Sziasztok! Megtudnátok mondani hogy a gyári etz hátsó telóba milyen olaj kell (5w-10w-15w) és mennyi? köszönöm...
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
ETZ250 hátsó teló
Collapse
X
-
Ez rendben is van. Nedvszívó, na de a telóban nem igen fog a forráspont körüli hőmérsékleten dolgozni.:-)))
A szervizek meg elmennek oda ahova én gondolom. Ne időponthoz , hanem éppen ehhez a forrás ponthoz kössék. Egyszerűen meglehet mérni, és ha már nem jó akkor cseréljék, de különben ,minek?? Ja hogy a bevétel.
Komment
-
TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVagy pl. a sima hydraulika az magában sem dívik, túl sűrű???"When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 2 likes
Komment
-
Fékfolyadéknál a csere nemcsak a forráspont miatt kell, hanem mert a "magába zárt" víz korrodálhatja az alkatrészeket, ezért talán nem a legjobb választás.
Amúgy van miből válogatni, persze csak akkor ha jók a tömítések és a lengéscsillapító is ép belül (egyetértve Wsievers hozzászólásával), hogy pontosan mennyi és milyen azt itt biztosan van aki csípőből megmondja.Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2012 nov. 03, 22:04.
- 3 likes
Komment
-
supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFékfolyadéknálIntrepid kedvelte ezt."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
- 1 like
Komment
-
TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz rendben is van. Nedvszívó, na de a telóban nem igen fog a forráspont körüli hőmérsékleten dolgozni.:-)))
A szervizek meg elmennek oda ahova én gondolom. Ne időponthoz , hanem éppen ehhez a forrás ponthoz kössék. Egyszerűen meglehet mérni, és ha már nem jó akkor cseréljék, de különben ,minek?? Ja hogy a bevétel.
Szóval az "itteni" fékolaj a vizmegkötő tulajdonsága miatt egy "semmire " való dolog .
Még mielött példálózni kezdenétek ---a mai munkahengerek anyaga jobb --ezért tűnhet úgy hogy változott helyzet.Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 nov. 04, 15:25.
- 3 likes
Komment
-
TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyszerűen meglehet mérni, és ha már nem jó akkor cseréljék, de különben ,minek?? Ja hogy a bevétel.
Nem a szervizek írják elő a fékfolyadék csere intervallumot, hanem a gyártómű (gyár)! És, hogy miért? Elmondom!
A fejlesztések során ez a biztonságosan teljesíthető intervallum, ameddig a fékolaj biztosan fékolaj (fékfolyadék) marad!
Uraim!
Mielőtt mindenki csípőből tüzel a lengéscsillapítóba töltendő folyadékokat tekintve, tisztáznunk kell bizonyos dolgokat!
Így a legfontosabb az összes felsorolt fluidum tekintetében az igénybevétel.
Gondoljuk csak végig mi az igénybevétele a hidraulika és a fékfolyadéknak! Nos? Természetesen a nyomás! És a lengéscsillapító olajnak? igen nyomás, de ennél sokkal fontosabb a nyírás!
Mit jelent a nyírás? A kirugózáskor fellépő "átszívás" az apró szelepfuratokon. Ha az olaj nem megfelelő ekkor "szakad el" a folyadék (fluidum), ilyenkor szív levegőt és habzik! Ez a jelenség igen károsan befolyásolja a lengéscsillapító hatásfokát!
- 6 likes
Komment
-
dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseGondoljuk csak végig mi az igénybevétele a hidraulika és a fékfolyadéknak! Nos? Természetesen a nyomás! És a lengéscsillapító olajnak? igen nyomás, de ennél sokkal fontosabb a nyírás!
Mit jelent a nyírás? A kirugózáskor fellépő „átszívás” az apró szelepfuratokon. Ha az olaj nem megfelelő ekkor „szakad el” a folyadék (fluidum), ilyenkor szív levegőt és habzik! Ez a jelenség igen károsan befolyásolja a lengéscsillapító hatásfokát!
Igy már ki merem mondani hogy a telóba---- ollan oil köll amillen köll .Sokat szoktunk ezen a haverokkal is vitatkozni , de a vége mindig az hogy -rendes olaj és teló megjavítása , vagy ha keményíteni kell akkor furat (rés ) szükítés , ha meg lágyítani kell akkor nagyobbítás.
- 3 likes
Komment
-
dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseNem a szervizek írják elő a fékfolyadék csere intervallumot, hanem a gyártómű (gyár)! És, hogy miért? Elmondom!
A fejlesztések során ez a biztonságosan teljesíthető intervallum, ameddig a fékolaj biztosan fékolaj (fékfolyadék) marad!
Más.
Én nem azt mondtam , hogy feltétlen fékolaj kel a telóba. Csak mint végszükség, ha jól emlékszem a sorvégén is említettem.
Komment
-
TUZI! Senki nem bánt! Én biztosan nem!
A fékfolyadékkal kapcsolatban, gondolj bele mi lenne ha a gyár nem írná elő a kötelező cserét?! Mindenki megfeledkezne róla!
Mert a rengeteg női sofőr - és sok úr sem - úgy megy a szervizbe, hogy:
kérek egy légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gyertya, esetleg fékbetét cserét, na persze kopottság függvényében! Ja és a motor diagnosztikát meg persze az ajtózsanér zsírozást, ablaktörlőlapát/gumi cserét, ne felejtsék el!
Vannak rajtunk kívül is emberek, akik értenek a gyógyításhoz, a tanításhoz, stb.....
Ők azt mondják: két éve voltam önöknél, most 90.000 van benne, kérek egy szervizt!
Nekik, mivel nem ez a szakmájuk, az a fontos, hogy a gépkocsijuk üzembiztos legyen. Ő nem akar egy hét múlva visszajönni mert a fék nyúlik! És a szerviz nem fog felelősséget vállalni a fékért, ha az ügyfél nem cseréltette ki a fékfolyadékot a gyári előírás szerint.
Sajnos az esetek nagy részében lenyúlásra gondolnak a műszaki vénával rendelkező autósok! Pedig csupán üzembiztonságról van szó!
Hidd el korábban én sem foglalkoztam vele, míg magam szervizeltem a saját autómat, de mára megtanultam a lényeget. Külön kell választani a javítást a karbantartástól. A fékfolyadék csere az karbantartás, a II. fokozat szinkrongyűrű cseréje az javítás!
Komment
Komment