Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 350 634 blokk tömítés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 350 634 blokk tömítés

    Sziasztok!

    Sajnos mostanság nem nagyon vagyok net közelben, amikor pedig sikerül eljutnom az internetig akkor sincs sok időm ott időzni ezért nincs időm sem átnyálazni az összes témát Rá szántam magam a felújításra, a kábelezést már elkezdtem. Amiben a segítséget illetve véleményeteket kérném az a blokk tömítés. A klingerit illetve a szilikon paszta közötti különbségre lennék kíváncsi illetve melyik jobb, tartósabb? Érdemes ötvözni a két technikát? Előre is köszönöm.

    #2
    SZia Taurus1047!

    Attól függ, hogy mit akarsz tömíteni. Hengertömítésnél alul én egyértelműen a klingeritre szavazok. a hengerfejnél pedig alumínium tömítőgyűrűt kell használni. Dekli (dekni ) tömítéshez én a műszaki rajzlapból kivágott mindkét oldalán bezsírozott (LZS-2 zsír) tömítést használom. Ettől jobb és olcsóbb a 634-hez nem kell. Nekem is ilyen blokkom van, és így van tömítve.

    Üdvözlettel: CZsolti
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szia CZsolti!

      Egy teljes blokk felújítást tervezek szóval az összes tömítés érdekel. Az sem lenne nagy gond ha kicsit drága, olyan maximum 5000,- ot szánok rá.

      Komment


        #4
        Én ettől függetlenül is azt mondom, hogy ha jó a tömítőfelület, akkor a rajzlapból gyártottól lehet drágábbat venni, de jobbat nem. Egy váltóban a nyomás max. 0,5 bar, hőterhelés 100 °alatti. Én a mai napig magam gyártom a tömítést. Ha nem ismered a módját, akkor jelezd. Szívesen elmagyarázom, mert nagyon egyszerű. Egy nem túl tiszta tömítőfelület, megfelelő méretű rajzlap és egy olló kell hozzá. És bőrlyukasztó a lyukkivágásokhoz.
        sepy, Che és ptm004 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Én olló helyett kiskalapáccsal szoktam ovatosan körbekopogtatni az A3-as dipát, és bőrlyukasztó helyett egy a furatnál nagyobb golyót használok, de a többiben egyetértek a Zsoltival. Ez maximálisan elég, mint tömítés.

          Ha szilikonpasztát FBS-t használsz az is jó pl az oldaltakaróknál, de akkor a papír tömítést lehet mellőzni, mert egyrészt nélküle is tömít, másrészt a következő szétszedésnél borzasztó nehéz a ketté szakadt papírt eltávolítani. FBS-nél arra vigyázz, hogy a száradásnak idő kell. Ne öntsd fel egyből olajjal a motort amint felraktad az oldalát.

          Váltónál azaz blokközépen a váltó hézagolásánál érdemes a papír tömítés vastagságát is figyelembe venni. És mivel jobban kitölti az egyenetlenségeket (ha van) célszerűbb ezt a megoldást használni.
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Én olló helyett kiskalapáccsal szoktam ovatosan körbekopogtatni az A3-as dipát,
            Nekünk is ez volt, amit a szakoktanónk először megmutatott, hogyan lehet ezt csinálni. Majd közölte, hogy aki így csinálja az szakmai egyest és fegyelmit kap. Na ez rendesen belém vésődött.

            Ha egyébként elég éles a felület és profi az illető (vagyis nem először csinálja), akkor oké. A golyó pedig nem jutott eszembe, pedig teljesen jogos. Érdekes, azt engedték csinálni. Valószínűleg azért, mert a furatél eleve ki van törve és abba szépen belefekszik a golyó, így kárt nem csinál.

            Komment


              #7
              Szia CZsolti!

              Nagyon megköszönném a magyarázatot az ötletnek, mert ugyan nagyjából sejtem hogy mi lehet a menete de egy ebben jártas ember segítsége sokat számít. Előre is köszönöm.
              CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Jawa 350/634 tömítés készlet, Futármotorosbolt
                Ez is segíthet, ha jól látom lőtávon belül vagy.
                Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Váltónál azaz blokközépen a váltó hézagolásánál érdemes a papír tömítés vastagságát is figyelembe venni.
                  634-nél nem illik középre papírtömítést tenni! Csak paszta. Fbs, Hermetic, festék, kinek milyen az izlése...A labirintrész körül a papír nagyon vékony könnyen kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy az elmozdult papírtömítés miatt ott fog falsot szívni, Továbbá akkor a szívótorok feletti részen egy különálló papírtömítés lesz, ami szintén okozhat gondokat.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2013 szept. 03, 23:17.
                  CZsolti és Che kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    Forgattyúsháznál lehet Fbs-el tömíteni?
                    Elvileg olyan helyeken ahol benzinnel érintkezik oda nem ajánlanak szilikonos cuccot. Vagy ilyen esetben ez elhanyagolható tényező?

                    Komment


                      #11
                      Én azzal szoktam. Nem volt vele még gond.
                      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                      Komment


                        #12
                        Az Fbs nem ide való de sokan használják ide is! Ezek a gépek még középen is gyárilag tömítéssel készültek.Nem olyan sík a tömítő felületük mint pl. a Japán gépeken. A klingeritet sem motorok tömítésére találták ki , ha papír tömítést teszel a henger alá pasztával oda is tökéletes lesz.Mivel össze van szorítva nem fog kiégni azért is mert a paszta bírja az itt keletkező hőt! Ha a szereléskor ide készült" hernyó csavart tekersz be mit illesztés után csavarhúzóval ki tudsz tekerni nem fogod elnyírni a tömítést véletlen sem!
                        Utoljára szerkesztve a következő által: sepy; 2014 márc. 02, 18:21. Oka: bővítés

                        Komment


                          #13
                          Ezek a gépek még középen is gyárilag tömítéssel készültek.
                          Kivéve a 350 es Jawa.
                          "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                          "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                          Komment


                            #14
                            Szerintem inkánn a Locktite 574-et , vagy rosszabb deformált felületeknél 0,5 mm -ig Locktite 5900 -t használj. Olaj és nedvességálló , az 574 csak ott szárad meg ahol nem túl vastag, vagyis letörölhető a fölösleges mennyiség , az 5900-val viszont a szétszerelés egy kicsit nehézkes lesz ! Mindkettőből lehet kapni kis kiszerelésűt is! A szilikonos cuccok esetenként a benzines olajos környezetben feloldódhatnak , a fölösleges belső oldal felé eső, levált már megszilárdult darabok olajzó furatokat dugíthatnak el.

                            Komment


                              #15
                              Igazából nem Jawa, hanem egy Japó 2T kismotor blokkjának összerakásához kellene megoldás.
                              Gyárilag nincs itt papírtömítés! Vettem hozzá piros Pro Seal blokktömítő pasztát. Egyik weboldalon azt írták, hogy benzinálló, de a csomagolására már más volt írva. Kicsit elbizonytalanodtam a használatával, de ha össze van húzva a két öntvény, csak nem oldja ki közüle a tömítést.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X