Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz 350-es első teleszkóp csere ETZ 250-es teleszkópjára ?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Cz 350-es első teleszkóp csere ETZ 250-es teleszkópjára ?

    Sziasztok fórumozók ? "0" kilóméretes vagyok itt és máris szakmai segítségre lenne szükségem. Van egy 350-es 472-es Cz-m. Az első telóit szeretném kicserélni 250-es Etz-jére a tárcsafék miatt, ill. szerintem a csillapítása is jobb. Már megvannak a cuccaim hozzá, komplett telók, "kiflikkel", e. kerék tárcsával és a fékhez való cuccok is megvannak. Van egy üres Cz. vázam is, így könnyebb agyalni a dolgokon, méricskélni, stb. Először az volt a tervem, hogy a Cz. vázára simán ráhegesztetem azokat a csapágyházakat, amibe bele megy az ETZ kormánycsapágyazása, így kompletten a tengelyével át tudnám építeni. Aztán ezt az ötletet el is vetettem gyorsan, mert nem bíznék teljes mértékben a hegesztésben, ill. nehezebb lenne vissza alakítani két évente a műszaki vizsgára. A másik oka meg az volt, hogy a Cz. váznyakába az a cső sem megy bele, ami az ETZ golyóscsapágyait távol tartja egymástól. Most azon agyalok, hogy olyan csapágyat választok mint az ETZ-jé csak nem 55-ös külső átmérőjűt, hanem 48-asat és az már bele megy a Cz. csapágya helyére. Az ETZ kormágytengelyét meg kicserélem egy kisebb átmérőjű csőre, amire ugyancsak kisebb átmérőjű csapágytávtartócső megy rá mint az ETZ-jé, így hegesztés nélkül átalakítható lesz szerintem. Ha valaki már csinált ilyent és tudja a receptjét, vagy van egyszerűbb megoldása az segítsen legyen szíves. Itt a jó idő és szeretnék motorozni. Rajzokat, tanácsokat, ötleteket várnék. Előre is köszönöm a segítséget.

    Klempusz

    #2
    Szia Klempusz!

    SZerintem add el a cuccot és vegyél tárcsafékes Jawa első futóművet. Azt könnyebb a CZ-hez illeszteni, mert egyforma a teleszkópméret. A csillapitás erősen olajfüggő és azért nem rossz a Czetkáé sem.

    Mondom ezt egy CZ 472-es tulajdonosaként.

    Üdvözlettel: CZsolti
    sepy és madorka kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Üdv! Szerintem is jobban jársz a gyári tárcsaszettel. És azt műszakira se kell cserélni, mert rajta van a Jawa felirat, legalábbis nálunk simán átmennek az ilyenek(És a Jawa tárcsa szebb is mint az ETréZé gagyi vaskarikája)
      sepy kedvelte ezt.
      "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
      "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

      Komment


        #4
        Az összes Mz. cucc egy 2-literes Fantába került. Ha ennyiért tudtok gyári Jawa cuccokat szóljatok.Az Átépítés szerintem így is megoldható és az Mz cuccok még akkor is jobban fognak teljesíteni mind a teló, mind a fék,mint a jelenlegi.Tudom,hogy tipusidegen de ez volt ennyiért.

        Komment


          #5
          Továbbra is várom az 5leteket! Szép napot.

          Komment


            #6
            Akkor csak jó az elméletem. Meghirdeted a v..án "csere érdekel hasonló állapotú Jawa első futóműre" megjegyzéssel. Tutira többet kapsz egy fanta áránál. Azon vehetsz egy belevaló futóművet.

            Vagy ETZ első kerék tárcsafékkel applikáció a CZ első villába. Ez szerintem aránylag könnyen megvalósítható. MZ méreteket nem ismerem, de szerintem ez járható út.

            Vagy, veszel egy ETZ-t és kiélvezed a remekebb csillapítását, de vacak olajjal az is csak libegni fog.

            Vagy megcsinálod tisztességesen az eredeti duplakulcsosat és azzal jársz. Én ezt a megoldást pártolom.

            Több ötletem is van, de azok már olyan vadak, hogy inkább másik topicba írom.

            Amit semmi esetre sem javasolok az a váznyak levágás-csere hegesztéssel. Ez igen ártalmas lehet az egészségre egy éles kanyarban kisodródva.
            sepy és Che kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Nem elég a kereket cserélni. Hogy oldod meg a munkahenger felfogatÍ sÍ t a Cz. telószárra? Egyébként hiába kétkulcsos a gyÍ ri fék akkor is gagyi a tárcsafékeshez képest,főleg két személlyel, csomagokkal nagyobb sebességről lassítva.Én mÍ r pedig mindent kipróbÍ ltam. Felszabályoztattam a dobot és vagy 5 féle ferrodolt ragasztattam fel.pofákra még sem lett olyan.

              Komment


                #8
                A hegesztést én is kizÍ rtam!

