Közlemény

Collapse
No announcement yet.

JIKOV 2926 M11 karburátor beállítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    JIKOV 2926 M11 karburátor beállítása

    Kedves Jávások!-szeretnék segítséget kérni a JIKOV 2926 M11 karburátor beállításához.A karburátor egy Jawa 250/353/03-tipusú 1958-ban gyártott motorhoz tartozik.Maga a karbi arról ismerhető fel,hogy téglatest szerű úszóháza van,amiben egy tengely körül elforduló úszó található.Talán csak egy évig szereltek ezzel Jawakat,tehát nagyon ritka tipus.Az általános beállítási elveket ismerem,kisérletezéssel valószínűleg be tudnám állítani a benzinszintet,de konkrét előírt adatot sehol sem találtam.(lehet,hogy ilyen nincs is) A fúvókák rendben vannak,erre nézve van fellelhető adat:96-os fő és 62-es alapjárati az előírt.
    A kérdés/kérés az hogy tud-e valaki előírt benzinszintről,illetve szeretnék tanácsot kapni olyan valakitől,akinek vannak tapasztalatai ezzel a karburátorral.Még egy érdekessége van ennek a motornak,-a pogácsa szerű fémhálós légszűrőjét nem közvetlenűl a karburátorra szerelték,hanem egy olyan műanyag házban van amibe rövid idővel később filteres szűrőt szereltek.Mivel ehhez a karburátorhoz már semmit sem lehet (itthon) kapni,várnám olyan személy jelentkezését is,akinek esetleg van hozzá valamilyen alkatrésze pl.tű,úszó,vagy bármi más.Sajnos eléggé elhasználódott a karburátor,tehát bármelyik alkatrésze lehet túlkopott,vagy hibás.Ezért sem tudok leírni konkrétabb hibajelenséget,mert hol jól működik,hol pedig indíthatatlan vele a motor,aztán pedig egy rúgásra indul,félek vele nagyobb távlságra elmenni....

    #2
    Szia,
    talán a JAWAmania
    oldalon vmi
    egyébként a "drótos" filter nem rosszabb, mint egy papiruszos, a megfelelő rétegben meglehetősen hatásos, illetve könnyen tisztítható...

    Komment


      #3
      Csak a tankban lévő felszaporodó víz el áztatja a papír szűrőt míg a másikat nem.
      wsievers és CZsolti kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        sziasztok !
        Az én jawa-m 250-353/04 tipus 1959 ből. 2926 SBD jelölésü karburátorral. Szintén müanyagházas de drotszürős, amit papirra cseréltem. A 250-353/03 as tipust 1955-1958ig , a 250-353/04 est pedig 1958-1962 ig gyártották.Az 58-59 es évjáratnál nagyon sokféle alkatrészt beépitettek ezért van az hogy ugyanazon évjáraton belül is vannak eltérések. PL. az enyémnél a tankba épitett gyujtáskapcsolo van és az uj kipufogodobok . Nem biztos hogy kapsz hozzá alkatrészt !
        Esetleg helyettesitsd a Jikov 2924H tipussal.
        Atti69, hármaska és St.Z.350 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Üdv.-ha nem is szivesen,de lecseréltem a karburátort egy olyanra,ami eredetileg egy 350/360-as motoron volt.A lényeg az hogy tökéletesen működik a motor,ami egyébként egy teljes felújításon esett át,így most bejáratós,de érezni rajta,hogy nagyon jó lesz.Teljesen igaz amit írtál az eltérő alkatrészekről.Az enyém 1958-as,minden alkatrésze eredeti,ennek ellenére egyetlen olyan dokumentációt sem találtam amivel tökéletesen egyezne.Az az érzésem támadt,hogy azt építették bele,amit éppen találtak a raktárban.A karburátora az egy nagyon félresikerült konstrukció volt.Azért is döntöttem a csere mellett,mert szinte reménytelennek gondoltam azt,hogy valaha is jól működjön.Összességében nagyon jó motor,amire nagyon büszke is vagyok hiszen ez egy korszakváltó motor....Tankműszer,halfarkú dob,gitár ülés,kerek km óra,"békafejű"lámpa,fém hátsó lámpa,krómozott hátsó teleszkóp,azonos szélességű köpenyek elöl-hátul....
          Sok szempontból az utolsó,más szempontból viszont az első darabok egyike.Megjegyzem még hogy az első teleszkópja is csak kívülről olyan,mint a későbbi 559-es motoré.A belső szerkezete teljesen eltérő,ezért volt olyan alkatrésze,amit le kellett gyártani mivel sehonnan -bontásból sem -lehetett pótolni.A klingerit hengerfej tömítés is meglepő volt a számomra,de én is azt raktam bele,hiszen ha eddig jó volt,akkor jó lesz ez után is...Remélem.
          sepy, Fergusson és kvaga kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Helo !
            Nálunk alkatrészellátásban nincs hiány , csak tudd megfizetni. :-). Nekem is van egy 2926m11 -es karbim , a tű asszem olyan mint a későbbinél csak az uszóka ház más. Hasonló megoldásu a jawa 20 pionyr-é is. Ott is kisérletezni kell az uszókával , de beállitható ! Sok sikert a motorhoz és nagyon sok gondmentes km-t !

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X