Ha szeretnél csatlakozni hozzánk, beszélgetni, kérdezni, vagy válaszolni, üzeneteket küldeni, szavazni, akkor kérlek, szánj néhány másodpercet a regisztrációra.
Áttétel számítás szempontjából mindegy, hogy lánckerék vagy fogaskerék, ugyanúgy kell számolni.
Szerintem a lánckeréknek is foga van (meg lánca is persze...).
Elől 1 foggal kisebb vagy nagyobb az még belefér, a 2-őt soknak tartom. Hiába teszel bele elől 2 foggal nagyobbat, gyenge lesz a gép, és nem fog húzni rendesen.
Előre bocsájtom hogy nem ismerem a Jávákat!(mint ahogy a többit sem!Csak úgy kotorászok bennük!)De ismerem a fizikai alapokat!Ilyen fránya dolog a légellenállás!Ugyanúgy hasznos mint káros!Nekünk veteránosoknak eléggé káros,hiszen az amúgy is gyengécske járműveink erejének jó részét(és vele eggyütt az üzemanyag!!!!)erre fordítjuk!Minnél gyorsabban szeretnénk menni annál többet!Személy szerint az tüzes sárkányomat 19 helyett 21 foggal láttam el!(persze nem a szájában!) de így is alig-alig múlja felül egy normál 250-es ETZ sebességét!(ezt azért írom mert a sárkány nem 250-es,hanem kb,300cc! 76.5-ös dugója van!)Direkt tettem ezt vele mert sokat megyek hosszú távra és autópályán is így nem kell annyira forgatni!Ennyit még elvisel de próbáltam nagyobb fogszámmal is akkor már erőlködött!Többször megjártam a Mátrát is a Bükköt is de nem okozott gondot!Úgy is vissza kell váltogatni így majdnem mindegy a fogszám!(Amúgy sem tudok gyorsabban menni mert a kanyarokban leér a sarkam!Minden cipőmnek elkopik a sarka,mivel nyomi vagyok és csak nyújtott lábbal tudok motorozni!)
A sebesség fokozatot meg amúgy is érzék után választjuk meg a körülmények figyelembe vételével!Így azt javaslom.......hosszas
megfontolás után:hogy csináld úgy ahogy jó neked!!!!!https://youtu.be/9K1gRTHk9C8
- - - Updated - - -
Ez még a kedvenc paripám IZSPlaneta2-es!Ő csak 1db foggal lett gazdagabb(többet nem viselt el!)Aki érti a moci beszédet hallja hogy 3-asban minden erőlködés nélkül slattyog felfelé a dombra Kékes felé!(kicsit béna motorozás de csak egy kézzel vezettem! A másikkal filmeztem!Bocsi!)
Bilo, St.Z.350 és 3 további látogató kedvelte ezt.
Nem kell rábírni.....ahogy ismerem, megírja magától...
Természetesen megírom magamtól is. Valamennyi szakirodalom, sőt a szakoktatók is világosan megkülönböztetik a kényszerhajtásnak ezt a két formáját. Fogaskerék- és lánchajtások. Valamennyi tankönyv ezen címszó alatt tárgyalja a témát.
Mindkét keréknek fogai vannak. Sőt a bordásszíjhajtás kerekének is. A fogaskerekek egymást közvetlenül hajtják. A hajtott kerék forgásiránya ellentétes a hajtó kerékével, míg a lánckerekek egyirányban forognak. Köztük a kényszerhajtást a lánc valósítja meg.
Sajnos egyre többet hallom a lánckerék fogaskerékként való emlegetését. Ezzel pedig szakmai nyelvünk romlik. Úgy gondolom, hogy ez a szakmai fórum megérdemli azt, hogy helyretegyük ezt a kérdést.
És a végső érvem: fogaskerékhez nem tudsz láncot rendelni.
Nna! Milyen lánckerék problémát okoztam egy ártatlan témával Én körömben is sokan vegyesen használják, mindig megértjük egymást, szerintem teljesen felesleges erről vitázni, a fogaskerék nagyobb, átfogóbb fogalom, lánckeréknek is van foga..ha pl.: beírjuk képkeresőbe..fogaskeréknél kiad lánckerekeket is, de lánckeréknél már fogaskereket nem igazán, ebből is kilehet indulni. Vagy bicikliknél van a hátsó fogsor..az is lánckerekekből áll..még is FOGsor. Leginkább lánckeréknek lánc kell a meghajtásához, fogaskeréknek egy másik fogaskerék, azaz fog. Lehet vitázni de olyan feleslegesek ezek én szerintem, pláne ha nem is ezért indult a téma:P Nyugodjunk le, attól mindenki nyugodt lesz:P Szép estét!
Komment