Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 250/559 restaurálás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jaja nekem is nyit aztán még távolodik....[emoji848]


    Üdv: Adrián!

    Komment


      nyit a megszakító egy x résre, majd egy ponton még nagyobbat nyit,
      Ez a görbe főtengely, vagy elmozdult bütyök / dinamó jele. Le kéne venni a dinamót, és megórázni a kúpot, ha a kúp jó, akkor forgórész fel, és azt is megórázni, ha az is jó, akkor új/másik bütyök kell neki.
      dongos78 kedvelte ezt.

      Komment


        Köszi a választ!
        A főtengely biztosan jó, kapott egy felújítást, úgy raktam össze.
        Tehát ez valóban nem természetes jelenség, jól sejtettem (korábbi motorjaimnál nem is tapasztaltam ilyet)...
        A motor felújítása folyamán minden egyes alkatrészt javítani / cserélni kellett. Mindösszesen 2 alkatrészhez/"egységhez" nem nyúltam, mert úgy gondoltam megfelelően működnek: gyújtás és kuplung. Tényleg az utolsó alkatrész meghibásodásáig leélték ezeket a motorokat
        Ez a + megszakító emelés zárás előtt okozhatja azt is, hogy nagyobb fordulaton szakadozik, kihagy a gyújtás?
        Félelmetesen gyorsul a motor, megy mint az ördög, de amint beállok vele egy fix 60-70-es sebességre, hallom hogy ki-kihagy.
        nandg83 kedvelte ezt.

        Komment


          Dongós! Ha tényleg a gyújtáshoz nem nyúltál akkor az rosszul tetted. Megszakító párt, kondit kellene cserélni minden képen és egy gyújtás ellenőrzést. Pont azért mit mondtál ezekről a régebbi gépek állapotából és a sokszor hallásra állított gyújtások miatt. Abban az időben kevesen állították órával és lámpával. A gyakorlat csavarhúzó a gyertya nyílásba és ahogy sikerül. Ha megy akkor biztos jó! jelszóval. Falu helyen max. 2 ember értett ilyesmihez a többi hajtotta. Ha pontosan beállítod a megszakító hézagot cserék után nem fog szakadozni.
          dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            A főtengely biztosan jó, kapott egy felújítást, úgy raktam össze.
            Hm. Óráztad összerakás után? Mert ha nem, akkor nem biztos, hogy jó. Azok a dolgok tudják néha legjobban szivatni az embert, amiről meg van győződve, hogy az biztos jó... A túl nagy hézagtól, vagy a görbe bütyök miatt túl hosszú nyitott időtől lehet, hogy nagy fordulaton szaggat. Túl kevés ideig van zárva a megszakító, nem tud kialakulni a trafóban a megfelelő feszültség.
            Lemezjáték és dongos78 kedvelte ezt.

            Komment


              Hát srácok, itt mindig tanulok valami hasznosat. Pl. eddig nem értettem a megszakító hézag nagyságának, zárásszögnek a lényegét sem...
              Köszönöm!

              - - - Updated - - -


              Megszakító párt, kondit kellene cserélni minden képen és egy gyújtás ellenőrzést.
              Ezeket eddig azért sem cseréltem, mert úgy gondoltam hogy ami benne van, talán még jobb mint egy utángyártott.
              De elmegyek a motoros boltba és kérek valami komolyabb cuccot. Hátha nem csak kínai van...

              Komment


                Tudom, hogy sokszor idegesítően sokat kérdezek de ezek szerint van haszna!


                Üdv: Adrián!
                dongos78 kedvelte ezt.

