Közlemény

Collapse
No announcement yet.

634 cafe racer építése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Tibi ha tudok segíteni?, nem nagy távolság tőlünk!
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Üdv !

      Hogy halad a project ???

      Komment


        #18
        A váz, a fékek kész vannak, bár még tankot módosítok. A blokk szétszedve, főtengely megvan, sajnos kissé hátrébb sorolódott a projekt, tavasz óta áll, csak az alkatrészek gyűlnek. A 634-esem lett vizsgakész az idén. Remélem a télen lessz rá időm.
        Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 okt. 28, 20:50.
        zahi kedvelte ezt.
        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

        Komment


          #19
          Ezeken módosítottál valamit ?Tankot újat csinálsz , vagy a CZ-t faragod át ? A fékek a gyári 160 - as duplex ??? Főtengőt szimplán felújítottad , vagy át is van esztergálva ? Farokidom melyik kialakítású ? villahíd csapágy ... kúpgörgős ? karbiszám ?vezérlés ?dugattyú gyártmány ? hengerfej ? Rezó ? kuplung ?
          Bocs hogy sokat kérdezek , de kerülgetek egy Jawa-t , mint ateista macska a templom egerét ... próbálok némi infóhoz hozzájutni , no meg hogy melyik tipust érné meg átalakítani ... de lehet hogy az egész csak egy "vágyálom" lesz . Vannak érvek és ellenérvek . Pl:

          - :

          -túl hosszú löket
          -forgásirányhoz mérten asszimetrikus áramlás
          -egy karbi
          -4 sebesség
          -gyenge , elavult nehézkes sebváltó
          -nagy lend.tömeg
          -rövid vezérlési idők
          -kevés leírás , dokumentum


          Vs.

          + :

          -stabil, merev dupla bölcső váz
          -Nyomatékos motor
          -két henger
          -tűrhető alkatrész ellátás
          -elég tűrhetően kidolgozott alkatrészek
          -nem túl rossz anyagminőség
          -klasszikus építési forma

          Tény , hogy van benne kihívás.... dilemmázom , elmélkedem .... Gondolat , elképzelés már volna . Szerintem inkább 638.



          madorka és Fergusson kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Én sokkal több pozitívumot olvasok soraidból. Igaz mivel nekem is volt mit én toltam ki a boltból és nagyszerű motor volt. Igaz mivel egy Sport CZ- ről ültem át nekem is jobban tetszett a CZ váltó kezelhetősége / gázvétel nélkül taposva ha menni kellett/. A Jawáé már nem ez a rendszer. Lehet azért ezen is faragni mivel mint írtad is jobb az anyagminősége mit kortársainak. Tudom most káromolnak az MZ-sek de anno az 5. sebességgel szélben azok sem voltak sehol a Jawával szemben. A 638 csak a 12V miatt nyerő másképpen a 634-es szerintem eleve szebb. Ma már nincs gond egy Vape gyújtással sok gond megszűnik. Ismerőssel közel fél áron beszerezhető mint nálunk. Persze kinek a pap kinek a lánya??, meggondolandó ha fiatalabb korosztály a felesége?. A gyakorlatot tisztelni kell ám!
            zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              A 638 csak a 12V miatt nyerő másképpen a 634-es szerintem eleve szebb.
              Talán a szépség ami a legkevésbé számít , 12V lényegtelen , áram csak a gyujtáshoz kell ... Ha sikerülne , még az édesanyja sem ismerne rá ! Egyébként a 638 mellett szól hogy :

              - alu hengeres , vas hüvelyes
              - 4 főtengő csapágy
              - hengerenként külön szívótorok , ráadásul a hengeren és nem a blokkon
              - komolyabb kupplung , nagyobb a hely a dekli alatt ....
              - négy henger leszorító csavar
              - nyitott szoknyás dugattyú
              - négy felömlő
              - nem perselyes a sebváltó tengely végcsapágya ...

              Még vakarózom rajta . Csak egy kérdés a szaktársak felé:

              - kinek mi a véleménye a DKW által kifejlesztett , Trabant , és Wartburg által is használt "dugattyúgyűrűs" labirint tömítésről , amivel a főtengely szimmeringet váltották ki ? Életképes megoldás ezt alkalmazni motorkerékpárok esetén is ?

