Közlemény

Collapse
No announcement yet.

ETZ250 hátsó teló

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    ETZ250 hátsó teló

    Sziasztok! Megtudnátok mondani hogy a gyári etz hátsó telóba milyen olaj kell (5w-10w-15w) és mennyi? köszönöm...

    #2
    Nem szeretnék nagyon hülyeséget mondani, de szerintem minimum, hidraulika, vagy inkább teleszkóp, esetleg automata , talán még a fék olaj is inkább elmegy mint a sima motorolaj. Majd jönnek a guruk és adnak pontos infót.:-)))))

    Komment


      #3
      Hallo
      Fék olajat NE.
      Az MZ hazájában 2t és hydraulika 1/1-es keverékét is hasznélják

      Komment


        #4
        Mondtam én hogy mindjárt jön a tuti.:-)))))
        Csak érdekesség képen, a fékolaj (ha minden kötél szakad) mért nem jó????
        Vagy pl. a sima hydraulika az magában sem dívik, túl sűrű???

        Komment


          #5
          Szervusztok!

          Fékolajat azért nem célszerű lengéscsillapítókba használni,mert a fékolaj nedvszívó,-tehát képes elvizesedni.A fentiek miatt is ajánlják,a fékrendszerekben az olajcserét időnként,a terminust nem tudom pontosan,de a szervizkönyvek biztos írják.

          Üdvözlettel:Che
          St.Z.350 és joker kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ez rendben is van. Nedvszívó, na de a telóban nem igen fog a forráspont körüli hőmérsékleten dolgozni.:-)))
            A szervizek meg elmennek oda ahova én gondolom. Ne időponthoz , hanem éppen ehhez a forrás ponthoz kössék. Egyszerűen meglehet mérni, és ha már nem jó akkor cseréljék, de különben ,minek?? Ja hogy a bevétel.

            Komment


              #7
              TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Vagy pl. a sima hydraulika az magában sem dívik, túl sűrű???
              Túl híg. Ha tudod biztosítani, hogy minden gumitömítésed/szimeringed jó legyen, és semmi nem kopott a lengéscsillapítóban, akkor csak a hidraulika magában is jó lehet. De a híg hidraulikaolaj hamar megtalálja a tömítetlenségeket.
              Che és supermax kedvelte ezt.
              "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
              "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

              Komment


                #8
                Fékfolyadéknál a csere nemcsak a forráspont miatt kell, hanem mert a "magába zárt" víz korrodálhatja az alkatrészeket, ezért talán nem a legjobb választás.
                Amúgy van miből válogatni, persze csak akkor ha jók a tömítések és a lengéscsillapító is ép belül (egyetértve Wsievers hozzászólásával), hogy pontosan mennyi és milyen azt itt biztosan van aki csípőből megmondja.
                Utoljára szerkesztve a következő által: supermax; 2012 nov. 03, 22:04.
                St.Z.350, joker és Che kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Fékfolyadéknál
                  Igen! Folyadék...nem olaj, ha annyira a rokonságát nézzük, az alkoholokkal rokon inkább.
                  Intrepid kedvelte ezt.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #10
                    TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ez rendben is van. Nedvszívó, na de a telóban nem igen fog a forráspont körüli hőmérsékleten dolgozni.:-)))
                    A szervizek meg elmennek oda ahova én gondolom. Ne időponthoz , hanem éppen ehhez a forrás ponthoz kössék. Egyszerűen meglehet mérni, és ha már nem jó akkor cseréljék, de különben ,minek?? Ja hogy a bevétel.
                    Bocs hogy ellent mondok----- de saját magam tapasztalatából mondom ----közl. gépsz. szki. ,autószer.szakm. vizsg. sok sok év szerelés számolatlan -minden müszaki vizsgára lecserélt fékmunkahengerek garmadája után --csak néhány éve tudtam meg hogy van egy "MÁSIK VILÁG" is. AMERIKA , ahol már 40' évektől használnak örök életü szilikon alapu fékolajat . Soha többé nincs berohadt , rozsdás munkahenger !
                    Szóval az "itteni" fékolaj a vizmegkötő tulajdonsága miatt egy "semmire " való dolog .
                    Még mielött példálózni kezdenétek ---a mai munkahengerek anyaga jobb --ezért tűnhet úgy hogy változott helyzet.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: joker; 2012 nov. 04, 15:25.
                    apacsavo, St.Z.350 és kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Egyszerűen meglehet mérni, és ha már nem jó akkor cseréljék, de különben ,minek?? Ja hogy a bevétel.
                      Kedves TUZI!

                      Nem a szervizek írják elő a fékfolyadék csere intervallumot, hanem a gyártómű (gyár)! És, hogy miért? Elmondom!
                      A fejlesztések során ez a biztonságosan teljesíthető intervallum, ameddig a fékolaj biztosan fékolaj (fékfolyadék) marad!




                      Uraim!

                      Mielőtt mindenki csípőből tüzel a lengéscsillapítóba töltendő folyadékokat tekintve, tisztáznunk kell bizonyos dolgokat!
                      Így a legfontosabb az összes felsorolt fluidum tekintetében az igénybevétel.

