Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
nyit a megszakító egy x résre, majd egy ponton még nagyobbat nyit,
Ez a görbe főtengely, vagy elmozdult bütyök / dinamó jele. Le kéne venni a dinamót, és megórázni a kúpot, ha a kúp jó, akkor forgórész fel, és azt is megórázni, ha az is jó, akkor új/másik bütyök kell neki.
Köszi a választ!
A főtengely biztosan jó, kapott egy felújítást, úgy raktam össze.
Tehát ez valóban nem természetes jelenség, jól sejtettem (korábbi motorjaimnál nem is tapasztaltam ilyet)...
A motor felújítása folyamán minden egyes alkatrészt javítani / cserélni kellett. Mindösszesen 2 alkatrészhez/"egységhez" nem nyúltam, mert úgy gondoltam megfelelően működnek: gyújtás és kuplung. Tényleg az utolsó alkatrész meghibásodásáig leélték ezeket a motorokat
Ez a + megszakító emelés zárás előtt okozhatja azt is, hogy nagyobb fordulaton szakadozik, kihagy a gyújtás?
Félelmetesen gyorsul a motor, megy mint az ördög, de amint beállok vele egy fix 60-70-es sebességre, hallom hogy ki-kihagy.
Dongós! Ha tényleg a gyújtáshoz nem nyúltál akkor az rosszul tetted. Megszakító párt, kondit kellene cserélni minden képen és egy gyújtás ellenőrzést. Pont azért mit mondtál ezekről a régebbi gépek állapotából és a sokszor hallásra állított gyújtások miatt. Abban az időben kevesen állították órával és lámpával. A gyakorlat csavarhúzó a gyertya nyílásba és ahogy sikerül. Ha megy akkor biztos jó! jelszóval. Falu helyen max. 2 ember értett ilyesmihez a többi hajtotta. Ha pontosan beállítod a megszakító hézagot cserék után nem fog szakadozni.
A főtengely biztosan jó, kapott egy felújítást, úgy raktam össze.
Hm. Óráztad összerakás után? Mert ha nem, akkor nem biztos, hogy jó. Azok a dolgok tudják néha legjobban szivatni az embert, amiről meg van győződve, hogy az biztos jó... A túl nagy hézagtól, vagy a görbe bütyök miatt túl hosszú nyitott időtől lehet, hogy nagy fordulaton szaggat. Túl kevés ideig van zárva a megszakító, nem tud kialakulni a trafóban a megfelelő feszültség.
Hát srácok, itt mindig tanulok valami hasznosat. Pl. eddig nem értettem a megszakító hézag nagyságának, zárásszögnek a lényegét sem...
Köszönöm!
- - - Updated - - -
Megszakító párt, kondit kellene cserélni minden képen és egy gyújtás ellenőrzést.
Ezeket eddig azért sem cseréltem, mert úgy gondoltam hogy ami benne van, talán még jobb mint egy utángyártott.
De elmegyek a motoros boltba és kérek valami komolyabb cuccot. Hátha nem csak kínai van...
Czetka gyújtásbeállítás, szó sincs itt teljes nyitásról. :
"Gyújtás beállítása
A gyújtás időzítésének kézi beállítását a ÄŒZ 180/487.4 műhelyi kézikönyve szerint kell elvégezni. Az alább ismertetett
eljárással magunk is beállíthatjuk a helyes gyújtás időzítést. A beállítás előtt ellenőrizni kell a dinamó állórész rögzítő
csavarját. Szintén a beállítás előtt szükséges megtisztítani az érintkezőket és a megszakítót a teljes érintkező
felületen.
a) Csavarja ki a gyertyát és csavarjon be a helyére egy mikrométeres csavart. Ha nincs ilyen szerszám, akkor
megfelelő lehet egy rúd, a gyertya nyílásába helyezve (vigyázzon arra, hogy hosszabb legyen annál, mintsem az
égéstérbe eshessen a dugattyú alsó holtpontja esetén). A forgattyús mechanizmust a dinamó forgórészét rögzítő csavarra helyezett 10-es kulccsal forgassuk el, és így keressük meg a felső holtpontot. A rúdon egy karcolással jelöljük
meg ezt a helyet. Húzza ki a rudat és karcoljon egy másik jelet az előző fölé 3 mm-re. (Pontosabban 180-asnál 3,2
mm, 125-ösnél 2,9 mm ±0,2).
b) Ebben a pozícióban mérje meg a távolságot a megszakító kontaktusai között egy hézagmérővel. A hézagmérő vékonyabb lemezének (0,3 mm) át kell mennie, a vastagabbnak (0,4 mm) nem szabad átmennie a kontaktusok között. Abban az esetben ha a távolság nem megfelelő az állórészt helyzetét módosítani kell. Ezután húzza meg a
rögzítő csavart ismét.
c) Kapcsoljon ellenőrzőm lámpát a megszakítóra, majd forgassa a forgattyús mechanizmust balra (hátsó) helyzetbe a
dugattyút, a meghatározott helyzetbe, azaz 3,2 mm-hez (2,9 mm-hez).
d) Ebben a helyzetben kell kezdődnie az érintkezésnek, azaz a kontaktusok közti távolság 0,05 mm, az ellenőrző
lámpa izzója villog, vagy ég.
e) Ha az izzó korábban világít (túl nagy előgyújtás) vagy még nem világít (túl kicsi előgyújtás), akkor lazítsa meg az
áramköri lapot rögzítő két csavart és jobbra forgatva csökkentheti az előgyújtás értékét, balra forgatva pedig
növelheti azt. A beállítás után ismét húzza meg a rögzítő csavarokat.
f) Miután az áramköri lemezt rögzítette a csavarok meghúzásával, végezze el ismét az ellenőrzést, hogy nem
változtak-e meg az előre beállított értékek."
559 nél:
Értem én mire akarsz ezzel kilyukadni, de ez az érték a Jawánál nincs megadva, és ez több, mint a 0.35 FHP hézag( Az emlitett 4 üteműnél is a 0.4-0.6 közötti teljes nyitás is az FHP állásban csupán 0.35).
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2016 máj. 17, 16:46.
Írtam már de nagyon csalóka mikor az " áramköri " lapot melyet én alap lapnak titulálok meghúzzuk szinte biztos, hogy elállítódik. Én is a múlt héten bíbelődtem vele és sokadikra állt be az óra szerinti érték. Az álló részen van egy horony melyben kicsit tud oldal irányba mozogni a lap ez pát tized mm és az épp elég a pontatlan értékhez.
Most gesszinek volt igaza... Nem a fhp kellett állítani hanem a legnagyobb nyitáshoz és most tökéletesen ketyeg a gép. Viszont az ellenállástekercsem elégett! Mivel ts mz a dinamó és a tekercs hosszú volt a deknit nem lehetett felrakni elvágtam. Így a rövidebb alapra tekertem fel a drótot ami két menet lett egymáson, persze szigetelt a zsinór! Mégis elégett.... Ez most miért vagy mit toltam el? A töltésem stabil 7,2 volt a fesszab működott ami persze mehanikus!
Komment