Közlemény

Collapse
No announcement yet.

MZ ES-TS mindenféle

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Sziasztok,
    lassan az őrületbe kerget az ES 150/1-es hátsó lánckerekem. Már a 3. darab érkezett és mind más, egyik sem olyan mint az "eredeti" (ami benne volt, fene tudja mikori). A probléma az elsővel az volt hogy a "cölöpök" és a fal között nagyon kicsi volt a hely, a gumi sehogy sem fért bele. Ezek a "csillag" formájú gumikhoz készültek? A másodiknak ami nem rég érkezett pedig vastag lánckereke van. Itt egy kép az eredetihez képest, a lánc így természetesen nem megy rá. Gondolom az nem a leg ideálisabb ha az első lánckerék vékony míg a hátsó pedig vastag, és a lánc széles.
    Van esetleg valakinek valami ötlete/megoldása? Köszi!
    Eredeti: kép
    Első: kép

    Komment


      germisi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      i ötlete
      Nem tudom miért cseréled a nagy lánckereket.Nagy eséllyel a gyártók az idők folyamán változtattak az alkatrészeken a megbízhatóság érdekében,így viszont szettet kellene venned.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        Sajna eléggé elkopott, már "iránya" van a fogaknak, de már bánom hogy belekezdtem. Nézek majd egy szettet, köszi.

        Komment


          germisi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Sajna eléggé elkopott, már "iránya" van a fogaknak, de már bánom hogy belekezdtem. Nézek majd egy szettet, köszi.
          Szervusz! Ne bánd! RENDBE lesz téve és megbízható lesz, csak kövesd Máté Apu tanácsát! Minden estben, ha lánchajtást javítunk: Ellenőrízzük a láncnyúlást, csapok és láncszemek "kotyogását", a lánckerekek profil formáját ( Fűrészfogas e vagy sem), Meg persze a a tengelyeket is megmozgatjuk. Akkor jók, ha nem kottyannak. A szimmeringeket is nézzük meg. Nincs olaj folyás, kosz, olajsár, akkor minden szép és jó! Ezeket "HA MÁR OTT VAGYUNK" érdemes megtenni...

          Komment


            Misi ha a lánckerék többi mérete azonos akkor keress egy esztergályost és megoldja a gondod. Egy lényeges dolog mindíd együtt cseréljük az elő hátsó lánckereket!

            Komment


              A Pannóniáknál találtam modern gyújtással foglalkozó fórumot, de az MZ szekcióban nem, de itt biztos elfér. Az öcsém születésnapjára megígértem, hogy megcsinálom a TS 125-ösének a fejlesztését. A Vape gyújtására esett a választás, mivel azt gondoltam a legegyszerűbbnek, mert nem kell semmit sem alakítani a blokkon, és az új alkatrészeken sem. A fesszabályozó beépítése azért adott némi okot fejvakarásra, de azért sikerült. A bekötéséhez, mivel semmi útmutató sem járt hozzá egy youtubos videót néztem meg. Az elején még abban sem voltam biztos, hogy 6 V vagy 12 V a rendszer. A szabályozón 14 V-ot láttam, úgyhogy én ebből 12 V-ra tippelem. A bekötés után a honlapjukon megnéztem a 12 V-os rendszer leírását https://www.vape.eu/en/mz-estsets-125150-12v ahol képekkel is illusztrálták a szerelést. Továbbá a bekötésemet ezek alapján visszaellenőriztem. https://www.powerdynamo.biz/wiredias/71ir.pdf https://www.powerdynamo.biz/deu/syst..._blinkkont.pdf
              Stimmelt, tehát papírforma szerint minden jó. Amúgy sem bonyolult a bekötés, a töltés visszajelző vezetékeit lekötöttem, a relénél figyeltem a számokra, a többi helyen meg színre színt kellett kötni. Szemes sarus barna kábeleket meg a testhez kapcsolni. Nézem a szikrát hát egyáltalán nincs. A reléig elmegy az áram, onnan egy kék-fehér vezeték megy a trafóhoz, de abban nincs feszültség. Nem tudom, hogy ez normális-e. Az még hozzátartozik a dologhoz, hogy a relét leejtettem a kezemből egyszer, lehet tönkre is ment? Vagy hogyan kellene működnie? Én kihagytam volna, de akkor meg lehet valami tönkremegy a rendszerben. Én nem értek ezekhez, nem tudom mi a szerepe. De az akkumulátorfeszültség nem jut át rajta az biztos. Csereszabatos lehet ez a hagyományos autó relékkel? Mert akkor egy próba erejéig kicserélem. Remélem valaki találkozott már ilyennel, mert nekem a tudományom már fogytán van
              Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 márc. 21, 21:58.

              Komment


                Berentést és Tigrist kérdezd! Ők a "villanpásztoraink"
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Vagy hogyan kellene működnie?
                  Szia!

