Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Cz 350-es első teleszkóp csere ETZ 250-es teleszkópjára ?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Köszi Gergőke!

    Az az 1 mm tényleg nem vékonyítja el a CZ-kifliken a falvastagságot annyira, hogy kritikus legyen. Inkább a teleszkópok végkialakításával lesz probléma. Az enyémben is volt egy ideig Jawa első teleszkóp, és egy végdugót kellett belefaragtatnom, hogy szerelhető legyen.

    Jól értem, hogy aZ ETZ-teleszkóp 80 mm-rel hosszabb? Mert ebben az esetben a sztender rövid lesz, és az oldaltámaszhoz is toldani kell, vagy egy 2"-os fadarabot magaddal hurcolni és parkoláskor alátenni. (Én anno az oldaldobozban hordtam egy ilyen békebeli - jó vastag - nyeles húsvágódeszkát, és tettem parkoláskor a motor alá. Praktikus volt, mert sehol sem süllyedt a földbe. )

    A hosszabb eleszkóp rögtön felveti a chopperesítés gondolatát is. 16"-os Jawa-kerék hátra ballonos gumival, sárvédőkurtítás stb. Nem folytatom, mert még a végén megcsinálom.
    ptm004 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Tegnap az M0-ason lattam egy Jawa-t 634, de lehet CZ volt, szinten tarcsaval az elején :-)
      Sajnos részleteiben nem lattam csak egy pillantast tudtam ravetni, de erdekes volt, hogy itt a forumon tema, az utcan meg olykor ua abban az idoben felbukkan egy-egy atalakitott példány. :-)
      Klempusz, mátéapu és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        pár miliméterrel difi van a kettő között csak a tableten nem volt hullámvonal:-) szóval kb 80 centi hosszú mindkettő a felsó kormánykifli tetején úgy oldották meg a véget, hogy nem tolták át a marófejet, hanem hagytak egy peremet amire az mz teló szépen felül igaz az enyém 634 nem cetka de akkora külömbség nem lehet a kettő között

        Komment


          #19
          Az mz teló hosszabb és sajnos nem ott fogsz leparkolni ahol szeretnél mert dombot kell keresni. Ezt régi tapasztalatból mondom mert a Sport Cz- mre és is Mz telót tettem igaz nem tárcsafékest mert akkortájt még nálunk látni se lehetett ilyet / 38 éve?/ Nagyobb a Jawa tömege szerintem és puha lesz a rugózás a 350- nél, ha pedig olaj cserével lebutítod rázni fog. Én is a Jawát javaslom vagy a korhű kétkulcsost ha rendesen be van szabályozva az is tehénkedik előre rendesen ha ráfékezel.Én most cseréltem a Sport Cz-m ben kétkulcsosra és sokkal hatásosabb. Igaz nem tárcsa de korhű és jól fékez!
          CZsolti kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Ahogy nézem a kolega igencsak elszánt, szóval legrosszabb esetben felrak egy hosszabb középsztendert
            sepy, Klempusz és CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Sziasztok!
              Nekem ugyan 638-asom van de leírom hátha ad ötletet.
              Először én is Etz első teleszkópokat épitettem be. A felső felük le lettek esztergálva a jawa felső villakiflijének megfelelő átmérőre. Az alsó villakiflinél megfelelő vastagságú lemezzel hézagolva lett. Az Etz kerékagyat befűztem a Jawa ráfba. Igazából nem volt vele bajom, a fék is jól működött és a teleszkóp is jól viselkedett. A hosszából is esztergálva lett és a jawa rugói kerültek bele.
              Aztán még is úgy gondoltam a gyári telókkal stabilabb lehet.
              Etz tárcsa maradt, amit megfurkáltunk az Mz-klub oldaláról kapott sablon alapján, majd vettem hozzá egy Brembo négydugattyús nyerget. Vásároltam egy gyári tárcsafékes jobbos jawa teleszkóp szárat. A féknyereghez gyártottunk egy adaptert és végül mz fém fékcsövet is kapott.
              A fékhatással nagyon meg vagyok elégedve, két személlyel százról is problémamentes a megállás. Gyakorlatilag "két újjas" fék van a motoron.
              A megmaradt alkatrészek felkerültek a kis Ts-emre.
              Bár ezek nem gyári megoldások, de mióta az első dobfék "jó" hatásfoka miatt 2mm-re kerültem el egy ütközést azóta inkább a jobb használhatóságra fektetem a hangsúlyt. Sajnos amikor a dobfékek voltak divatban nem ilyen mennyiségű jármű volt az utakon...Click image for larger version

Name:	Névtelen.jpg
Views:	1
Size:	91.1 KB
ID:	139837
              sepy és Klempusz kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Kikki eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Szia Gabi!
                Hol szabályoztattad fel a dobokat?
                Szia ! A volt Mechanikai Művek területén a Fridrich Bt-nél. Nagyon tudom ajánlani mindenkinek, mert rendesek és a 18 colos kereket gumival együtt be tudják fogni a szabályzáshoz. Utána meg felsütnek a fékpofákra plusszos ferrodolt, amit leszúrnak a megfelelő méretre. Nekem is ott lett megcsináltatva anno.

