Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Persze. Szakszerű, meg jó is a strobis gyújtásállítás. Viszont a gyár által megadott érték egy jó közép érték, feltételezve gyári geometriájú hengert, hengerfejet, dugót, kipufogót, és hibátlan, tökéletesen beállított karburátort. + 40 évvel ezelőtti benzint, és olajat. Kb. arra jó, hogy elinduljon vele a motor, és alkalmas legyen arra, hogy a jelenlegi állapotok/körülmények alapján elkezdjük optimalizálni. Pl. más gyújtást állítasz 1500 m környéki magasságban, és mást a mi 160-250 m-es tengerszint feletti magasságunkban is a légnyomás miatt. Más gyújtást állítasz egy 5 századdal nagyobb, vagy kisebb főfúvókához is. Más gyújtás jó egy papás városi közlekedéshez, és más egy kergetőzős, nyélgázas stílushoz. Ha ennyire kőbe vésett, pontos érték lenne ez a gyújtásidőpont, akkor nem lenne szükség állítási lehetőségre se. Csak felcsavaroznánk, és kész.

    Mondjuk az is igaz, hogy egy 12-15 lóerős motornál tök lényegtelen, hogy 12,6 Le, vagy 12,7 Le áll rendelkezésre egy optimalizált gyújtás miatt.
    Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2016 máj. 11, 11:58.
    madorka kedvelte ezt.

    Komment


      Mondjuk az is igaz, hogy egy 12-15 lóerős motornál tök lényegtelen, hogy 12,6 Le, vagy 12,7 Le áll rendelkezésre egy optimalizált gyújtás miatt.
      Ez igaz, de ha ebből "néhány ló legelészik" a vacak előgyújtás miatt, akkor mégiscsak számít.

      (Idézet: Che után szabadon )
      sepy kedvelte ezt.

      Komment


        Most akkor, hogyan is van? Kicsi előgyújtás papis, nagyobb meg fürgébb. Vagy érzetre kell?


        Üdv: Adrián!

        Komment


          nandg83 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Most akkor, hogyan is van? Kicsi előgyújtás papis, nagyobb meg fürgébb. Vagy érzetre kell?


          Üdv: Adrián!
          Azért ez, egy kicsit -mégis- összetettebb, mint a "papás, fürgébb" szóhasználat. Aki annyira nem vágja a dolgot, annak a gyári értékek a mérvadók, mert azok sem "hasraütésre" vannak kitalálva. Utána, ha már otthon vagyok némiképp a gy.beállítás berkeiben, na akkor már lehet variálni. Azonban,ahogy sokan leírták már előttem, az előírt adatokat szem előtt tartva sem ér csalódás, Hidd el.
          sepy, kvaga és nandg83 kedvelte ezt.

          Komment


            Igen általában vezetés közben telefonról tudok írni és elég rosszul sikeredik olyankor...
            Vezetés közben ne írjál. Csak megállás után.
            sepy kedvelte ezt.
            Everything is better when you decide you don't care.

            Komment


              Ok Uk!


              Üdv: Adrián!

              Komment


                Mennyi is a gyári érték? 3,5?


                Üdv: Adrián!

                Komment


                  A megszakító hézagot a felső holtponton állítom ugye? Valamint mondana nekem valaki gyári előgyújtá értéket?? Mi a különbség ha kicselőre vagy későbbre állítom? Elindulásnál mintha kevés lenne a myomaték, de utánna már hasít! Mi oka lehet


                  Üdv: Adrián!

                  Komment


                    Köszi!


                    Üdv: Adrián!

                    Komment


                      Igen , a legnagyobb megszakító hézag valahol a felső holtpont környékén van . ott állítod 0,4 mm -re . De a megszakító érintkezők lehetőleg simák ,közel síkok (ne legyenek beégve), és párhuzamosak legyenek .
                      Szerintem a gyújtás kisebbre , vagy nagyobbra állításával kár kisérletezned, mivel minden gyári rajta . Ha minden igaz , - legfeljebb a Jawa-s kollégák majd kiigazítanak - az előgyujtása a 552-esnek 4,2+-0,2 mm . a felső holtpont előtt .
                      A főteng . forgásiránya az óramutató járásával megegyező .
                      Vagyis , az alaplapot közép helyzetbe állítva , valahol FHP környékén kikeresed a legnagyobb megszakító hézagot , (0,4 +- 0,05 mm ) és beállítod , majd megméred az előgyújtás értékét (lehetőleg mérőórával, az legalább pontos...) , és módosítod a gyári értéknek megfelelően , ha forgásiránnyal egyező irányba fordítod az alaplapot csökkented , ellenkező irányba , növeled az előgyújtást . Vissza ellenőrzöd (mindig forgásiránnyal egyező irányban forgatva a főtengelyt) a gyújtást jó helyen van -é , ha kell módosítod . Minden állítás után fixre húzod a csavarokat , és vissza ellenörzöd !
                      Ha O.K. minden , győztél .
                      Egyébként ha arra lettél volna kíváncsi , a régi öregek úgy mondták , ha az előgyujtást az alsó tűrés értékre állítod , könnyen indulós , "alul jobban viselkedős" lesz a gép , ha a felső megengedett értékre (még nem csilingel , mert az üza sem 86 -os ... ) lövöd , nehezebben indulós furcsább alapjáratú , de talán fordulaton szebben viselkedőbb lesz a gép .
                      Ha az előgyujtás pontos értékében tévedtem , elnézést ... nincs valami javítási könyv a neten ??? Akár Csehül is ???

                      Kellemes szórakozást .
                      dongos78, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        Köszi a részletes válasut! Nem találom a könyvben de próbálom kihámozni!


                        Üdv: Adrián!

                        Komment


                          Minden állítás után fixre húzod a csavarokat , és vissza ellenörzöd !
                          Aztán egy jó túra után érdemes megnézni a gyertyaképet is, az is árulkodik a gyújtás beállításról.
                          zahi kedvelte ezt.

                          Komment


                            Én még annyit hozzá tennék a megszakító nyitását és zárását próba lámpával ellenőrizd állítás közben mert szemre csalóka! A tankot levéve órával / a kerékpár küllő menete passzol az idikátor órába/ és lámpával és pontos lesz a többit leírták pontosan.Mint mindenbe itt is a közép út a járhatóbb. Érdemes többször elolvasni a gyújtás állítás menetét. Kevés kenő anyagról ne felejtkezzél meg. Én is ma fogom gyakorolni!
                            kvaga, zahi és dongos78 kedvelte ezt.

                            Komment


                              Most 3,7 re sikerült beállítani! A felső holtpontona megszakító hézagom most 3,5 ön van amit hézagolóval állítottam de ha tovább forgatom akkor persze jobban kinyílik.


                              Üdv: Adrián!

                              Komment


                                3,5-4mm ír a könyv, igy akkor jóhelyen vagyok!


                                Üdv: Adrián!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X