Tibi ha tudok segíteni?, nem nagy távolság tőlünk!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
634 cafe racer építése
Collapse
X
-
A váz, a fékek kész vannak, bár még tankot módosítok. A blokk szétszedve, főtengely megvan, sajnos kissé hátrébb sorolódott a projekt, tavasz óta áll, csak az alkatrészek gyűlnek.A 634-esem lett vizsgakész az idén. Remélem a télen lessz rá időm.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 okt. 28, 19:50.zahi kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Ezeken módosítottál valamit ?Tankot újat csinálsz , vagy a CZ-t faragod át ? A fékek a gyári 160 - as duplex ??? Főtengőt szimplán felújítottad , vagy át is van esztergálva ? Farokidom melyik kialakítású ? villahíd csapágy ... kúpgörgős ? karbiszám ?vezérlés ?dugattyú gyártmány ? hengerfej ? Rezó ? kuplung ?
Bocs hogy sokat kérdezek , de kerülgetek egy Jawa-t , mint ateista macska a templom egerét ...próbálok némi infóhoz hozzájutni , no meg hogy melyik tipust érné meg átalakítani ... de lehet hogy az egész csak egy "vágyálom" lesz . Vannak érvek és ellenérvek . Pl:
- :
-túl hosszú löket
-forgásirányhoz mérten asszimetrikus áramlás
-egy karbi
-4 sebesség
-gyenge , elavult nehézkes sebváltó
-nagy lend.tömeg
-rövid vezérlési idők
-kevés leírás , dokumentum
Vs.
+ :
-stabil, merev dupla bölcső váz
-Nyomatékos motor
-két henger
-tűrhető alkatrész ellátás
-elég tűrhetően kidolgozott alkatrészek
-nem túl rossz anyagminőség
-klasszikus építési forma
Tény , hogy van benne kihívás.... dilemmázom , elmélkedem ....Gondolat , elképzelés már volna . Szerintem inkább 638.
- 2 likes
Komment
-
Én sokkal több pozitívumot olvasok soraidból. Igaz mivel nekem is volt mit én toltam ki a boltból és nagyszerű motor volt. Igaz mivel egy Sport CZ- ről ültem át nekem is jobban tetszett a CZ váltó kezelhetősége / gázvétel nélkül taposva ha menni kellett/. A Jawáé már nem ez a rendszer. Lehet azért ezen is faragni mivel mint írtad is jobb az anyagminősége mit kortársainak. Tudom most káromolnak az MZ-sek de anno az 5. sebességgel szélben azok sem voltak sehol a Jawával szemben. A 638 csak a 12V miatt nyerő másképpen a 634-es szerintem eleve szebb. Ma már nincs gond egy Vape gyújtással sok gond megszűnik. Ismerőssel közel fél áron beszerezhető mint nálunk. Persze kinek a pap kinek a lánya??, meggondolandó ha fiatalabb korosztály a felesége?. A gyakorlatot tisztelni kell ám!zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA 638 csak a 12V miatt nyerő másképpen a 634-es szerintem eleve szebb.Egyébként a 638 mellett szól hogy :
- alu hengeres , vas hüvelyes
- 4 főtengő csapágy
- hengerenként külön szívótorok , ráadásul a hengeren és nem a blokkon
- komolyabb kupplung , nagyobb a hely a dekli alatt ....
- négy henger leszorító csavar
- nyitott szoknyás dugattyú
- négy felömlő
- nem perselyes a sebváltó tengely végcsapágya ...
Még vakarózom rajta . Csak egy kérdés a szaktársak felé:
- kinek mi a véleménye a DKW által kifejlesztett , Trabant , és Wartburg által is használt "dugattyúgyűrűs" labirint tömítésről , amivel a főtengely szimmeringet váltották ki ? Életképes megoldás ezt alkalmazni motorkerékpárok esetén is ?
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉletképes megoldás ezt alkalmazni motorkerékpárok esetén is ?Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 okt. 30, 16:44."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Ezt a megoldást jobbnak tartom , a turbo feltöltőknél is hasonló magoldás van az 5 bar körüli olajtérben . Viszont itt kevesebb az olaj , de mondjuk a hő is ... Külső szimmeringeket ha helyettesítené , nem volna gond a futófelület kopottsága sem ,csak az illesztésnél nehogy meg tudjon mozdulni ...így marad a legegyszerűbb verzió : szimmering ...mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A tanknak egy Honda CG tankot találtam a Czetka helyett. A vázon csak a hátsó rész lett levágva( a sárvédőtartótól hátra. A villanyak egyedi kúpgörgős csapágyú. A hátsó fék tolóbowdenos, mert nem lehetett másképp megoldani, ez még lehet változik majd. A fék hátul gyári, elől MZ. a kezelőszervek szintén Az első kerék lett átcsapágyazva 12mm-es tengelyhez(NSR villa hátránya). Elvileg igértek egy erősített hátsó villát abból a Czetkából, aminek a képét feltettem korábban.