                Komment


                  Hm. Óráztad összerakás után
                  Nos, összerakás után nem Pótolom

                  Komment


                    Czetka gyújtásbeállítás, szó sincs itt teljes nyitásról. :
                    "Gyújtás beállítása
                    A gyújtás időzítésének kézi beállítását a ÄŒZ 180/487.4 műhelyi kézikönyve szerint kell elvégezni. Az alább ismertetett
                    eljárással magunk is beállíthatjuk a helyes gyújtás időzítést. A beállítás előtt ellenőrizni kell a dinamó állórész rögzítő
                    csavarját. Szintén a beállítás előtt szükséges megtisztítani az érintkezőket és a megszakítót a teljes érintkező
                    felületen.
                    a) Csavarja ki a gyertyát és csavarjon be a helyére egy mikrométeres csavart. Ha nincs ilyen szerszám, akkor
                    megfelelő lehet egy rúd, a gyertya nyílásába helyezve (vigyázzon arra, hogy hosszabb legyen annál, mintsem az
                    égéstérbe eshessen a dugattyú alsó holtpontja esetén). A forgattyús mechanizmust a dinamó forgórészét rögzítő
                    csavarra helyezett 10-es kulccsal forgassuk el, és így keressük meg a felső holtpontot. A rúdon egy karcolással jelöljük
                    meg ezt a helyet. Húzza ki a rudat és karcoljon egy másik jelet az előző fölé 3 mm-re. (Pontosabban 180-asnál 3,2
                    mm, 125-ösnél 2,9 mm ±0,2).
                    b) Ebben a pozícióban mérje meg a távolságot a megszakító kontaktusai között egy hézagmérővel. A hézagmérő
                    vékonyabb lemezének (0,3 mm) át kell mennie, a vastagabbnak (0,4 mm) nem szabad átmennie a kontaktusok
                    között. Abban az esetben ha a távolság nem megfelelő az állórészt helyzetét módosítani kell. Ezután húzza meg a
                    rögzítő csavart ismét.
                    c) Kapcsoljon ellenőrzőm lámpát a megszakítóra, majd forgassa a forgattyús mechanizmust balra (hátsó) helyzetbe a
                    dugattyút, a meghatározott helyzetbe, azaz 3,2 mm-hez (2,9 mm-hez).
                    d) Ebben a helyzetben kell kezdődnie az érintkezésnek, azaz a kontaktusok közti távolság 0,05 mm, az ellenőrző
                    lámpa izzója villog, vagy ég.
                    e) Ha az izzó korábban világít (túl nagy előgyújtás) vagy még nem világít (túl kicsi előgyújtás), akkor lazítsa meg az
                    áramköri lapot rögzítő két csavart és jobbra forgatva csökkentheti az előgyújtás értékét, balra forgatva pedig
                    növelheti azt. A beállítás után ismét húzza meg a rögzítő csavarokat.
                    f) Miután az áramköri lemezt rögzítette a csavarok meghúzásával, végezze el ismét az ellenőrzést, hogy nem
                    változtak-e meg az előre beállított értékek."
                    559 nél:
                    Click image for larger version

Name:	gy1.jpg
Views:	1
Size:	81.8 KB
ID:	148759Click image for larger version

Name:	gy2.jpg
Views:	1
Size:	172.9 KB
ID:	148760
                    Értem én mire akarsz ezzel kilyukadni, de ez az érték a Jawánál nincs megadva, és ez több, mint a 0.35 FHP hézag( Az emlitett 4 üteműnél is a 0.4-0.6 közötti teljes nyitás is az FHP állásban csupán 0.35).
                    Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 máj. 17, 16:46.
                    sepy és nandg83 kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      Írtam már de nagyon csalóka mikor az " áramköri " lapot melyet én alap lapnak titulálok meghúzzuk szinte biztos, hogy elállítódik. Én is a múlt héten bíbelődtem vele és sokadikra állt be az óra szerinti érték. Az álló részen van egy horony melyben kicsit tud oldal irányba mozogni a lap ez pát tized mm és az épp elég a pontatlan értékhez.
                      Lemezjáték és Che kedvelte ezt.

                      Komment


                        Kérdésem az lenne hogy egy 250/559 es vázba bele lehet-e rakni egy 350 es blokkot? Mekkora átalakítás?


                        Üdv: Adrián!

                        Komment


                          Most gesszinek volt igaza... Nem a fhp kellett állítani hanem a legnagyobb nyitáshoz és most tökéletesen ketyeg a gép. Viszont az ellenállástekercsem elégett! Mivel ts mz a dinamó és a tekercs hosszú volt a deknit nem lehetett felrakni elvágtam. Így a rövidebb alapra tekertem fel a drótot ami két menet lett egymáson, persze szigetelt a zsinór! Mégis elégett.... Ez most miért vagy mit toltam el? A töltésem stabil 7,2 volt a fesszab működott ami persze mehanikus!


                          Üdv: Adrián!
                          Lemezjáték és zahi kedvelte ezt.

                          Komment


                            Ha fészbukos vagy, akkor jelöld ismerősnek a Jawa Turkey oldalt. Ott vannak ilyen gépek. Jól néznek ki, és nem tűnik nehéznek a feladat.

                            https://m.youtube.com/watch?v=kaWYJFDaC4E

                            Komment


                              Én nem nyúlok az enyémhez, csak Jawas cimvora kérdezte tőlem! Mekem jobban tetszik az egyhengeres hangja!


                              Üdv: Adrián!

                              Komment


                                Olyat a 350-es is tud. Megolajozod a megszakító filcét, beindítod, vársz amíg leslusszol az első henger és gázt adsz.
                                sepy és gesszti kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X