Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 634 kilométer meghajtó csiga csere

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 634 kilométer meghajtó csiga csere

    Jóestét! Valaki ki tudna okosítani hogy a 634es jawánál a kilóméterhajtó tengely cserét hogyan tudnám egyszerűen megoldani?

    #2
    Szia,

    Hát egszerűen nem tudod megoldani! A mechanizmust egy hernyócsavar fogja, amihez csak úgy férsz hozzá, ha leveszed a jobboldali fedelet és a kuplungkosarat. Tehát:

    Váltókar berúgó helyzetbe állítva! ( különben szétugorhat...)
    Olaj leeresztve a váltóból
    Jobboldali dekni leszedve
    Primer lánc fogaskerekét tartó anya leszedve
    Kuplung szétszedve ( rugók megfeszítve, stiftek kibújtatva )
    Kuplunkgosár és a primer fogaskerék ( lehúzó kell hozzá ) eltávolítva

    Ezek után látszik a hernyócsavar, és ki lehet szedni az egész cuccot.

    Az alkatrész kapható az motoros webshopok többségében.

    A művelet középhaladóknak való.

    Üdv,
    skac
    kvaga és CZsolti kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      A művelet középhaladóknak való.
      Mire ezt végigcsinálja az lesz!
      Mert ugye szétszedni sokkal könnyebb, mint összerakni. "Az összerakás fordított sorrendben" szlogen jól hangzik, igaz is, csak éppen ehhez kell az igazi szaktudás. Hajrá Gergőke!

      Komment


        #4
        Bocs de a bal oldali deklit kell levenni arról van a kuplung és a meghajtás.

        Komment


          #5
          skac eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szia,

          Hát egszerűen nem tudod megoldani! A mechanizmust egy hernyócsavar fogja, amihez csak úgy férsz hozzá, ha leveszed a jobboldali (helyesen baloldali) fedelet és a kuplungkosarat. Tehát:

          Váltókar berúgó helyzetbe állítva! ( különben szétugorhat...)
          Olaj leeresztve a váltóból
          Jobboldali (helyesen baloldali) dekni leszedve ... (a kiemelt részek tőlem)
          Idáig rendben de a többi megspórolható.
          Egy megfelelő "cél csavarhúzóval" (pl. gyűrűs kulcsba fogott bit) be lehet nyúlni a kuplung kerék alá és ki lehet varázsolni a hernyó csavart.
          Ajánlott a motort a jobb oldalára fektetni (az akku kivétele után) mert így sokkal jobban látsz és ha vársz egy kicsit az olajat sem kell leengedni.
          kvaga, Titus és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ajánlott a motort a jobb oldalára fektetni (az akku kivétele után) mert így sokkal jobban látsz és ha vársz egy kicsit az olajat sem kell leengedni.
            Ezt akartam én is javasoni. A rutinosak így cserélnek kuplungot is
            sepy kedvelte ezt.
            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

            Komment


              #7
              „Az összerakás fordított sorrendben” szlogen jól hangzik, igaz is, csak éppen ehhez kell az igazi szaktudás
              A legjobb mikor a felpasztázott deklinél a kezedbe akad a kuplungkiemelő tányéros része, vagy akkor gondolkozol azon, hogy a biztosító alátétet felhajtottad-e a kuplung rögzítő anyáján.
              Trophyman, sepy és CZsolti kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Urak,

                Elnézést a jobb oldalért! Szánalmas balkezes f..sz vagyok.....


                És politizálni sem akartam!

                Valóban, természetesen a bal oldali dekniről van szó.

                Én nem tudtam, hogy ki lehet piszkálni a csavart, valószínűleg mert - ahogy más is írta - a kuplungot is felújítottam közben.

                Üdv,
                skac
                sepy kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Volt már olyan vitám nekem is ,hogy melyik az autó jobb oldala és váltig állította a srác szemből kell nézni nem úgy ahogy benne ülünk!!

