-e.
      Nem volt olyan Zsolti.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #48
        Köszönöm a válaszokat!
        Bocs,kicsit "hülye" kérdést fogok feltenni: a nyíllal jelölt csavart kéne meghúznom?
        Click image for larger version

Name:	DSC01006.JPG
Views:	1
Size:	171.2 KB
ID:	138959

        Komment


          #49
          Nem. Az a felső villahíd zárócsavarja. Először leveszed a kormányt, majd a zárócsavar biztosítólemezét lehajtod, és letekered a zárócsavart. Az alatt találsz egy tányér alakú anyát, két bevágással. Azt kell meghúznod. Én a kis sarokcsiszoló kétkörmös kulcsával szoktam. Vagy csinálsz egy darab csőből célszerszámot. Esetleg valami puha fémrúddal(monjuk bronz, alu, réz) és kalapáccsal kocogtatva is meghúzhatod végső esetben(terepi szerelés ). Majd fordított sorrendben visszaszerelsz mindent. Ha rám hallgatsz, teszel rá egy olyan vastag gumit,( én egy kábelátvezető gumit tettem oda) ami eléri a felső zárócsavar belsejét, akkor nem lazul le többet.
          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

          Komment


            #50
            Csúnya hasonlattal ezt úgy kell beállítani mint a kerékpár hátsó tengelyén a " kónuszt" legalább is nekem így nevezték mikor érdeklődtem bicajos koromban. Zsolti az a kráter már kiverődés nyoma ,lógott előzőleg és úgy jártak vele és a zsír is kiszáradt belőle valószínűleg. Ezek elég sokat kibírnak pedig és nem kellene középre beállnia. A grafitos zsírt pártolom én is mert ha a zsír öregszik is a grafit még ken! és ez az egyik legjobb kenő anyag szerintem. Persze a kor mint minden részén a gépnek itt is dolgozik!

            Komment


              #51
              Én azt gondolom, egy "laza" csapágyú, különösen fontos fődarabot, mint pl. a "kormánymű", illetve a korában érett gyártmányú kétkerekűeknél teljesen felesleges a félmegoldás, célszerű cserélni, persze nem csak a golyókat, hanem a csészéket is. Én csapágyszaküzletben vásároltam megfelelő átmérőjű és darabszámú golyóbisokat, a csészéket felpolíroztam (az alsót nagyon óvatosan le lehet "húzatni") a gépet "felkötöttem", így teljesen tehermentesítettem az orrát, nagyon könnyen lehet szerelgetni. Készíts szerszámot, ha nincs megfelelő kulcs, szépen le lehet húzni az anyát, aztán a megfelelő lemezes biztosítás is fontos, ami belefekszik a hornyokba, nem engedi "kilazulni" az anyát, illetve a záróanya, amit ugyancsak lemezesen kell biztosítani a záróanya oldalán...
              amikor szétkaptam az orrát, átperselyeztem az első teleszkópokat is, (jófajta bronz perselyeket gyártottam), mert sajna a gyári (360 jawat használok) alupersely nem a legnyerőbb,
              aztán a középállvány is kapott új szuperanyag csapot, és az állványt dörzsárral illesztettem az új csaphoz....a korosabb 360 gépek ugyanis hajlamosak "hajózni" az állványon...

              Komment


                #52
                amit ugyancsak lemezesen kell biztosítani a záróanya oldalán
                Egy gond van csak, a Czetkának nincs gyárilag biztosítása a feszítőanyán csak a díszkupakon. Ha egy picit is kopott a menet, a kormány forgatása miatt idővel fellazul.
                "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                Komment


                  #53
                  ja...
                  ezt nem tudtam
                  köszi az infót

                  Komment


                    #54
                    wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Egy gond van csak, a Czetkának nincs gyárilag biztosítása a feszítőanyán csak a díszkupakon. Ha egy picit is kopott a menet, a kormány forgatása miatt idővel fellazul.
                    Köszi! Ezt a gumis dolgot én is megfogadom. Nem is gondoltam erre hogy az az anya így lelazulhat. Még az is lehet hogy nem is kellett volna megvennem az új szettet? Mert jobban visszagondolva a kopogás mindig csak egy idő után jött elő, meghúzás után. Legalább is eddig két alkalommal történt hogy rá kellett húzni. Na mindegy, ha kicserélem legalább ez is új lesz.

                    Komment


                      #55
                      ...esetleg egy csipet menetrögzítő, vagy csapágyragasztó ?Vagy az anyát megcsinálni önzárósra ?


                      /az anyát -satuban -ez egyik sík oldalának a 3/4 magasságánál befürészeljük annyira ,hogy a belsejében a menetnél legyen néhány mm átszakadás ---aztán ÉSSZEL ! kicsit satuval összenyomjuk a vágásnál . (remélem érthető )

                      ---vagy egy másik anyából lehet csinálni egy "lapos " anyát , amivel le leht "kontrázni " (elég ha 3 menet magas )

                      Komment


                        #56
                        Szia Jóker. Köszi a tippeket!

                        Ilyen anyáról van szó: Click image for larger version

Name:	JAWA_350_UNIVERZALIS_KORMANY_CSESZE_SZORITO_ANYA_ALSO.jpg
Views:	1
Size:	59.9 KB
ID:	138960 Ennek nincs semmilyen biztosítása. Ez fölött van a villahíd. Ha a villahíd nem éri el az anyát, hézag van a kettő közt akkor van helye lelazulni. Érdekes hogy a villahíd leszorító anyának van biztosító lemeze. De igaz a mondás: "az ember sokszor a legkézenfekvőbb megoldás felett siklik el".
                        Menetrögzítőt megpróbálom. Csapágy ragasztót durvának gondolom mivel igen sűrű menetes az anya és félek esetleges szétszedésnél nem tudnám lelazítani az anyát. Bár még nem használtam csapágy ragasztót így nem ismerem a tulajdonságait sem. Kontra anyának emlékeim szerint nincs hely.
                        Sajnos ezt az önzárósdi nekem kicsit kínai, nem igazán tudom vizuálisan elképzelni. Ez olyan értem én csak fel nem foghatom dolog...

                        Komment


                          #57
                          Zénó eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          mert sajna a gyári (360 jawat használok) alupersely nem a legnyerőbb
                          A Cz-nek bronzból van
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #58
                            Szerintem kicsit szerelési hiányosság a ludas.A kontra-anya megvan csak közötte van a villahid,itt adódik még egy gond a kopásból eredő utánállitás nem lehetett tökéletes,mivel a villahod felfeküdt a teleszkópszárra emiatt csalóka-ferde állásban nem engedte kotyogni,viszont néhány döccenő után beált a helyére ahol már ismét laza lett.
                            Magyarul csapágy utánállításánál a telószárakat célszerű lenne kilazítani mivel azok is minden állításnál új helyre kerülnek!!!!
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #59
                              Ennek is nagy a valóság tartalma! Sajnos a szerelési könyvben nincs ennyire részletesen leírva.

                              Köszönöm mateapu!

                              Komment


                                #60
                                Jó már látom , ---meteapu leírása tökéletes -- viszont ,ha atombiztos ,prezízet akarnék ,akkor lehet hogy 2 db anyát átalakítanék . A körmös kulcs mostani helyét lesztergálnám , külső átmérőn marnék körmöskulcsnak 6 "kockát " .
                                Igy lenne 2 db vékony külsőkörmös anyám ..........

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X