                Komment


                  #9
                  Klempusz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Nem elég a kereket cserélni. Hogy oldod meg a munkahenger felfogatÍ sÍ t a Cz. telószárra? Egyébként hiába kétkulcsos a gyÍ ri fék akkor is gagyi a tárcsafékeshez képest,főleg két személlyel, csomagokkal nagyobb sebességről lassítva.Én mÍ r pedig mindent kipróbÍ ltam. Felszabályoztattam a dobot és vagy 5 féle ferrodolt ragasztattam fel.pofákra még sem lett olyan.
                  A fékpofákat is felszabályoztattad? Nem régen az egyik pannóniás topicban éppen erről volt szó. Joker írta, ha jól emlékszem, hogyan kell a fékpofákat is esztergán felszabályozni.

                  Az általad leírt terhelést is többször kipróbáltam már hegy- és síkvidéki körülmények között egyaránt. Igaz nem vagyunk túl nehezek a feleségemmel együtt, de 90-ről korrektül lassít a duplakulcsos fék. Természetesen a munkahenger felfogatást meg kell oldani. DE!!!

                  Alapból a Jawa tárcsafékes teleszkópokat támogatom, ha már mindenáron cserélni akarod. Az indokaid ismerősek nekem abból az időből, amikor megjelent a dobfékes ETZ, és utána mindenki leste, várta a tárcsafékest. Azok meg olyan jól meg voltak csinálva, hogy az első szériával sorban álltak fejre az emberek, mert hirtelen blokkolt. EZt utána nyilván kijavították. Ha jól emlékszem rugalmasabb fékcsövet szereltek fel.

                  Amúgy esetedben a 80-as évek jellegzetes mz-sek kontra jawasok közötti vitát vélem megbújni. Van egy Czetkám, de jobb lenne rá az ETZ teló, mert - az mégiscsak német minőség. Az. Keletnémet.

                  Szerintem ennek semmi értelme. Lehet, hogy gagyi ez a duplakulcsos fék, de nálam működik. És ezerszeresen kipróbált. A te megoldásod pedig mindenképpen prototípus lesz csak, annak minden hátulütőjével együtt. Gondolj arra, hogy az utasért is felelősséggel tartozol.

                  Üdvözlettel: CZsolti
                  Utoljára szerkesztve a következő által: CZsolti; 2014 ápr. 28, 15:19.
                  sepy és madorka kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Hali! Semmi bajom a Cseh minőséggel, sőt.... és az Mz-sekkel és az Mz-kkel sincs semmi bajom. Igaz a klubomban sok a Jawa-s és az Mz-s is és mindig baszogatjuk egymÍ st de egészséges keretek között. Én nem azért akarok Mz féket, mert Mz-t akarok csinÍ lni a motoromból, hanem a fenti okok miatt. Nagy költségekbe sem akarom verni magam,így biztosan nem veszek Jawa tÍ rcsÍ t és telót, ha mÍ r ilyen olcsón sikerült az Mz-jét beszerezni. A motorom sem lesz prototípus, mert itt a fórumon is lÍ ttam Jawat Mz fékkel foton.

                    IGAZ A Jawa az nem Cz.

                    Komment


                      #11
                      Szia Gabi!
                      Hol szabályoztattad fel a dobokat?

                      Komment


                        #12
                        Üdv a bemutatkozásod alá írtam pár megoldást, bekopipasztolom ideis, főleg, hogy itt hamarabb visszakereshető
                        Az én jaffámon a gyári kormánykifliket marták fel az mz teleszkóp méretére, a felső kifli tetejénél hagytak egy peremet ami nem engedi, hogy felfele kicsússzon a teleszkóp, de láttam már olyan megoldást is ahol a teljes mz elejét tették át kormánykiflistől mindenestől egy megfelelő csapággyal, az első megoldásnál leesztergálták a kerékhez a megfeleő távtartókat és kezicsókolom
                        szerk a prototipusságra, a donor forgalmija szerint 88 tól 96 ig futott az átmart gyári kormánykiflis megoldással

                        Komment


                          #13
                          Szia Klempusz!

                          Mivel tántoríthatatlannak bizonyulsz ezért jobb, ha az együttgondolkodásban erősítünk. Vannak itt a fórumon is, akik ezt kipróbálták.

                          Pl:http://veteran.forum.hu/bemutatkozas...50-634-a-2712/
                          Olvasd el az utána jövő hozzászólásokat is.

                          Ha teszel fel egy kósza skiccet az ETZ telóról (hossz, felső szár átmérő) és néhány fotót az alkatrészdkről, akkor megpróbálok még valamit ötletelni. Jelenleg az én kiflijeim ki vannak szedve, ezért könnyen mérek rajta bármit.

                          Üdv: CZsolti

                          Komment


                            #14
                            holnap ha nem felejtem el lefotózom az én motoromon lévő megoldást, talán az jár a legkevesebb faragással
                            CZolti, emlékeim szerint kb ugyanakkora a kettő azzal a külömbséggel, hogy az etz teló valamivel vastagabb de ha kimegyek cigizni lemérem a vastagságokat

                            Komment


                              #15
                              nahh a gyári jawa teló átmérője 33.7 az mz 34.8 + pár század mindkettőnél holnap lemérem digitális sublerrel, a telók hossza +-80 centi

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X