Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Komár moped 1979-es évjárat...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Szervusz! Esetleg mostanában nem volt fúrva a henger? Ha igen, akkor lehet körbe kellene "szagolgatni" hol sziszeg, füstöl a hengertalp és a hengerfej között. Tömítés szakadásra tippelnék. Ha viszont nem bolygatott a henger, lehet át kéne mérni a gyűrűket Oldalfal vastagság egyenletes-e, "hordós"-e a kerülete stb. Nekem a gyűrű volt a ludas hasonló problémánál. Olcsóság jegyében cseréltem, de nem fúrattam. A drágább "karikák" jobbak voltak anyagukban.
    Fergusson kedvelte ezt.

    Komment


      #77
      pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szervusz! Esetleg mostanában nem volt fúrva a henger? Ha igen, akkor lehet körbe kellene "szagolgatni" hol sziszeg, füstöl a hengertalp és a hengerfej között. Tömítés szakadásra tippelnék. Ha viszont nem bolygatott a henger, lehet át kéne mérni a gyűrűket Oldalfal vastagság egyenletes-e, "hordós"-e a kerülete stb. Nekem a gyűrű volt a ludas hasonló problémánál. Olcsóság jegyében cseréltem, de nem fúrattam. A drágább "karikák" jobbak voltak anyagukban.
      Szia pasetta!

      Volt "bolygatva" a henger, mivel erősen szennyezett volt , ezért lehúztam, alaposan megtakarítottam, majd új tömítésekkel visszaraktam, közben az egyik gyűrű eltört, vettem bele másikat (párban). Azután,amikor a gyertya menet feladta magát, ismét levettem, de ekkor már csak a hengerfejet....ennyi. A tömítést nem cseréltem ki a h.fej alatt ( lehet, ki kellett volna?)

      Üdvözlettel....
      Utoljára szerkesztve a következő által: Fergusson; 2015 júl. 05, 21:04.
      pasetta kedvelte ezt.

      Komment


        #78
        Fergusson eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A tömítést nem cseréltem ki a h.fej alatt (lehet, ki kellett volna?)
        Szervusz! Igen. A tömítés cserés minden alkalommal, mert anyagában sérül. Nem azért, mert rosszul végzed a szerelést, hanem mert a tömítés " zömül", deformálódik a rögzítés közben. Olyan ez, mint PB gázpalack tömítése a nyomásszabályzónál. Mindig cserés.
        sepy és Fergusson kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szervusz! Igen. A tömítés cserés minden alkalommal, mert anyagában sérül. Nem azért, mert rosszul végzed a szerelést, hanem mert a tömítés " zömül", deformálódik a rögzítés közben. Olyan ez, mint PB gázpalack tömítése a nyomásszabályzónál. Mindig cserés.
          Kedves pasetta!

          Köszönöm az infót.....kicserélem a tömítést. Utána meglátjuk azt hiszem ezzel még nem oldódik meg a hiba, de reménykedjünk Lesz még -biztos- kérdésem... nem olyan egyszerű ebbe a vasba (hiányos tudással) életet lehelni

          Üdvözlettel....
          pasetta kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Ne aggódj! Menni fog! A szerelés is, meg a moped is! Sok örömet fog okozni, de előtte sok mérgelődést is!
            Vannak olyan boltok ahol lehet venni eredethez hasonló Alu. lemezből készült hengerfejtömítést. Vékonyabbak, mint az általam sokat szidott kisipari "rajzpapírból" készült, selejtes csomagban lévő "papundekli- vaskarikás" vackok. Ergo jobb a kompresszió arány velük ( elméletben). Ezeket még nem próbáltam, de amazokhoz volt már "szerencsém". Egy ilyen olyan volt, hogy állandóan sziszeget és nem tudtam mi az a hang. A fehér gatya száram mindig olajos volt sípcsont közép tájon. Egy haverom tanácsára cseréltem ki, bár csak 3 napos volt. Cserénél derült ki, hogy a "papundekli" szó szerint elégett a karika mellett. Ez miatt rohadtam le minden jelzőlámpánál.
            Update:
            Nézd mit találtam!
            Click image for larger version

Name:	2100000129041.jpg
Views:	1
Size:	58.7 KB
ID:	144881
            http://www.motoralkatresz24.hu/termé...-2100000129041
            Utoljára szerkesztve a következő által: pasetta; 2015 júl. 06, 14:41.

            Komment


              #81
              pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ne aggódj! Menni fog! A szerelés is, meg a moped is! Sok örömet fog okozni, de előtte sok mérgelődést is!
              Vannak olyan boltok ahol lehet venni eredethez hasonló Alu. lemezből készült hengerfejtömítést. Vékonyabbak, mint az általam sokat szidott kisipari "rajzpapírból" készült, selejtes csomagban lévő "papundekli- vaskarikás" vackok. Ergo jobb a kompresszió arány velük ( elméletben). Ezeket még nem próbáltam, de amazokhoz volt már "szerencsém". Egy ilyen olyan volt, hogy állandóan sziszeget és nem tudtam mi az a hang. A fehér gatya száram mindig olajos volt sípcsont közép tájon. Egy haverom tanácsára cseréltem ki, bár csak 3 napos volt. Cserénél derült ki, hogy a "papundekli" szó szerint elégett a karika mellett. Ez miatt rohadtam le minden jelzőlámpánál.
              Update:
              Nézd mit találtam!
              [ATTACH=CONFIG]28427[/ATTACH]
              http://www.motoralkatresz24.hu/termé...-2100000129041
              Nos, ma vettem hozzá -ismét- tömítés szettet, amiben az általad említett, alukarikával ellátott klingerithez hasonló tömítés van ( az előző is uolyan volt) A többi, természetesen A4-es papír, de a kipuff tömítés is alukarikás...
              Azt viszont nem tudom, hogy a hengertalpnál jó e az a vékony papír?! Nekem, most az van alatta, igaz nem piszmogtam vele sokat, bezsíroztam,majd úgy húztam össze. Régen is működött, szerintem most sem okoz gondot. Vettem bele BRISK N15YC gyertyát is. A következő NGK lesz
              A képen szereplő tömítés nagyon baráti.....köszönöm, hogy megosztottad velem/velünk

              További Üdvözlettel és Tisztelettel.....
              sepy, dongos78 és pasetta kedvelte ezt.