              Komment


                #22
                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Életképes megoldás ezt alkalmazni motorkerékpárok esetén is ?
                Szerintem az egyik legtartósabb megoldás:tudtommal több motor felújítást is hibátlanul bírt,túlélte a fogyasztáscsökkentős korszakomat ami a hengereimet megette a labirint-gyűrű a csökkentett üzemanyag hatása ellenére:hibátlan maradt ! A 634-esnél gyűrü nélküli labirint is hibátlan....
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 okt. 30, 17:44.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #23
                  Ezt a megoldást jobbnak tartom , a turbo feltöltőknél is hasonló magoldás van az 5 bar körüli olajtérben . Viszont itt kevesebb az olaj , de mondjuk a hő is ... Külső szimmeringeket ha helyettesítené , nem volna gond a futófelület kopottsága sem ,csak az illesztésnél nehogy meg tudjon mozdulni ...így marad a legegyszerűbb verzió : szimmering ...
                  mátéapu kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    A tanknak egy Honda CG tankot találtam a Czetka helyett. A vázon csak a hátsó rész lett levágva( a sárvédőtartótól hátra. A villanyak egyedi kúpgörgős csapágyú. A hátsó fék tolóbowdenos, mert nem lehetett másképp megoldani, ez még lehet változik majd. A fék hátul gyári, elől MZ. a kezelőszervek szintén Az első kerék lett átcsapágyazva 12mm-es tengelyhez(NSR villa hátránya). Elvileg igértek egy erősített hátsó villát abból a Czetkából, aminek a képét feltettem korábban.
                    Zahi, ha Jawát akarsz, akkor 638. Egy egyszerű oka van: A szívótorok kialakítása. A 634 nél ez elég macera. Továbbá van normális hűtése, ami a 634-nek nincs. Én csak azért foglalkozok a 634-gyel, mert azzal senki sem akar Leírásom is csak egy jégmotorhoz van, ott minimális változtatások vannak. 2mm emelés az átömlőkön, 2mm le a szívón, a szoknya karimája meg kivágva.
                    zahi, és 2 további látogató kedvelte ezt.
                    "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                    "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                    Komment


                      #25
                      Igen , én is erre gondoltam . A 638-ra könnyebb két karbit ráfaragni , és a dugattyú szoknya karimájával sem kell foglalkozni . Azért ez a kifelé fordított áramlási rendszer megmaradt ott is , továbbá a k...a hosszú löket . Hmmm.... senki nem akar a 634-el foglalkozni ? Már egy ideje bogarászom a témába vágó írásokat , (igaz nincs túl sok ...) meg különböző Jawa -val foglalkozó emberkék elbeszéléseiből próbálok kiszűrni némi hasznosat . Az interneten is van ez-az ( sokszor orosz lap), amit érdemes elolvasni .
                      Szerintem , ha a 634-nél levágod a dugattyú szoknya karimáját hogy ne szeletelje az áramlást a felömlőnél , megszünteted annak a merevítését is , és félő hogy letörik a szoknya , mivel ennél a kifelé fordított rendszernél úgy csak kevés fog támaszkodni a hengerre . Viszont az ablakot a dugattyún le meg lehet nyitni , és belülről meg is lehet " élezni " , hogy kevesebb legyen a káros áramlás . A hosszú löket miatt , túl nagy változtatás nem fér bele a vezérlésbe. Az én leírásom szerint a 634 gyárilag a következő vezérléssel van megáldva :

                      Szívó : 119 ° ( 18,8 mm )
                      Felömlő : 126 ° (14,5 mm )
                      Kipufogó : 157 ° (22,5 mm )

                      Ez kb 20-23 Le (4500-4800 1/min -nál ) -re elegendő 1:9,2 sűrítés mellett . A módosítások után lényegében így néz ki a vezérlés :

                      Szívó : 135 ° (22,5 mm )
                      Felömlő : 126 ° (14,5 mm ) gyári marad .
                      Kipufogó : 164 ° (24,5 mm)

                      Ezzel kb 26-28 Le ( 5300-5500 1/min -nál ) -re emelkedik a teljesítmény 1:10,5 sűrítés mellett . Karbi 30 mm-es torkúra cserélve (vagy kettőt tenni egy helyett ),csökkenő légsebesség , nagyobb fúvóka kell (150-160). Préstér magasság 1,2-1,3 mm , szélesség 8,5 mm .

                      Szerintem a főtengelyből is lehetne leátmérőzni , de a kiegyensúlyozó furatok maradékát vagy fel kéne hegeszteni és utánmunkálni , vagy új sonkákat csináltatni más helyen lévő egyensúlyozó furatokkal a blokkfélbe pedig alubetét . (tiszta utópia ... ) Szerintem javítana a gyorsuláson , a nyomaték vagy inkább nyomaték tartás sem csökkenne túlzottan miatta .

