Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Amúgy a dugattyúm tetején van egy 65,96 os szám meg talán egy B betű is. Ez amit próbáltam mérni...


    Üdv: Adrián!

    Komment


      De ha a henger 65,5 és a dugó is akkor ezt úgy kell érteni, a dugattyú méretét a henger méretéhet adják és valójában a dugó kissebb az előírt századokkal!?
      igen , ez a névleges méret ! Elvileg a dugattyú mérete olyan kell legyen , ami a névleges méretre fúrt hengerbe pont passzol , adódik a dugattyú gyártója által " javasolt " illesztési hézag.

      - - - Updated - - -


      Amúgy a dugattyúm tetején van egy 65,96 os szám meg talán egy B betű is. Ez amit próbáltam mérni...
      Ez volna a dugattyú legnagyobb mérete .... , ezek szerint a gyártó 0,04 mm illesztési hézaghoz készíti a dugót , vagyis a hengert 66,00 mm -re kellene hozzá készíttetni .
      Érdekes , ez egy picit szűkebb az átlagosnál , de elképzelhető ! Talán egy Jawa-fan olv.társ meg tudja neked pontosan mondani a gyárilag javasolt illesztési hézagot , amit össze lehet vetni a 0,04 mm-el .
      De ha ez az előírt hézag , az általad fúratott 66,03 mm -es henger párosítással már majdnem a duplája ...
      Fergusson kedvelte ezt.

      Komment


        Na akkor ez lehet a bibi? Azaz 7százdos a hézag ami elég a csörgéshez?! Illetve kérdés hogy 500km alatt mennyit kopott még.


        Üdv: Adrián!

        Komment


          ?????????????????? Jó volna tudni a gyári hézagot , de leginkább azt , hogy a te dugód mennyre hajlamos a tágulásra ilyen falvastagság mellett .... a hónolás minősége , felületi érdessége,olaj minősége , az alkatrészek anyag minősége, is szerepet játszik abban , hogy 500 km alatt mennyit kopott . Szerintem nem túl sokat.
          Egyébként attól hogy a dugóra ez a méret van ráírva , nem biztos hogy annyi . Szerintem a 0,06 - 0,07 mm körüli hézagnak jónak kellene lennie . A dugattyú egyéb méretbeli eltérései, - a gyárihoz képest - ( kúposság , csapszegeltolás) okozhatnak zajt. Talán próbáld meg becserkészni, a másik hengeredhez valósi gyári dugót ...
          Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2016 ápr. 30, 22:50.
          nandg83 kedvelte ezt.

          Komment


            Okok! Ez már nem fog kiderülni, nem is fontos. A henger mérete meg a dugón lévő szám van és kész... Ma már összeraktam és megy mint a nyíl jó motorozni vele csak csörög ha nem húzom neki... szal ha nincs terhelés. Node ha meglesz az új dugó akkor kiderül.


            Üdv: Adrián!
            sepy, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              Azért a súber piszkálgatást nem felejtetted el?

              Komment


                Bár azlett volna...


                Üdv: Adrián!

                Komment


                  https://vimeo.com/165480776
                  Na új dugó henger fennvan! A videón az ülés cicereg, duda csörög, de a henger még megcsörren, bár ezerszer jobb! Csak akkor csörren meg ha esik a fordulat! Icipicit gyengébbnek érzem, de gondolom még friss és kopniakell... Nade most hajtom


                  Üdv: Adrián!
                  sepy, dongos78 és 3 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    Szervusz Adrián!

                    Nem szól ez rosszul egyáltalán,ennyi csörgés elmegy.Úgy vélem nem fog már javulni,de ez a hang már elfogadható.Sokadjára ismétlem magam,de szépen megcsinált motor ez a JAWA,használd egészséggel,jól áll neki a fekete szín és az a hegedűtok ülés is!

                    ( A vimenón meg tudtam nézni a videót,-örülök neki.)

                    Üdvözlettel:Che
                    sepy kedvelte ezt.

