Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 6V gyújtás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350 6V gyújtás

    Sziasztok!
    Jawa 350-esemet (6 voltos) szeretném átalakítani elektromos gyújtásosra. Kicsit besokaltam már a dinamóstól.
    Vape gyújtásról hallottam és olvastam. Ha jól tudom akár 6V-osban is megoldható. Több dolog is van a témával kapcsolatban, amiben bizonytalan vagyok:
    - nekem visszatérő problémám, hogy néha kihagy az egyik henger ezt orvosolja-e az elektromos gyújtás?
    - megéri-e 6V-os rendszert hagyni, vagy akkor már inkább alakít(tas)sam át 12V-ra?
    - elektronikában nem igazán vagyok otthon, és nem szeretném elrontani a motort, ezért arra gondoltam, ha ismertek a témában szakit (Győr környékén), akkor inkább megcsináltatnám hozzáértő emberrel. Ismertek ilyen embert a környéken?

    Előre is köszi.

    #2
    Helló!
    Fölösleges átalakítani 12 V. Nézz szét itt

    https://sites.google.com/site/muelle...nics/gyujtasok

    Gyújtás

    Negyed annyiba kerül mint a Vape.
    OdinHEM kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Sacerdon eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Sziasztok!
      Jawa 350-esemet (6 voltos) szeretném átalakítani elektromos gyújtásosra.
      - nekem visszatérő problémám, hogy néha kihagy az egyik henger ezt orvosolja-e az elektromos gyújtás?
      - megéri-e 6V-os rendszert hagyni, vagy akkor már inkább alakít(tas)sam át 12V-ra?

      Előre is köszi.
      - Igen orvosolja/hatja, esetleg itt: Elektronika nézz szét.
      - A 12 V-ra alakítás "rázós mesterség", gépi háttér és szaktudás nélkül nagyon drága és kétes kimenetelű megoldás, nem javasolom.
      OdinHEM és kavycka kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Sziasztok!
        Köszi a jótanácsokat kavycka és Gyula-bá.
        Az "építéshez" én kevés vagyok, úgyhogy a következőt néztem ki magamnak:"Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás 2 hengeres Jawa típusokra" (köszi kavycka).
        Kérdés: mennyire lehet problémás ezt bekötni?




        + még egy kérdés: Ha jól nézem a komplett szettet vegyem meg ugye?
        (Azt hiszem a kérdésből egyértelműen lejön, hogy nem vagyok otthon gyújtás témában :-))
        OdinHEM kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Sacerdon eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          ...Az "építéshez" én kevés vagyok, ...
          Ezt nem értem, mit kellene "építened"?

          Komment


            #6
            Hopsz, valamit félrenéztem. Semmit.

            Komment


              #7
              Szia Sacerdon! Én javasolom a VAPE-t, nekem jó tapasztalataim vannak vele. Könnyű bekötni is. Nekem 6V-osak vannak, egy hátránya van, hogy töltés visszajelzés nincs, de lehet kapni hozzá töltésjelző elektronikát és akkor nem kell vakon megbiznod benne.
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Megrendeltem a tranzisztoros gyújtást.
                Már alig várom, hogy megérkezzen, és nekikezdhessek a bekötésnek.
                A tapasztalatokról majd beszámolok.

                Komment


                  #9
                  , a fesz szabalyzot is csereled elektronikusra?

                  Komment


                    #10
                    Szerintem egy jól beállított 6 V -os gyújtás is megállja a helyét bár a dinamó kicsit gyenge.
                    Gyújtászavaroknál érdemes a megszakító bütyök felületét egy érintő fogással felesztergálni.