                      Komment


                        #26
                        Én a főtengely oldalába gondoltam könnyítésnek spárolást, ami utána le lenne fedve egy danamid gyűrűvel. Ez a piros Jawa nálam az etalon...ennél szebb cafe racert még nem láttam. Az enyémen lesznek lámpák, és nem vágtam le ennyit a vázból. Ilyen tankra vadászok régen, ez egy honda ss50 tankja...sajnos aranyárban mérik. ( a gyári 634 ben nem is gondolkodtam, túl ormótlan...egy sportmotort pedig illik sűrűn tankolni a kis tank miatt
                        Kúpgörgős csapágyam készült, és már sokan használják, bevált. Az NSR villához két széles gyűrű kellett szóval a villanyak hosszabb 15mm rel. Meghagytam a tárcsafékek füleit, de dobfékben gondolkodom. Hűtött Mz dobfékben.
                        Nem a szoknya levágásáról beszélek, hanem a ablak kinyitásáról lefelé. igaz az is átvágja a merevítőt, de annyira nem gáz, szokták azt csinálni.
                        "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                        "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                        Komment


                          #27
                          wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Hűtött Mz dobfékben.
                          Nem tudom ,mire valók az e-féle gépek (Tudom:a ráérő vagányok a szabadidőparkokban,tengerparton ezekkel villognak,két tankolás között)van közöttük szép is .Nekem az elöl nagy dobfék tetszik:az illik hozzá,az MZ-az nem ide kicsi és dísztelen .Az 500-as Jawa a Pannónia nagyfékdobos(Joker hűtővel) keskeny aluráffal szép lenne,nem beszélve egy félfékdobosról...
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #28
                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Én a főtengely oldalába gondoltam könnyítésnek spárolást, ami utána le lenne fedve egy danamid gyűrűvel.
                            OK. Homlokbeszúrás .Ilyesmi van a DKW-Izs -nél nem ? De az nem gyengítené meg túlzottan a "sonkát" a hajtókar alsócsap környékén ? Ha túl kevés anyagoz hagysz (szerintem minimális "húsvastagság" az alsócsap körül , a csapátmérővel azonos ) akkor ki is lazulhat a szorosan illesztett furat ... Ami nincs az az igazán könnyű . Viszont a négyszer két új kiegyensúlyozó furat nagyságát , és pozícióját, még meg kell határozni . Talán a gyári méretek alapján a fordító nyomatékát alapul véve számítható , majd palástfuratokkal lehetne finomítani .Elképzelésem szerint kb 50-55 % lenne ideális ... .

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ez a piros Jawa nálam az etalon...ennél szebb cafe racert még nem láttam.
                            Melyik is ???

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az enyémen lesznek lámpák, és nem vágtam le ennyit a vázból. Ilyen tankra vadászok régen, ez egy honda ss50 tankja...sajnos aranyárban mérik. ( a gyári 634 ben nem is gondolkodtam, túl ormótlan...egy sportmotort pedig illik sűrűn tankolni a kis tank miatt
                            Igen, az hallottam hogy nagyon drága ... Nem gondoltam hogy kéne rá lámpa , forgalomba sem igazán menne . Egy-két amatőr futamon jó volna látni mit produkál ... A 634 -nek , és a CZ -nek sem igazán illik rá az átalakítás után a tankja , valahol mintha láttam volna üvegszálasból ... de az sem lehet olcsó . Azt a tankot meg ne tankold tele , ha nem akarsz túl sok súlyt cipelni , vagy csak nagydolog után ülj rá !

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Kúpgörgős csapágyam készült, és már sokan használják, bevált.
                            Igen nekem is az van a motorokba , bevált ... még eddig !

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az NSR villához két széles gyűrű kellett szóval a villanyak hosszabb 15mm rel.
                            Ezt nem értem . Arra gondolsz hogy a Steuerung -ja (két kormánycsapágy közötti távolság) a Hondánál nagyobb ? Miárt nem oldottad meg alul - felül szorítósra a villahidat , így még állítani is tudnál a magasságán , ezáltal az utánfutáson is ! Próbálj meg felülre is alsó villahidat használni , a kormánytengelyt meg rövidítsd meg , vagy készíts másikat .

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Meghagytam a tárcsafékek füleit, de dobfékben gondolkodom. Hűtött Mz dobfékben.
                            A tárcsa azért mégiscsak jobb nem ? A dob meg szebb ... (kinek a pap, kinek a papné , kinek a lányuk...) . MZ, hűtött dob ??? Át akarsz alakítani egyet ? Nem lesz kicsi ? Nem jobb a kétkulcsos Jawa , ha már átalakítod ? , Vagy a Pannonia 200 mm -es nagyon átalakítva ? Vagy mégis inkább a tárcsa ?