                    Komment


                      Köszi! Most már nemkímélem, persze egyenlőre a bejáratás szabályainak megfelelően!


                      Üdv: Adrián!
                      mátéapu kedvelte ezt.

                      Komment


                        Üdv Adrián !

                        A gép még mindíg gyönyörű !!!! A hangja sem rossz ! Egy léghűtéses vashengeres masina mindíg csörgősebben jár .... Ezek szerint jó helyen kapisgált a csapat , és segítségedre voltunk ????????? Egy ilyen öreg konstrukciótól ne várj teljesen zajmentes működést . Már bocs de hasznos volt a tanácsunk ????
                        Hogy sikerült ilyen gyorsan dugót szerezned ???? De ha járatod arra vigyázz el ne lustítsd , és ne is erőltesd , vagy pörgesd túlságosan , szerintem ezt vagy 1000-1500 km keresztül művelheted ....
                        Remélem én is a segítségedre voltam ( de a fórum tagok is odatették magukat !!!) , és tudtál hasznosítani valamit abból amit a csapat irogatott . Azért az illesztési hézagot , és a dugattyú származását megírhatnád az " utókor " számára !
                        Egyébként a felvétel alapján én nem hallottam semmi rendellenességet ....
                        ha úgy véled , kigyógyult a masina a betegségéből , egészséggel használd , és mégegyszer gratula hozzá !!!
                        Che, sepy és 3 további látogató kedvelte ezt.

                        Komment


                          Uraim! Természetesen mindent nagyon köszönök, a tanácsok hasznosak voltak! Mivel a környezetemben nem igen volt ismerős így vagy magamtól vagy tőletek kaphattam útbaigazítást! Szeretek sokat kérdezni és több oldalról is véleményt kérni ami néha idegesítő lehet és amiért elnézéseteket kérem, de csak összeált a szerkezet! Remélem ez a motor csak a kezdet, már gondolkodok a következőn
                          Visszatérve erre a gépre a hézag 6-7 század lett és a helyi motorboltost rendeltettem meg a dugót, és mondtam neki hogy a legjobbat hozza amit tud!
                          A hangja is más lett ezzel a dugóval hengerrel, nincs suhogó fémes hangja mint az előzőnél és a a főtengelyt forgatom sokkal passzosabbnak érzem, kisebbet kottyanik szinte nem is, szóval szorosabb.
                          Gondolom ahogy kopik be a teljesítmény is javulni fog valamelyest?!
                          Mégegyszer köszönök mindent, de kérdésem még úgy is lesz!
                          Ma kerül kipróbálásra egy jeladós gyújtásrendszer, kíváncsian várom az eredmény, de majd megírom!
                          Üdv: Adrián!


                          Üdv: Adrián!
                          Che, sepy és dongos78 kedvelte ezt.

                          Komment


                            Üdv ! Erről van szó ... A "felhangból" itélve azért így már elégedett vagy a vas hangjával !
                            Gratula mégegyszer hozzá , és járasd be frankón !!!

                            Üdv : Zahi !
                            Che kedvelte ezt.

                            Komment


                              Most még ne várj tőle " teljesítményt" hisz nyers a motor. Ne pörgesd nagyon még a legelején és addig az 1500 ig tartósan ne akarj száguldozni. És még egy hallgasd a motor hangját menet közben és ha meg emelkedik a hangja akkor azt jelzi meg akar szorulni Kuplung be azonnal! és hagyd kifutni és ne rángasd a gázt. Menet közben azért behúzott kuplunggal időnként kicsit megpörgetve lehet " öblögetni " mert a + benzin + olajat is szállít. Bocs ha sokat csacsogok elnézést csak segíteni szeretnék. Gyönyörű a motorod és biztonságáról ne felejtkezz meg soha!, vannak enyves kezű csodálók!
                              dongos78 és Che kedvelte ezt.

                              Komment


                                Köszi! Figyelek rá!


                                Üdv: Adrián!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X