                Komment


                  #23
                  Negyon jó, hogy ide keveredtem közétek. Hálás is vagyok nektek, hogy foglalkoztok a problémámmal. Aki erre jár vendégem egy-két páleszra bármikor. A problémám megoldódni ltszik, mert egy üres Cz. vázat, az Mz körmánykifliket és egyéb apróságokat bevágtam a kocsimba és irány Érd legjobb csapágyboltjába - (Roling kft.- Balatoni út) ez a reklám helye - és addig túrattam a boltot, amíg nem találtak 48 mm-es külső- és 30mm-es belső átmérőjű csapágyakat. Már össze is raktam a próba vázon , de csak kézzel meghúzva, mert még kell a csapágyak közé távtartó cső, épp úgy mint MZ-éknél, de sajna az nem megy át a Cz váznyakon. Úgyhogy a feladta most az, hogy találjak egy 30mm-es belső átmérőjű csövet, lehetőleg húzottat, valami jó minőségű anyagból és azt kell méretre szabni a csapágyak közé. Ha ez megvan, akkor készen is vagyok. Sem az alu, sem a vas kiflit nem akarom kimaratni. Nem tudom, hogy a Jawa-nak mennyi húsa marad az alu kifliben, de a Cz. kifli szerintem akkor más, mert nagyon le léne vékonyítani a felső szemnél, hogy bele menjen a Mz teló krómozott szára. Holnap lehet bemegyek futár Petihez egy-két apróságért (- mert nála minden van ) - ez is a reklám helye és felújítom a munkahengereket, ill lefestem az alu dogokat aztán pakolom össze Rozit. Majd beszámolok róla fotóval is, csak alfabéta vagyok a számtech-hez (is) és még nem tudom, hogy kell képeket csatolni telefonról. Még egyszer köszi mindenkinek !!!
                  CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Egyébként az Mz telót könnyű tuningolni, így lehet a rugóútját is rövidíteni, keményíteni akár a végpontoknál stb. Nem felül vágok le a szárból és új menet felülre, hanem jobban össze engedem az alsó szárral , így nem 185 mm- lesz a rugóút mint Mz-éknél, hanem közelíteni fogok a 127 mm-es Cz rugóútja felé. Kb. 140-150 mm.re beállítom. Így stabilaban is fog állni a szár az alu csőben és nem is lesz magas az eleje a motornak.
                    CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Klempusz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Úgyhogy a feladta most az, hogy találjak egy 30mm-es belső átmérőjű csövet, lehetőleg húzottat, valami jó minőségű anyagból és azt kell méretre szabni a csapágyak közé.
                      esztergáltsz egyet oszt kezicsókolom
                      wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Nem tudom, hogy a Jawa-nak mennyi húsa marad az alu kifliben, de a Cz. kifli szerintem akkor más, mert nagyon le léne vékonyítani a felső szemnél, hogy bele menjen a Mz teló krómozott szára. H
                        Itt egy kép, ami jól mutatja, hogyan néz ki az eredeti teleszkópvég:

                        Click image for larger version

Name:	CZ felső teleszkópvég.jpg
Views:	1
Size:	102.2 KB
ID:	139838

                        Ennek alapján kell 2 végdugót esztergáltatnod. Nem tudom, hogy az ETZ-nek van-e felül menete - a Jawanak van. Ha nincs, akkor vágass bele valamilyen odaillő finommenetet, és abba csavard a végdugót. A végdugó felső részét természetesen a CZ-teleszkóp szerint kell kialakítani. Ez egyébként a CZ-nél hegesztve van. Arra vigyázz, hogy az aluba menő csaprész enyhén kúpos!
                        Gergőke kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Sziasztok ! Értem Én, de ha megvan az Mz telóhoz való komplett kormánykiflim akkor már miért ne azt tegyem be. Főleg, hogy ha a Cz. kiflikbe rakom az Mz. szárakat, akkor azok tengelyvonalai jóval közelebb kerülnek egymáshoz képest és a Mz. kerék nem megy közéjük. Akkor még ott is mókolni kell. Már a cz. váznyakba való csapágyak is megvannak, ami jó a vázba változtatások nélkül és jó az Mz. kormánykifli tengelyére is. Így ugyan az a megoldás valósul meg, amit az Mz gyárba kitaláltak anno. Nem kell a vázon semmit alakítani (lényeges) és komplett Mz eleje lesz, amit szintén anno egymáshoz terveztek. (lényeges) és nem utolsó sorban megszabadulok a Cz talpcsapágynak nevezett alul méretezett "valamijeitől" is amik mindig kiverődnek. Megszabadulok a Cz. kormánykiflik közötti vékony, alul méretezett csőtengelyétől is, ami mindig a kormányzár furatával egy magasságba meghajlik. (Ahányat szétszedtem mindegyik meg volt hajolva) Egyetlen cső választ el a megoldástól, ami a két csapágy közé kell, épp úgy mint mondjuk a kerékcsapágyak közötti távtartócső. Ehhez kéne valami olyan jó minőségű acélcső, aminek a belseje a 30.00 mm-es Mz kormánytengelyére passzentosan rácsusszan.

                          Komment


                            #28
                            Hogy a p...ba kell képeket csatolgatni ???? (Úgy magyarázzátok el, hogy tényleg alfabéta vagyok )

                            Komment


                              #29
                              Hol vagytok, nem dolgozik senki ???

                              Komment


                                #30
                                CZsolti és Klempusz kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X