                            wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem a szoknya levágásáról beszélek, hanem a ablak kinyitásáról lefelé. igaz az is átvágja a merevítőt, de annyira nem gáz, szokták azt csinálni.
                            Igen , én sem a szoknya levágásáról írtam , csak a dugattyún lévő ablakot alulról bezáró alumínium rész eltávolításáról , hogy kezdjen hasonlítani egy tisztességes dugattyúhoz , aminek nem fordították ki az áramlási irányát . Így nem fogja felszeletelni az anyagot a felömlő nyílásban . Viszont kellőképp meg tud -é támaszkodni majd a dugó a henger falán , anélkül hogy be billenne , vagy letörne a maradéka .

                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nem tudom ,mire valók az e-féle gépek (Tudom:a ráérő vagányok a szabadidőparkokban,tengerparton ezekkel villognak,két tankolás között)van közöttük szép is .
                            Semmire ... , talán a kihívás , az alkotás öröme ,passzió , egy másik stílus formavilág létrehozása .. sportosabb kinézet ,pici tuning , nagy átalakítás , és a végén nagy büszkeség ! Biztos hogy nem jön szembe egy ugyanolyan gép .

                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nekem az elöl nagy dobfék tetszik:az illik hozzá,az MZ-az nem ide kicsi és dísztelen .
                            Én is így látom !

                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Az 500-as Jawa a Pannónia nagyfékdobos(Joker hűtővel) keskeny aluráffal szép lenne,nem beszélve egy félfékdobosról...
                            Az is aranyárban ... A félfékdobos rendszer , nekem valahogy nem tetszik !

                            Komment


                              #29
                              Az Mz féken a kitámasztás jobban tetszik. Meg ilyen kerekem volt, Jawát nem áldozunk fel ilyenre. Általában kapott, eredeti helyére már nem felhasználható alkatrészekből épül. Papíros vázból... A sárvédők is szétfurkált töröttek voltak. Igen, arra gondoltam h a villanyak csapágytávolság nőtt. Felül is bilincses a villakifli, szóval a villahossz állítható.
                              A főtengely kapcsán pont az Izs féle megoldásra gondoltam. Így nem kéne balanszírozni a főtengelyt, mégis könnyebb lenne.
                              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                              Komment


                                #30
                                Szia !

                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                ilyen kerekem volt, Jawát nem áldozunk fel ilyenre. Általában kapott, eredeti helyére már nem felhasználható alkatrészekből épül.
                                No hát ! Mi lesz már akkor abból . Szarból lehet várat építeni , csak nem érdemes ... te meg még rá is ülnél a tetejére . Gondold el , akkor mire ülnél .

                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Igen, arra gondoltam h a villanyak csapágytávolság nőtt. Felül is bilincses a villakifli, szóval a villahossz állítható.
                                Akkor minek a két hézagoló ? Csináltass egy másik tengelyt a villahídba , ergo állítható a magasságod , a két kúpgörgőssel több mint elég .

                                wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                A főtengely kapcsán pont az Izs féle megoldásra gondoltam. Így nem kéne balanszírozni a főtengelyt, mégis könnyebb lenne.
                                A hajtókar alsócsap furata fölött illik elhagyni annyit , hogy a hajtókar alsó szem ne érjen túl a sonka átmérőn . A te elgondolásod szerint , a két-két sonkát a csap alatt faragnád meg , pedig annak teherhordó szerepe van ! Így magasabb , vagy éppen a rezonancia szempontjából kritikus fordulatszám tartományban a (egyébként sem túl erős) sonkák kihajolhatnának , - mondhatjuk úgy is - elkezdenének tapsikolni, imbolyogni , és akár bele érhetnek a ház, sík oldalába . (Plé20 meg is csinálta a gyári főtengellyel, faragott hengerrel ) A könnyítés szerintem úgy kivitelezhető , ha négy új sonkát csináltatsz ( így könnyedén tudod rövidíteni a löketét is 2-3 mm-el) , vagy leesztergáltatod majdnem hajtókar alsó szemig , az így kialakult fél kiegyensúlyozó furatokat, feltöltő hegesztéssel megszünteted ,helyettük újakat fúrsz más pozícióba . (esetleg ezeket beparafázod , nem tudom hogy jelentene neki valamit ) Sajnos a balanszírozás mindenképp elkerülhetetlen . És sajnos a nyugis alacsony alapjárat is némileg elmúlna . Viszont a kuplungba nem tudom hogy beleférne-e még egy kopott lamella pár ... és a lábkuplung kiiktatása is időszerű lehet , hisz nincs rá szükség és ha a lábtartó is áthelyezésre kerül csak fölöslegesen terheli a rudazatot . Bocs , nem belevau , csak morfondíroztam egy kicsit ...

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X