              Komment


                #82
                Én a hengertalphoz egy keményebb füzetborítót vagy egy stramm naptár hátlapot használok, ha kell cserélnem magam vágom ki ollóval és lyukasztóval a furatokat. Persze a zsír nagyon fontos. A hengerfejet kis üzemidő után áthúzom óvatosan, mert melegen tágul.
                Fergusson kedvelte ezt.

                Komment


                  #83
                  A hengerfejet kis üzemidő után áthúzom óvatosan, mert melegen tágul.
                  Így igaz, csak sajnos még nem volt annyi üzemidőm, hogy utána húzzak
                  pasetta kedvelte ezt.

                  Komment


                    #84
                    pasetta eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    a hengertalphoz egy keményebb füzetborítót vagy egy stramm naptár hátlapot használok
                    Nem vastag az egy kicsit? Én születésnap-névnapok alkalmával a bonbonos dobozok tetejét szoktam elvenni, a csoki legyen a többieké. Kinek mi az érték... Szerintem pont jó a vastagsága, keménysége. És ezt nem 18-as karikás mondatnak szántam...
                    Fergusson és pasetta kedvelte ezt.

                    Komment


                      #85
                      dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Nem vastag az egy kicsit?
                      Hát egy olyan 1 mm vastagságú, de erős anyagra kellene gondolni. Bár első alkalommal, mikor így csináltam a javítást nagyon is pórul jártam. Vastag lett. Aztán el ment a gyújtás emiatt. Ezt a gyújtással foglalkozó kérdéseknél már említettem... Szóval bonbonos dobozok... Mindig tanul az ember! Köszönöm a tippet!
                      Fergusson és dongos78 kedvelte ezt.

                      Komment


                        #86
                        Kedves Komar kedvelők,tulajok és szerelők !

                        Addig eljutottam ( a nagy meleg miatt nem erőltetek semmit) hogy a benne lévő Pal N7-es gyertyát kicseréltem a gépben Brisk N15YC-re. A jelenség ugyan az....megy egy darabig, utána leáll és az Istennek sem indul be. Tudtam, hogy nem lesz olyan egyszerű a "menet"... Ha "lazul" a meleg, megyek tovább is, előtte azonban volna még pár kérdésem. Valószínűleg nincs bajom a tömítetlenséggel, de utána járok. Külső szemrevételezéskor nem láttam "árulkodó" jeleket. A kondi a mociban, ha rossz vagy kezd be...ni, mit produkál(?) vagy egyszerűen csak megáll és kész? A gyújtó tekercsen lévő kábel (ami, tudjuk, szerves része) el szokott -csak úgy- külön romlani? A gyújtásba a világító tekercs nem szól bele, ugye ( ha nem használom a világítást)? Tudom, értő embernek ezek természetes dolgok, de aki, mint én is, nem jártas -kicsit sem- az elektronikában, annak nagy segítség.

                        Most ennyit tudtam össze szedni....

                        Válaszaitokat előre is megköszönném!

                        Üdvözlettel és Tisztelettel....

                        Komment


                          #87
                          Az egyhengeres pannóniákban, ennél a jelenségnél a gyujtótekercs cseréje oldotta meg sokszor a problémát ....
                          Fergusson és dongos78 kedvelte ezt.

                          Komment


                            #88
                            zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            ennél a jelenségnél a gyujtótekercs cseréje oldotta meg sokszor a problémát ...
                            Igazából én is gyújtásproblémára tippelek. De kíváncsian várom a fejleményeket.
                            Fergusson kedvelte ezt.

                            Komment


                              #89
                              Kedves zahi és dongos 78 !

                              Igazatok lehet a gyújtótekercs ügyében, azonban a Komar egy olyan "jószág" ahol egybe van a gyújtókábellel. Soha nem kellett még cserélnem egyiket sem ( megmenekültem) valószínűleg, eddig. Az lenne a kérdésem, hogy ha még is azt kell,akkor az egyben, vagy hogyan?! Másik: - Kondi nem lehet a ludas? vagy egyáltalán, az hogyan működik a gépben?

                              Válaszaitokat előre is Köszönöm!

                              További Tisztelettel és Üdvözlettel....

                              Komment


                                #90
                                Fergusson! Én mielőtt a tekercset kidobnád kicserélném a kondit ha kiszáradt/ el öregedett/az produkál hasonló jelenséget. Meg melegszik és megáll miután meghül újból elindul!Én régebben a kondikat / 634-nél is / ki tettem a tank alá és többet nem kellett cserélnem. Ha felmelegszik csökken a kapacitása is. Legalább nekem így magyarázta egy nálam hozzá értőbbnek ítélt egyén!A kondi tudomásom szerint egy áram sűrítő mely raktározza az energiát? Sajna mindíg rühelltem az elektronikát és ezáltal nem is értettem.
                                pasetta, Fergusson és dongos78 kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X