Tibi ha tudok segíteni?, nem nagy távolság tőlünk!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
634 cafe racer építése
Collapse
X
-
A váz, a fékek kész vannak, bár még tankot módosítok. A blokk szétszedve, főtengely megvan, sajnos kissé hátrébb sorolódott a projekt, tavasz óta áll, csak az alkatrészek gyűlnek. A 634-esem lett vizsgakész az idén. Remélem a télen lessz rá időm.
Utoljára szerkesztve a következő által: wsievers; 2018 okt. 28, 20:50.zahi kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Ezeken módosítottál valamit ?Tankot újat csinálsz , vagy a CZ-t faragod át ? A fékek a gyári 160 - as duplex ??? Főtengőt szimplán felújítottad , vagy át is van esztergálva ? Farokidom melyik kialakítású ? villahíd csapágy ... kúpgörgős ? karbiszám ?vezérlés ?dugattyú gyártmány ? hengerfej ? Rezó ? kuplung ?
Bocs hogy sokat kérdezek , de kerülgetek egy Jawa-t , mint ateista macska a templom egerét ... próbálok némi infóhoz hozzájutni , no meg hogy melyik tipust érné meg átalakítani ... de lehet hogy az egész csak egy "vágyálom" lesz . Vannak érvek és ellenérvek . Pl:
- :
-túl hosszú löket
-forgásirányhoz mérten asszimetrikus áramlás
-egy karbi
-4 sebesség
-gyenge , elavult nehézkes sebváltó
-nagy lend.tömeg
-rövid vezérlési idők
-kevés leírás , dokumentum
Vs.
+ :
-stabil, merev dupla bölcső váz
-Nyomatékos motor
-két henger
-tűrhető alkatrész ellátás
-elég tűrhetően kidolgozott alkatrészek
-nem túl rossz anyagminőség
-klasszikus építési forma
Tény , hogy van benne kihívás.... dilemmázom , elmélkedem .... Gondolat , elképzelés már volna . Szerintem inkább 638.
- 2 likes
Komment
-
Én sokkal több pozitívumot olvasok soraidból. Igaz mivel nekem is volt mit én toltam ki a boltból és nagyszerű motor volt. Igaz mivel egy Sport CZ- ről ültem át nekem is jobban tetszett a CZ váltó kezelhetősége / gázvétel nélkül taposva ha menni kellett/. A Jawáé már nem ez a rendszer. Lehet azért ezen is faragni mivel mint írtad is jobb az anyagminősége mit kortársainak. Tudom most káromolnak az MZ-sek de anno az 5. sebességgel szélben azok sem voltak sehol a Jawával szemben. A 638 csak a 12V miatt nyerő másképpen a 634-es szerintem eleve szebb. Ma már nincs gond egy Vape gyújtással sok gond megszűnik. Ismerőssel közel fél áron beszerezhető mint nálunk. Persze kinek a pap kinek a lánya??, meggondolandó ha fiatalabb korosztály a felesége?. A gyakorlatot tisztelni kell ám!zahi kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA 638 csak a 12V miatt nyerő másképpen a 634-es szerintem eleve szebb.
- alu hengeres , vas hüvelyes
- 4 főtengő csapágy
- hengerenként külön szívótorok , ráadásul a hengeren és nem a blokkon
- komolyabb kupplung , nagyobb a hely a dekli alatt ....
- négy henger leszorító csavar
- nyitott szoknyás dugattyú
- négy felömlő
- nem perselyes a sebváltó tengely végcsapágya ...
Még vakarózom rajta . Csak egy kérdés a szaktársak felé:
- kinek mi a véleménye a DKW által kifejlesztett , Trabant , és Wartburg által is használt "dugattyúgyűrűs" labirint tömítésről , amivel a főtengely szimmeringet váltották ki ? Életképes megoldás ezt alkalmazni motorkerékpárok esetén is ?
