Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    Megolajoztam a bovdent, de szerintem inkább be kell kopnia a pofáknak. A hátsóféknek még régiek a pofák de allig kopottak, de azok nagyon fognak... Pedig elöl kéne jobban ha jóltudom!

    Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

    Komment


      #62
      Valaki, valami tanács?

      Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

      Komment


        #63
        Szia nandg83!
        Szóval, említetted, hogy a bowden -lehet, szorul egy kicsit a "házában"....így, az az első, hogy könnyen járjon.
        Az ilyen vasaknak a fékberendezése már akkor elavult volt (kissé) amikor megcsinálták, de az is lehet, hogy alultervezett -egyik másik példánynál.
        Az, hogy melyiknek kell erősebben fogni, relatív és beállítás kérdése is, valamelyest
        Nagyjából szinkronba lehet hozni, nem kevés macerával.

        Üdvözlettel...

        Komment


          #64
          Szia !

          Nekem is 250/559-es motorom van (47 éves) és idén újítottam fel. A fékek jó hatékonyságának több feltétele van. Milyen a fékdob belső állapota? Milyen a fékpofán lévő ferrodol minősége? Nem szorul a fékkulcs? Nem szorul a bovden?
          Én a felújításnál cseréltem a fékkulcsokat és a fékpofákat, a bovdent pedig olajoztam. A fékpofákat - házilag - egy fareszelővel próbáltam illeszteni a fékdobhoz, mivel a beszereléskor nekem sem fogott az elsőfék szinte semmit. Szétszereltem és a fékpofákon láttam, hogy csak egy pici részen érintkeznek a dobbal. na ekkor reszeltem. Jobb lett.
          Persze egy > 40 év feletti technika soha nem lesz megfelelő a mai kor követelményeinek, de a műszaki vizsgán azt mondták, hogy jók a fékek.

          Click image for larger version

Name:	jawa_u_3.jpg
Views:	1
Size:	200.9 KB
ID:	147250
          Fergusson és dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            karezoli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Szia !

            Nekem is 250/559-es motorom van (47 éves) és idén újítottam fel. A fékek jó hatékonyságának több feltétele van. Milyen a fékdob belső állapota? Milyen a fékpofán lévő ferrodol minősége? Nem szorul a fékkulcs? Nem szorul a bovden?
            Én a felújításnál cseréltem a fékkulcsokat és a fékpofákat, a bovdent pedig olajoztam. A fékpofákat - házilag - egy fareszelővel próbáltam illeszteni a fékdobhoz, mivel a beszereléskor nekem sem fogott az elsőfék szinte semmit. Szétszereltem és a fékpofákon láttam, hogy csak egy pici részen érintkeznek a dobbal. na ekkor reszeltem. Jobb lett.
            Persze egy > 40 év feletti technika soha nem lesz megfelelő a mai kor követelményeinek, de a műszaki vizsgán azt mondták, hogy jók a fékek.

            [ATTACH=CONFIG]30396[/ATTACH]
            Én fékpofát cseréltem újra és a bovdent is megolajoztam, igazából könnyen jár de amikor érzem hogy felfeszül a dobra akkor minta puha lenne a rendszer. A hátsón még a régi betét van amin látszik hogy kemény és a helyére van kopva. Az első az nem.. A kulcsnaj milyen jelentőssége van mert azon nem kár k kopást...

            Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

            Komment


              #66
              amikor érzem hogy felfeszül a dobra akkor minta puha lenne a rendszer.
              Miért nem teszed a régi betétet hátulról előre? Hátul ráér bekopni, és nem kell hússzor szétszedni és csiszolni a pofákat, hogy jól bekopjanak.

              Komment


                #67
                A fékkulcsot feltétlen ki kell venni a helyéről mert az alu. és az acél tengely a kémia miatt korrodál és szorul. Ezért kell kivenni nagyon finom csiszoló vászonnal leszedni az esetleges rozsdát és kevés zsírral a tengelyt és magát a kulcsot is meg kell kenni.Kívül a porvédőt pótolni/ filc vagy " O " gyűrű/. Én nem reszelném semmi képen "fa" reszelővel. Egy fára mely a kezedbe illik tegyél csiszoló vásznat és az előzőleg vékonyan krétával bekent fékpofán miután össze és szét szerelted látni fogod,hogy hol fog és hol nem. Ahol súrlódik ott kell még csiszolni,hogy minél nagyobb felületen érjen a dobhoz.Természetesen összerakás előtt a dob belsejét is ki kell csiszolni. Megtudod mozgatni a bovdent a külsőben kézzel?, mert az olajozás nem biztos , hogy elég. A régi bovden sok esetben kivan horzsolódva és ott kikezdi a rozsda és szorul.Macerás meló csiszolgatni de megéri.
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  #68
                  A bovden vadi új és tökéletesen jár, viszont a leírtak alapján vagy a kulcs vagy a pofa lesz a ludas. Porvédő filc viszont ott sehol sincs nekem....

                  Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                  Komment


                    #69
                    vagy a kulcs vagy a pofa lesz a ludas.
                    Én elsőként sepy által leírt fékpofa krétás ellenőrzést végezném el. Hiszen ez utánjárás- és költség mentes.
                    (Csak halkan kérdezem, a fékkulcs megfordítása -legalább teszt szinten- ennél a tipusnál butaság? Lehetséges egyáltalán? Pl. Rometnél fordítható, MZ-nél nem, a kialakítása miatt)

                    Komment


                      #70
                      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Én elsőként sepy által leírt fékpofa krétás ellenőrzést végezném el. Hiszen ez utánjárás- és költség mentes.
                      (Csak halkan kérdezem, a fékkulcs megfordítása -legalább teszt szinten- ennél a tipusnál butaság? Lehetséges egyáltalán? Pl. Rometnél fordítható, MZ-nél nem, a kialakítása miatt)
                      Ránézésre fordítható

                      Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                      Komment


                        #71
                        Azt elfelejtettem írni, hogy az új pofák egyszer megáztak és mindha felpuhultak volna, de kiszáradtak... Nemtudom ennek van-e jelentősége!?

                        Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                        Komment


                          #72
                          Tudja valaki, hogy a fékkulcs anyájának mi a menetemelkedése? Az 1-es és a normál nem megy rá...

                          Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                          Komment


                            #73
                            Az 1-es és a normál nem megy rá...
                            Pedig sztem 8X1-es.Click image for larger version

Name:	pages70-71.jpg
Views:	1
Size:	194.1 KB
ID:	147251
                            St.Z.350 kedvelte ezt.

                            Komment


                              #74
                              1,25?, a megázottra nem tudom a választ de ha érezhetően / csiszolás közben/ puha nem érdemes kísérletezni vele. Fék és kormánymű nem kísérlet kérdése. Lehet egy gép ütött kopott még itt- ott rozsdás is de ennek a kettőnek jónak kell lennie. Oda keskeny kivitelű anya van téve gyárilag arról felismerhető a kupacban is.

                              - - - Updated - - -
                              Bocs közben madorka leírta a tutit.
                              Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2015 szept. 28, 15:17.
                              St.Z.350 kedvelte ezt.

                              Komment


                                #75
                                Az 8x1 es nem megy rá, és az 1.5sem a régi megvan de a menetfésű egyik mérete sem megy rá olyan csunya a menet már..

                                Tapatalk-kal küldve az én thl T6S-el

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X