Zahi, ha Jawát akarsz, akkor 638. Egy egyszerű oka van: A szívótorok kialakítása. A 634 nél ez elég macera. Továbbá van normális hűtése, ami a 634-nek nincs. Én csak azért foglalkozok a 634-gyel, mert azzal senki sem akarLeírásom is csak egy jégmotorhoz van, ott minimális változtatások vannak. 2mm emelés az átömlőkön, 2mm le a szívón, a szoknya karimája meg kivágva.
zahi, és 2 további látogató kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
Igen , én is erre gondoltam . A 638-ra könnyebb két karbit ráfaragni , és a dugattyú szoknya karimájával sem kell foglalkozni .Azért ez a kifelé fordított áramlási rendszer megmaradt ott is , továbbá a k...a hosszú löket . Hmmm.... senki nem akar a 634-el foglalkozni ? Már egy ideje bogarászom a témába vágó írásokat , (igaz nincs túl sok ...) meg különböző Jawa -val foglalkozó emberkék elbeszéléseiből próbálok kiszűrni némi hasznosat . Az interneten is van ez-az ( sokszor orosz lap), amit érdemes elolvasni .
Szerintem , ha a 634-nél levágod a dugattyú szoknya karimáját hogy ne szeletelje az áramlást a felömlőnél , megszünteted annak a merevítését is , és félő hogy letörik a szoknya , mivel ennél a kifelé fordított rendszernél úgy csak kevés fog támaszkodni a hengerre . Viszont az ablakot a dugattyún le meg lehet nyitni , és belülről meg is lehet " élezni " , hogy kevesebb legyen a káros áramlás . A hosszú löket miatt , túl nagy változtatás nem fér bele a vezérlésbe. Az én leírásom szerint a 634 gyárilag a következő vezérléssel van megáldva :
Szívó : 119 ° ( 18,8 mm )
Felömlő : 126 ° (14,5 mm )
Kipufogó : 157 ° (22,5 mm )
Ez kb 20-23 Le (4500-4800 1/min -nál ) -re elegendő 1:9,2 sűrítés mellett . A módosítások után lényegében így néz ki a vezérlés :
Szívó : 135 ° (22,5 mm )
Felömlő : 126 ° (14,5 mm ) gyári marad .
Kipufogó : 164 ° (24,5 mm)
Ezzel kb 26-28 Le ( 5300-5500 1/min -nál ) -re emelkedik a teljesítmény 1:10,5 sűrítés mellett . Karbi 30 mm-es torkúra cserélve (vagy kettőt tenni egy helyett),csökkenő légsebesség , nagyobb fúvóka kell (150-160). Préstér magasság 1,2-1,3 mm , szélesség 8,5 mm .
Szerintem a főtengelyből is lehetne leátmérőzni , de a kiegyensúlyozó furatok maradékát vagy fel kéne hegeszteni és utánmunkálni , vagy új sonkákat csináltatni más helyen lévő egyensúlyozó furatokkala blokkfélbe pedig alubetét . (tiszta utópia ...
) Szerintem javítana a gyorsuláson , a nyomaték vagy inkább nyomaték tartás sem csökkenne túlzottan miatta .
12 képek
- 3 likes
Komment
-
Én a főtengely oldalába gondoltam könnyítésnek spárolást, ami utána le lenne fedve egy danamid gyűrűvel. Ez a piros Jawa nálam az etalon...ennél szebb cafe racert még nem láttam. Az enyémen lesznek lámpák, és nem vágtam le ennyit a vázból. Ilyen tankra vadászok régen, ez egy honda ss50 tankja...sajnos aranyárban mérik. ( a gyári 634 ben nem is gondolkodtam, túl ormótlan...egy sportmotort pedig illik sűrűn tankolni a kis tank miatt
Kúpgörgős csapágyam készült, és már sokan használják, bevált.Az NSR villához két széles gyűrű kellett szóval a villanyak hosszabb 15mm rel. Meghagytam a tárcsafékek füleit, de dobfékben gondolkodom. Hűtött Mz dobfékben.
Nem a szoknya levágásáról beszélek, hanem a ablak kinyitásáról lefelé. igaz az is átvágja a merevítőt, de annyira nem gáz, szokták azt csinálni.
4 képek"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHűtött Mz dobfékben.két tankolás között)van közöttük szép is .Nekem az elöl nagy dobfék tetszik:az illik hozzá,az MZ-az nem ide kicsi és dísztelen .Az 500-as Jawa a Pannónia nagyfékdobos(Joker hűtővel) keskeny aluráffal szép lenne,nem beszélve egy félfékdobosról...