Komment
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉletképes megoldás ezt alkalmazni motorkerékpárok esetén is ?Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2018 okt. 30, 17:44."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
Ezt a megoldást jobbnak tartom , a turbo feltöltőknél is hasonló magoldás van az 5 bar körüli olajtérben . Viszont itt kevesebb az olaj , de mondjuk a hő is ... Külső szimmeringeket ha helyettesítené , nem volna gond a futófelület kopottsága sem ,csak az illesztésnél nehogy meg tudjon mozdulni ...így marad a legegyszerűbb verzió : szimmering ...mátéapu kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
A tanknak egy Honda CG tankot találtam a Czetka helyett. A vázon csak a hátsó rész lett levágva( a sárvédőtartótól hátra. A villanyak egyedi kúpgörgős csapágyú. A hátsó fék tolóbowdenos, mert nem lehetett másképp megoldani, ez még lehet változik majd. A fék hátul gyári, elől MZ. a kezelőszervek szintén Az első kerék lett átcsapágyazva 12mm-es tengelyhez(NSR villa hátránya). Elvileg igértek egy erősített hátsó villát abból a Czetkából, aminek a képét feltettem korábban.
Zahi, ha Jawát akarsz, akkor 638. Egy egyszerű oka van: A szívótorok kialakítása. A 634 nél ez elég macera. Továbbá van normális hűtése, ami a 634-nek nincs. Én csak azért foglalkozok a 634-gyel, mert azzal senki sem akar Leírásom is csak egy jégmotorhoz van, ott minimális változtatások vannak. 2mm emelés az átömlőkön, 2mm le a szívón, a szoknya karimája meg kivágva.
zahi, és 2 további látogató kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 4 likes
Komment
-
Igen , én is erre gondoltam . A 638-ra könnyebb két karbit ráfaragni , és a dugattyú szoknya karimájával sem kell foglalkozni . Azért ez a kifelé fordított áramlási rendszer megmaradt ott is , továbbá a k...a hosszú löket . Hmmm.... senki nem akar a 634-el foglalkozni ? Már egy ideje bogarászom a témába vágó írásokat , (igaz nincs túl sok ...) meg különböző Jawa -val foglalkozó emberkék elbeszéléseiből próbálok kiszűrni némi hasznosat . Az interneten is van ez-az ( sokszor orosz lap), amit érdemes elolvasni .
Szerintem , ha a 634-nél levágod a dugattyú szoknya karimáját hogy ne szeletelje az áramlást a felömlőnél , megszünteted annak a merevítését is , és félő hogy letörik a szoknya , mivel ennél a kifelé fordított rendszernél úgy csak kevés fog támaszkodni a hengerre . Viszont az ablakot a dugattyún le meg lehet nyitni , és belülről meg is lehet " élezni " , hogy kevesebb legyen a káros áramlás . A hosszú löket miatt , túl nagy változtatás nem fér bele a vezérlésbe. Az én leírásom szerint a 634 gyárilag a következő vezérléssel van megáldva :
Szívó : 119 ° ( 18,8 mm )
Felömlő : 126 ° (14,5 mm )
Kipufogó : 157 ° (22,5 mm )
Ez kb 20-23 Le (4500-4800 1/min -nál ) -re elegendő 1:9,2 sűrítés mellett . A módosítások után lényegében így néz ki a vezérlés :
Szívó : 135 ° (22,5 mm )
Felömlő : 126 ° (14,5 mm ) gyári marad .
Kipufogó : 164 ° (24,5 mm)
Ezzel kb 26-28 Le ( 5300-5500 1/min -nál ) -re emelkedik a teljesítmény 1:10,5 sűrítés mellett . Karbi 30 mm-es torkúra cserélve (vagy kettőt tenni egy helyett ),csökkenő légsebesség , nagyobb fúvóka kell (150-160). Préstér magasság 1,2-1,3 mm , szélesség 8,5 mm .