                  Komment


                    #10
                    Volt már olyan vitám nekem is ,hogy melyik az autó jobb oldala és váltig állította a srác szemből kell nézni nem úgy ahogy benne ülünk!!
                    Amióta az a bolond amerikai megsütötte a mikróban a macskáját és megnyerte a pert azzal a dumával, hogy nem volt benne a használati utasításban az, hogy a macskát ne ezzel szárítsuk, azóta meghülyült mindenki a használati utasítások szövegezése terén. Így néz ki pl. egy mezőgazdasági gépkönyv szövegarányosan:

                    60 % - munkavédelem, biztonságtechnika;
                    20 % - figyelmeztetések, emlékeztetők;
                    10 % - ábra és tartalomjegyzék;
                    10 % - műszaki tartalom.

                    És ez nem vicc. Lépten, nyomon le kell írni, hogy a hülye gépkezelő állítsa le a gépet, áramtalanítson és állítson fegyveres őrt a pilótafülke elé. A fent-lent jobbra-balra irányokat is külön meg kell határozni nézőpontilag. Hát én már agyilag kivagyok ettől.

                    Komment


                      #11
                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Amióta az a bolond amerikai megsütötte a mikróban a macskáját ... A fent-lent jobbra-balra irányokat is külön meg kell határozni nézőpontilag. Hát én már agyilag kivagyok ettől.
                      A kedvenceim közé tartozik a sisak plexik felirata mely szerint (az amúgy átláthatatlan) védő fóliát el kell távolítani!

                      Komment


                        #12
                        A fent-lent jobbra-balra irányokat is külön meg kell határozni nézőpontilag. Hát én már agyilag kivagyok ettől.
                        Pedig látom ,az agyonképzett ideijlenes seprükezelőket utcáinkon.higgyétek el a munkavédelemi előadás nem áll másból csak fenyegetésekből,ne lopd el a seprüt,hozd be a talicskát ne álj meg a kocsma előtt.azt kell csinálni amit a főnök mond!......,....,....És a taggal aláiratják a ködösen általánosságban megfogalmazott semmit a felelőség átpasszolása miatt.Én is aláirom több mint husz,éve rendszeresen az előadáson részt vettem,(te ugy is jobban tudod nálam cimszóval)Csak sajnos az ijen lét irigylem,semmi meló,utiköltség link duma,felelőség átpasszolva,dől a lé.
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Idáig rendben de a többi megspórolható.
                          Egy megfelelő "cél csavarhúzóval" (pl. gyűrűs kulcsba fogott bit) be lehet nyúlni a kuplung kerék alá és ki lehet varázsolni a hernyó csavart.
                          Ajánlott a motort a jobb oldalára fektetni (az akku kivétele után) mert így sokkal jobban látsz és ha vársz egy kicsit az olajat sem kell leengedni.
                          a célcsavarhúzós megoldás sajna nem jött be, gyártottam célszerszámot ( lerövidített bitfej) de fél óra szerencsétlenkedés után se sikerült elkapni a csavart: /// uh marad a lehúzás:-) az olajat telleg nem kell leengedni kifolyt az magától

                          Komment


                            #14
                            Gergőke eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            a célcsavarhúzós megoldás sajna nem jött be, ... az olajat telleg nem kell leengedni kifolyt az magától
                            Az lehet, hogy nem "jött be", hamar feladtad, de áruld el miért és hova folyt ki az olaj a lefektetett motorból?

                            Komment


                              #15
                              a miértet nem tudom, lefektettem az oldalára, levettem a deklit, kitapogattam a csavart amit ki kell műteni, elmentem bitfejet, meg kulcsot keresni és mire visszaértem egy tisztességes olajtócsa fogadott a motor alatt, azt hogy honnan folyik még nem sikerült megállapítani, de mindjárt megkukkolom, hátha meglátom. :-) szerk: az aláfekős zseblámpás taktikai rigatükrös vizsgálat után filozofikus válaszom van csak! azt tudom, hogy nem tudom, de legalább kitöröltem és kiírtam a beteget holnpra kontrollra:-)
                              Utoljára szerkesztve a következő által: Gergőke; 2014 márc. 18, 02:36.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X