"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn a főtengely oldalába gondoltam könnyítésnek spárolást, ami utána le lenne fedve egy danamid gyűrűvel.Ami nincs az az igazán könnyű .
Viszont a négyszer két új kiegyensúlyozó furat nagyságát , és pozícióját, még meg kell határozni . Talán a gyári méretek alapján a fordító nyomatékát alapul véve számítható , majd palástfuratokkal lehetne finomítani .Elképzelésem szerint kb 50-55 % lenne ideális ...
.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz a piros Jawa nálam az etalon...ennél szebb cafe racert még nem láttam.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz enyémen lesznek lámpák, és nem vágtam le ennyit a vázból. Ilyen tankra vadászok régen, ez egy honda ss50 tankja...sajnos aranyárban mérik. ( a gyári 634 ben nem is gondolkodtam, túl ormótlan...egy sportmotort pedig illik sűrűn tankolni a kis tank miattNem gondoltam hogy kéne rá lámpa , forgalomba sem igazán menne . Egy-két amatőr futamon jó volna látni mit produkál ... A 634 -nek , és a CZ -nek sem igazán illik rá az átalakítás után a tankja , valahol mintha láttam volna üvegszálasból ... de az sem lehet olcsó . Azt a tankot meg ne tankold tele , ha nem akarsz túl sok súlyt cipelni , vagy csak nagydolog után ülj rá !
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKúpgörgős csapágyam készült, és már sokan használják, bevált.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz NSR villához két széles gyűrű kellett szóval a villanyak hosszabb 15mm rel.Arra gondolsz hogy a Steuerung -ja (két kormánycsapágy közötti távolság) a Hondánál nagyobb ? Miárt nem oldottad meg alul - felül szorítósra a villahidat , így még állítani is tudnál a magasságán , ezáltal az utánfutáson is ! Próbálj meg felülre is alsó villahidat használni , a kormánytengelyt meg rövidítsd meg , vagy készíts másikat .
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMeghagytam a tárcsafékek füleit, de dobfékben gondolkodom. Hűtött Mz dobfékben.Át akarsz alakítani egyet ? Nem lesz kicsi ? Nem jobb a kétkulcsos Jawa , ha már átalakítod ? , Vagy a Pannonia 200 mm -es nagyon átalakítva ? Vagy mégis inkább a tárcsa ?
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem a szoknya levágásáról beszélek, hanem a ablak kinyitásáról lefelé. igaz az is átvágja a merevítőt, de annyira nem gáz, szokták azt csinálni.Így nem fogja felszeletelni az anyagot a felömlő nyílásban .
Viszont kellőképp meg tud -é támaszkodni majd a dugó a henger falán , anélkül hogy be billenne , vagy letörne a maradéka .
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem tudom ,mire valók az e-féle gépek (Tudom:a ráérő vagányok a szabadidőparkokban,tengerparton ezekkel villognak,két tankolás között)van közöttük szép is .
, talán a kihívás , az alkotás öröme ,passzió , egy másik stílus formavilág létrehozása .. sportosabb kinézet ,pici tuning , nagy átalakítás , és a végén nagy büszkeség ! Biztos hogy nem jön szembe egy ugyanolyan gép .
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem az elöl nagy dobfék tetszik:az illik hozzá,az MZ-az nem ide kicsi és dísztelen .
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz 500-as Jawa a Pannónia nagyfékdobos(Joker hűtővel) keskeny aluráffal szép lenne,nem beszélve egy félfékdobosról...
- 1 like
Komment
-
Az Mz féken a kitámasztás jobban tetszik. Meg ilyen kerekem volt, Jawát nem áldozunk fel ilyenre. Általában kapott, eredeti helyére már nem felhasználható alkatrészekből épül. Papíros vázból...A sárvédők is szétfurkált töröttek voltak. Igen, arra gondoltam h a villanyak csapágytávolság nőtt. Felül is bilincses a villakifli, szóval a villahossz állítható.
A főtengely kapcsán pont az Izs féle megoldásra gondoltam. Így nem kéne balanszírozni a főtengelyt, mégis könnyebb lenne."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Szia !
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseilyen kerekem volt, Jawát nem áldozunk fel ilyenre. Általában kapott, eredeti helyére már nem felhasználható alkatrészekből épül.Mi lesz már akkor abból . Szarból lehet várat építeni , csak nem érdemes ... te meg még rá is ülnél a tetejére .
Gondold el , akkor mire ülnél .
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen, arra gondoltam h a villanyak csapágytávolság nőtt. Felül is bilincses a villakifli, szóval a villahossz állítható.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA főtengely kapcsán pont az Izs féle megoldásra gondoltam. Így nem kéne balanszírozni a főtengelyt, mégis könnyebb lenne.
- 1 like
Komment
Komment