Szerintem a főtengelyből is lehetne leátmérőzni , de a kiegyensúlyozó furatok maradékát vagy fel kéne hegeszteni és utánmunkálni , vagy új sonkákat csináltatni más helyen lévő egyensúlyozó furatokkal a blokkfélbe pedig alubetét . (tiszta utópia ... ) Szerintem javítana a gyorsuláson , a nyomaték vagy inkább nyomaték tartás sem csökkenne túlzottan miatta .12 képek
- 3 likes
Komment
-
Én a főtengely oldalába gondoltam könnyítésnek spárolást, ami utána le lenne fedve egy danamid gyűrűvel. Ez a piros Jawa nálam az etalon...ennél szebb cafe racert még nem láttam. Az enyémen lesznek lámpák, és nem vágtam le ennyit a vázból. Ilyen tankra vadászok régen, ez egy honda ss50 tankja...sajnos aranyárban mérik. ( a gyári 634 ben nem is gondolkodtam, túl ormótlan...egy sportmotort pedig illik sűrűn tankolni a kis tank miatt
Kúpgörgős csapágyam készült, és már sokan használják, bevált. Az NSR villához két széles gyűrű kellett szóval a villanyak hosszabb 15mm rel. Meghagytam a tárcsafékek füleit, de dobfékben gondolkodom. Hűtött Mz dobfékben.
Nem a szoknya levágásáról beszélek, hanem a ablak kinyitásáról lefelé. igaz az is átvágja a merevítőt, de annyira nem gáz, szokták azt csinálni.
4 képek"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHűtött Mz dobfékben."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn a főtengely oldalába gondoltam könnyítésnek spárolást, ami utána le lenne fedve egy danamid gyűrűvel.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz a piros Jawa nálam az etalon...ennél szebb cafe racert még nem láttam.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz enyémen lesznek lámpák, és nem vágtam le ennyit a vázból. Ilyen tankra vadászok régen, ez egy honda ss50 tankja...sajnos aranyárban mérik. ( a gyári 634 ben nem is gondolkodtam, túl ormótlan...egy sportmotort pedig illik sűrűn tankolni a kis tank miatt
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKúpgörgős csapágyam készült, és már sokan használják, bevált.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz NSR villához két széles gyűrű kellett szóval a villanyak hosszabb 15mm rel.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMeghagytam a tárcsafékek füleit, de dobfékben gondolkodom. Hűtött Mz dobfékben.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem a szoknya levágásáról beszélek, hanem a ablak kinyitásáról lefelé. igaz az is átvágja a merevítőt, de annyira nem gáz, szokták azt csinálni.
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem tudom ,mire valók az e-féle gépek (Tudom:a ráérő vagányok a szabadidőparkokban,tengerparton ezekkel villognak,két tankolás között)van közöttük szép is .
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNekem az elöl nagy dobfék tetszik:az illik hozzá,az MZ-az nem ide kicsi és dísztelen .
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAz 500-as Jawa a Pannónia nagyfékdobos(Joker hűtővel) keskeny aluráffal szép lenne,nem beszélve egy félfékdobosról...
- 1 like
Komment
-
Az Mz féken a kitámasztás jobban tetszik. Meg ilyen kerekem volt, Jawát nem áldozunk fel ilyenre. Általában kapott, eredeti helyére már nem felhasználható alkatrészekből épül. Papíros vázból... A sárvédők is szétfurkált töröttek voltak. Igen, arra gondoltam h a villanyak csapágytávolság nőtt. Felül is bilincses a villakifli, szóval a villahossz állítható.
A főtengely kapcsán pont az Izs féle megoldásra gondoltam. Így nem kéne balanszírozni a főtengelyt, mégis könnyebb lenne."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
Szia !
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseilyen kerekem volt, Jawát nem áldozunk fel ilyenre. Általában kapott, eredeti helyére már nem felhasználható alkatrészekből épül.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseIgen, arra gondoltam h a villanyak csapágytávolság nőtt. Felül is bilincses a villakifli, szóval a villahossz állítható.
wsievers eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA főtengely kapcsán pont az Izs féle megoldásra gondoltam. Így nem kéne balanszírozni a főtengelyt, mégis könnyebb lenne.
- 1 like
Komment
Komment