                    Nekem ilyen haldokló lógós főtengelycsapágyas jawaim vannak és még ezeknek sincs komolyabb gyújtászavara.
                    sepy és wsievers kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      csucsesztergalyos eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      a megszakító bütyök felületét egy érintő fogással felesztergálni.
                      Én csiszolni szoktam, de az eredmény ugyanaz...ha a gyári 2 megszakítós gyujtással nem lehet rendesen beállítani, ott valami probléma van az alaplapokkal, a bütyökkel, vagy a dinamó fedelével. Érdekes módon a gyári csavarok lecserélése után már nem lehet normális gyujtást állítani. Utána már mindíg elállítódik. Ami jó megoldás még az alaplap legyártása valami vastagabb anyagból. Jópár rendetlenkedő 350 est rendbetettünk ezzel.
                      sepy és CZsolti kedvelte ezt.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        , a fesz szabalyzot is csereled elektronikusra?
                        Hm..., erre nem gondoltam. Egyelőre még nem, marad a régi, bár gyanítom érdemes lenne.
                        Majd a következő lépésben.
                        Egyébként ma kaptam meg a csomagot, vasárnap fogom beszerelni.




                        wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Én csiszolni szoktam, de az eredmény ugyanaz...ha a gyári 2 megszakítós gyujtással nem lehet rendesen beállítani, ott valami probléma van az alaplapokkal, a bütyökkel, vagy a dinamó fedelével. Érdekes módon a gyári csavarok lecserélése után már nem lehet normális gyujtást állítani. Utána már mindíg elállítódik. Ami jó megoldás még az alaplap legyártása valami vastagabb anyagból. Jópár rendetlenkedő 350 est rendbetettünk ezzel.
                        Nálam maga a gyújtás nem problémás. Évi egyszeri beállításnál mindig rendben volt. Ami engem zavar:
                        1 - elállítódik (na persze, nem ez a fő indok, hisz évente 1x beállítani nem nagy cucc)
                        2 - huzamos használat közben (értsd 150-200 km egyhuzamban tempósan) előbb-utóbb elkezd kihagyni, az egyik henger
                        3 - van egy bizonyos pont (olyan ca. 100-110-es tempónál), ahol elkezd torpangatni, majd ca. 5-8 másodperc után megindul
                        4 - plusz állítólag jobb, úgyhogy beruháztam egyre
                        A motor egyébként keveset futott, még apámé volt, most kerülte el a 15.000 km-t
                        sepy és kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Tegnap este beszereltem a cuccost. Elvileg ma következik a beállítás.

                          Komment


                            #14
                            Én lehet,hogy vaskalapos vagyok de az eredetit részesítem előnybe. 110 fölötti tempót huzamosan 100 km keresztül az új gyújtással sem fog bírni a gép. Akkor tipust kell váltani. Én a régin az árokparton is tudok állítani és megyek tovább , Te mit fogsz csinálni vele? Szerintem tudomásul kell venni ezek a gépek nem száguldásra készültek, persze lehet de módjával!. Én is mentem anno 130 at is a 350-essel de nem 100km-en keresztül ! Az hogy torpan lehet karburátor beállítás is de lehet csak a megszakító párt és a kondikat kellene jó minőségűre cserélni. és órával beállítani.

                            Komment


                              #15
                              Megtörtént! Beszereltem.
                              A tapasztalatok:
                              - viszonylag gyors, és egyszerű beszerelhetőség, egyértelmű leírás
                              - a kábelek rövidek (ha nem akarod, hogy a vezetékek a tank alatt össze-vissza lógjanak), kb 20 cm-rel kellett megtoldani a trafókhoz vezető vezetékeket
                              - változatlan karburátorbeállítás mellett megszűnt a torpanás, jól, egyenletesen húz
                              - alapjáraton (töltéshiány ellenére) sem akar leállni, így nagyon finom, paffogó alapjáratot lehet adni a gépnek, valamint alapjáraton bekapcsolt világítással is finoman jár tovább
                              - mindkét henger szépen jár, kihagyás nélkül (bár az igazi próba majd egy hosszabb túra lesz a hétvégén)
                              Egyelőre ennyi. A továbbiakkal még jelentkezem.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X