Persze. Szakszerű, meg jó is a strobis gyújtásállítás. Viszont a gyár által megadott érték egy jó közép érték, feltételezve gyári geometriájú hengert, hengerfejet, dugót, kipufogót, és hibátlan, tökéletesen beállított karburátort. + 40 évvel ezelőtti benzint, és olajat. Kb. arra jó, hogy elinduljon vele a motor, és alkalmas legyen arra, hogy a jelenlegi állapotok/körülmények alapján elkezdjük optimalizálni. Pl. más gyújtást állítasz 1500 m környéki magasságban, és mást a mi 160-250 m-es tengerszint feletti magasságunkban is a légnyomás miatt. Más gyújtást állítasz egy 5 századdal nagyobb, vagy kisebb főfúvókához is. Más gyújtás jó egy papás városi közlekedéshez, és más egy kergetőzős, nyélgázas stílushoz. Ha ennyire kőbe vésett, pontos érték lenne ez a gyújtásidőpont, akkor nem lenne szükség állítási lehetőségre se. Csak felcsavaroznánk, és kész.
Mondjuk az is igaz, hogy egy 12-15 lóerős motornál tök lényegtelen, hogy 12,6 Le, vagy 12,7 Le áll rendelkezésre egy optimalizált gyújtás miatt.
Mondjuk az is igaz, hogy egy 12-15 lóerős motornál tök lényegtelen, hogy 12,6 Le, vagy 12,7 Le áll rendelkezésre egy optimalizált gyújtás miatt.
Komment