                  Elolvasva a vape leírását, ez egy leállító relé:
                  Alap helyzetben, amikor nem kap áramot a 87a és a 30 kapocs zárt helyzetben van.
                  Amikor ráadod a gyújtást, a gyujtáskapcsoló 15-ös (lehet esetleg az 54, nem tudom az MZ-ben hogy számozták...) pontjáról 12V kerül a relé 85-ös pontjára, behúz és megszakítja a 87a és a 30 között az áramkört. Leállításkor testet ad a gyújtótekercsnek - leáll a motor.
                  Egy próbára le kell húzni a 30-as pontról a kék-fehér vezetéket, és megnézni, hogy úgy van-e szikra.
                  Az ellenőrzéshez mérni kellene ráadott gyújtásnál a test és a 85-ös pont között 12 V-ot, ha ott megvan, akkor valószínű érezni lehet, hogy kattan-e a relé.
                  Ha az is jó, a multiméterekkel általában lehet szakadást is vizsgálni, gyujtás nélkül a 87a - 30 vezet, gyujtással szakadt.
                  A beépítési útmutatóban egyébként remek kapcsolási rajz van , a szerint érdemes lehet végigkövetni még egyszer a rendszert.
                  Bármilyen "5 lábas " autós relé jó ide.

                  Hátha tudtam ötletet adni a megoldáshoz...

                  Komment


                    dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Hátha tudtam ötletet adni a megoldáshoz...
                    Köszi szépen!
                    Nekem nagy segítség. Megnézem a működését, már legalább tudom hogyan, aztán abból elvileg ki is derül. Csere darab lesz szerintem itthon, de ha azzal sem jó inkább veszek egy újat, mert nehogy egy újabb rossz relé félrevezessen
                    Ha meg ezután sem lesz semmi megvárom mátéapu ajánlásait
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 márc. 22, 21:42.

                    Komment


                      dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Hátha tudtam ötletet adni a megoldáshoz...
                      Még egyszer is köszönöm, ugyanis az MZ feltámadt! Úgy volt, ahogy írtad. Lehúztam a 30-as lábról érkező vezetéket a trafóról és egyből lett szikra. Betekertem a gyertyát és elég könnyen életre kelt a keletnémet gép. Aztán mire mértem volna egy töltést lefulladt. Szívatóval újra indult aztán egyre rosszabb lett a helyzet. Gondoltam dugulás, de a porlasztó eltekintve egy kis kosztól tiszta volt, a fúvókák is átjárhatók voltak. Viszont alacsony volt az üzemanyag szint, és büdös szagú. Akkor belenéztem a tankba és egyből kiderült hogy az újabb hiba forrása az egy-két éves üzemanyag lesz. Csap és tank takarítás után aztán jöhetett a próbakör. Szépen működött, az alapjárat lassan esik vissza, de az a kopott henger miatt lehet. Indulni egy rúgásra indul, úgyhogy beérett a munka gyümölcse. A relé lesz valószínűleg a hibás a VAPE rendszerben. A leállítás úgy működik jelenleg, hogy visszakötöm a kék-fehér vezetéket a trafóra. Keresnem kell egy rögzítőfüles leállító relét.

                      Komment


                        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Úgy volt
                        Vak tyúk is talál szemet , nagyon örülök. Az új relé vásárlása előtt megmérném, hogy a gyujtás ráadása után van-e 12 Volt a relé 85-ös pontján, mert ha az nincs, az új relével sem fog működni.

                        Komment


                          dvtamas58 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Az új relé vásárlása előtt megmérném, hogy a gyujtás ráadása után van-e 12 Volt
                          Annak kell lennie, mert korábban az eredeti gyújtásánál ez a vezeték vitte a trafóra a 6 voltot. Ehhez nem nyúltam, csak kicseréltem a szemes sarut egy csúszó sarura a végén. Még a 87a és a 30 közötti kapcsolatot fogom ellenőrizni.

                          Komment


                            Sziasztok, MZ ES 150/1-es motorom blokkja fel lett újítva egy hitelesként ismert szerelo által, viszont mióta visszakaptam a gyújtásomat sajnos nem tudom beállítani. Legkorábbi állapotában kopresszios fázis felénél szakít, míg leg késleltetebb állapotában hengerfej legfelso állása elött. Berugáskor természetesen így egybol visszacsap, és visszafele akar pörögni. Reméltem hogy az excenter fejet el lehet forgatni de leszedésekor láttam hogy egy nút rögzíti egy bizonyos pozícióba a tekercsen. A tekercset nem szedtem le mert nem volt elég hosszú M10-es csavarom amivel le tudtam volna feszíteni de ha jól sejtem azt is egy nút/ék kombináció rögzíti egy bizonyos helyre. Tudtok ebben tanácsot adni (remélem le tudtam írni a problémám, a szakszavakkal nem vagyok teljesen tisztában).

                            Komment


                              Vagy 40 éve láttam ilyen motort utoljára, de ha jól emlékszem az állórészt kell felcsavarozni először majd arra az alaplapot. Ha három csavarral van felfogva valamelyik akkor el lehet tenni 120 fokkal. bár a matek akkor sem jön össze., de megnézném.

                              Komment


                                Hirtelen sajnos ennél jobb képet nem találtam az interneten, sajnos csak 2 csavar van így (azt hiszem legalább szimmetrikus) fejjel lefelé tudnám csak rárakni.
                                Click image for larger version

Name:	image011.jpg
Views:	52
Size:	34.0 KB
ID:	233563
                                Utoljára szerkesztve a következő által: germisi; 2024 máj. 22, 08:18.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X