                      Gondoljuk csak végig mi az igénybevétele a hidraulika és a fékfolyadéknak! Nos? Természetesen a nyomás! És a lengéscsillapító olajnak? igen nyomás, de ennél sokkal fontosabb a nyírás!
                      Mit jelent a nyírás? A kirugózáskor fellépő "átszívás" az apró szelepfuratokon. Ha az olaj nem megfelelő ekkor "szakad el" a folyadék (fluidum), ilyenkor szív levegőt és habzik! Ez a jelenség igen károsan befolyásolja a lengéscsillapító hatásfokát!

                      Komment


                        #12
                        dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Gondoljuk csak végig mi az igénybevétele a hidraulika és a fékfolyadéknak! Nos? Természetesen a nyomás! És a lengéscsillapító olajnak? igen nyomás, de ennél sokkal fontosabb a nyírás!
                        Mit jelent a nyírás? A kirugózáskor fellépő „átszívás” az apró szelepfuratokon. Ha az olaj nem megfelelő ekkor „szakad el” a folyadék (fluidum), ilyenkor szív levegőt és habzik! Ez a jelenség igen károsan befolyásolja a lengéscsillapító hatásfokát!
                        Nagyon örülök ennek amit leírtál ! mert már megint nem én voltam az aki....

                        Igy már ki merem mondani hogy a telóba---- ollan oil köll amillen köll .Sokat szoktunk ezen a haverokkal is vitatkozni , de a vége mindig az hogy -rendes olaj és teló megjavítása , vagy ha keményíteni kell akkor furat (rés ) szükítés , ha meg lágyítani kell akkor nagyobbítás.

                        Komment


                          #13
                          dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Nem a szervizek írják elő a fékfolyadék csere intervallumot, hanem a gyártómű (gyár)! És, hogy miért? Elmondom!
                          A fejlesztések során ez a biztonságosan teljesíthető intervallum, ameddig a fékolaj biztosan fékolaj (fékfolyadék) marad!
                          Bocsánat , én csak azt mondtam , ne egy időt adjanak meg, hanem egy minőséget amit teljesítenie kel egy fékolajnak. A fékolaj leglényegesebb tulajdonsága (szerintem) a forráspontja, amit nagyban befolyásol a víz felvétele. Vagyis én azt mondom, ha már mód van rá, nézzék meg a víz tartalmát (forr. pontját) és cseréljék ha kel. Na de csak azért mert X éves? Nem vagyok egy elvakult környezetvédő, de mért dobjunk ki valamit ha az még jó. Sőt nem szeretem ha bármit piszkálnak az autón/motorom addig míg nem feltétlenül szükséges. Ezért is oldom meg amit lehet sk. ,ennél jobban sehol sem figyelnek a gépre, és főleg olcsóbban sem.:-)))

                          Más.
                          Én nem azt mondtam , hogy feltétlen fékolaj kel a telóba. Csak mint végszükség, ha jól emlékszem a sorvégén is említettem.

                          Komment


                            #14
                            TUZI! Senki nem bánt! Én biztosan nem!


                            A fékfolyadékkal kapcsolatban, gondolj bele mi lenne ha a gyár nem írná elő a kötelező cserét?! Mindenki megfeledkezne róla!
                            Mert a rengeteg női sofőr - és sok úr sem - úgy megy a szervizbe, hogy:

                            kérek egy légszűrő, olajszűrő, pollenszűrő, gyertya, esetleg fékbetét cserét, na persze kopottság függvényében! Ja és a motor diagnosztikát meg persze az ajtózsanér zsírozást, ablaktörlőlapát/gumi cserét, ne felejtsék el!

                            Vannak rajtunk kívül is emberek, akik értenek a gyógyításhoz, a tanításhoz, stb.....
                            Ők azt mondják: két éve voltam önöknél, most 90.000 van benne, kérek egy szervizt!

                            Nekik, mivel nem ez a szakmájuk, az a fontos, hogy a gépkocsijuk üzembiztos legyen. Ő nem akar egy hét múlva visszajönni mert a fék nyúlik! És a szerviz nem fog felelősséget vállalni a fékért, ha az ügyfél nem cseréltette ki a fékfolyadékot a gyári előírás szerint.
                            Sajnos az esetek nagy részében lenyúlásra gondolnak a műszaki vénával rendelkező autósok! Pedig csupán üzembiztonságról van szó!

                            Hidd el korábban én sem foglalkoztam vele, míg magam szervizeltem a saját autómat, de mára megtanultam a lényeget. Külön kell választani a javítást a karbantartástól. A fékfolyadék csere az karbantartás, a II. fokozat szinkrongyűrű cseréje az javítás!

                            Komment


                              #15
                              A letöltések között van etz szerelési könyv abba megtalálsz minden választ a kérdésedre. Egyébként csak lengéscsillapitó olaj jó bele. 10W-s 0.07l lengéscsillapitónként.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X